Laittaako kukaan muu kahvinkeittimeen kaiken valmiiksi illalla, niin sen voi aamulla vain napsauttaa päälle?
Minä laitan, koska inhoan yli kaiken sitä kun aamulla herää ihan unisena ja pitää alkaa räpeltää suodattimien ja kahvinpurujen kanssa ja puolet puruista lentää ihan muualle kuin sinne suodatinpussiin. Tämä on aamujeni pelastus.
Kommentit (84)
Kahvi menee piloille ilmakylvyssä.
En laita illalla valmiiksi. Joskus ajattelin että voisin niin tehdä mutta alkoi sitten mietityttää just tuo että tuleeko pahaa kahvia yön yli keittimessä lilluneesta vedestä...
Kyllä oletkin kiireinen ja tehokas.
Ei mun tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ihmetyttää, että mihin ne purut muka härskiintyy jos ne on kuivia?
Rasvaa niissä on kyllä roimasti.
Vierailija kirjoitti:
Keitän kavin jo illalla. Aamulla juon sen sitten kylmänä, koska se kuulemma kaunistaa.
Mulla on sellainen Botox in A Bottle™️ -systeemi; juon aamulla edellispäivän aamulla termariin laitetut kahvit. Kalpene Gwyneth!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa niissä on kyllä roimasti.
Ja ilmankosteus
Eikö se vesi ala jo levääntyä siinä ajassa?
No en. Yön aikana väljähtyy kahvi eikä vesikään ole enää tuoretta. Ja kahvinkeittimen vesisäiliö märkänä joka yö, uuuh, mikä alusta pöpöille...
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tekisi kahvia mihinkään yön yli seisoneeseen veteen. Hyvä kahvi vaatii raikkaan veden. Enimmäkseen käytän nykyään pressopannua, suodatinkahvit on aika litkua kun tottunut vahvaan kahviin.
Jotkut ostaa veden vaikka kuinka kauan pulloissa seisseenä…
Vierailija kirjoitti:
Keitän kavin jo illalla. Aamulla juon sen sitten kylmänä, koska se kuulemma kaunistaa.
Mutta eihän se vatsakaan ihan mahdottomia määriä kestä!♥️
Kummallista, nuorempana riitti pienempikin määrä -hah!
N60
En laita. Kahvin laitossa menee alle minuutti ja kolme kuppia itselleni tippuu parissa minuutissa. Mulla ei ole niin kiire että tarvisin ajastimia tämän takia tai pitäisi seisottaa vettä ja puruja yön yli.
Olisin kyllä siinä laidassa jos joisin kahvia.
On kyllä hyvä laita.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tunnu tekevän ihmeitä, itse juon aina aamulla ensimmäiset kupit kylmänä "eilistä" kahvia, kun laitan koululaiselle (15v) aamupalaa valmiiksi että kerkeää koulutaksille, ja sen jälkeen kun saan koululaisen taksiin, keitän kahvia itselle ja miehelleni ja nautitaan aamupalaa rauhassa kahdestaan
N40+
Milloinhan tulee kahvihana asuntoihin? Siis kahvi tulee jostain kunnallisesta kahvinkeittolasta suoraan hanasta kotiin. Sitten voi kilpailuttaa keittolat ja kahviyhtiöt, ottaako reilunkaupan vai edullisinta, tummaa vai tietystä pavuista...
Ilmeisesti kahvin maku aamuisin ei ole niin tärkeää, kun kahvit yön aikana hapettuu suodattimessa.
Vierailija kirjoitti:
En. Vesi kun seisoo siinä säiliössä yön niin kahvi ei maistu yhtä hyvälle.
Teeppähän kokeilu, huomaatko mitään eroa, tuskin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tunnu tekevän ihmeitä, itse juon aina aamulla ensimmäiset kupit kylmänä "eilistä" kahvia, kun laitan koululaiselle (15v) aamupalaa valmiiksi että kerkeää koulutaksille, ja sen jälkeen kun saan koululaisen taksiin, keitän kahvia itselle ja miehelleni ja nautitaan aamupalaa rauhassa kahdestaan
N40+
Ohis
Mutta eikö 15v laittas jo omat aamupalat??
Vierailija kirjoitti:
No en. Yön aikana väljähtyy kahvi eikä vesikään ole enää tuoretta. Ja kahvinkeittimen vesisäiliö märkänä joka yö, uuuh, mikä alusta pöpöille...
No eipä siinä maussa kyllä eroa huomaa. Järjestäpä itsellesi sokkotesti: kuppi illalla valmiiksi laitettua aamukahvia ja sitten aamulla keitettyä kahvia. En oikein usko, että maistaisit eroa.