Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoi te työttömät (jotka puette lapsenne kauniisti)!

Vierailija
09.01.2015 |

Oletteko törmänneet tähän, että ihmiset ihmettelevät lastenne vaatteita/niiden määrää/ulkonäköä/laatua

Itse olen työtön ja lapsillani on sieviä vaatteita, aika perus lastenvaatetta. Ulkoiluvaatteet on uusia ja talvitakkejakin on aina pari kolme per talvi. Toisinaan joku ääneen ihmettelee lapsille, että onpas teillä hienot takit, onko ne ihan uudet jne. Onko se sitten ihmeellistä tosiaan jos työttömän lapsilla on asianmukaiset vaatteet?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä trolli! Olen itse töissä mutta en ikinä olisi niin tyhmä että lapsillani useita talvitakkeja! Hohoo!

Vierailija
2/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tyhmää useassa toppatakissa, siis parissa kolmessa? Kuitenkin takit liikaantuu, varsinkin tällaisilla säillä ja on mukava kun on vähän vaihtelua. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää tiiä, mut olin mää työtön tai työllinen kun saan lapsia niin kyllä mää sen nätisti kierrätysvaatteisiin puen. Ei ne ulkoiluvaatteet kirpparillakaan välttämättä huonoja oo, varsinkaan jos on yhdellä lapsella ollu. Enkä myöskään nää kovinkaan järkevänä sitä, että kasvavalla pikkuisella on kalliita vaatteita useampia kappaleita. Oma tyhmyytesi tuossa tulee esille!

Vierailija
4/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan alesta ja käyn myös kirppareilla. Olen ostanut kivoja vaatteita myös ulkomailta, josta löytyy isommallekin lapselle kivoja lapsen vaatteita. En halua pukea lasta liian teinimäisesti. ap

Vierailija
5/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmeellistä siinä nyt on. Se onko lapsi puettu sieviin vaatteisiin ei ole todellakaan rahasta kiinni. Meillä on parikin tosi varakasta kaveriperhettä ja silti jatkuvasti ihmettelen, miten rumasti heidän lapsensa on puettu. Eli on ihan täysin siitä kiinni, millainen maku äidillä on (harvoin isät päättää mitä lapselle puetaan). Jotkut eivät myöskään "hurahda" lastenvaatteisiin samalla tavalla kuin toiset. Eli ei ole niin väliä mitä lapsella on päällä, kunhan on asiallisesti ja säänmukaisesti puettu.

Itse taas olen tosi tarkka lasten vaatteista ja puen vain kauniita ja hyvin yhteen sopivia vaatteita. Erityisesti olen hurahtanut p.o.p.in vaatteisiin ja jonkin verran muitakin merkkivaatteita tulee käytettyä. Ostan melkein kaikki lastenvaatteet kirppareilta, huutonetistä, torilta tai alennusmyynneistä.

Vierailija
6/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sportsdirect ;P sieltä tilaan lapsille eikä oo hinnalla pilattu, tulee 5 vrk briteistä kotiovelle.

Vierailija
7/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työtön, mun lapsilla ja mulla nättejä vaatteita. Pitäiskö meidän näyttää joltain laitapuolen kulkijoilta kun olen työtön? Eikö työtön saa näyttää siistiltä ja asialliselta? Mikä pointti tässä? Jos joku ihmettelee, niin se on sen jonkun ongelma, ei mun.

Vierailija
8/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt suotta päätäsi vaivaa moisella. Minun mielestä nykyään on normaalia ja yleistä puhua lasten vaatteista ja niiden hankinnasta, se on semmoista smalltalkia. Kaikki sitä tekee ja ihan kaikille, ei tää liity mitenkään siihen että oot työtön. Ei aina ole kyse sinusta. :D

Vierailija
9/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia nämä talvitakit ovat. Meillä oli aina useampi, mutta suurin osa alesta, eivätkä maksaneet paljoa. Moni niistä oli 15 tai 20 €, lähtöhinnat satasen luokkaa. Etukäteen hankkimalla sai hyvin hankittua vaihtovaatteita. Ja ihan tein näin, vaikka töissä olinkin.

Vierailija
10/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se niin ole, että jos tai kun vanhempi isä tai äiti jää työttömäksi, niin pitäisi sitä alkaa alleviivaamaan mauttomalla  pukeutumisella? Toki lasten pukeutumien on luullakseni monen osan summa. Isommassa kaupungissa voi työtön käyttää aikaa vaikka useammallakin kirpparilla pyörimiseen ja sopivien etsimiseen. Reunahuomautuksena  esimerkiksi Tampereella on tai ainakin ol, silloin kun siellä itse asuin pelkästään lasten vaatteisiin/tarvikkeisiin erikoistunut kirppis. Ei taitaisi menestyä muutamantuhannen kunnalla, perä-pohjolassa..  Mutta toki lasten pukeutumiseen vaikuttaa varmaan myös se, että millaiset sosiaaliset suhteet vanhemmilla on, tai monesko lapsi on, vai eivätkö nuoremmat sisarukset enää "joudu" käyttämään vanhemmilta sisaruksille jääneitä vaatteita? Tai olenko ainoa, joka on vaihtanut lasten vaatteita ystävien kesken?

Vierailija
11/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ja turhamaisia äitejä, jotka tartutatte sen turhamaisuuden myös lapsiinne. Ittepähän kärsitte sitten tulevaisuudessa.

Vierailija
12/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:07"]

Tyhmiä ja turhamaisia äitejä, jotka tartutatte sen turhamaisuuden myös lapsiinne. Ittepähän kärsitte sitten tulevaisuudessa.

[/quote]

Ja kuinkakohan paljon on työttömiä jotka pistävät kuukaudessa useamman kymmenen euroa viinaan? Jos mieluummin haluan kauniita vaatteita itselle ja lapselle niin keneltä se on pois?

Vierailija
13/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti pukeutuminen ei todellakaan ole rahasta kiinni. Ostin juuri kirppikseltä käyttämättömiä vaatteita (hintalaput kiinni) 1,5-4e/kpl. Kalliita merkkejä, joihin ei olisi kaupassa varaa. Voisihan sitä käyttää kympin yhteen kaupan alevaatteeseen ja todeta ekan pesun jälkeen, että raha meni hukkaan. Käytetyt vaatteet ovat paljon varmempia ostaa, koska ne ovat jo muodossaan ja laadun näkee heti (ovatko saumat kääntyneet keskelle, pinta nukkaantunut tai koko kutistunut). Jos yhden parinkympin vaatteen hinnalla saa kassillisen priimaa vaatetta niin kuka viitsii maksaa yhdestä vaatteesta saman?! Kirppiksillä on myynnissä aivan samanlaisia vaatteita kuin kaupoissa, niitä löytää kun katsoo loossit ja rekit hyvin ja jättää huonommat ostamatta. Saamme usein kehuja pukeutumisesta, kun "lapsetkin on aina niin hyvin puettuja". Yritän ostaa tyyliltään samankaltaisia vaatteita, joita on helppo yhdistellä.

Vierailija
14/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kohdellaan vaatteiden mukaan. Ihan idioottia kehua lasta vaatteiden mukaan. Tämä on kuitenkin nykyajan tapa tarhassa. Entäne joilla ei todella ole kivaa vaatetta. Eivät saa mitään kehua. PIkkasen vinoutunutta arvo kasvatusta.
Olisin ollut tyytyväinen jos kehuttaisiin hyvästä ryhmistä tai käytöksestä mutta kun on uudet hienot vaatteet. Vau vau

Vierailija
15/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyhmiä ja turhamaisia äitejä, jotka tartutatte sen turhamaisuuden myös lapsiinne. Ittepähän kärsitte sitten tulevaisuudessa."

Taidan olla vähän yksinkertainen en äiti vaan mies ja toivoakseni  joskus vielä olen isä, kun en ymmärtänyt tätä alleviivattua postausta. - Tarkoitatko, että  lapset olisi pienestä pitäen parasta pukea ja opettaa pukeutumaan kenties burkhaan tai suomalsis-kansallisesti vanhaan peunsaäkkiin tai pilkkihaalariin? - Ei minusta ole turhamaisuutta jos miettii, että mikä on hyvä vaate tai asu lapselle. Luulen, että suurimmalle osalle kauneus lasten vaatteissa on enempi lisäarvo. Ja tai se (kauneus) muodostuu siitä, että vaatteet ovat tilanteeseen sopivat. - Hieman hakoteille saatetaan joutua jos lapsen vaatteissa olennaiisimmaksi muodostuu se, että niiden olisi oltava vain tiettyä merkkiä. - Merkki yksissään kun ei paljoa lämmitä kovassa pakkasessa, eikä suojaa kastumiselta kuraleikeissä. Lapsen tehtävä ei ole olla lelu tai nukke, jolla vanhempi tai vanhemmat voivat leikkiä.

Vierailija
16/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:46"]

"Tyhmiä ja turhamaisia äitejä, jotka tartutatte sen turhamaisuuden myös lapsiinne. Ittepähän kärsitte sitten tulevaisuudessa."

Taidan olla vähän yksinkertainen en äiti vaan mies ja toivoakseni  joskus vielä olen isä, kun en ymmärtänyt tätä alleviivattua postausta. - Tarkoitatko, että  lapset olisi pienestä pitäen parasta pukea ja opettaa pukeutumaan kenties burkhaan tai suomalsis-kansallisesti vanhaan peunsaäkkiin tai pilkkihaalariin? - Ei minusta ole turhamaisuutta jos miettii, että mikä on hyvä vaate tai asu lapselle. Luulen, että suurimmalle osalle kauneus lasten vaatteissa on enempi lisäarvo. Ja tai se (kauneus) muodostuu siitä, että vaatteet ovat tilanteeseen sopivat. - Hieman hakoteille saatetaan joutua jos lapsen vaatteissa olennaiisimmaksi muodostuu se, että niiden olisi oltava vain tiettyä merkkiä. - Merkki yksissään kun ei paljoa lämmitä kovassa pakkasessa, eikä suojaa kastumiselta kuraleikeissä. Lapsen tehtävä ei ole olla lelu tai nukke, jolla vanhempi tai vanhemmat voivat leikkiä.

[/quote]

Voi sinua tuleva isukki-parka. Ei sillä ole merkitystä, ovatko vaatteet lasten mielestä mukavat. Merkitystä on vain sillä, kokeeko lapsen äiti saavansa arvostusta lapsensa vaatteiden kautta. Miksi luulet, että ns. lasten merkkivaatteista ollaan valmiita maksamaan järkyttäviä summia?  No, kun se merkki. Näinkaikki huomaavat, että minun lapsellani on MERKKIvaatteita. 

Kun tähän opettaa lapsen pienestä pitäen (ja äidit siis haluavat tehda tätä), viimeistään lapsen ksvaessa teini-ikään ongelmat kumuloituvat. Silloin ne merkkivaatteet pitää saada uutena, kaiken muun merkkitavaran lisäksi. Hups, nyt tuli isukin rahapussille käyttöä ja paljon. Toivottavasti on, mistä ammentaa.

Vakavasti puhuen, nämä merkkivaatteita metsästävät äidit siirtävät asenteensa lapsilleen, jotka sitten vähättelevät heitä, joiden pukeutuminen edustaa erilaista maailmaa. Vakavaa kiusaamista esiintyy jo päiväkodeissa, vaatteet ovat yksi aihe. Tässä asiassa ainakin, kenties muissakin, äidit ovat kiusaamisen alkulähde.

Vierailija
17/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kysyn sulta mistä sulla rahaa uusiin ulkovaatteisiin. Itse käyn töissä ja mies myös mut ostan kirppareilta ulkovaatteet kun ovat niin hintavia muuten. Siis tää ei oo mikään närkästyny viesti vaa oikeesti ois ihanaa ku ois varaa ostella kaikkee ihania vaatteita. Kysyn jos ois mulle jotain vinkkiä antaa. Lisäks pitää sanoo et mä oon nii pöllö et voisin lapsel sanoo et " vitsit sul on kiva takki, onks se ihan uus." Mut en tarkota sitä niin et miten sun äidil on siihen varaa vaan kehun takkia lapselle jos se on hieno kun lapselle tulee siitä yleensä kiva mieli. Äidilt voin sit kysyy et mistä noin ihanan takin oot löytänyt. Et kaikki ei tarkota tota kyselyä sun varallisuuden ihmeytelynä vaa ihan ku on lörppö ihminen. Ei kaikkee tarvi analysoida.

Vierailija
18/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:43"]

Ensinnäkin kysyn sulta mistä sulla rahaa uusiin ulkovaatteisiin. Itse käyn töissä ja mies myös mut ostan kirppareilta ulkovaatteet kun ovat niin hintavia muuten. Siis tää ei oo mikään närkästyny viesti vaa oikeesti ois ihanaa ku ois varaa ostella kaikkee ihania vaatteita. Kysyn jos ois mulle jotain vinkkiä antaa. Lisäks pitää sanoo et mä oon nii pöllö et voisin lapsel sanoo et " vitsit sul on kiva takki, onks se ihan uus." Mut en tarkota sitä niin et miten sun äidil on siihen varaa vaan kehun takkia lapselle jos se on hieno kun lapselle tulee siitä yleensä kiva mieli. Äidilt voin sit kysyy et mistä noin ihanan takin oot löytänyt. Et kaikki ei tarkota tota kyselyä sun varallisuuden ihmeytelynä vaa ihan ku on lörppö ihminen. Ei kaikkee tarvi analysoida.

[/quote]

Olen ostanut edelliskeväänä täksi talveksi vaatetta alesta. Laadukkaat toppatakit 100e, maksoin 30e, lisäksi löysin kympillä kivat takit prismasta, oikea hinta oli 50e. Eli maksoin yhteensä molemman lapsen kolmesta takista 100e. Ilman alea ne oliskin maksanu jo sen 300e, ei olisi raha riittänyt. Ostan alesta ja kirpparilta. En myöskään ostele paljon tai useasti vaatetta, pyrin siihen, että vain tarpeeseen.

Pieneksi käyneet myyn kirpparilla, enkä kierrätä isommalta pienemmälle, koska kyllästyn itse jo niihin vaatteisiin. 

En käytä mitään tiettyjä merkkejä. Enkä koe oman arvoni olevan lasten pukeutumisesta kiinni. Kuten kirjoitin lapset käyttää ihan perusvaatetta ja lapsenomaisia. 

Rahaa ei mene alkoon tai yöelämään. En näitäkään asioita arvostele, omaan elämään ne ei vaan kuulu 

ap

Vierailija
19/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:43"]

[/quote]

Olen ostanut edelliskeväänä täksi talveksi vaatetta alesta. Laadukkaat toppatakit 100e, maksoin 30e, lisäksi löysin kympillä kivat takit prismasta, oikea hinta oli 50e. Eli maksoin yhteensä molemman lapsen kolmesta takista 100e. Ilman alea ne oliskin maksanu jo sen 300e, ei olisi raha riittänyt. Ostan alesta ja kirpparilta. En myöskään ostele paljon tai useasti vaatetta, pyrin siihen, että vain tarpeeseen.

Pieneksi käyneet myyn kirpparilla, enkä kierrätä isommalta pienemmälle, koska kyllästyn itse jo niihin vaatteisiin. 

En käytä mitään tiettyjä merkkejä. Enkä koe oman arvoni olevan lasten pukeutumisesta kiinni. Kuten kirjoitin lapset käyttää ihan perusvaatetta ja lapsenomaisia. 

Rahaa ei mene alkoon tai yöelämään. En näitäkään asioita arvostele, omaan elämään ne ei vaan kuulu 

ap

[/quote]

siis 400e, ap

Vierailija
20/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työttömänä työttömyyskorvausta ihan mukavasti. Kyllä sillä lapsille kivoja vaatteita osti. Ostan yleensä kaiken uutena. Kierrätän sitten isommilta pienemmille tai vien kirpparille. Hyödynnän tietty aina alennukset ym. Tykkään kivoista ja laadukkaista vaatteista, merkkituotteiden olen huomannut olevan usein laadukkaimpia. Toki kivoja vaatteita löytyy myös ns. markettivaatteista. Olen myös huomannut, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Meillä esim. Molon ulkovaatteet kestävät lapselta toiselle ja ovat vielä sittenkin hyväkuntoisia kirpparille kierrätettäväksi. Tulee halvemmaksi ostaa yksi 150e puku kuin monta 50e pukua kun tuosta kalliimmasta kehtaa vielä kirpparilla pyytää jonkun euron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan