Onko tämä nainen mielestäsi ylipainoinen tai lihava?
Toivottavasti linkki toimii... Eli onko kuvan nainen sinusta ylipainoinen? Vai normaali? Tuskin hoikka kuitenkaan?
Kommentit (99)
BMI todennäköisesti luokkaa ~28-30, joten toki on selkeästi ylipainoinen ja "tanakka", mutta en vielä lihavaksi sanoisi. Ei kuitenkaan ole pallo-pyöreä tai täysin löysä, minä lihavuuden itse käsitän.
On varmaan kyllä vähän enemmän kuin 8 kiloa yli BMI25:n - tai sitten se kaikki on sijoittunut juuri keskivartaloon ja muualta on hoikka; naama kyllä ainakin on. Mutta kaunishan tuo on eikä minua tuollainen vartalo häiritse. Jos on hyväkuntoinen, mitä voi pyöreäkin ihminen aivan hyvin olla, niin sehän on tärkeintä. Liikunnallisuus ja se, että syö kasvisvoittoisesti on tärkeämpää terveyden ja pitkäikäisyyden kannalta kuin paino. (En tarkoita sairaalloista lihavuutta nyt.) Minusta kuvassa/naisessa ei mitään vikaa.
Ylipainoinen = lihava. Sitä siis. Ja sama asia.
Ylipainoinen ja pyöreä. Roteva. En tajua naisia joiden mielestä tuo on muka "pyöreähkö" :D noin räikeästi valehtelette itsellenne ? Ylipainoa tuossa on varmasti 20 kg
BMI 30 on lihavuuden raja-arvo. Tuolla kriteerillähän malli ei luultavasti ole lihava, mutta arkikielessä tuon kokoinen nainen on varmaan jo monen mielestä lihava. Kyllä on käsitys normaalipainosta vääristynyt, jos tuota pitää normaalina. Nainen on ihan selkeästi ylipainoinen.
Hiukan ylipainoa, mutta ei missään nimessä pullukka vaan hyväkuntoisen ja lihaksikkaankin oloinen, joten tuskin häntä tuo pieni ylipaino terveydellisesti häntä haittaa.
Lievästi ylipainoinen, ei lihava. Arvioin BMI:ksi 27 (itselläni 26).
Sanoisin että ylipainoinen kyllä mutta ei nyt lihava kuitenkaan. Pyöreä, pullea tms.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:22"]Hiukan ylipainoa, mutta ei missään nimessä pullukka vaan hyväkuntoisen ja lihaksikkaankin oloinen, joten tuskin häntä tuo pieni ylipaino terveydellisesti häntä haittaa.
[/quote]
Hiukan ylipainoa :d sähän oot sokea.
Ylipainoinen on.