voi perse mikä keli!!! vihaan talvea!!!
piti rattaiden kanssa rytyyttää 2km kauppaan ja takas. ilman vöitä muksu olisi varmaan tippunut kyydistä, kahdesti jäätiin jumiinkin. ja kun takaisin kotiin päästiin, niin eikös yksi jugurttipurkki ollut rikki !
mulla ei siis ole autoa, kortti kyllä. tää vain on niin pieni paikka että hyvin pääsee bussilla/jalan/pyörällä.. mutta nämä kauppareissut talvisin, jessus!!! muistan kun poitsu oli vauva ja olin varma, että saa siitä pomppimisesta niskavamman ja mulle tulee syyte ravistelusta..
en muöskään nauti tuosta toppahaalarin pukemisesta, enkä siitä että itselleenkin pitää tunkea puoli kiloa rytkyä niskaan. oi kun pääsisi taas ulos mekossa ja balleriinoissa ! <3
Kommentit (21)
Ei nämä leveysasteet ole mikään ihmisen paikka, voi kele niitä esivanhempia jotka tänne päätyivät!
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:53"]Ei nämä leveysasteet ole mikään ihmisen paikka, voi kele niitä esivanhempia jotka tänne päätyivät!
[/quote]
Täältä pääsee kyllä poiskin.
Mä taas tykkään. Oon joku harvinaisuus. Mikään ei ole mulle niin paska keli kun kesähelle! Ei vaan tykkää.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:09"]Mä taas tykkään. Oon joku harvinaisuus. Mikään ei ole mulle niin paska keli kun kesähelle! Ei vaan tykkää.
[/quote]
Et ole outo etkä todellakaan ainoa! Talvi on parasta aikaa, helteet on ihan kamalia!
Onneksi saa taas tovin aikaa nauttia talvesta ennenku joutuu kärsii helteistä ja siitä paskamaisesta kuumuudesta.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:53"]Ei nämä leveysasteet ole mikään ihmisen paikka, voi kele niitä esivanhempia jotka tänne päätyivät!
[/quote]
Niinpä. Jossain Etelä-Amerikassa olisi varmaan mukavampaa maanjäristyksien keskellä? Tai mitäs jos olisit päätynyt johonkin missä tornadot on joka vuotinen ilmiö? Vai sopisiko Afrikan kuivuus paremmin sulle? Olet oikeassa, tämä loska on helvetistä. Eiku...
Rakastan lunta mutta myös helteitä. Musta talvi on kamala, sen takia haluaisin asua Pohjois-Suomessa.
Puoli kiloa rytkyä on melko vähän, ei ihme, että paleltaa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:09"]Mä taas tykkään. Oon joku harvinaisuus. Mikään ei ole mulle niin paska keli kun kesähelle! Ei vaan tykkää. [/quote] Et ole outo etkä todellakaan ainoa! Talvi on parasta aikaa, helteet on ihan kamalia! Onneksi saa taas tovin aikaa nauttia talvesta ennenku joutuu kärsii helteistä ja siitä paskamaisesta kuumuudesta.
[/quote]
Hanki ilmastointilaite. Ne kannattaa asennuttaa nyt talvella.
Itse lasken päiviä kun pääsen täältä taas pois, lämpimään...
Sun isä ja äiti pilasi ilmaston, ei enää kuivia tyyniä pakkasia.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:09"]Mä taas tykkään. Oon joku harvinaisuus. Mikään ei ole mulle niin paska keli kun kesähelle! Ei vaan tykkää. [/quote] Et ole outo etkä todellakaan ainoa! Talvi on parasta aikaa, helteet on ihan kamalia! Onneksi saa taas tovin aikaa nauttia talvesta ennenku joutuu kärsii helteistä ja siitä paskamaisesta kuumuudesta.
[/quote]
[/quote]
Oikeasti kunnollista ilmastointilaitetta ei saa useimpiin vuokra-asuntoihin edes asentaa. Ja niillä lelumalleilla ei taas tee mitään. Toisekseen moni joutuu olemaan paljon ulkona helteillä, tähän lisätään duunipaikka jossa on kuumempi ku pihalla. Ah, nautin tästä talvesta. T.Ohis
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:53"]Ei nämä leveysasteet ole mikään ihmisen paikka, voi kele niitä esivanhempia jotka tänne päätyivät! [/quote] Niinpä. Jossain Etelä-Amerikassa olisi varmaan mukavampaa maanjäristyksien keskellä? Tai mitäs jos olisit päätynyt johonkin missä tornadot on joka vuotinen ilmiö? Vai sopisiko Afrikan kuivuus paremmin sulle? Olet oikeassa, tämä loska on helvetistä. Eiku...
[/quote]
Joo, heti pitää verrata luonnonkatastrofialueisiin... Miten ois ihan Keski- tai Etelä-Eurooppa näin alkuun?
Voi keli mikä perse. Rakastan perseitä!
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:53"]Ei nämä leveysasteet ole mikään ihmisen paikka, voi kele niitä esivanhempia jotka tänne päätyivät! [/quote] Niinpä. Jossain Etelä-Amerikassa olisi varmaan mukavampaa maanjäristyksien keskellä? Tai mitäs jos olisit päätynyt johonkin missä tornadot on joka vuotinen ilmiö? Vai sopisiko Afrikan kuivuus paremmin sulle? Olet oikeassa, tämä loska on helvetistä. Eiku...
[/quote]
Joo, heti pitää verrata luonnonkatastrofialueisiin... Miten ois ihan Keski- tai Etelä-Eurooppa näin alkuun?
[/quote]
Tottakai vertaan. Tyypit valittaa loskasta! On pienet ongelmat ihmisillä kun loska on hirveintä maan päällä.
tuo vaunujen hyppyytys jäisellä, muhkuraisella asfaltilla on kyllä KAMALAA!!! sääli käy lasta ja sääli käy ostoksia ja sääli käy itseään
Hih! Mua ei niin haittaa limiset tiet, eikä liukkaus, kun liikun tolla meidän Audi Q5:lla.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Ilmastointilaite löytyy, kiitos huolenpidosta. Vaan miten se masiina poistaa sen koko kesän helteet? Vai meinaatko, että voin maata koko kesän helteet vaan himassa? Tuutko sä tekee mun työt sit?
No joo. Onhan tuokin ongelma. Vaan mulla toisenlainen. Koska kauppaan on matkaa 7 km niin ei vaunuilla mennä. Lunta on tullut ihan kivasti. Kun pikkuinen nukahtaa päikkäreille niin lapio ja kola heilumaan että saan pihan auki autolle asti. Menee vähintään puoli tuntia. Sitten totean että ukko kulta unohti laittaa auton lämmitykseen. Töpseli keulaan ja suunnittelemaan ostoslistaa. Syötän pikkuisen ja puen lämpimästi. Auto lienee jo hieman sulanut. Pakkaan muksut autoon ja kun lähden risteystä kohti huomaan että aurakuski on työntänyt sellasen puolen metrin palteen alueauralla risteykseen. Niinpä palaan takaisin hakemaan lapion. Kun saan risteyksen ajokuntoon on jo kunnon hiki. Pääsen vihdoin kauppaan ja kohta työnnän ostoskärryjä lumessa. Tein isot ostokset joten en voi kantaa kaikkea. Autolle päästyäni huomaan että peräkontti on jäässä eikä aukea vaikka kuinka revin. Tungen siis ostokset auton sisään. Että ei se aina helppoa ole täälläkään se kauppaan meno!! :)
Just paras talvisää nyt Helsingissä; aste plussaa, tiet sulat, ei sada edes vettä. :)
Juurikin näin. Aamen.