Kuuluuko minun maksaa tästä hammaslääkärille?
Minulla todettiin hampaassa syvä reikä ja hammaslääkäri pohti riittääkö paikkaus vai tehdäänkö juurihoito. Koska reikä ei mennyt hermoon asti, päätti hän paikata hampaan. Paikattu hammas on nyt alkanut oireilemaan ja kerroin tästä viimekäynnillä. Hammaslääkäri totesi että tilannetta tulee seurata ja jos oireet ja vihlonta ei lopu, joudutaan hammas luultavasti juurihoitamaan.
Jos nyt käy niin, että hammas joudutaan juurihoitamaan mikä on yleensä kallista niin joudunko maksamaan tämänkin? Jos kerta olen jo hampaan paikkauksen maksanut mikä oli turhaa. Kai tuosta turhasta paikkaamisesta kuuluisi edes joku korvaus saada?
Käyn yksityisellä.
onko vastaavia kokemuksia?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:11"]
Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tälle palstalle kirjoitan. Mikä helvetin ongelma ihmisillä on vastata ystävällisesti kysymykseeni? Pakko olla heti aukomas päätä tai vittuilemas. En kai mä kysyis ja pyytäis apua jos tietäisin kuinka tällainen käytäntö menee.
Hankkikaa oikeesti elämä ja purkakaa tuota vitutuksen aiheuttamaa tuskaanne vaikka johki urheiluun. Käsittämätöntä porukkaa, ei teille voi ku nauraa.
Olen puhunut.
[/quote]
Jaxuhali<3
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:20"]
Välillä kyllä tuntuu että tämän sivuston keski-ikä on jotain 12v.
huomaa että suurin osa porukasta on elämäänsä kyllästyneitä narsisteja joiden pitää saada hallita ja haukkua ihmisiä sekä olla mahdollisimman ilkeitä. En minäkään voi kun nauraa teille jotka tätä palstaa käytätte :D
[/quote]Jos kirjoittaa itse 12-vuotiaan logiikakalla, niin mitä muuta kuvittelet odottavasi?
[/quote]
Lokin kakalla?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:11"]Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tälle palstalle kirjoitan. Mikä helvetin ongelma ihmisillä on vastata ystävällisesti kysymykseeni? Pakko olla heti aukomas päätä tai vittuilemas. En kai mä kysyis ja pyytäis apua jos tietäisin kuinka tällainen käytäntö menee.
Hankkikaa oikeesti elämä ja purkakaa tuota vitutuksen aiheuttamaa tuskaanne vaikka johki urheiluun. Käsittämätöntä porukkaa, ei teille voi ku nauraa.
Olen puhunut.
[/quote]
Vai kenties kuitenkin kirjoittanut?
Mä menin ihan julkiselle tutkituttaa hammasta ku lohkes pieni pala. No se paikattiin mutta alkoi kuitenkin särkeä heti. Menin uudestaan, jolloin hammaslääkäri madalsi hieman paikkaa kun ajatteli sen johtuvan siitä. No eipä auttanu, kipu jatkuu ja nyt päätettiin alkaa juurihoitamaan. Kävin juurihoidoissa vielä muistaakseni 3 tai 4 kertaa joiden jälkeen alkoi aivan kammottava särky. En jaksanut enää sen yhen ja saman hampaan vuoksi kärsiä aina uudelleen ja uudelleen vaan pyysin repimään irti. Hampaanpoiston jälkeen kivut loppuivat kuin seinään (tietty poistokuopan parannuttua)
En ties sit mikä oli vikana kun juurihoito ei auttanu, jotain puhetta oli ehkä liian kaarevista juurista joihin neula ei ylettynyt. Mutta siis pointtina oli että maksoin näistä kaikista turhista hoitokerroista, mitään ei korvattu mistään.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:11"]
Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tälle palstalle kirjoitan. Mikä helvetin ongelma ihmisillä on vastata ystävällisesti kysymykseeni? Pakko olla heti aukomas päätä tai vittuilemas. En kai mä kysyis ja pyytäis apua jos tietäisin kuinka tällainen käytäntö menee.
Olen puhunut.
[/quote]
Ei taida kuitenkaan hirveästi naurattaa...?
Mä jouduin käymään yhteensä muistaakseni 6 tai 7 kertaa hoidatuttamassa hammastani (ensin paikattiin, ei auttanut joten juurihoidettiin) Homma päättyi kuitenkin niin että lopulta hammasta särki aivan julmetusti, en halunnut enää pelata yhden ja saman hampaan kanssa ku juurihoitokaan ei selvästi auttanut, vaan pyysin poistamaan hampaan. Siihen loppui kivut. Kaikista kerroista jouduin silti maksamaan. Ja tämä siis kunnallisella.
Anteeksi etten ole käynyt koko elämäsi ajan aamuin illoin kotonasi harjaamassa hampaasi fluorihammastahnalla huolellisesti puhtaaksi. En edes langannut hammasvälejäsi. En myöskään ole ehtinyt kulkemaan päivän mittaa vierelläsi kyttäämässä ja neuvomassa, ettet syö ja juo mitään veden lisäksi aterioiden (5 kpl) välillä.
Kuvittelin ehkä liikoja, kun luulin sinun haluavan ja osaavan ottaa itse vastuuta oman suusi ja hampaitesi terveydestä.
Olen pahoillani, etten ymmärrä aina ensimmäisenä hoitovaihtoehtona käytä viimeistä ja halvinta vaihtoehtoa eli poistoa, kun potilaan hampaassa on vaivaa tai korjauksen tarvetta. (Pitäisi kai ottaa oppia menneiden aikojen kollegoista)
Yst.terv. hammaslääkäri
PS. Ensimmäinen, helpoin ja halvin hoitovaihtoehto on ennaltaehkäisy (mutta valitettavasti sinun pitää se itse toteuttaa).
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:11"]Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tälle palstalle kirjoitan. Mikä helvetin ongelma ihmisillä on vastata ystävällisesti kysymykseeni? Pakko olla heti aukomas päätä tai vittuilemas. En kai mä kysyis ja pyytäis apua jos tietäisin kuinka tällainen käytäntö menee.
Olen puhunut.
[/quote]
Ei paljo näytä naurattavan tästä vuodatuksesta päätellen
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:20"]
Välillä kyllä tuntuu että tämän sivuston keski-ikä on jotain 12v.
huomaa että suurin osa porukasta on elämäänsä kyllästyneitä narsisteja joiden pitää saada hallita ja haukkua ihmisiä sekä olla mahdollisimman ilkeitä. En minäkään voi kun nauraa teille jotka tätä palstaa käytätte :D
[/quote]Jos kirjoittaa itse 12-vuotiaan logiikakalla, niin mitä muuta kuvittelet odottavasi?