Mikä tilanjakajaksi?
Pieni yksiö, jossa ”alkovi”. Ei oikeasti ole, vaan kyseessä toinen puoli olohuoneesta. Mikä olisi edullinen ja vähän tilaa vievä tilanjakaja?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Sermi, semmosen kivan saa ainakin Ikeasta noin 100 e valmiina ja jos teet itse niin materiaalit on ehke pari kymppiä.
Niin ja joo, jos haluaa päästä vielä halvemmalla ja saa joltain työkalut lainaan, niin poraa verhokisko kattoon ja laita verhot, vaimentaa myös ääntä jos on paksut verhot.
Minulla on ollut verhot kaikista pidetyin. Ne saa otettua helposti pesuun ja niitä voi vaihtaa. Halutessaan voi valita myös pimennysverhon.
Pidän myös suihkuverhon helppoudesta. Pesukoneeseen vaan sekin ja voi ripustaa takaisin kosteana.
Minulla on myös eteisen kaapistossa verho peililiukuovien sijaan ja peili on toisella seinällä. Yksi bonusvinkki vielä, että säilytän eteisen verhon takana paperiroskia pahvilaatikossa ja riisun kotiin tullessani ulkokenkäni ovella ja vien kädessäni laatikkoon sanomalehden päälle. Kenkien kurat poistuvat samalla kuin vien lajittelemani roskat:)
Mulla on kirjahylly väliseinänä olkkarin ja alkovinurkan välissä.
Ikean Kallax (entinen Expedit) on ilmeisesti aika suosittu tilanjakajana, niitä on eri kokoisia, niin saa "aina" sopivan. Lokerot täyttämällä saa umpinaisen, jos jättää lokeroita tyhjäksi, niin näyttää ilmavammalta. Lisäksi yksiössä harvemmin on liikaa säilytystilaa, joten tuossa saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Tuo verho olis hyvä, mutta vuokra-asunnossa ei saa laittaa seinään kiskoa.
Ite laittelin joskus vanhan ajan ison kirjahyllyn eteen. Tuli tavallaan oma huoneensa alkovista
Vierailija kirjoitti:
Tuo verho olis hyvä, mutta vuokra-asunnossa ei saa laittaa seinään kiskoa.
Laita kattoon.
Itse hankin kevättalvella sellaisen Ikean Kallax -tyylisen hyllykön/kirjahyllyn ja olen tykännyt, sain säilytystilaa ja samalla vähän pientä rajausta sängyn+alkovin ja muun oleskelutilan väliin
Minulla on matala (n. 70 cm) kirjahylly sängyn ja olohuoneen välissä. Ei tee tilaa ahtaaksi eikä alkovia pimeäksi. Jakaa kuitenkin nukkumisen omaksi alueeksi.
Sermi, semmosen kivan saa ainakin Ikeasta noin 100 e valmiina ja jos teet itse niin materiaalit on ehke pari kymppiä.