Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttäisitkö turkkia...

Vierailija
09.01.2015 |

...joka on saatu perintönä tai hankittu esim kirpparilta? Itse en itse ostaisi turkkia, mutta olen saanut perintönä. En kannata turkistarhausta, mutta sitten taas toisaalta - onko oikein heittää turkkia poiskaan jos ajattelee ekologiselta kantilta.

Mielipiteitä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:47"]

Voi kun ei ole uskon asia. Ja oksennusrefleksi tuli ainoastaan sillon kun ajattelin kyseistä videota. Syömään pystyin ja ruoka pysy sisällä. Yöllä en herännyt. Liian erikoinen noroksi. Olen vähän liian herkkä, kävikö se mielessä?

[/quote]

Miten sitten pystyt katsemaan kun ihmiseltä leikataan puukolla pää irti? Vai oletko vain eläimiin kohdistuvassa herkkä?
[/quote]
En yleensä tuollaisia katselekaan. Ja jos katson niin se on elokuva. Faktan ja fiktion ero on iso jopa mulle. Vaikka myönnän että joskus on leffakin jääny kesken.

Vierailija
22/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:52"]

En yleensä tuollaisia katselekaan. Ja jos katson niin se on elokuva. Faktan ja fiktion ero on iso jopa mulle. Vaikka myönnän että joskus on leffakin jääny kesken.

[/quote]

Tarkoitin näitä ISIS videoita jotka on faktaa ja joita kaikki katselee. Tai ainakin kertovat katselevansa, voi olla ettei katsele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:52"]

[/quote]

Tarkoitin näitä ISIS videoita jotka on faktaa ja joita kaikki katselee. Tai ainakin kertovat katselevansa, voi olla ettei katsele.
[/quote]
No minä kuulun niihin jotka aivan varmasti eivät katsele.

Vierailija
24/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka ei käyttäisi turkista käyttää eläinkokeilla tuotettuja lääkkeitä ja kaikki kosmetiikkan osat on joskus testattu eläimillä. Mutta hyvä, että on jonkinlaisia periaatteita ja rajoja elämässä. Kaikkea ei kannata hyväksyä.

Vierailija
25/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyttäisin, mutta vain uutena ostettuna. Piisami tai kaniturkis. Ketuilta ja minkeiltä turkiksista päät ja jalat pois, muistuttaa muuten liikaa jotakin pikkukoiraa.

Vierailija
26/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Venäläisillä naisilla usein näkee upeita turkkeja?

Vierailija
27/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:47"]

Voi kun ei ole uskon asia. Ja oksennusrefleksi tuli ainoastaan sillon kun ajattelin kyseistä videota. Syömään pystyin ja ruoka pysy sisällä. Yöllä en herännyt. Liian erikoinen noroksi. Olen vähän liian herkkä, kävikö se mielessä?

[/quote]

Miten sitten pystyt katsemaan kun ihmiseltä leikataan puukolla pää irti? Vai oletko vain eläimiin kohdistuvassa herkkä?

[/quote]

Minä olen katsonut molempia ja kumpikin on ollut kamalinta näkemääni. Että jos nyt ajattelit yleistää turkisvastustajat ihmisiin välinpitämättömästi suhtautuviksi niin vedät vesiperän.

Vierailija
28/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:05"]

Minä olen katsonut molempia ja kumpikin on ollut kamalinta näkemääni. Että jos nyt ajattelit yleistää turkisvastustajat ihmisiin välinpitämättömästi suhtautuviksi niin vedät vesiperän.

[/quote]

Tuntuu vaan oudolta, että ne on kamalinta molemmat. Olen itse nylkenyt monta eläinta, mutta en todellakaan kykenisi ihmistä nylkemään. Minusta ne on kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
29/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi, myisin pois. Kerran satuin kirpparilla kokeilemaan vahingossa jotain takkia ja huomasin vasta sen jälkeen, että se oli aitoa turkista, jotain rusakkoa tms. Olo oli likainen.

Vierailija
30/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:05"]

[/quote]

Tuntuu vaan oudolta, että ne on kamalinta molemmat. Olen itse nylkenyt monta eläinta, mutta en todellakaan kykenisi ihmistä nylkemään. Minusta ne on kaksi täysin eri asiaa.

[/quote]

Jaa elävältäkö olet nylkenyt mielessäsi ajatus että mitä enemmän tämä kärsii niin sitä paremman turkin tästä saa ja enemmän sulle sitä rahulia?

Vierailija
31/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
32/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:22"]

Jaa elävältäkö olet nylkenyt mielessäsi ajatus että mitä enemmän tämä kärsii niin sitä paremman turkin tästä saa ja enemmän sulle sitä rahulia?

[/quote]

Yleensä nyljen elävänä. Ammun jänistä jalkaan (haulikolla vaikeaa) ettei se kuolisi ja nyljen elävältä.

Vierailija
33/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla käyttää mitään kirppari- tai vintageturkkia tai mitään sukulaiselta perintönä jäänyttä, koska niitä on saatettu säilyttää jossain vintillä tai kellarissa jossa pesii turkiskuoriaisia ja jos ne ötökät pesii kämppään niin ne paskiaiset syö kaikki muut vaatteet, etenkin villat ja silkit ja muut kalliit luonnonkuidut on sen jälkeen entisiä ja tulee helvetin kalliiksi hommata tuholaistorjuja koska noihin ei riitä kotikonstit. Kaveri sai jonkun sukulaisen turkiksen mukana mukana tuollaisia ötököitä ja ne söi hänen villakangasjakkupuvut, kasmirneuleet, ainakin neljän tonnin edestä reikäisiä vaatteita, hyi helvetti!

Ostamani turkiksen täytyisi olla uusi.

Vierailija
34/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:02"]

Miksi Venäläisillä naisilla usein näkee upeita turkkeja?

[/quote]

Siksi kun ne nylkee niihin turkkeihin kaikkia pehmoisia ilveksenpoikasia, soopelinpoikasia ja muuta harvinaisempaa. Venäjällä äiti ja tytär ostavat yleensä matsaavat turkikset ja päähineet:

https://c2.staticflickr.com/4/3163/3018259161_b6927ae777.jpg

Täällä Suomessa on totuttu näkemään vain niitä kakanruskeita tätityylisiä minkkiturkiksia.

Venäläiset käyttää ilveksiä myös tällaisten saapikkaiden tekoon, ettei rikkaiden jetsettaajien tarvitse palella rinteessä vuosikertashampanjalasi kädessä:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9b/53/65/9b536575d8d7d5ae3c80db6f5e4b04a4.jpg

Ilvessaapikkaat on tottakai matsattava monen kymmenen tonnin erikoisteetettyyn ja erikoisvärilliseen Hermes-laukkuun.

Vierailija
35/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina, kun joku kertoo tekevänsä jotain eettisistä/ympäristösyistä, ilmestyy lauma yksityisautoilevia lihansyöjiä huutamaan kuorossa, että kai sä sitten samalla teet myös nämä ja nämä ja nämä eettiset valinnat...?!? Eikö ole parempi tehdä edes JOTAIN kuin olla tekemättä mitään maapallon hyväksi? Esim. lihan syöminen kerran viikossa kuormittaa planeettaa vähemmän kuin lihan syöminen joka päivä.

Vierailija
36/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä turkisvastustajat on aina sen näköisiä ja tyylisiä ettei niillä oikeasti olisi edes varaa niihin turkiksiin. Just saying...

Vierailija
37/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:45"]

Eikö ole parempi tehdä edes JOTAIN kuin olla tekemättä mitään maapallon hyväksi?

[/quote]

Jos se JOTAIN on täysin hyödyntöntä ja usein vielä rikollista, niin on parempi ettei tee mitään. En tarkoittanut nyt lihansyöntiä vaan näiden aktivistien muita temppuja.

Vierailija
38/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:48"]

Kaikki nämä turkisvastustajat on aina sen näköisiä ja tyylisiä ettei niillä oikeasti olisi edes varaa niihin turkiksiin. Just saying...

[/quote]

Ai niinkuin nämä turkiksia vastustavat julkkikset esimerkiksi?

Vierailija
39/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:45"]

Eikö ole parempi tehdä edes JOTAIN kuin olla tekemättä mitään maapallon hyväksi?

[/quote]

Jos se JOTAIN on täysin hyödyntöntä ja usein vielä rikollista, niin on parempi ettei tee mitään. En tarkoittanut nyt lihansyöntiä vaan näiden aktivistien muita temppuja.
[/quote]

Kieltäytyminen turkisten käyttämisestä ja iskut turkistarhoille on vähän eri asia...

Vierailija
40/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset voivat olla typeriä. Jos vastustaa turkistarhausta, ei voi syödä kananmunia...just. Eli kun maailmassa on niin paljon pahaa, ei kannata yrittää tehdä mitään hyvää? Niinkö te turkistenrakastajat ajattelette? Minä kuljen keskitietä, pyrin tekemään mahdollisimman paljon hyviä valintoja ja ne huonot asiat mistä on todella helppo luopua, niistä luovun. Eli esim. en käytä turkiksia, en edes tekosellaisia, koska ei ihmiset aina hoksaa onko turkis aitoa vai feikkiä. En halua antaa kuvaa, että turkistarhaus on ok.

Olen kasvissyöjä, kananmunat ostan suoraan pienestä kotikanalasta, jossa kanat ovat varmaan suht onnellisia. Maitotuotteet ostan luomuna. Käytän luomukosmetiikkaa, jota ei testata eläimillä. Aineosista jotkin on joskus voitu testata eläimillä, mutta sille ei enää mitään voi. Esim. kosteusvoiteena käytän luomuöljyjä, tuskinpa niitä on eläimillä testattu, shampoota tai hoitoainetta tai muotoilutuotteita en käytä ollenkaan. En värjää hiuksia, en käytä tekoripsiä, rakennekynsiä yms. joiden aineosat takuulla on testattu. Varmaan ripsiliimaa on tungettu kanien silmiin yms. kivaa.

Parit nahkakengät omistan. Ne olen pyrkinyt valitsemaan niin, että kestävät mahdollisimman pitkään ja hoidan niitä hyvin. Lääkkeitä ei paljon tarvitse kun pitää itsestään huolta ja turvautuu aina kun mahdollista vaihtoehtoisiin hoitohin, yrttilääkintään jne. Parikymmentä vuotta on kulunut ilman mitään reseptilääkkeitä, muutaman särkylääkkeen olen joutunut ottamaan. Mutta tietysti eri asia jos kaikesta huolimatta sairastuu vakavasti.

Pyrin siis vähentämään eläinten kärsimystä omalta osaltani. Ja se ei sulje sitten pois sitä, ettenkö pyrkisi vähentämään myös ihmisten kärsimystä, mutta se on toinen juttu.