Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttäisitkö turkkia...

Vierailija
09.01.2015 |

...joka on saatu perintönä tai hankittu esim kirpparilta? Itse en itse ostaisi turkkia, mutta olen saanut perintönä. En kannata turkistarhausta, mutta sitten taas toisaalta - onko oikein heittää turkkia poiskaan jos ajattelee ekologiselta kantilta.

Mielipiteitä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyttäisin. Se että heität sen menemään ei pelasta yhtään eläintä. Toki pahimmat kettutytöt ei tietenkään käytä, mutta älä samaistu heihin.

Vierailija
2/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, kirpparilta en ostaisi vaan ihan uutena :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi. Ymmärrän toki turkin käytön ekologisen puolen tuossa tapauksessa, mutta mielestäni turkki edustaa jotain niin rumaa, vastenmielistä ja itsekästä maailmankuvaa, etten haluaisi kantaa sitä edustamassa omaa maailmankuvaani, enkä antaa ihmisille käsitystä, että turkistuotanto olisi minusta hyväksyttävää. Kukaanhan ei sitäpaitsi edes tietäisi, että se todellakin olisi vanha turkki, ellen sitten kantaisi jotain kylttiä, jossa kertoisin sen... Eikä tärkeintä ole siis se, mitä muut minusta ajattelevat, vaan tuo mitä ensin sanoin. Edustaa jotain niin vastenmielistä, jota en halua olla tukemassa millään muotoa.

Vierailija
4/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin ja käytänkin äitini osaturkkia.

Vierailija
5/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä numero neljä syö? Ethän syö mitään eläintä, etkä kananmunia? Ethän vaan käytä kenkiä tai laukkua joka on nahkaa?

Vierailija
6/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Minulla on ihan oma turkki, eikä mitään ihanampaa ole kovilla pakkasilla. Ollut käytössä 15 v ja toisen mokoman palvelee. Moni kuluttaa siinä ajassa monta takkia.

Vierailija
7/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:52"]

Mitäs tämä numero neljä syö? Ethän syö mitään eläintä, etkä kananmunia? Ethän vaan käytä kenkiä tai laukkua joka on nahkaa?

[/quote]

Älä taas aloita asiasta jota et ymmärrä.

Vierailija
8/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En veisi edes kotiini asti semmosta. Ja kakkoselle tiedoksi, en ole minkäänlainen kettutyttö, silti sellasta kammotusta en päälleni laittais.

Vierailija
9/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:21"]

En. En veisi edes kotiini asti semmosta. Ja kakkoselle tiedoksi, en ole minkäänlainen kettutyttö, silti sellasta kammotusta en päälleni laittais.

[/quote]

Jos et laittaisi sitä päälle koska se on ruma, niin et tietenkään ole kettutyttö. Jos et laita sitä päälle sen takia miten se on valmistettu, niin kettutyttö olet.

Vierailija
10/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:21"]

[/quote]

Jos et laittaisi sitä päälle koska se on ruma, niin et tietenkään ole kettutyttö. Jos et laita sitä päälle sen takia miten se on valmistettu, niin kettutyttö olet.
[/quote]
Molemmat syyt pätee. Selvitäpä mikä on kettutyttö ennen ku alat ketään nimitellä.

Vierailija
11/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:25"]

Molemmat syyt pätee. Selvitäpä mikä on kettutyttö ennen ku alat ketään nimitellä.

[/quote]

En mä mitään selvittele. Mulle ja monelle muulle on kettutyttö aina kun vihjataan näihin jälkimmäisiin seikkoihin. Esim. kaikki vegaanit on kettytyttöjä, koska syy siihen on eettinen ei ruokailutottumus.

Vierailija
12/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 6, kiitos kysymästä, olen todellakin vegaani. =) Mutta en olisi käyttänyt turkista ennen kuin aloin vegaaniksikaan. Turkistarhausta voi vastustaa vaikkei olisi vegaanikaan.

Vierailija
13/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:34"]

Nro 6, kiitos kysymästä, olen todellakin vegaani. =) Mutta en olisi käyttänyt turkista ennen kuin aloin vegaaniksikaan. Turkistarhausta voi vastustaa vaikkei olisi vegaanikaan.

[/quote]

Entä nahkakengät tai käsineet? Voiko niitä käyttää, vai onko aina oltava tekonahkaa tai jtn. muuta materiaalia.

Vierailija
14/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:25"]

[/quote]

En mä mitään selvittele. Mulle ja monelle muulle on kettutyttö aina kun vihjataan näihin jälkimmäisiin seikkoihin. Esim. kaikki vegaanit on kettytyttöjä, koska syy siihen on eettinen ei ruokailutottumus.
[/quote]
No mä en ole edes vegaani. Ja ei se eettisyys nyt ole se pääpointti, vaan silkka inhotus. Katsoin kerran videon jossa niitä eläimiä nyljettiin teidän ah ihania turkiksia varten. Elävänä. Oksensin kaks päivää ja heitin menemään jopa takin jossa oli tekoturkista.

Vierailija
15/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sellaista pientä eläinystävällistä rämemajavaturkkia.

Vierailija
16/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:37"]

No mä en ole edes vegaani. Ja ei se eettisyys nyt ole se pääpointti, vaan silkka inhotus. Katsoin kerran videon jossa niitä eläimiä nyljettiin teidän ah ihania turkiksia varten. Elävänä. Oksensin kaks päivää ja heitin menemään jopa takin jossa oli tekoturkista.

[/quote]

Muut uskon, mutta en usko, että kukaan oksentaa kaksi päivää jostain näkemästään. Varsinkaan kun se on nähty videossa eikä livenä. Sait noron juuri samaan aikaan, ei muuta.

Vierailija
17/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:37"]

[/quote]

Muut uskon, mutta en usko, että kukaan oksentaa kaksi päivää jostain näkemästään. Varsinkaan kun se on nähty videossa eikä livenä. Sait noron juuri samaan aikaan, ei muuta.
[/quote]
Voi kun ei ole uskon asia. Ja oksennusrefleksi tuli ainoastaan sillon kun ajattelin kyseistä videota. Syömään pystyin ja ruoka pysy sisällä. Yöllä en herännyt. Liian erikoinen noroksi. Olen vähän liian herkkä, kävikö se mielessä?

Vierailija
18/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:44"]Minä käytän sellaista pientä eläinystävällistä rämemajavaturkkia.
[/quote]
:D

Vierailija
19/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:47"]

Voi kun ei ole uskon asia. Ja oksennusrefleksi tuli ainoastaan sillon kun ajattelin kyseistä videota. Syömään pystyin ja ruoka pysy sisällä. Yöllä en herännyt. Liian erikoinen noroksi. Olen vähän liian herkkä, kävikö se mielessä?

[/quote]

Miten sitten pystyt katsemaan kun ihmiseltä leikataan puukolla pää irti? Vai oletko vain eläimiin kohdistuvassa herkkä?

Vierailija
20/48 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä nahkakengät tai käsineet? Voiko niitä käyttää, vai onko aina oltava tekonahkaa tai jtn. muuta materiaalia.

Nämä ovat tietysti aina oman harkinnan mukaan kullakin vegaanilla, mihin vetää oman rajansa, ei siis ole olemassa kaikkivaltiasta Vegaanin Opasta, jota kaikki noudattaisivat. =) Itse olen tehnyt sen linjauksen, että käytän ennen vegaaniuttani hankkimani nahkakengät ja -vyöt loppuun ja uusia ostaessani (enkä myöskään kirpparilta osta enää nahkaisia) valitsen muusta aineksesta tehdyt.