Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heräsin yöllä suht voimakkaaseen läpsäykseen kasvoilla. Asun yksin...

Vierailija
31.10.2021 |

Tuntui siis heräämisen jälkeenkin vielä pientä kihelmöintiä iholla. Onko kukaan kokenut jotain vastaavaa? Onko Halloween tosiaan saanut henget liikkeelle vai tekeekö mielikuvitukseni tepposia ? Tuli aika spooky olo...

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein näen unia, että koira tai kissa puree tai raapii, ja kun herään, joku paikka on oikeasti ihan sairaan kipeänä. Johtuu siitä et olen nukkunut huonossa asennossa.

Vierailija
42/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt varmaan se sama tyyppi, joka huutelee "HÖÖÖÖÖÖÖÖÖ" sen yhden kirjoittajan saunan pukuhuoneessa vai miten se oli?  :DDDDDDDDDDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heräilin teininä usein siihen kuin joku olisi lujaa läpsäissyt selkään, siis ihan kunnolla tönäisi. Säikähdin sitä aina niin, että en uskaltanut enää nukkua ja monesti otin patjani sängystä ja menin loppuyöksi nukkumaan äidin sängyn viereen.

Mulla oli myös teininä tuollaista tönimistä ja tökkimistä ja patja joskus tärisi. Olen miettinyt aikuisena, että voiko olla että kuvittelin vain kaiken? Minulla oli kyllä melkoinen mielikuvitus. Luin päiväkirjasta niitä juttuja ja muistan kyllä, että ihan todelta ne tuntuivat. Kerroin nähneeni todella kamalaa unta jostain viattomien kiduttamisista, uni jo itsessään järkytti mieltä enkä olisi halunnut nähdä mitään sellaista, sitten vielä heräsin siihen että joku läimäytti selkään ihan kuin sanoakseen "siitäs sait".

Tilanne rauhoittui vasta kun tein huoneeseeni sellaisen rukousnurkan, johon askartelin itse ristejä ja rukoilin paljon. Nukuin Raamattu sylissä. En ollut koskaan ennen rukoillut, eikä perheenikään ollut mitenkään erityisen uskovaisia. En vain tiennyt mitä muutakaan tehdä, vähän sellainen "who you gonna call" tilanne.

Vierailija
44/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta unelta kuulostaa. Itse olen joskus "herännyt" koputukseen tai kirkaisuun tai kosketukseen vaikkei ketään ole missään.

Vierailija
45/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla poninhäntä? Joskus festareilla saanut edessä seisovan ponihännästä tällin, kun kääntävät päätänsä äkkinäisesti ja ponihäntä iskee takana olijan naamaan. Poninhäntäinenhän ei tätä edes ymmärrä anteeksi pyytää. Teoriassahan olisi mahdollista varsinkin levottomasti nukkuvan iskeä itseään hiuksilla naamaan.

Mulla oli joskus tukka lantiolle asti, ja heräsin usein tukehtumisen tunteeseen kun tukka valui naamalla jos en ollut illalla laittanut kiinni.

Siinä oli aika iso syy, miksi leikkasin pois.

Vierailija
46/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on ehkä läpsäisty vauvana kasvoille. Hoitiko joku vieras ihminen sua?

Eräs äiti halusi isältä rahaa ja teki kiristysvideon, jossa läpsi vauvaa kasvoille joka kerta, kun tämä alkoi itkeä - läpsimisiä tuli ihan kunnolla oikealta ja vasemmalta. Vauva reagoi niihin kauhistuneen oloisena, raajat jäykästi ojennettuina... Kun jotain näin outoa ja epämukavaa koetaan vauvana, keho ei unohda.

Joissakin olosuhteissa keho saattaa muistaa ja elää kokemuksen uudelleen.

En väitä, että sinua on vauvana läpsitty. Unen taustalla, mikäli se oli vain unta, saattaa olla jokin muu kokemus, josta mieli vain johti läpsäistyksi tulemisen. Unissahan nyt tapahtuu kaikenlaista. Normaalisti unet ovat mukavia, mutta jokainen ihminen varmaan joskus elämänsä aikana näkee epämiellyttäviäkin unia.

Vierailija
47/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha vihtahousu kävi vetasee sua daijuun.

Vierailija
48/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unissasi läpsäisit itse poskeasi.

Lyöminen unen aikana ei ole lainkaan tavatonta. Yleensä lyödään jotain muuta kuin itseä - todellisuudessa seinää ja käteen jää mustelma, kumppaniikin saattaa osua... Mutta unennäkijä voi periaatteessa haluta lyödä itseään.

Vierailija
49/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha vihtahousu kävi vetasee sua daijuun.

Mutta miksi?

Vierailija
50/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuommoisia keskellä yötä heräämisiä väkivaltaisen suhteen jälkeen. Siis nukuin ihan rauhassa, sit herään siihen tunteeseen että joku ihan fyysisesti lyö poskelle ja poskea kuumottaa.

Onko sulla stressiä tai traumoja?

Stressiä on kyllä, mutta ei mitään aikaisempaa väkivaltaan liittyviä traumoja.

Öisin huitominen (oletettavasti huidoit itseäsi) liittyy nimenomaan stressiin. -eri

Vierailija
51/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tuli kylmät väreet.

Vierailija
52/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus ei ole kyllä tuollainen, että johonkin läpsäisyyn herää ja sit se on ohi. Unihalvaus kestää kauan, ja itsensä pitää taistella siitä hereille, eli ihan eri asia.

Vierailija
53/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yleensä kyljelläni naama seinään päin. Kerran sängyllä hereillä maatessa tunsin että mua kiskaistiin hiuksista ja toisen kerran tunsin että mua tökättiin kädellä selkään silleen että kaikki viisi sormea tuntuivat erikseen. Eikä huoneessa ollut muita ja olin siis hereillä, en heräämässä tai unen ja valveen rajamailla.

Vierailija
54/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka poski on "puutunut", niin unessa koit sen. Ja herätessä se vielä tuntui. Vähän kuin pissahätä. Itse saatan nähdä unta vessaan menemisestä ennen kuin oikeasti herään ja menen.

Vierailija
55/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeleekö poskellasi viivähti, matkalla suikkuliin.

Vierailija
56/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus.

Tästä olen kuullut, mutta eikö unihalvaus pikemminkin kangista kropan?

Lisäksi voi olla mm tuntoaistiin liittyviä hallusinaatioita. Tuossa kuvattu tuntemus että joku tarttuu nilkkaan: https://kotiliesi.fi/terveys/hyvinvointi/kammottavia-hallusinaatioita-t…

Tuossa kotilieden linkissä kerrotaan seuraavaa:

"Tyypillinen sieppauskokemus eteni kutakuinkin näin: Juuri nukahtamisen hetkellä pahat olennot tunkeutuivat uhrin huoneeseen. Uhri ei pystynyt liikkumaan, mutta näki suuripäiset, harmaat hahmot huoneensa nurkassa. Vetosäde nosti avuttoman uhrin avaruusalukseen, missä alienit sörkkivät häntä ja tekivät hänelle tutkimuksia.."

Jos kaikki kokevat todella samankaltaisen kokemuksen, niin eikö olisi oikeastaan todennäköisempää, että nuo alienit ovat totta kuin se, että on oman mielikuvituksen tuotosta. Jos olisi mielikuvitusta niin eikö eri ihmisten mielikuvitus tuottais varsin erilaisia hahmoja eikä aina niitä samoja harmaita suuripäitä...

Hyvä pointti.

Vierailija
57/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun yleensä kyljelläni naama seinään päin. Kerran sängyllä hereillä maatessa tunsin että mua kiskaistiin hiuksista ja toisen kerran tunsin että mua tökättiin kädellä selkään silleen että kaikki viisi sormea tuntuivat erikseen. Eikä huoneessa ollut muita ja olin siis hereillä, en heräämässä tai unen ja valveen rajamailla.

Historiaa riidoista sisaruksen kanssa?

Vierailija
58/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Heinolassa?

Vierailija
59/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historiaa riidoista sisaruksen kanssa?

Onhan noita ollut mutta sisarukset eivät olisi päässeet huomaamattani kotiini mua tökkimään.

Vierailija
60/97 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on, miksi joku edes unessa kokisi, että täytyy lyödä itseään. 

Muistaako kukaan nähneensä unta, jossa löisi toista tai itseään?