Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus

Vierailija
31.10.2021 |

Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et mene ottamaan sitä tokaa piikkiä? Tai siis miksi et ole vielä ottanut? Meillä saa kävelemällä paikan päälle, ei tarvitse edes varata aikaa.

Vierailija
142/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on vasta yksi rokotus? Mulla oli illanistujaiset viikko sitten, kaveri halusi tuoda mukanaan mulle vieraan kaverinsa, tämä toki sopi. Illan kulusta etukäteen tiedottaessani kaveri sanoi, että voidaanko sitten aluksi mennä sellaiseem ravintolaan jossa ei ole koronapassia kun hänen kaverillaan on vasta yksi rokote. Että koko rokotetun seurueen pitäisi mennä johonkin Kallion onnettomimpaan baariin eka kaikkien seudun rokottamattomien sekaan kun yhdellä ei ole rokotetta?

Jos on myöhässä ottanut rokotteet, nyt pitää vain kestää. En itse ottanut edes kylään tätä vierasta ihmistä koska rokottamaton levittää virusta tehokkaammin. Mukana oli myös yksi raskaanaoleva jolle tartunta olisi vaarallinen vaikka rokotettu onkin.

En ole ap mutta itse sain kakkosrokotteen vasta viikko sitten. Menin ihan siinä aikataulussa kun kaupunki jakoi rokotusaikoja. Kuulun ikäryhmään 18-29 eli ne vihoviimeiset ketkä rokotettiin.

Höpöhöpö. Minun 16-vuotias kuuluu vielä nuorempien ryhmään ja on saanut 2-rokotteensa 1,5 kk sitten. Minun 15-vuotias kuuluu vielä sitäkin seuraavaan ryhmään ja on saanut 2-rokotteensa 3 viikkoa sitten.

Keneltä vielä tässä vaiheessa puuttuu rokotteita on hidastelija tai alle 12-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hyväksyisit nyt ettet ole valintoinesi haluttua seuraa.

Vierailija
144/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään piikkiä, mutta olen joutunut valehtelemaan että on kaksi. Mulle on myös ihan ok jos joku ei halua tavata mua sen takia, mutta siitäkin voisi ilmoittaa etukäteen viestillä eikä alkaa naamatusten muiden edessä jankkaamaan että onko rokotetta ja jos on niin montako.

Vierailija
145/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo typetää heidän suunnaltaan. Itse olen aina kysyessä sanonut, että on molemmat rokotteet. Tosi harva edes kysynyt, en tiedä onko tämä rokotehulluus sitten jotain Helsinki-psykoosia.

Vierailija
146/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuntee "tuplasti rokotetun" ihmisen, jolla ei oikeasti ole näitä k-injektioita.

Tämä on karu fakta. Aiheesta valehdellaan niin yleisesti. Enkä ihmettele, kun tietää mikä ilmapiiri aiheen ympärillä on.

Koronapassin QR-koodin lukijan voi kuka tahansa ladata älypuhelimeensa ja tarkistaa voimassa olevan koronapassin ovella ennenkuin päästää tulijan sisään.

Vierailija
147/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattoman ei sitten tarvi mennä katsomaan rokotetun Liisan epämuodostunutta vauvaakaan...

Vierailija
148/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää, miksi haluat suojautua tartunnalta vaikka rokote on sama kuin kysyisi ”miksi käytät talvirenkaita vaikka sulla on turvavyö, sehän suojaa kolarissa??!

Kun mikään suoja ei ole 100% (paitsi eristäytyminen pandemiassa), niin on hyvä kerrostaa turvatoimia. Samoin kuin aurinkosuoja kumuloituu ja on hyvä laittaa suojakertoimien päivävoiteen päälle vielä aurinkorasva, kun lähtee helteelle.

Siksi itse nyt pandemian aikana välttelen julkisia tapahtumia, olen ottanut rokotteet ja pidän maskia ollessani kaupoilla. Onneksi en tunne yhtään rokottamatonta, niin ei tarvitse sen puolelta tehdä päätöksiä 😊

Vierailija
149/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, joka harhaisesti olet vain päättänyt mistä rokottamattomat tietonsa hakevat: selvitä pääsi.

Rokottamattomat eivät ole heterogeeninen joukko.

Koko koronan ajan olen lukenut valtamedioita, sekä koti-että ulkomaisia. Olen lukenut tutkimuksia, kuunnellut ulkomaisia lääkäreitä, lukenut riippumatonta mediaa, tutkinut taloutta, politiikkaa jne.

Ymmärräthän, että tuo käsityksesi siitä että rokottamattomat ovat tietynlaisia ja hakevat tietonsa tietystä lähteestä, ei ole omasi vaan valtamedian sinuun istuttama harhaluulo.

Tee itsellesi palvelus ja ala käyttää aivojasi ja ajatella itse!

Siinähän nuo avaintermit taas ovat. Sinun "omilla aivoillasi" tekemät päätöksesi palautuvat amerikkalaiseen äärioikeistolaiseen ja ääriuskonnolliseen valtion vastaiseen ajatteluun. Nigerialaispastori on tuonut tähän oman pikku säväyksensä sekä kaikki ne maat, joihin tämä liike on rantautunut. Rokottamattomat nimenomaan ovat erittäin homogeeninen joukko. Osa yrittää olla "sivistyneen" kuuloisia, mutta perusjargoni on aina kuitenkin aivan samaa. Pääasia on vastustaa hallituksen toimia ja syyttää hallituksia ja terveysviranomaisia "tiedon vääristelystä ja pimittämisestä". Tämän vuoksi rokottamaton hakee tietonsa "riippumattomasta" (heh) lähteestä. Koronan haitat ja leviäminen ovat täysin yhdentekeviä rokotevastaiselle, koska hän käy taistelua "perusoikeuksiensa" puolesta pahaa hallitusta ja "painostusta" vastaan.

Vierailija
150/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa rokotettuja ja rokottamattomia ,eikä mikään ole muuttunut, tavataan aivan kuin ennenkin ja kunnioitetaan jokaisen omaa päätöstä.

Vierailija
151/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä taustalla kokemuksia että perusterveet ovat kuolleet koronaa? Itse en tiedä vielä yhtään ja tutuilta kysellyt, eivätkä hekään tiedä yhtään. Vaikea ottaa tosissaan kun käytäntö näyttäytyy tällaisena

Vierailija
152/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 149, olet väärässä niin monin tavoin ja niin monella tasolla...

Koitahan heräillä, snap out of it!

Vierailija
153/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä taustalla kokemuksia että perusterveet ovat kuolleet koronaa? Itse en tiedä vielä yhtään ja tutuilta kysellyt, eivätkä hekään tiedä yhtään. Vaikea ottaa tosissaan kun käytäntö näyttäytyy tällaisena

Tuntuu että kukaan ei oikein tunnu tietävän sairaalaan joutuneitakaan! Tiedän joitain koronaan sairastuneita, heillä se on ollut oireeton tai flunssan kaltainen, joillain siis lievä ja joillain rajumpi mutta ei sairaalahoitoa vaativa. En tietenkään sano ettei muunlaisia kokemuksia voisi jollain olla mutta nuo on ne jotka itse tiedän.

Vierailija
154/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheesi on tolloja.

Olen itsekin raskaana ilman rokotusta. Lähimmät on tietääkseni rokotettuja, mutta sama se mulle vaikka ei olis. Tuleehan se tauti silti jos on tullakseen, ei heidän rokotteensa minua auta mitenkään.

Liisan on ihan itse otettava vastuu suojautumisestaan, eikä syytellä muita turhaan.

Vierailija
155/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä suljetaan pikkuhiljaa yhteiskunnan ulkopuolelle. Hyvin on ihmiset manipuloitu. Rokottamattomat ovat pian yhteiskunnan pohjasakkaa, joita kohdellaan kuin romaneita.

Rokottamattomat ovat jo nyt yhteiskunnan pohjasakkaa. Itsekkäitä ihmisiä, jotka perustavat uppiniskaisen päätöksensä huuhaatietoon. Ovat ihan itse itsensä tuohon tilanteeseen asettaneet.

Noin ajattelevat ihmiset sitä yhteiskunnan pohjimmaista vastenmielistä sakkaa ovat.

Vierailija
156/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillakin on noin neuroottisia sukulaisia (tai ystäväpiirejä)? Kyllä mulla vaan on hyvät ystävät ja hyvä perhe, en voisi kuvitellakaan, että touhottaisivat ihan tosissaan jostain rokotteista psykoosissa.

Vierailija
157/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, joka harhaisesti olet vain päättänyt mistä rokottamattomat tietonsa hakevat: selvitä pääsi.

Rokottamattomat eivät ole heterogeeninen joukko.

Koko koronan ajan olen lukenut valtamedioita, sekä koti-että ulkomaisia. Olen lukenut tutkimuksia, kuunnellut ulkomaisia lääkäreitä, lukenut riippumatonta mediaa, tutkinut taloutta, politiikkaa jne.

Ymmärräthän, että tuo käsityksesi siitä että rokottamattomat ovat tietynlaisia ja hakevat tietonsa tietystä lähteestä, ei ole omasi vaan valtamedian sinuun istuttama harhaluulo.

Tee itsellesi palvelus ja ala käyttää aivojasi ja ajatella itse!

Siinähän nuo avaintermit taas ovat. Sinun "omilla aivoillasi" tekemät päätöksesi palautuvat amerikkalaiseen äärioikeistolaiseen ja ääriuskonnolliseen valtion vastaiseen ajatteluun. Nigerialaispastori on tuonut tähän oman pikku säväyksensä sekä kaikki ne maat, joihin tämä liike on rantautunut. Rokottamattomat nimenomaan ovat erittäin homogeeninen joukko. Osa yrittää olla "sivistyneen" kuuloisia, mutta perusjargoni on aina kuitenkin aivan samaa. Pääasia on vastustaa hallituksen toimia ja syyttää hallituksia ja terveysviranomaisia "tiedon vääristelystä ja pimittämisestä". Tämän vuoksi rokottamaton hakee tietonsa "riippumattomasta" (heh) lähteestä. Koronan haitat ja leviäminen ovat täysin yhdentekeviä rokotevastaiselle, koska hän käy taistelua "perusoikeuksiensa" puolesta pahaa hallitusta ja "painostusta" vastaan.

Eilenkin jossain ketjussa joku yritti sönköttää, että rokottamattomuus on jotain amerikkalaista ääriajattelua.

Kyllä se on kuule ihan jokaisen henkilökohtainen päätös. Yhtä hyvin voit mennä selittämään amerikkalaisille, että he ovat omaksuneet suomalaisen ääriajattelun kritiikittä, jos eivät ole rokotetta ottaneet ja palvoneet tarpeeksi.

Vierailija
158/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään piikkiä, mutta olen joutunut valehtelemaan että on kaksi. Mulle on myös ihan ok jos joku ei halua tavata mua sen takia, mutta siitäkin voisi ilmoittaa etukäteen viestillä eikä alkaa naamatusten muiden edessä jankkaamaan että onko rokotetta ja jos on niin montako.

Sama. Töissä porukka halusi luopua maskeista, koska "kaikkihan meidät on kahteen kertaan rokotettu". Jees jees, kannatin ideaa ettei käytetä keskenämme maskeja.

Vierailija
159/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuntee "tuplasti rokotetun" ihmisen, jolla ei oikeasti ole näitä k-injektioita.

Tämä on karu fakta. Aiheesta valehdellaan niin yleisesti. Enkä ihmettele, kun tietää mikä ilmapiiri aiheen ympärillä on.

Koronapassin QR-koodin lukijan voi kuka tahansa ladata älypuhelimeensa ja tarkistaa voimassa olevan koronapassin ovella ennenkuin päästää tulijan sisään.

Siis minkä ovella? Ja ihan kuin kaikilla olisi sellainen kännykkä, johon voi passinsa tallentaa.

Vierailija
160/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuollut edes syöpää sairastava 70-vuotias sukulaiseni. Vähän oli yhtenä iltana lämpöä ja yskää, seuraavana aamuna ylös ja kunnossa. Ainoastaan syöpäleikkausta lykättiin sairastetun koronan vuoksi, se oli ainoa koronan terveysvaikutus hänellä.