Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus

Vierailija
31.10.2021 |

Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on vasta yksi rokotus? Ota rokotus niin ei tarvi mussuttaa. Miksi ihmeessä änkeäisit tartuttamaan muita? Jää kotiin tai hoida onat rokotukset kuntoon. Sen jälkeen olet parempaa seuraa.

Mistä on syntynyt tämä älytön käsitys, että rokottamaton= koronavirusta kantava?

Edelleenkin 99 % ihmisistä on täysin terveitä. Aivan mielenvikaista syyttelyä.

Vierailija
182/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on vasta yksi rokotus? Ota rokotus niin ei tarvi mussuttaa. Miksi ihmeessä änkeäisit tartuttamaan muita? Jää kotiin tai hoida onat rokotukset kuntoon. Sen jälkeen olet parempaa seuraa.

Mistä on syntynyt tämä älytön käsitys, että rokottamaton= koronavirusta kantava?

Niinpä. Ap:n kannattaa sanoa perheelle, että kuka tahansa porukasta voi tartuttaa raskaana olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuntee "tuplasti rokotetun" ihmisen, jolla ei oikeasti ole näitä k-injektioita.

Tämä on karu fakta. Aiheesta valehdellaan niin yleisesti. Enkä ihmettele, kun tietää mikä ilmapiiri aiheen ympärillä on.

Koronapassin QR-koodin lukijan voi kuka tahansa ladata älypuhelimeensa ja tarkistaa voimassa olevan koronapassin ovella ennenkuin päästää tulijan sisään.

Siis minkä ovella? Ja ihan kuin kaikilla olisi sellainen kännykkä, johon voi passinsa tallentaa.

No vaikka kotinsa ovella. Siis jos järjestää sukujuhlat, voi edellyttää tulijoilta koronapassia. Ja koska lukijan voi ladata älypuhelimeensa, voi tarkistaa ovella, että tulijalla tosiaan on koronapassi. Jos tulijalla ei ole älypuhelinta, johon ladata oman koronapassinsa, koronapassin voi myös tulostaa Omakannasta. Siinä tulosteessakin on tuo QR-koodi. 

Yksinkertaistettuna siis: jos haluaisin järjestää esim sukujoulun, mutta vain koronapassillisille, lataisin älypuhelimeeni tuon QR-koodin lukijan ja kotini ovella tarkistaisin jokaiselta tulijalta, että koronapassi on voimassa. Siinä ei auttaisi valehdella, että juu juu, mulla on rokote otettuna, koska ilman koronapassia en päästäisi sisään. Noh, mä en jouluna näin tee, mutta voisin tehdä, jos haluaisin. 

Vierailija
184/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tämän käsityksen syntyyn on vaikuttanut se tosiasia, että rokottamattomat kansoittavat sairaaloita.

Vierailija
185/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse en halua rokottamattomia omiin kemuihini, koska en halua ehdoin tahdoin tappaa ketään."

Meneekö pikkuisen jo yli?

Vierailija
186/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.

Miksi loukkaantuisit? Et suo muille oikeutta siis suojella itseään?

Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)

Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.

Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.

Minulta on kysytty koko ajan nimenomaan tuohon tyyliin, että haluavat tietää pitääkö minulta suojautua.

Ap

Pitää. Rokottamattomien tapaaminen on suurempi riski kuin rokotettujen, ymmärrätkö? Rokotetuille on tärkeää suojautua taudilta, rokottamattomat eivät pidä sitä niin tärkeänä. Siksi rokotetut eivät halua tavata rokottamattomia, kun riski taudin saamiselle ei ole olematon vaikka rokotettu olisikin.

On tämä erikoista, kun rokotetut pelkäävät rokottamattomia, mutta rokottamattomat eivät pelkää ketään. Todistamme parhaillaan ehkä historian suurinta psykologista koetta.

Juuri näin, jonkinlaiselta psykologiselta kokeelta vaikuttaa. Ja vaikkei sellainen olisikaan, niin tätä aikakautta tullaan vielä pohtimaan psykologian tunneilla.

Nimenomaan rokotettujen massapsykoosi ja pelko mikä kohdistuu rokottamattomiin sekä lehdistön ym yli menevä propaganda ovat aika kiinnostavia juttuja.

Ihanaa yhteishengen nostatusta:)

Kaikki tietää, että rokottamattomien ajatusmaailma on lähellä uskonnollisen ajatusmaailmaa. Molemmissa on oma doktriini, joka on yksinkertainen ja muuttumaton. Sitä hoetaan ja toistellaan ja sitten tunnetaan syvää yhteenkuuluvaisuutta toisten hokijoiden kanssa. Myös uhriajattelu kuuluu osana tähän samoin, kuin liioittelut "painostuksesta" ja "pakottamisesta". Samoin jotkut tietolähteet luokitellaan "vaarallisiksi" (valtamedia, thl) ja vain opin omiin lähteisiin saa luottaa (rumble, rapsodia), vaikka ne on valjastettu tuottamaan ideologista tietoa liikkeen omien päämäärien saavuttamiseksi.

Normaalit ihmiset, jotka ottavat rokotteen luottavat suurimmaksi osaksi terveysviranomaisiin, eivätkä yritä olla "oman elämänsä virologeja", koska tietävät, että joissain asioissa on parempi luottaa ihmisiin, jotka tietävät aiheesta enemmän. Rokotetut myös hyväksyvät sen, että kyseessä on pandemia ja virus, joka muuntuu ja näin ollen asiat yhteiskunnassa saattavat muuttua myös ja sovitetaan sen mukaan. Rokotetulle kaikessa ei ole kyse "perusoikeuksien puolustamisesta" vaan järkevistä toimenpiteistä, joita noudatetaan, että päästäisiin tästä  p a s k a s t a.

Täysin väärin. Ei rokottamattomat syyttele ketään valinnasta piikittää pfizeria suoneen, se on ihan jokaisen oma valinta. Valtion ja suuryriysten liittoa eli fasismia sen sijaan jokainen demokraattiseen yhteiskuntaan tottunut ihminen vastustaa, ja niin pitääkin. Rokotetuilla on uskonnollisia ja kulttimaisia piirteitä omassa massahypnoosissaan.

Vierailija
187/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tämän käsityksen syntyyn on vaikuttanut se tosiasia, että rokottamattomat kansoittavat sairaaloita.

Vai oikein kansoittavat 🤣 lopeta hyvä ihminen se iltapaskan klikkiotsikoiden lukeminen

Vierailija
188/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, Walesissa tuplarokotettuja on 2/3 sairaalahoidossa olevista.

Eikö rokotteen pitänyt suojata ottajaansa vakavalta muodolta?

Sehän on jo lukuisissa tutkimuksissa todettu- ja oli jo alunperinkin tiedossa- ettei koronarokote suojele tartunnalta eikä estä levittämistä.

Paskan myivät.

Vierailija
189/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha sanoa, että suomessa on kuollut 1000 ihmistä koronaan (keski-ikä kuolleilla yli 80, vertaa elianajanodote 84). Ihmiset ovat niin sekaisin median propagandasta ja pelol lietsonnasta, että eivät ymmärrä ollenkaan mitä nämä tilastot tarkoittavat. Olette aivan psykoosissa osa ja myös AP:n kemujen ihmiset...

En pelkää koronaa, valtion kiristyvää kontrollia pelkään ja myös ihmisten agressiota ja psykoosia jolle ei löydy mitään järkiperusteista selitystä... Se on pelottavinta tässä, ei mikään tauti joka tappaa vähemmän kuin influenssa...

Vierailija
190/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.

Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)

Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.

Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.

Minulta on kysytty koko ajan nimenomaan tuohon tyyliin, että haluavat tietää pitääkö minulta suojautua.

Ap

Pitää. Rokottamattomien tapaaminen on suurempi riski kuin rokotettujen, ymmärrätkö? Rokotetuille on tärkeää suojautua taudilta, rokottamattomat eivät pidä sitä niin tärkeänä. Siksi rokotetut eivät halua tavata rokottamattomia, kun riski taudin saamiselle ei ole olematon vaikka rokotettu olisikin.

On tämä erikoista, kun rokotetut pelkäävät rokottamattomia, mutta rokottamattomat eivät pelkää ketään. Todistamme parhaillaan ehkä historian suurinta psykologista koetta.

Juuri näin, jonkinlaiselta psykologiselta kokeelta vaikuttaa. Ja vaikkei sellainen olisikaan, niin tätä aikakautta tullaan vielä pohtimaan psykologian tunneilla.

Nimenomaan rokotettujen massapsykoosi ja pelko mikä kohdistuu rokottamattomiin sekä lehdistön ym yli menevä propaganda ovat aika kiinnostavia juttuja.

Kaikki tietää, että rokottamattomien ajatusmaailma on lähellä uskonnollisen ajatusmaailmaa. Molemmissa on oma doktriini, joka on yksinkertainen ja muuttumaton. Sitä hoetaan ja toistellaan ja sitten tunnetaan syvää yhteenkuuluvaisuutta toisten hokijoiden kanssa. Myös uhriajattelu kuuluu osana tähän samoin, kuin liioittelut "painostuksesta" ja "pakottamisesta". Samoin jotkut tietolähteet luokitellaan "vaarallisiksi" (valtamedia, thl) ja vain opin omiin lähteisiin saa luottaa (rumble, rapsodia), vaikka ne on valjastettu tuottamaan ideologista tietoa liikkeen omien päämäärien saavuttamiseksi.

Normaalit ihmiset, jotka ottavat rokotteen luottavat suurimmaksi osaksi terveysviranomaisiin, eivätkä yritä olla "oman elämänsä virologeja", koska tietävät, että joissain asioissa on parempi luottaa ihmisiin, jotka tietävät aiheesta enemmän. Rokotetut myös hyväksyvät sen, että kyseessä on pandemia ja virus, joka muuntuu ja näin ollen asiat yhteiskunnassa saattavat muuttua myös ja sovitetaan sen mukaan. Rokotetulle kaikessa ei ole kyse "perusoikeuksien puolustamisesta" vaan järkevistä toimenpiteistä, joita noudatetaan, että päästäisiin tästä  p a s k a s t a.

Täysin väärin. Ei rokottamattomat syyttele ketään valinnasta piikittää pfizeria suoneen, se on ihan jokaisen oma valinta. Valtion ja suuryriysten liittoa eli fasismia sen sijaan jokainen demokraattiseen yhteiskuntaan tottunut ihminen vastustaa, ja niin pitääkin. Rokotetuilla on uskonnollisia ja kulttimaisia piirteitä omassa massahypnoosissaan.

Voitko pikaisesti eritellä nuo kulttimaiset piirteet? En usko, että rokottamattomana olet perehtynyt uskonnollisten kulttien ajatusmaailmaan sekä niihin kriiteereihin, joiden perusteella joku liike voidaan sellaiseksi määritellä. Jos olisit, et olisi purematta niellyt tuota rokotevastaisuuden ilosanomaa.

Vierailija
191/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt v*ttu oikeesti!!!!

17.10.2021 CDC:n datasta:

Alle kolmikymppisillä kuolemanriski on 0.1%:a

40-50-vuotiailla 0.4-0.5%:a.

Lapsilla ja nuorilla lähes mitätön.

Koronan sairastaneista yli 99%:a paranee.

Järki käteen nyt!!!!

Siis tämä!! Suurempi riski on kävellä auton alle tai ajaa kolari... Jotain järkeä ja suhteelllisuudentajua toivoisin, pelottaa ja ahdistaa tällaiset suuvaahdossa vouhottajat, jotka reagoi mutulla ja vihalla ja ei ymmärrä mitään tilastoista...

Vierailija
192/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voitko pikaisesti eritellä nuo kulttimaiset piirteet? En usko, että rokottamattomana olet perehtynyt uskonnollisten kulttien ajatusmaailmaan sekä niihin kriiteereihin, joiden perusteella joku liike voidaan sellaiseksi määritellä. Jos olisit, et olisi purematta niellyt tuota rokotevastaisuuden ilosanomaa.

Voin toki, olen yhteiskuntatutkija yliopistolla. Palaan asiaan illalla, olen nyt puhelimella joten en jaksa pitkää tekstiä nyt kirjoittaa.

Vierailija
193/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse en halua rokottamattomia omiin kemuihini, koska en halua ehdoin tahdoin tappaa ketään."

Meneekö pikkuisen jo yli?

Menee yli pahasti.

Omassa lähipiirissäni on henkilö, joka pelkää että koko hänen perheensä on hengenvaarassa jos heillä vierailee rokottamaton henkilö. Huom perheeseessä teini-ikäiset lapset ja keski-ikäiset vanhemmat.

Vierailija
194/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin toki, olen yhteiskuntatutkija yliopistolla. Palaan asiaan illalla, olen nyt puhelimella joten en jaksa pitkää tekstiä nyt kirjoittaa.

Naurattaa, jaa rokottamaton ei voisi olla tutkija tai korkeakoulutettu? Yhdysvalloissa oli tehty turkimus, jossa kriittisimmin rokotteisiin ja erityisesti passiin suhtautuvat olivat kaikki tohtorin tutkinnon suorittaneita. Se ihmisryhmä nimenomaan kyseenalaistaa.

Vierailija
195/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita suurempi ongelma on passi, passi on fasistinen kontrolliväline. EU on suunnitellut digital ID:tä ja se ajetaan nyt koronan varjolla läpi. Tsemppiä kaikille jotka ottaa piikkejä 1, 10, 16, N ja passi muuttuu punaiseksi ja tipahdatte "kakkosluokan kansalaisiksi" jos saattekin sivuvaikutuksia kuten jo havaittuja vyöruusuja, sydänsairauksia, kuukautishäiriöitä ja veritulppia ja ette enää haluaisikaan piikkejä ottaa? Haluatteko oikeasti tuollaisen järjestelmän tänne kun olette itse sen kohteina? Miettikääs uudelleen sitä hintaa? Koronaan ei suomessa ole kuollut kahteen vuoteen sen enempää ihmisiä kuin influenssaan! Js kukaan ei aikaisempina vulsina ole influenssasta mennyt mihinkään psykoositiloihin!

Vierailija
196/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkopsykoosi

Joukkoon leviävä (tilapäinen) käyttäytymishäiriö, massapsykoosi.

Esimerkiksi: Ostoryntäyksessä oli joukkopsykoosin piirteitä.

https://www-suomisanakirja-fi.cdn.ampproject.org/v/s/www.suomisanakirja…

Vierailija
197/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi rokotusta, mutta en siltikään lähtenyt sukujuhliin. En vaan uskalla, eikä huvita.

Vierailija
198/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta olet täysin idiootti ja btw rokotus asiat on yksityisasioita.

Vierailija
199/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on vasta yksi rokotus? Mulla oli illanistujaiset viikko sitten, kaveri halusi tuoda mukanaan mulle vieraan kaverinsa, tämä toki sopi. Illan kulusta etukäteen tiedottaessani kaveri sanoi, että voidaanko sitten aluksi mennä sellaiseem ravintolaan jossa ei ole koronapassia kun hänen kaverillaan on vasta yksi rokote. Että koko rokotetun seurueen pitäisi mennä johonkin Kallion onnettomimpaan baariin eka kaikkien seudun rokottamattomien sekaan kun yhdellä ei ole rokotetta?

Jos on myöhässä ottanut rokotteet, nyt pitää vain kestää. En itse ottanut edes kylään tätä vierasta ihmistä koska rokottamaton levittää virusta tehokkaammin. Mukana oli myös yksi raskaanaoleva jolle tartunta olisi vaarallinen vaikka rokotettu onkin.

Eikö rokotteet suojaakaan vai miksi pelkäätte?

Ei se välttämättä helppo tauti ole rokotustenkaan läpi saatuna ja varsinkaan riskiryhmään kuuluvalle.

Vierailija
200/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Manipulointi määräämisen avulla

Toisinaan manipuloinnin tavoitteena on määrääminen: halutaan näyttää muille, että ollaan heidän yläpuolellaan ja että heidän täytyy totella. Tällaisissa tapauksissa on kaksi hyödyllistä prosessia muiden manipuloimiseksi. Tutkitaan niitä nyt.

Tottelevaisuus

Kun tottelemme jotakin joka on vastoin omia toiveitamme, teemme niin, koska käskyjen noudattamatta jättäminen tarkoittaisi seuraamuksia joilta haluamme välttyä. Totteleminen on toisen henkilön tahtoon ja auktoriteettiin alistumista.

Alistuminen

Jollekulle alistuminen tarkoittaa, että tehdään kaikki hänen pyytämänsä. Alistuminen eroaa tottelevaisuudesta siinä, että tässä tapauksessa riippuvuus on kokonaisvaltaista. Kun henkilö alistuu, hän ei kritisoi käskyjä, vaan hyväksyy ne luonnollisena toimintana.

Tottelevaisuudessa ja alistumisessa epäonnistuminen ei ole vaihtoehto. Nämä kaksi prosessia toimivat ilmeisesti pelon välityksellä. Ihmiset pelkäävät seuraamuksia ja tulevat täten manipuloiduiksi ja pakotetuiksi. Siitä syystä määräämisen avulla manipulointia pidetään hyökkäävänä menetelmänä.

https://mielenihmeet.fi/manipulointikeinot-onko-parempi-olla-rakastettu…