Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus
Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.
Kommentit (227)
Itse välttelisin nimenomaan rokottamatonta Liisaa, hän on se todennäköisin tartuttaja.
Jos Liisa ei suosituksien vastaisesti ota rokotetta, hänen pitäisi pysyä kotona suojatakseen vauvaansa, itseään ja muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on vasta yksi rokotus? Mulla oli illanistujaiset viikko sitten, kaveri halusi tuoda mukanaan mulle vieraan kaverinsa, tämä toki sopi. Illan kulusta etukäteen tiedottaessani kaveri sanoi, että voidaanko sitten aluksi mennä sellaiseem ravintolaan jossa ei ole koronapassia kun hänen kaverillaan on vasta yksi rokote. Että koko rokotetun seurueen pitäisi mennä johonkin Kallion onnettomimpaan baariin eka kaikkien seudun rokottamattomien sekaan kun yhdellä ei ole rokotetta?
Jos on myöhässä ottanut rokotteet, nyt pitää vain kestää. En itse ottanut edes kylään tätä vierasta ihmistä koska rokottamaton levittää virusta tehokkaammin. Mukana oli myös yksi raskaanaoleva jolle tartunta olisi vaarallinen vaikka rokotettu onkin.
Itsellä vasta yksi rokote. Toista en ole vielä uskaltanut ottaa, koska ensimmäisen jälkeen olen kärsinyt jatkuvista hermo-oireista sormissa (pistelyä, satunnaista kuumotusta, kihelmöintiä, puutumista). Pitäisi saada lääkäriaika ja selvitellä, johtuvatko oireet rokotteesta vai jostain muusta. En halua että oireet menevät vielä pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on vasta yksi rokotus? Mulla oli illanistujaiset viikko sitten, kaveri halusi tuoda mukanaan mulle vieraan kaverinsa, tämä toki sopi. Illan kulusta etukäteen tiedottaessani kaveri sanoi, että voidaanko sitten aluksi mennä sellaiseem ravintolaan jossa ei ole koronapassia kun hänen kaverillaan on vasta yksi rokote. Että koko rokotetun seurueen pitäisi mennä johonkin Kallion onnettomimpaan baariin eka kaikkien seudun rokottamattomien sekaan kun yhdellä ei ole rokotetta?
Jos on myöhässä ottanut rokotteet, nyt pitää vain kestää. En itse ottanut edes kylään tätä vierasta ihmistä koska rokottamaton levittää virusta tehokkaammin. Mukana oli myös yksi raskaanaoleva jolle tartunta olisi vaarallinen vaikka rokotettu onkin.
Eikö rokotteet suojaakaan vai miksi pelkäätte?
Ei rokotettu pelkääkään, mutta on ihan vain oikeus ja kohtuus valita samanhenkisiä ihmisiä ympärilleen. Sellasta se on.
ttx kirjoitti:
Itse välttelisin nimenomaan rokottamatonta Liisaa, hän on se todennäköisin tartuttaja.
Jos Liisa ei suosituksien vastaisesti ota rokotetta, hänen pitäisi pysyä kotona suojatakseen vauvaansa, itseään ja muita ihmisiä.
Liisa on rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmiset näkivät toisiaan normaalisti tai vähintäänkin suht normaalisti ennen kuin kenelläkään oli rokotetta, eikä tässä ollut ongelmaa. Ja nyt sitten rokottamattomia tai yhden rokotteen saaneita halutaan yhtäkkiä sulkea porukasta pois vaikka isolla osalla ihmisistä on jo rokotesuoja?
Eihän tässä massapaykoosissa ole mitään järkeä. Ihmiset on saatu pelkäämään ihan käsittämättömällä ja epäloogisella tavalla mutta porukka ei itse edes tajua sitä. Miksi otitte rokotteet jos ette luota niihin? Siksi että saatte kontrolliyhteiskunnan hyvän kansalaisen passin?
Siis tämä!! Aivan totta. Ihmiset sekopäissään eivät enää ollenkaan ajattele asioitavitse!
Sukulaisesi ovat psykoottisia. Yritä saada heille apua.
Sekä Liisa että ap jäävät pois. Vain rokotetut tulevat kokoontumiseen.
Raskaana oleva voi itse skipata illanistujaiset, ei hänen niihin osallistua, jos noin paljon muita ihmisiä pelkää ja vaatii saada nähdä toisten terveystietoja. Koronannan alussa kun kenelläkään ei olut rokotteita, ihmiset tapasivat ystäviään ja se oli aivan normaalia. Nyt yhtäkkiä yhtä ihmisryhmää demonisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Liisa on rokotettu.
Onko?
Vierailija kirjoitti:
Raskaana oleva ei ole rokotettu! Ei halunnut ottaa rokotetta raskauden takia. Kaikki pelkäävät, että tartutan koronan raskaana olevaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö rokotteet suojaakaan vai miksi pelkäätte?
Ei rokotettu pelkääkään, mutta on ihan vain oikeus ja kohtuus valita samanhenkisiä ihmisiä ympärilleen. Sellasta se on.
Jaa olet tehnyt koronarokotteesta itsellesi uskonnon :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.
Miksi loukkaantuisit? Et suo muille oikeutta siis suojella itseään?
Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.
Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.
Minulta on kysytty koko ajan nimenomaan tuohon tyyliin, että haluavat tietää pitääkö minulta suojautua.
Ap
Pitää. Rokottamattomien tapaaminen on suurempi riski kuin rokotettujen, ymmärrätkö? Rokotetuille on tärkeää suojautua taudilta, rokottamattomat eivät pidä sitä niin tärkeänä. Siksi rokotetut eivät halua tavata rokottamattomia, kun riski taudin saamiselle ei ole olematon vaikka rokotettu olisikin.
Pahimmat coronapelkääjät, jotka on piikitetty ja ovat peloissaan, niin pukekaa suojapuku ja kunnon hengityssuojain. Muistakaa ottaa boosteripiikki!
Mene muualle vätystämään.
Tämän ketjun avainhenkilö, Liisa, on raskaana, joten hän ei voi käyttää hengityssuojainta. Samalla hän on raskauden vuoksi riskiryhmää.
Lapsen saaminen on ihana ja tärkeä asia. Miksei sitä nähdä ainutlaatuisen tärkeänä?
Ai raskaana oleva ei voi käyttää hengityssuojainta? Ainiinjoo, maskin takaa ei saa happea ja hui kauhea, lapsi vaarantuu.
Sitten kun se lapsi syntyy, se on ihan ok laittaa päikkäreille vaunuihin ja lähteä vaikka kauppakeskukseen vähän shoppaamaan, laittaa vaan vaunuverhon oikein tiiviisti siihen kuomun suulle, ja fiksuimmat vielä oikein toisen peiton siihen päälle, niin vauva on siellä sitten turvassa eikä pöpöjä pääse vaunuihin. Eikä sinne pöpöjen lisäksi kyllä pääse sitten sitä happeakaan, jonka saaminen silloin raskausaikana kuitenkin oli niin elintärkeää, ettei odottava äiti maskia voinut käyttää hetkeäkään...
🤔
Mitä sä selität? Et oo tainnu esim. loppuraskaudessa itse kokeilla maskin kanssa olemista? Ootko edes nainen tai kantanut ikinä lasta sisälläsi? Jos et, olethan pllis näsäviisastelematta. 👍
Voin kertoa, että on aika tukalaa olla edes 5 min maskin kanssa, etenkin jos vauva jo "yliaikainen", harjoitussupistuksia ja vauva painaa keuhkoja. Pakolliset neuvolat yms.seurannat yms.tietty kävin, kun olin korona-aikana raskaana, mutta muuten olin kotona, koska maskin kanssa oli niin vaikea hengittää.
Mitä ihmettä sä selität? Mä sain vauvan tämän vuoden keväänä ja ihan hyvin kävin kaupassa maski naamalla ja käytin sitä julkisissa ja missä sitä pitikin käyttää. Joten voisitko pliis olla kuvittelematta, että sun kokemuksesi on se ainoa oikea. 👍
- eri
Uusi virusmuunnos jyrää Norjassa. Suomessakin sitä varmasti jo on, mutta meillä tietoa pimitetään viimeiseen saakka. Tanskassa 55% testatuista koronatartunnan saaneista on rokotettuja. Tästä uutisoitiin tänään. Suomen todellista tilannetta ei tiedä kukaan, koska rokotettuja ei testata. Joulun aikaan Suomessa on täysi tautikaaos päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.
Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.
Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.
Minulta on kysytty koko ajan nimenomaan tuohon tyyliin, että haluavat tietää pitääkö minulta suojautua.
Ap
Pitää. Rokottamattomien tapaaminen on suurempi riski kuin rokotettujen, ymmärrätkö? Rokotetuille on tärkeää suojautua taudilta, rokottamattomat eivät pidä sitä niin tärkeänä. Siksi rokotetut eivät halua tavata rokottamattomia, kun riski taudin saamiselle ei ole olematon vaikka rokotettu olisikin.
On tämä erikoista, kun rokotetut pelkäävät rokottamattomia, mutta rokottamattomat eivät pelkää ketään. Todistamme parhaillaan ehkä historian suurinta psykologista koetta.
Juuri näin, jonkinlaiselta psykologiselta kokeelta vaikuttaa. Ja vaikkei sellainen olisikaan, niin tätä aikakautta tullaan vielä pohtimaan psykologian tunneilla.
Nimenomaan rokotettujen massapsykoosi ja pelko mikä kohdistuu rokottamattomiin sekä lehdistön ym yli menevä propaganda ovat aika kiinnostavia juttuja.
No sitten et mene niihin tapahtumiin.
Tuskin menisit vaikka sulla olisi jo molemmat rokotukset.
Ainahan täällä valitetaan etten jaksa muita ihmisiä, en halua vieraita kotiin. En halua käydä juhlissa, ne uuvuttavat ja väsyttävät minua. En kestä muita ihmisiä. Haluan elää ja olla yksin.
Kuule ap, et sinä ole niin tärkeä ihminen suvullesi, kuin itse luulet olevasi. Kaikilla on ne omat asiansa ja huolensa ja juttunsa jonka ympärillä he pyörivät.
Ja jos haluat joulun viettää jonkun kanssa perhepiirissä, niin tokihan sulla on jo silloin se toinenkin rokote otettuna.
Normaalia on nykyisin toivoa ja jopa vaatia, että ihmisillä on koronarokote otettuna.
Ja se kellä ei ole, hänen tulisi välttää kohtaamisia iäkkäitä ja riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta minullakaan ei ollut viikko sitten koronapassia. Syynä siihen oli, että kuulun ns. väliinputoajiin. Sairastin koronan viime keväänä (ennen kuin mitään rokotuksia oli minulle tarjolla). Sen jälkeen suositellaan puolta vuotta rokotuksen ottamiseen. Koska minulla on yli 6 kk sitten sairastettu korona ja yksi rokotus, niin sillä ei saa rokotuspassia. THL suosittelee seuraavaa rokotusta 6 kk päästä ensimmäisestä tuossa tapauksesta. Koronapassin takia joutuu ottamaan tässä vaiheessa turhan rokotuksen. Silti uskallan väittää, että olen vaarattomampi tartuttamaan tai saamaan taudin uudelleen kuin joku kahden rokotuksen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Perhepiirissäsi on ymmärretty koronataudin vakavuus ja rokottamattomuuden haittavaikutus koko yhteiskunnalle. Jos porukassa on raskaana oleva, niin ilman muuta kaikkien siinä sakissa pitää olla kaksi kertaa koronarokotettuja. Toisesta rokoteannoksesta pitää myös olla kulunut riittävn pitkä aiks, jotta suoja on saatu.
Ihan turhasta loukkaannut. Kysymykselläsi esität vain kuinka vähän välität toisten turvallisuudesta.
Ovatko ihmiset oikeasti nykyään näin sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On tämä erikoista, kun rokotetut pelkäävät rokottamattomia, mutta rokottamattomat eivät pelkää ketään. Todistamme parhaillaan ehkä historian suurinta psykologista koetta.
Juuri näin, jonkinlaiselta psykologiselta kokeelta vaikuttaa. Ja vaikkei sellainen olisikaan, niin tätä aikakautta tullaan vielä pohtimaan psykologian tunneilla.
Nimenomaan rokotettujen massapsykoosi ja pelko mikä kohdistuu rokottamattomiin sekä lehdistön ym yli menevä propaganda ovat aika kiinnostavia juttuja.
Ihanaa yhteishengen nostatusta:)
Kaikki tietää, että rokottamattomien ajatusmaailma on lähellä uskonnollisen ajatusmaailmaa. Molemmissa on oma doktriini, joka on yksinkertainen ja muuttumaton. Sitä hoetaan ja toistellaan ja sitten tunnetaan syvää yhteenkuuluvaisuutta toisten hokijoiden kanssa. Myös uhriajattelu kuuluu osana tähän samoin, kuin liioittelut "painostuksesta" ja "pakottamisesta". Samoin jotkut tietolähteet luokitellaan "vaarallisiksi" (valtamedia, thl) ja vain opin omiin lähteisiin saa luottaa (rumble, rapsodia), vaikka ne on valjastettu tuottamaan ideologista tietoa liikkeen omien päämäärien saavuttamiseksi.
Normaalit ihmiset, jotka ottavat rokotteen luottavat suurimmaksi osaksi terveysviranomaisiin, eivätkä yritä olla "oman elämänsä virologeja", koska tietävät, että joissain asioissa on parempi luottaa ihmisiin, jotka tietävät aiheesta enemmän. Rokotetut myös hyväksyvät sen, että kyseessä on pandemia ja virus, joka muuntuu ja näin ollen asiat yhteiskunnassa saattavat muuttua myös ja sovitetaan sen mukaan. Rokotetulle kaikessa ei ole kyse "perusoikeuksien puolustamisesta" vaan järkevistä toimenpiteistä, joita noudatetaan, että päästäisiin tästä p a s k a s t a.
Nyt v*ttu oikeesti!!!!
17.10.2021 CDC:n datasta:
Alle kolmikymppisillä kuolemanriski on 0.1%:a
40-50-vuotiailla 0.4-0.5%:a.
Lapsilla ja nuorilla lähes mitätön.
Koronan sairastaneista yli 99%:a paranee.
Järki käteen nyt!!!!
Ei pidä paikkaansa. On kuntakohtaista.
19v. sekä 21.v. eivät saaneet kunnassaan aikaa kun soittivat ekalle piikille touko-ja kesäkuussa. Piti odottaa kunnes iäkkäämmät oli rokotettu ensin.
Aika tuli tekstarilla heille elokuun alkuun.
Yrittivät saada toiselle piikille aikaa lokakuun alkuun, sanottiin terkkarissa että teille on aika 2.11. saatte silloin..
Eli saavat tokan piikin ensi viikolla.
Ei pidä luulla että kaikille tulee kunnissa piikki kuin manulle illallinen.