Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus

Vierailija
31.10.2021 |

Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattoman ei sitten tarvi mennä katsomaan rokotetun Liisan epämuodostunutta vauvaakaan...

Liisa saa vammaisen vauvan. Vauvalta puuttuu raaja tai ei ole aivot kehittyneet. Voi myös kuolla kohtuun. Liisa kiittää sitten piikkiä.

Vierailija
222/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvin yksinkertaisia sukulaisia. Kerro niille, että

-2 rokotetta ei estä saamasta tartuntaa tai tartuttamasta muita. Se vain aikaansaa, että saa koronan todennäköisesti lievempänä, eikä joudu sairaalaan, mikä on kiva itselle ja yhteiskunnan kannalta tärkeää, koska se estää terveydenhuoltojärjestelmää kaatumasta ylikuormitukseen. Muiden kannalta ei ole ihmeempää merkitystä, onko jollain toisella kaksi rokotetta vai ei.

-raskaana olevalla ei ole mitään syytä olla ottamatta rokotetta, vaan hän voi ottaa sen ihan siinä missä muutkin ja kannattaakin, koska on raskaana riskiryhmää. Rokotteen ottamalla suojelee myös vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
224/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepiirissäsi on ymmärretty koronataudin vakavuus ja rokottamattomuuden haittavaikutus koko yhteiskunnalle. Jos porukassa on raskaana oleva, niin ilman muuta kaikkien siinä sakissa pitää olla kaksi kertaa koronarokotettuja. Toisesta rokoteannoksesta pitää myös olla kulunut riittävn pitkä aiks, jotta suoja on saatu.

Ihan turhasta loukkaannut. Kysymykselläsi esität vain kuinka vähän välität toisten turvallisuudesta.

Ei, vaan tuo riskiryhmäläinen jättäytyy pois kemuista eikä oleta että muut suojaavat häntä. Tämä oksettava itsekkyys on kyllä hyvin hämmentävää ollut koko korona-ajan.

Vierailija
225/227 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?

Raskaana oleva ei ole rokotettu! Ei halunnut ottaa rokotetta raskauden takia. Kaikki pelkäävät, että tartutan koronan raskaana olevaan.

Ap

Mutta onhan se jo todettu, että rokotettukin tartuttaa.. Ei vain itse sairastu pahasti. Miksi tästä yhä vaietaan?

Vierailija
226/227 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmiset näkivät toisiaan normaalisti tai vähintäänkin suht normaalisti ennen kuin kenelläkään oli rokotetta, eikä tässä ollut ongelmaa. Ja nyt sitten rokottamattomia tai yhden rokotteen saaneita halutaan yhtäkkiä sulkea porukasta pois vaikka isolla osalla ihmisistä on jo rokotesuoja?

Eihän tässä massapaykoosissa ole mitään järkeä. Ihmiset on saatu pelkäämään ihan käsittämättömällä ja epäloogisella tavalla mutta porukka ei itse edes tajua sitä. Miksi otitte rokotteet jos ette luota niihin? Siksi että saatte kontrolliyhteiskunnan hyvän kansalaisen passin?

Useimmat eivät nähneet toisiaan normaalisti ennen rokotuksia. Isot juhlat (ylioppilas, rippi) pidettiin ulkotiloissa, eikä silti kaikki tulleet.

Isoja juhlia ei edes pidetty. Rippijuhlat ja muut pakolliset meni kummien kesken ulkotiloissa.

Vierailija
227/227 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä sen sun reaktiosi, niin jengi voisi kommentoida?

Minusta sun reaktiosi oli tosi ok, jos se oli informoida tilanteesta vauvalle. (Ainoa reaktio, jonka osoitat).

Olen loukkaantunut. Minun terveys ei kiinnosta ketään. Minut nähdään vain tartuttajan roolissa. Jos saisin koronan ja kuolisin, olisipahan yksi riskitekijä Liisalle vähemmän! Noin. Tajusitko?

Ap

Minusta ylireagoit. Siis jos loukkaannuit. Miksi sulla olisi oikeus loukkaantua tuosta, jos Liisalla ei ole oikeutta suojata itseään?

Liisallakin on oikeus ottaa rokote.

Liisalla on myös oikeus jättää tulematta juhliin, jos pelkää terveytensä puolesta.

Maailmassa on aina ollut ihmisiä, jotka ovat riskiryhmää. Tähän asti nämä ihmiset ovat pysytelleet poissa tilanteista, jotka ovat heille riski, ja muut ovat eläneet normaalia elämää. (Esim. syöpäpotilaat, tiedän ihan omasta kokemuksesta ja parin vuoden eristäytymisestä.) Nyt olemme tilanteessa, jossa muut suojelevat riskiryhmäläisiä rokotteilla, jotka eivät kuitenkaan estä tartuntaa ja tartuttamista, vaikkakin riski onkin pienempi. Loput onkin mukava jättää ulkopuolelle ihan vaan kun eivät ole ottaneet rokotteita, vaikka olisivatkin terveitä. Ja todennäköisemmin rokottamaton huomaa oireensa ja tartuttaa vähemmän jäämällä kotiin kuin oireeton rokotettu.

Itse en ihan vaan periaatteesta osallistu tilaisuuksiin/illanistujaisiin, jossa on tällaisia vaatimuksia. Todennäköisesti johtaa siihen, että en kelpaa enää muuhunkaan yhteydenpitoon ja minut leimataan ”kulkutautimyönteiseksi follariksi”, mutta otan riskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan