Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus
Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.
Kommentit (227)
Ensinnäkään en olettaisi että kenelläkään on koronavirusta.
Jos ihmiset ovat kipeitä, niin ne jäävät yleensä kotiin.
Kaikki ongelmat kaikkoaa aiheen ympäriltä, kun ei oleta jokaisen olevan koronapositiivinen, varsinkin kun tilastotkin kertoo että reilu 2% suomalaisista on saanut tämän tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?
Olen tuo joka kertoi illanistujaisistaan. Mulla on ollut rokotesuoja heinäkuusta asti, olen itsekin riskiryhmää ja tiedän että rokottamaton levittää virusta enemmän kuin rokotettu. Rokote suojaa minua vakavalta taudilta mutta saatan silti saada sen, tämähän on kaikilla fiksuilla ollut tiedossa koko ajan. En missään nimessä halua myöskään kestitä ketään itserakasta pyllynreikää joka ei huvikseen ota rokotetta ajoissa, enkä halua edes tavata sellaista ihmistä. Kiitos hei. Jokainen saa valita.
"Jokainen saa valita"? Tässä sinun skenaariossa sinä olet se jonka mielestä kaikkien pitäisi valita samalla tavalla kuin sinä, muuten nämä "pyllynreiät" eivät ole silmissäsi yhdenvertaisia kanssaihmisiä. Kuulostaa hieman ristiriitaiselta "valinnanvapaudelta".
Niin. Minä valitsen ottaa rokotteen, tavata muita rokotettuja ja mennä paikkoihin koronapassilla. Valitsen olla olematta tekemisissä rokottamattomien kanssa aina kun mahdollista. Rokottamattomat ovat sitten valinneet jotain muuta. En toivo heille mitään pahaa mutta vältän välittömästi jos voin.
Mutta en tajua miksi pelkäät heitä?
Sanot tuossa aiemmin itsekin välillisesti että et luota rokotteeseen koska voit silti saada koronan, joten miksi edes otit rokotteen jos edelleen pitää pelätä? Ja jos rokote suojaa vakavalta taudilta niin miksi pelkäät lievää tautia?
Koska asiat eivät oikeasti ole niin mustavalkoisia kuin follariden päässä. Kyse on riskeistä ja niiden pienentämisestä. Minimoin oman riskini ottamalla rokotteet ja tapaamalla vain muita rokotteita. Sinä voit tehdä jotain muuta, mutta minä toimin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko vielä sen sun reaktiosi, niin jengi voisi kommentoida?
Minusta sun reaktiosi oli tosi ok, jos se oli informoida tilanteesta vauvalle. (Ainoa reaktio, jonka osoitat).Olen loukkaantunut. Minun terveys ei kiinnosta ketään. Minut nähdään vain tartuttajan roolissa. Jos saisin koronan ja kuolisin, olisipahan yksi riskitekijä Liisalle vähemmän! Noin. Tajusitko?
Ap
Minusta ylireagoit. Siis jos loukkaannuit. Miksi sulla olisi oikeus loukkaantua tuosta, jos Liisalla ei ole oikeutta suojata itseään?
Liisallakin on oikeus ottaa rokote.
Missä sanottiin, ettei Liisalla ollut rokotetta?
Meillä kahdesti rokotetut isovanhemmat sairastuivat kaikki koronaan meidän kuopuksen syyskuisten ristiäisten jälkeen ja nyt ihmetellään, että kuka sen taudin toi. Paikalla oli vain vauva ja 9 aikuista, kaikki kahdesti rokotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Ja niin minä taas miäleni pahootin. Suuri suru täyttää mieleni. No, ei kenelläkään ole oikeutta sairastuttaa edes sukulaisiaan, mutt rangaistusta ei saane edes se hoitaja, joka tahallaan tartutti vanhustenhuollon asiakkaita koronaan ts. tappoi heidät.
Tarkoitatko tätä Ylen valeeuutista?
https://yle.fi/uutiset/3-12153343
.... Josta myöhemmin Rauman kaupunki uutisoi pienesti että hoitajan testitulos oli virheellinen, hoitajalla ei siis ollut koronaa? Ja YLE vaikeni?
https://www.rauma.fi/ajankohtaista/onnikoti-riekkomaen-tyontekijan-koro…
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat niin sekaisin näistä että paras on valehdella. Minä en ole ottanut ainuttakaan rokotetta mutta kerron kaikille että minulla on kaksi. Välttyypä pahimmalta hysterialta.
Valehtelija. Varmaan muukin elämäsi on samalla tasolla, eli röökin vetoa ja alennustilassa tapahtuvaa röhkimispaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.
Miksi loukkaantuisit? Et suo muille oikeutta siis suojella itseään?
Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.
Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.
Minulta on kysytty koko ajan nimenomaan tuohon tyyliin, että haluavat tietää pitääkö minulta suojautua.
Ap
Minä- minä-minä. Otapa se katse omasta navastasi pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kahdesti rokotetut isovanhemmat sairastuivat kaikki koronaan meidän kuopuksen syyskuisten ristiäisten jälkeen ja nyt ihmetellään, että kuka sen taudin toi. Paikalla oli vain vauva ja 9 aikuista, kaikki kahdesti rokotettuja.
Voi surku. Ehkäpä paikalla oli joku rokotuksistaan valehdellut? On varmaan ylpeä itsestään tällä hetkellä.
Miksi koko ajan otetaan esille että suojellaan muita, sehän on täysi höpö juttu.
https://www.ucdavis.edu/health/covid-19/news/viral-loads-similar-betwee…
Media ja poliitikot laittavat ihmiset tarkoituksella vastakkain.
Piikki on tuhoisa, olen pahoillani kaikkien puolesta jotka sen ovat ottaneet.
Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vauvakin saanut jo kaksi piikkiä? Oisko tuo että rokote=Corona ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.
Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.
Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.
Minulta on kysytty koko ajan nimenomaan tuohon tyyliin, että haluavat tietää pitääkö minulta suojautua.
Ap
Pitää. Rokottamattomien tapaaminen on suurempi riski kuin rokotettujen, ymmärrätkö? Rokotetuille on tärkeää suojautua taudilta, rokottamattomat eivät pidä sitä niin tärkeänä. Siksi rokotetut eivät halua tavata rokottamattomia, kun riski taudin saamiselle ei ole olematon vaikka rokotettu olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä loukkaannu. Muilla on oikeus suojautumiseen sillä tasolla, jonka itse kokevat itselleen parhaaksi. Eihän se ole about YOU. Vai ajatteletko niin, että vaikka henkilö A haluaisi suojautua tavalla X, niin tottahan se minun kohdallani siitä poikkeaa, koska olen niin erityinen ja spesiaali? Totuus on, että et ole. Olet ihan tavallinen, eikä kukaan tee päätöstä suojaustasostaan sinun perusteellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?
Raskaana oleva ei ole rokotettu! Ei halunnut ottaa rokotetta raskauden takia. Kaikki pelkäävät, että tartutan koronan raskaana olevaan.
Ap
No silloin raskaana olevan on syytä jäädä kotiin. Koska jos huono tsägä käy, joku rokotetuista tartuttaa sen häneen.
Raskaana olevien olisi pitänyt ottaa rokote, hehän ovat riskiryhmässä raskautensa vuoksi!
Tavallaan kannattaa ajatella niin, että ei kukaan tee päätöksiään juuri sinun perusteellasi.
Et kai halua vaatia, että olisit niin erityinen, että muiden pitää valita sinun mukaasi omat valintansa? Niin, et halua.
Joten kaiken henkilökohtaisesti ottamisen voi jättää asiasta pois, kun sisäistää sen, että sinä et ollut vaikuttamassa muiden valintoihin ja päätöksiin ❤️
Ylireagoit.
Olet myös kateellinen Liisalle. Hänen terveydentilanteesta ollaan kiinnostuneita, mielestäsi sinun ei.
On ihan normaalia, että raskaana olevaan kiinnitetään huomiota enemmän kuin muihin. Se tasaantuu, kun lapsi syntyy. Ole huoleti!
Et näe sitä, että sinuakin halutaan nähdä. Ja että muut ovat kiinnostuneita siitä, et sinun ja Liisan olisi turvallista tavata toisiaan.
En ole ottanut yhtään koronarokotetta enkä tule ottamaan, ja olen tehnyt selväksi riskiryhmäänkin kuuluvalle vanhemmalle, että olen koronaskeptikko. Silti vanhemmat ja muut kutsuvat minua perhetapahtumiin. Kieltäydyin viimeksi itse kutsusta joulun viettoon, koska en halunnut mitään turvavälihöpsöttelyä. Jos vietetään aikaa yhdessä, niin tehdään sitä normaalisti.
Mutta joissain perheissä ilmeisesti toimitaan eri tavalla, ja rokottamattomia suljetaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi surku. Ehkäpä paikalla oli joku rokotuksistaan valehdellut? On varmaan ylpeä itsestään tällä hetkellä.
Kaikkihan me tiedämme, että rokotetut levittävät koronaa! Rokottamattomat ovat tällä hetkellä vaarattomampaa seuraa kuin rokotetut.
Jokainen tuntee "tuplasti rokotetun" ihmisen, jolla ei oikeasti ole näitä k-injektioita.
Tämä on karu fakta. Aiheesta valehdellaan niin yleisesti. Enkä ihmettele, kun tietää mikä ilmapiiri aiheen ympärillä on.
Voi jeesus.
Olet aika minäkeskeinen ihminen selkeästikin. Jos muut ovat kiinni realiteeteissa ja havainneet koronalta suojautumisen oikeat toimet parhaiksi omassa elämässään, niin sä loukkaannut.
Et voi vedota siihen, että koko elämäollaan sukulaisia tavattu, koska vasta talvesta 2020 meillä on ollut koronapandemiaa.