Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus

Vierailija
31.10.2021 |

Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.

Kommentit (227)

Vierailija
41/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?

Olen tuo joka kertoi illanistujaisistaan. Mulla on ollut rokotesuoja heinäkuusta asti, olen itsekin riskiryhmää ja tiedän että rokottamaton levittää virusta enemmän kuin rokotettu. Rokote suojaa minua vakavalta taudilta mutta saatan silti saada sen, tämähän on kaikilla fiksuilla ollut tiedossa koko ajan. En missään nimessä halua myöskään kestitä ketään itserakasta pyllynreikää joka ei huvikseen ota rokotetta ajoissa, enkä halua edes tavata sellaista ihmistä. Kiitos hei. Jokainen saa valita.

Vaccinated just as likely to spread delta variant within household as unvaccinated: study

https://thehill.com/policy/healthcare/579068-vaccinated-just-as-likely-…

Vaccinated People Also Spread the Delta Variant, Yearlong Study Shows

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-28/getting-vaccinated-d…

Kas kun et ole uusimmasta tieteestä perillä.

Vierailija
42/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?

Olen tuo joka kertoi illanistujaisistaan. Mulla on ollut rokotesuoja heinäkuusta asti, olen itsekin riskiryhmää ja tiedän että rokottamaton levittää virusta enemmän kuin rokotettu. Rokote suojaa minua vakavalta taudilta mutta saatan silti saada sen, tämähän on kaikilla fiksuilla ollut tiedossa koko ajan. En missään nimessä halua myöskään kestitä ketään itserakasta pyllynreikää joka ei huvikseen ota rokotetta ajoissa, enkä halua edes tavata sellaista ihmistä. Kiitos hei. Jokainen saa valita.

"Jokainen saa valita"? Tässä sinun skenaariossa sinä olet se jonka mielestä kaikkien pitäisi valita samalla tavalla kuin sinä, muuten nämä "pyllynreiät" eivät ole silmissäsi yhdenvertaisia kanssaihmisiä. Kuulostaa hieman ristiriitaiselta "valinnanvapaudelta".

:D Tupsahti tunteisiin kun et pääsis jonkun ventovieraan ihmisen kotiin vieraaksi tai samaan baariin. Kirjoittajahan vain kertoi ketkä hänen kotiinsa ovat tervetulleita ja ettei halua rokottamattomien kanssa samaan baariin. Miten se tarkoittaa että hänestä ihmiset eivät ole yhdenvertaisia? Pitäisi olla valmis ottamaan kaikki vieraakseen jos on sitä mieltä että kaikki ovat yhtä arvokkaita? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38:

Ok, ymmärrän.

(Palsta sensuroi tuon, kun tekstisi oli lainattuna sen kanssa 🙄 )

Vierailija
44/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen saa valita"? Tässä sinun skenaariossa sinä olet se jonka mielestä kaikkien pitäisi valita samalla tavalla kuin sinä, muuten nämä "pyllynreiät" eivät ole silmissäsi yhdenvertaisia kanssaihmisiä. Kuulostaa hieman ristiriitaiselta "valinnanvapaudelta".

Jokainen saa valita kenen kanssa viettää aikaa. Korona helpottaa sitä sukulaistenkin osalta (niitä kun on vaikea valita). Mekään ei kutsuttu suvun juoppoa häitämme pilaamaan, koska voi vedota koronaan.

Vierailija
45/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota toinen rokotus . Ei meidänkään sukutapahtumiin pääse ilman rokotuksia.

Tämä olisi unelmatilanne. Olen rokottamaton.

Vierailija
46/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä suljetaan pikkuhiljaa yhteiskunnan ulkopuolelle. Hyvin on ihmiset manipuloitu. Rokottamattomat ovat pian yhteiskunnan pohjasakkaa, joita kohdellaan kuin romaneita.

Vierailija
47/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne hölmöt tiedä, että rokotettu voi sairastua ja levittää tautia oireettomana?

Ja miksi ihmeessä te hölötätte rokotustietonne kaikelle kansalle? Sitä voi aina sanoa, että se on minun oma asiani eikä kuulu muille.

Vierailija
48/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minä valitsen ottaa rokotteen, tavata muita rokotettuja ja mennä paikkoihin koronapassilla. Valitsen olla olematta tekemisissä rokottamattomien kanssa aina kun mahdollista. Rokottamattomat ovat sitten valinneet jotain muuta. En toivo heille mitään pahaa mutta vältän välittömästi jos voin.

Mutta en tajua miksi pelkäät heitä?

Sanot tuossa aiemmin itsekin välillisesti että et luota rokotteeseen koska voit silti saada koronan, joten miksi edes otit rokotteen jos edelleen pitää pelätä? Ja jos rokote suojaa vakavalta taudilta niin miksi pelkäät lievää tautia?

Vierailija
49/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi loukkaantua tuosta? Sehän kertoo ap sen, että olet minä minä -ihminen, joka ei pidä muita samanveroisina itsesi kanssa.

Vierailija
50/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä sen sun reaktiosi, niin jengi voisi kommentoida?

Minusta sun reaktiosi oli tosi ok, jos se oli informoida tilanteesta vauvalle. (Ainoa reaktio, jonka osoitat).

Olen loukkaantunut. Minun terveys ei kiinnosta ketään. Minut nähdään vain tartuttajan roolissa. Jos saisin koronan ja kuolisin, olisipahan yksi riskitekijä Liisalle vähemmän! Noin. Tajusitko?

Ap

Raskaana olevalla on suurempi riski vakaviin seurauksiin koronan takia kuin sinulla.

Ja jos valitat, ettei sinun terveytesi kiinnosta ketään, niin miksi se ei kiinnosta sinua itseäsikään? Vältät 100% tartunnan juhlista, kun et itse mene sinne.

Vierailija
51/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne hölmöt tiedä, että rokotettu voi sairastua ja levittää tautia oireettomana?

Ja miksi ihmeessä te hölötätte rokotustietonne kaikelle kansalle? Sitä voi aina sanoa, että se on minun oma asiani eikä kuulu muille.

Tuollaiset idi@@tit suljettaisiin mun ystävissäni välittömästi ulos säälittävinä ja epänormaaleina foliohattuina.

Vierailija
52/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin minä taas miäleni pahootin. Suuri suru täyttää mieleni. No, ei kenelläkään ole oikeutta sairastuttaa edes sukulaisiaan, mutt rangaistusta ei saane edes se hoitaja, joka tahallaan tartutti vanhustenhuollon asiakkaita koronaan ts. tappoi heidät.

Vierailija
53/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme pellemaailmassa. Ennen kysyttiin mitä kuuluu. Nykyisin onko sulla rokote? Minua ei kiinnosta onko joku saanut piikin vai ei. Ihan sama.

Vierailija
54/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.

Miksi loukkaantuisit? Et suo muille oikeutta siis suojella itseään?

Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)

Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.

Vierailija
55/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota toinen rokotus . Ei meidänkään sukutapahtumiin pääse ilman rokotuksia.

Naurettavaa ylireagointia.

Vierailija
56/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot kenellekään rokotuksistasi? Ne on henkilökohtaisia terveystietoja ja jokaisella on täysi oikeus pitää ne omana tietonaan. Minusta on todella erikoista, että ihmiset kehtaa edes udella toisten rokotuksia. Ja ei, en ole rokotevastainen. En vain käsitä nykyistä tapaa urkkia henkilökohtaisia asioita, ja jakaa ihmiset hyviin ja pahoihin rokotestatuksen perusteella.

Vierailija
57/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suorastaan hämmästynyt, miten vähän koronahysteerikot kuitenkaan luottavat ottamiensa rokotteiden tehoon.

Aloittajan porukassahan oli kyse sen yhden rokottamattoman suojaamisesta.

Oikeastaan tää on pienessä yhteisössä esimerkki siitä, että vähät vapaamatkustajan paikat eivät riitä kaikille. (En tiedä, enkä ota kantaa, miten raskaana olevin oikeasti pitäisi toimia.) Kyllä rokote meitä sen ottaneita suojaa hyvin.

Vierailija
58/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä sen sun reaktiosi, niin jengi voisi kommentoida?

Minusta sun reaktiosi oli tosi ok, jos se oli informoida tilanteesta vauvalle. (Ainoa reaktio, jonka osoitat).

Olen loukkaantunut. Minun terveys ei kiinnosta ketään. Minut nähdään vain tartuttajan roolissa. Jos saisin koronan ja kuolisin, olisipahan yksi riskitekijä Liisalle vähemmän! Noin. Tajusitko?

Ap

Minusta ylireagoit. Siis jos loukkaannuit. Miksi sulla olisi oikeus loukkaantua tuosta, jos Liisalla ei ole oikeutta suojata itseään?

Liisallakin on oikeus ottaa rokote.

Vierailija
59/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.

Miksi loukkaantuisit? Et suo muille oikeutta siis suojella itseään?

Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)

Jos yhden rokotteen saaneena minua alettaisiin pitää sellaisena jolta pitää suojautua niin se tuntuisi loukkaavalta. Sukulaisiahan on koko elämä kuitenkin tavattu ilman koronarokotuksia, ei olla juuri kyselty terveydentilasta tms. Itseltä ei tosiaan ole kysytty rokotuksista nytkään mutta jos kysyttäisiin niin se muuttaisi kyllä sitä kuinka suhtautuisin kyseiseen ihmiseen.

Lisään vielä että eri asia jos kysyy ihan mielenkiinnosta kuin siihen tyyliin että pitäisikö minulta nyt jotenkin suojautua.

Vierailija
60/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin sekaisin näistä että paras on valehdella. Minä en ole ottanut ainuttakaan rokotetta mutta kerron kaikille että minulla on kaksi. Välttyypä pahimmalta hysterialta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä