Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Minua ei haluta perhetapahtumiin koska minulla vasta 1 koronarokotus

Vierailija
31.10.2021 |

Ja kaikki sanovat: ”On tärkeää että otat rokotuksen koska Liisa on raskaana”. Minulle halutaan rokotus siksi että suojelen muita, en itseäni! Ylireagoinko? Kukaan ei välitä siitä saanko minä tartunnan, minut nähdään vain tartuttajana.

Kommentit (227)

Vierailija
21/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut kutsuttiin illanistujaisiin ja sanottiin, että pukeutua lämpimästi, koska koronan takia ikkunat pidetään auki. Juu, en mennyt istumaan iltaa.

Jotkut ovat vaan ihan sekaisin.

OMG 😆 Ihmisillä ei ole mitään suhteellisuudentajua enää!

Vierailija
22/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?

Olen tuo joka kertoi illanistujaisistaan. Mulla on ollut rokotesuoja heinäkuusta asti, olen itsekin riskiryhmää ja tiedän että rokottamaton levittää virusta enemmän kuin rokotettu. Rokote suojaa minua vakavalta taudilta mutta saatan silti saada sen, tämähän on kaikilla fiksuilla ollut tiedossa koko ajan. En missään nimessä halua myöskään kestitä ketään itserakasta pyllynreikää joka ei huvikseen ota rokotetta ajoissa, enkä halua edes tavata sellaista ihmistä. Kiitos hei. Jokainen saa valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos muut porukasta ovat jo rokotettuja niin eikös heillä pitäisi jo erinomaisen tehokkaalla rokotteellaan olla niin tehokas suoja, etteivät he saa tautia itse tai tartuta sitä AP:lle eteen päin?

Olen suorastaan hämmästynyt, miten vähän koronahysteerikot kuitenkaan luottavat ottamiensa rokotteiden tehoon.

Vierailija
24/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmiset näkivät toisiaan normaalisti tai vähintäänkin suht normaalisti ennen kuin kenelläkään oli rokotetta, eikä tässä ollut ongelmaa. Ja nyt sitten rokottamattomia tai yhden rokotteen saaneita halutaan yhtäkkiä sulkea porukasta pois vaikka isolla osalla ihmisistä on jo rokotesuoja?

Eihän tässä massapaykoosissa ole mitään järkeä. Ihmiset on saatu pelkäämään ihan käsittämättömällä ja epäloogisella tavalla mutta porukka ei itse edes tajua sitä. Miksi otitte rokotteet jos ette luota niihin? Siksi että saatte kontrolliyhteiskunnan hyvän kansalaisen passin?

Vierailija
25/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy lisää iloita että ei ole sukua.

Vierailija
26/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaana oleva ei ole rokotettu! Ei halunnut ottaa rokotetta raskauden takia. Kaikki pelkäävät, että tartutan koronan raskaana olevaan.

Ap

Miksi et kerro, miten reagoit asiaan?

Kun haluaisit siihen kommentteja?

Vierailija
27/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä sen sun reaktiosi, niin jengi voisi kommentoida?

Minusta sun reaktiosi oli tosi ok, jos se oli informoida tilanteesta vauvalle. (Ainoa reaktio, jonka osoitat).

Olen loukkaantunut. Minun terveys ei kiinnosta ketään. Minut nähdään vain tartuttajan roolissa. Jos saisin koronan ja kuolisin, olisipahan yksi riskitekijä Liisalle vähemmän! Noin. Tajusitko?

Ap

Vierailija
28/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voi ihminen murheita kantaa.

Eli sinusta olisi samantekevää jäädä ulkopuolelle? Ok.

Itsehän sinä jättäydyit.

Vierailija
29/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua vastuulleen sinun mahdollisten hautajaisten järjestelyä. Säästyt vaivalta ja muut voivat olla turvallisin mielin.

Vierailija
30/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo joka kertoi illanistujaisistaan. Mulla on ollut rokotesuoja heinäkuusta asti, olen itsekin riskiryhmää ja tiedän että rokottamaton levittää virusta enemmän kuin rokotettu. Rokote suojaa minua vakavalta taudilta mutta saatan silti saada sen, tämähän on kaikilla fiksuilla ollut tiedossa koko ajan. En missään nimessä halua myöskään kestitä ketään itserakasta pyllynreikää joka ei huvikseen ota rokotetta ajoissa, enkä halua edes tavata sellaista ihmistä. Kiitos hei. Jokainen saa valita.

"Jokainen saa valita"? Tässä sinun skenaariossa sinä olet se jonka mielestä kaikkien pitäisi valita samalla tavalla kuin sinä, muuten nämä "pyllynreiät" eivät ole silmissäsi yhdenvertaisia kanssaihmisiä. Kuulostaa hieman ristiriitaiselta "valinnanvapaudelta".

Vierailija
31/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#7: Miksi 2 rokotusta ottaneille ois muiden rokottamattomuus ongelma?

Vastasin jo mutta vastaan uudelleen: koska rokotus ei anna täyttä suojaa ja riskiryhmäläisenä ei huvita ottaa riskiä siitä että saankin vaarallisen tautimuodon. Rokote on kuin turvavyö, vähentää riskiä mutta ei takaa mitään. Elämässä mikään ei ole turvallista, miksi haluaisin olla tekemisissä jonkun kanssa joka vaarantaa muut huvikseen. Mulle on ihan sama mitä ihmiset tekevät, mutta sen päätän mitä teen itse.

Vierailija
32/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22:

Minkähän tasoista ”riskiryhmää” mahdat olla, vai piilikö luonteessasi vain salainen k*sípäämäisyys, joka odotteli ulostuloaan?

t. 2 x rokotettu

Vierailija
33/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.

Vierailija
34/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sun reaktiosi oli tosi ok, jos se oli informoida tilanteesta vauvalle. (Ainoa reaktio, jonka osoitat).

Olen loukkaantunut. Minun terveys ei kiinnosta ketään. Minut nähdään vain tartuttajan roolissa. Jos saisin koronan ja kuolisin, olisipahan yksi riskitekijä Liisalle vähemmän! Noin. Tajusitko?

Ap

Nyt vasta avaat asiaa, vaikka sitä jo aloituksessa kysyt. Kukaan ei osaa lukea ajatuksiasi. Tajusitko?

Vierailija
35/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen saa valita"? Tässä sinun skenaariossa sinä olet se jonka mielestä kaikkien pitäisi valita samalla tavalla kuin sinä, muuten nämä "pyllynreiät" eivät ole silmissäsi yhdenvertaisia kanssaihmisiä. Kuulostaa hieman ristiriitaiselta "valinnanvapaudelta".

Niin. Minä valitsen ottaa rokotteen, tavata muita rokotettuja ja mennä paikkoihin koronapassilla. Valitsen olla olematta tekemisissä rokottamattomien kanssa aina kun mahdollista. Rokottamattomat ovat sitten valinneet jotain muuta. En toivo heille mitään pahaa mutta vältän välittömästi jos voin.

Vierailija
36/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta ylireagoit. Siis jos loukkaannuit. Miksi sulla olisi oikeus loukkaantua tuosta, jos Liisalla ei ole oikeutta suojata itseään?

Vierailija
37/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmiset näkivät toisiaan normaalisti tai vähintäänkin suht normaalisti ennen kuin kenelläkään oli rokotetta, eikä tässä ollut ongelmaa. Ja nyt sitten rokottamattomia tai yhden rokotteen saaneita halutaan yhtäkkiä sulkea porukasta pois vaikka isolla osalla ihmisistä on jo rokotesuoja?

Eihän tässä massapaykoosissa ole mitään järkeä. Ihmiset on saatu pelkäämään ihan käsittämättömällä ja epäloogisella tavalla mutta porukka ei itse edes tajua sitä. Miksi otitte rokotteet jos ette luota niihin? Siksi että saatte kontrolliyhteiskunnan hyvän kansalaisen passin?

Useimmat eivät nähneet toisiaan normaalisti ennen rokotuksia. Isot juhlat (ylioppilas, rippi) pidettiin ulkotiloissa, eikä silti kaikki tulleet.

Vierailija
38/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22:

Minkähän tasoista ”riskiryhmää” mahdat olla, vai piilikö luonteessasi vain salainen k*sípäämäisyys, joka odotteli ulostuloaan?

t. 2 x rokotettu

Olen toisessa riskiryhmässä. Jos ajattelet että rajojen veto on kusipäistä, anna mennä vaan. Menettelyni perustuu viimeiseen tieteelliseen näyttöön joka on kaikkien saatavilla.

Vierailija
39/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä siis reagoit? Itse loukkaantuisin kyllä tuossa tilanteessa ja varmaan välit sukulaisiin viilenisi. Tuo jäisi mieleen eikä varmaan ihan heti unohtuisi vaikka toisen rokotuksen saisi ja sukulaisilla suhtautuminen muuttuisi positiivisemmaksi. Itse olen kyllä saanut 2 rokotetta mutta ei kukaan ole niistä kysellyt.

Miksi loukkaantuisit? Et suo muille oikeutta siis suojella itseään?

Minä en sinänsä tuomitse kenenkään tunteita, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu, mutta eri asia on, onko se oikeutettu tunne. Siis sellainen, johon muiden olisi syytäkin reagoida (myöntää, että he olivat väärässä tai pahoitella tms.)

Vierailija
40/227 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Liisa on kuitenkin raskaana, siinä on kaksi ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan