Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa

Vierailija
31.10.2021 |

Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.

Kommentit (453)

Vierailija
281/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin omakotitalossa niin pitäisi olla pleksilasit, turvalukitus, yhteys vartiointifirmaan ja ainakin maaseudulla ase. Liian helppoja kohteita hulluille, rikollisille ja seurueille.

Harvoin maaseudulla tapahtuu tuollaista. Siellä kaikki tuntevat toisensa, ja miksi kukaan lähtisi esim. Helsingistä jonnekin syrjäiselle seudulle rötöstelemään, kun sen voi tehdä lähempänäkin.

Kaikkeahan tietysti voi tapahtua, mutta kyllä nuo rosvot ovat olleet enemmän kiinnostuneita piharakennuksista kuin asuinrakennuksista, kun maalaiset ovat keskimäärin köyhempiä kuin kaupunkilaiset. Piharakennuksissa on työhön liittyviä koneita ja työkaluja, joita on helppo muuttaa rahaksi, mutta eipä täältä sisältä löytyisi kuin vanha televisio ja pari vanhaa tietsikkaa. 

Siksipä meillä on valvontakamerat tuolla pihamaalla laajalti myös. 

Tämä.

Perusomakotitaloissa ei sisällä juurikaan mitään arvokasta ole. Telkkareilla, pelikoneilla eikä kotiteattereilla mitään rahallista arvoa enää ole.

Autotallit ja varastot niitä kiinnostaa.

Vierailija
282/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla omakotitalossa ja ihan samat pelot usein mielessä, varsinkin silloin harvoin kun yksin joutuu nukkumaan. Koskaan ei tiedä kuka kylähullu hyppää ikkunan eteen... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu Ap:lle on silloin asua omakotitalossa  jossain kaupungissa jossa on paljon naapureita ympärillä. Ja hankkia murtohälyttimet jos pelottaa. 

Vierailija
284/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko teistä kukaan Seinäjoen ja Oulun välillä olevissa pikkukunnissa sillä siellä tuntuu olevan toistuvasti omakotitalojen pihoilla kyttääviä hiippareita pimeän aikaan? Onko kellään kokemuksia tai kuullut että olisi ollut jonku pihalla? Mahtaa olla jännittävää asua tuolla seudulla.

Vierailija
285/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa tästä aiheesta mieleen, että olen varovainen ja tarkkaavainen, mutta en pelokas, koska tiedän koirieni puolustavan minua oman henkensä uhalla ja olen nähnyt niiden toimivan. Se on vakuuttavaa. Eli tilanne jossa vaikka kävelen omalla piha-alueella ja olen yksin kotona, niin ei minua pelota, ei pelota kaupungillakaan missään kävellä.

Kun tuollainen tilanne on harjoituksissa käynyt niin monta kertaa (siis treeneissä), että koira pysäyttää, vartioi ja estää karkaamisen ja päälle hyökkäämiseen, niin tietää miten pieni mahdollisuus on sille, että kukaan pystyisi koiraa vastustamaan. 

Ovat ne sellaisia turvamiehiä ja kalliita perheenjäseniä, ettei mitään rajaa. Elämäntapa.

Koira on hyvin helppo tappaa esim veitsellä.

Että oikein hyvin helppo :D  

Kyllä, yksin isku ja koira on kuollut. Toimii myös paljon isompiin petoeläimiin, jopa karhuihin.

Entäs kun koiria on vaikka kolme? Onko sulla kolme kättä ja kolme veistä, joilla isket yhtä aikaa kolme isoa koiraa hengiltä?

Tuo veitsellä tappaja ei näköjään ole ollut tekemisissä laumanvartijoiden eikä taistelukoirien kanssa.

En usko että kukaan koiranomistaja joka välittää koirastansa halua päästää koiraansa ihmisen kimppuun jolla on puukko kädessä.

Tämäntyyppisiä koiria yleensä otetaan vartiointitehtäviin. Laumanvartija on hirmuinen vahti, se ei ole samalla tavalla ohjattavissa kuin palveluskoira. En itse menisi pihaan mitä vartioi laumanvartija, en ikinä. Palveluskoiran pihaan voisin mennäkin (tapauksesta riippuen), koska tunnen käyttäytymisen hyvin. Sen sijaan ns. taistelukoiralla ei vahtiviettiä ole, se jalostettu koiratappeluihin. 

Vierailija
286/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.

Nyt asun okt:ssa kaupungissa eikä pelota enää. On myös koira turvana.

Samalla tavalla se exäsi olisi kytännyt sinua siellä omakotitalossakin. Ja olisi päässyt helpommin käsiksi, kun ei olisi ollut ihmisiä lähellä. Oikeastiko arvelet että se oli kerrostalon syytä että exäsi kyttäsi sinua? 

Omakotitalossa olisi vielä kuumottavampaa, kun se stalkkeri saa ihan rauhassa touhuta siellä pihalla, tiirikoida lukkoja ja viritellä ansoja. Kaupungissa joutuu edes vähän miettimään, että joku voi nähdä ja jopa kuvata niitä sun hämärähommia.

Ok-talossahan on helppo kuvata ja valvontakamerat ovat nykyisin tosi halpoja, hyvälaatuista kuvaa saa pimeälläkin. Ja sitten on tietysti koirat. Kerrostalossa ei saa asentaa omia kameroita mihinkään, mutta kuvaamalla omalla piha-alueella häirintä saa helposti todisteet, jotka voi toimittaa poliisille.

Valvontakameroista ei ole mitään hyötyä kun tekijät peittää kasvot kommandopipoilla ja koirat myrkyttävät tai syöttävät niille unilääkettä.

Miten ne myrkyttää sisällä talossa olevat koirat? Ps. Ovessani ei ole postiluukkua.

Jos sisälle asti todella pääsevät, on aivan varmaa, ettei koiriani siinä tilanteessa ensisijaisesti kiinnosta murtomiesten myrkytetyt nakit vaan itse murtomiehet. Tosin ehkä ne nakitkin siinä vaiheessa, kun murtomiehet on eliminoitu/luikkikut karkuun.

Vierailija
287/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa tästä aiheesta mieleen, että olen varovainen ja tarkkaavainen, mutta en pelokas, koska tiedän koirieni puolustavan minua oman henkensä uhalla ja olen nähnyt niiden toimivan. Se on vakuuttavaa. Eli tilanne jossa vaikka kävelen omalla piha-alueella ja olen yksin kotona, niin ei minua pelota, ei pelota kaupungillakaan missään kävellä.

Kun tuollainen tilanne on harjoituksissa käynyt niin monta kertaa (siis treeneissä), että koira pysäyttää, vartioi ja estää karkaamisen ja päälle hyökkäämiseen, niin tietää miten pieni mahdollisuus on sille, että kukaan pystyisi koiraa vastustamaan. 

Ovat ne sellaisia turvamiehiä ja kalliita perheenjäseniä, ettei mitään rajaa. Elämäntapa.

Kyllä, yksin isku ja koira on kuollut. Toimii myös paljon isompiin petoeläimiin, jopa karhuihin.

Entäs kun koiria on vaikka kolme? Onko sulla kolme kättä ja kolme veistä, joilla isket yhtä aikaa kolme isoa koiraa hengiltä?

Kodin puolustusta ei koskaan pitäisi ulkoistaa koirille. Koirat voivat kyllä toimia monessa apuna, mutta päävastuu on ihmisillä itsellään.

Koirahan on juuri oman oikeusturvasi kannalta paras ratkaisu jos jotain tapahtuu.

Vertaapa huviksesi rikosoikeudellista vastuutasi

A) jos menet itse ampumaan/pahoinpitelemään tunkeilijan

B) jos koirasi retuuttaa tunkeilijaa

Vain huono omistaja altistaa koiransa lopetukselle.

Vierailija
288/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.

Nyt asun okt:ssa kaupungissa eikä pelota enää. On myös koira turvana.

Samalla tavalla se exäsi olisi kytännyt sinua siellä omakotitalossakin. Ja olisi päässyt helpommin käsiksi, kun ei olisi ollut ihmisiä lähellä. Oikeastiko arvelet että se oli kerrostalon syytä että exäsi kyttäsi sinua? 

Omakotitalossa olisi vielä kuumottavampaa, kun se stalkkeri saa ihan rauhassa touhuta siellä pihalla, tiirikoida lukkoja ja viritellä ansoja. Kaupungissa joutuu edes vähän miettimään, että joku voi nähdä ja jopa kuvata niitä sun hämärähommia.

Ok-talossahan on helppo kuvata ja valvontakamerat ovat nykyisin tosi halpoja, hyvälaatuista kuvaa saa pimeälläkin. Ja sitten on tietysti koirat. Kerrostalossa ei saa asentaa omia kameroita mihinkään, mutta kuvaamalla omalla piha-alueella häirintä saa helposti todisteet, jotka voi toimittaa poliisille.

Valvontakameroista ei ole mitään hyötyä kun tekijät peittää kasvot kommandopipoilla ja koirat myrkyttävät tai syöttävät niille unilääkettä.

On niistä se hyöty, että voit katsoa kuka pihalla on ja soittaa häkeen eivätkä koirat asu ulkona, vaan kulkevat mukana koko ajan. Ei niitä noin vain voi myrkyttää. Tosin eipä ole tullut säädettyä hälytystä pihalla liikkujista puhelimeen, kun se hälyttäisi myös jäniksistä ja ketuista. Kamera on kyllä kätevä, kun voi katsella mitä kotona tapahtuu vaikka itse on reissussa. Tuossa mallissa kameran kautta voisi myös puhutella ulkona liikkuvaa. 

Etkö lukenut noita uutisia jotka linkkasin äsken, hiipparit kulkee öisin kun ihmiset nukkuu, pimeänäkölaitteet silmillä, kommandopipot päässä, syöttävät pihakoirille myrkkypullia tai unilääkettä etteivät hauku, sabotoivat kamerat ja valotunnistimet ja tiirikovat sisälle.

Se tyyppi joka osaa kaiken tuon tehdä osaisi kyllä halutessaan tunkeutua kerrostaloonkin. Pitää ihan tosissaan haluta kimppuun, ei ole kyse enää mistään random sekopäistä.

Omakotitaloihin on helpompi murtautua kun varas voi tarkkailla ympäristöä metsästä käsin ja pimeään aikaan, siellä saa tehdä asiat rauhassa.

Aika monet talot maalla on peltojen ympäröimiä. Esim meidän taloa olisi mahdoton tarkkailla huomaamatta.

Eiköhän se tarkkailu onnistu aika helposti päiväaikaan tehokkailla kiikareilla sieltä pellonlaidalta metsän/puuston suojista ja yöaikaan (jos ei kuu valaise) jo ihan siitä pellolta läheltä pihamaata.

Vierailija
289/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin puolustusta ei koskaan pitäisi ulkoistaa koirille. Koirat voivat kyllä toimia monessa apuna, mutta päävastuu on ihmisillä itsellään.

Koirahan on juuri oman oikeusturvasi kannalta paras ratkaisu jos jotain tapahtuu.

Vertaapa huviksesi rikosoikeudellista vastuutasi

A) jos menet itse ampumaan/pahoinpitelemään tunkeilijan

B) jos koirasi retuuttaa tunkeilijaa

Vain huono omistaja altistaa koiransa lopetukselle.

Ei omaa kotia puolustavaa koiraa mikään laki määrää lopetettavaksi. Se on eri asia, jos hyökkäilee pihasta käsin tiellä kulkevien kimppuun tms. 

Vierailija
290/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo veitsellä tappaja ei näköjään ole ollut tekemisissä laumanvartijoiden eikä taistelukoirien kanssa.

En usko että kukaan koiranomistaja joka välittää koirastansa halua päästää koiraansa ihmisen kimppuun jolla on puukko kädessä.

Tämäntyyppisiä koiria yleensä otetaan vartiointitehtäviin. Laumanvartija on hirmuinen vahti, se ei ole samalla tavalla ohjattavissa kuin palveluskoira. En itse menisi pihaan mitä vartioi laumanvartija, en ikinä. Palveluskoiran pihaan voisin mennäkin (tapauksesta riippuen), koska tunnen käyttäytymisen hyvin. Sen sijaan ns. taistelukoiralla ei vahtiviettiä ole, se jalostettu koiratappeluihin. 

Annetaan vaan ihmisten pitää se mielikuva.

Vierailija
291/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla pidetään paljon koiria ulkona kettingin päässä jotka alkavat haukkumaan vieraita, mutta jos varas heittelee koiralle lihapullia tai tiputtaa dronesta ne koiran lähettyville joiden sisällä on ainetta joilla koira huumataan.  Kyllä varkailla keinot ovat.

Vierailija
292/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan vaan ihmisten pitää se mielikuva.

Viisainta on pysyä poissa kaikenlaisten koirien pihamailta, jos tietämys koirien käyttäytymisestä on heikonpuoleista. 

Vierailija
293/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla pidetään paljon koiria ulkona kettingin päässä jotka alkavat haukkumaan vieraita, mutta jos varas heittelee koiralle lihapullia tai tiputtaa dronesta ne koiran lähettyville joiden sisällä on ainetta joilla koira huumataan.  Kyllä varkailla keinot ovat.

Oikein kunnon varashan kulkee myös seinien läpi. Ei muuten ole mies eikä mikään, jos ei laumanvartijaa hypnotisoi tai myrkytä taskuun piilotetulla kobralla. Laittaa sen vain luikertamaan koiran kopin luo jne.

Vierailija
294/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus mikä oman elämänsä rambo täällä puhuu! No, omissa voima harhoissaan on turvallista elellä 😂

Vierailija
295/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus mikä oman elämänsä rambo täällä puhuu! No, omissa voima harhoissaan on turvallista elellä 😂

Juu ihan on hauskat visiot.

Vierailija
296/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalla asuvana pelkään kyllä enemmän Helsingin kaduilla pimeällä kävellessä. Täällä voi säkkipimeällä kävellä eikä ketään tule vastaan. Karhu on kerran tullut tiellä vastaan, mutta kyllä kaikki elukat pyrkii yleensä pysymään ihmisestä kaukana.

Vierailija
297/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo: Enemmän hörhöjä samankaton alla ja enemmän tapahtumia. Taudit leviää saunaosastoissa, jne.

Vierailija
298/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin maalla asuvana pelkään kyllä enemmän Helsingin kaduilla pimeällä kävellessä. Täällä voi säkkipimeällä kävellä eikä ketään tule vastaan. Karhu on kerran tullut tiellä vastaan, mutta kyllä kaikki elukat pyrkii yleensä pysymään ihmisestä kaukana.

Samoin, vaikken nyt Helsingissäkään hirveästi pelkää. Villisiat on ainoat joita kyllä vähän pelkään täällä maalla. Jos niillä on porsaita ovat aggressiivisia. Meillä on nyt viiden vuoden aikana niitä pyörinyt, kahdesti olen nähnyt ihan läheltä, mutta ei ollut onneksi porsaita mukana.

Vierailija
299/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin omakotitalossa niin pitäisi olla pleksilasit, turvalukitus, yhteys vartiointifirmaan ja ainakin maaseudulla ase. Liian helppoja kohteita hulluille, rikollisille ja seurueille.

Vastaat itsellesi ap?

Vierailija
300/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi ilta-aikaan kävellä Helsingin keskustassa mutta täällä maalla metsän keskellä uskallan lähteä yksin pimeään taskulampun ja otsavalon kanssa, ainoana pelkona karhut. Aikoinaan asuin 8 vuotta ok-talossa yksin, lähimpään naapuriin n. puoli km. Nyt asun miehen ja koiran kanssa, eipä tässäkään pahemmin naapureita lähellä, muutama kesämökki. Viikon olen ollut koiran kanssa kahdestaan kun mies matkoilla. Ei pelota. Se on aika tuurin kauppaa jos jotain sattuu mutta koskaan ei ole ollut mitään ongelmia vaikka joskus on ulko-ovikin unohtunut auki koko yöksi.