Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa

Vierailija
31.10.2021 |

Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.

Kommentit (453)

Vierailija
441/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11907359

Lempäälässä Pirkanmaalla tunkeuduttiin omakotitaloon maanantaina aamulla. Epäilty oli uhrille tuntematon.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jari Luoto sanoo, että tämänhetkisten tietojen mukaan tunkeutumisessa käytettiin väkivaltaa ja teräasetta. Uhri sai vakavat vammat ja hän on sairaalahoidossa.

Epäilty tunkeutui omakotitaloon Lempäälän Kuljussa maanantaina aamuseitsemältä. Uhri oli yksin kotona.

Esitutkinnan tässä vaiheessa näyttää siltä, että uhri valikoitui täysin sattumanvaraisesti. Epäillyn tarkoituksena oli ryöstää joku. Päihteiden epäillään liittyvän asiaan.

Vierailija
442/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11907359

Lempäälässä Pirkanmaalla tunkeuduttiin omakotitaloon maanantaina aamulla. Epäilty oli uhrille tuntematon.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jari Luoto sanoo, että tämänhetkisten tietojen mukaan tunkeutumisessa käytettiin väkivaltaa ja teräasetta. Uhri sai vakavat vammat ja hän on sairaalahoidossa.

Epäilty tunkeutui omakotitaloon Lempäälän Kuljussa maanantaina aamuseitsemältä. Uhri oli yksin kotona.

Esitutkinnan tässä vaiheessa näyttää siltä, että uhri valikoitui täysin sattumanvaraisesti. Epäillyn tarkoituksena oli ryöstää joku. Päihteiden epäillään liittyvän asiaan.

Jari Luoto on ollut itse poliisina 30 vuotta ja sanoo, että viimeaikaiset järjettömiltä tuntuvat ryöstöt huolettavat.

– Hirvittää, mihin tässä ollaan menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.

Nyt asun okt:ssa kaupungissa eikä pelota enää. On myös koira turvana.

Samalla tavalla se exäsi olisi kytännyt sinua siellä omakotitalossakin. Ja olisi päässyt helpommin käsiksi, kun ei olisi ollut ihmisiä lähellä. Oikeastiko arvelet että se oli kerrostalon syytä että exäsi kyttäsi sinua? 

Omakotitalossa olisi vielä kuumottavampaa, kun se stalkkeri saa ihan rauhassa touhuta siellä pihalla, tiirikoida lukkoja ja viritellä ansoja. Kaupungissa joutuu edes vähän miettimään, että joku voi nähdä ja jopa kuvata niitä sun hämärähommia.

Ok-talossahan on helppo kuvata ja valvontakamerat ovat nykyisin tosi halpoja, hyvälaatuista kuvaa saa pimeälläkin. Ja sitten on tietysti koirat. Kerrostalossa ei saa asentaa omia kameroita mihinkään, mutta kuvaamalla omalla piha-alueella häirintä saa helposti todisteet, jotka voi toimittaa poliisille.

Valvontakameroista ei ole mitään hyötyä kun tekijät peittää kasvot kommandopipoilla ja koirat myrkyttävät tai syöttävät niille unilääkettä.

On niistä se hyöty, että voit katsoa kuka pihalla on ja soittaa häkeen eivätkä koirat asu ulkona, vaan kulkevat mukana koko ajan. Ei niitä noin vain voi myrkyttää. Tosin eipä ole tullut säädettyä hälytystä pihalla liikkujista puhelimeen, kun se hälyttäisi myös jäniksistä ja ketuista. Kamera on kyllä kätevä, kun voi katsella mitä kotona tapahtuu vaikka itse on reissussa. Tuossa mallissa kameran kautta voisi myös puhutella ulkona liikkuvaa. 

Etkö lukenut noita uutisia jotka linkkasin äsken, hiipparit kulkee öisin kun ihmiset nukkuu, pimeänäkölaitteet silmillä, kommandopipot päässä, syöttävät pihakoirille myrkkypullia tai unilääkettä etteivät hauku, sabotoivat kamerat ja valotunnistimet ja tiirikovat sisälle.

Asukkaat ovat kyllä totisen tyhmiä. Miksi eivät viritä ansaa?

Turhaahan sitä tässä on kertoa kun osaisivat sitten väistää sen.

Minkälaista ansaa?

Olen eri, mutta kyllähän se koira ottaa kiinni piha-alueelle hiipparoivan muutamassa minuutissa ja pitelee aloillaan vaikka tunnin, poliisin tuloon asti. Sen ihmeellisempää ansaa ei tarvita. En minä ainakaan päästäisi hiippailijaa lähtemään, vaan koirat seisottaisivat sitä pihassa kunnes poliisi tulee. 

Aika iso koira pitää olla, että ison miehen pitäisi aloillaan. 

Vierailija
444/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hullu haluaa tunkeutua kotiin ja vahingoittaa terveyttäsi vakavasti, ei ole mitään väliä asutko kerrostalossa vai ok-talossa. Valitettavasti on kokemusta molemmista. (Narsistien vaino.)

Vierailija
445/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin sinne kerrostaloasuntoon koittaa joku känninen naapurin kaveri tunkea, jollei voro itse ;)

Itse en osaa pelätä omakotitalossa. Tosin ikkunat ei ole ihan katutasossa vaan pari porrasta ylempänä vanhan rintamamiestalon tyyliin. Päivisin meillä on aina ovi auki, usein silloinkin kun ollaan kaikki poissa. Kukaan ei ole koskaan varastanut mitään ja parikymmentä vuotta ollaan täällä Keravan lintukodossa asuttu. Vain yöksi lukkoon, ja silloinkin vain jos kaikki on kotona. Jos joku yöjuoksussa niin sitten auki.

Vierailija
446/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Ei ole normaalia pelätä niin paljon, että se vaikuttaa asumismuodon valintaan.

Vierailija
447/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svartborg 669 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.

Samalla tavalla se exäsi olisi kytännyt sinua siellä omakotitalossakin. Ja olisi päässyt helpommin käsiksi, kun ei olisi ollut ihmisiä lähellä. Oikeastiko arvelet että se oli kerrostalon syytä että exäsi kyttäsi sinua? 

Omakotitalossa olisi vielä kuumottavampaa, kun se stalkkeri saa ihan rauhassa touhuta siellä pihalla, tiirikoida lukkoja ja viritellä ansoja. Kaupungissa joutuu edes vähän miettimään, että joku voi nähdä ja jopa kuvata niitä sun hämärähommia.

Ok-talossahan on helppo kuvata ja valvontakamerat ovat nykyisin tosi halpoja, hyvälaatuista kuvaa saa pimeälläkin. Ja sitten on tietysti koirat. Kerrostalossa ei saa asentaa omia kameroita mihinkään, mutta kuvaamalla omalla piha-alueella häirintä saa helposti todisteet, jotka voi toimittaa poliisille.

Valvontakameroista ei ole mitään hyötyä kun tekijät peittää kasvot kommandopipoilla ja koirat myrkyttävät tai syöttävät niille unilääkettä.

On niistä se hyöty, että voit katsoa kuka pihalla on ja soittaa häkeen eivätkä koirat asu ulkona, vaan kulkevat mukana koko ajan. Ei niitä noin vain voi myrkyttää. Tosin eipä ole tullut säädettyä hälytystä pihalla liikkujista puhelimeen, kun se hälyttäisi myös jäniksistä ja ketuista. Kamera on kyllä kätevä, kun voi katsella mitä kotona tapahtuu vaikka itse on reissussa. Tuossa mallissa kameran kautta voisi myös puhutella ulkona liikkuvaa. 

Etkö lukenut noita uutisia jotka linkkasin äsken, hiipparit kulkee öisin kun ihmiset nukkuu, pimeänäkölaitteet silmillä, kommandopipot päässä, syöttävät pihakoirille myrkkypullia tai unilääkettä etteivät hauku, sabotoivat kamerat ja valotunnistimet ja tiirikovat sisälle.

Minkälaista ansaa?

Olen eri, mutta kyllähän se koira ottaa kiinni piha-alueelle hiipparoivan muutamassa minuutissa ja pitelee aloillaan vaikka tunnin, poliisin tuloon asti. Sen ihmeellisempää ansaa ei tarvita. En minä ainakaan päästäisi hiippailijaa lähtemään, vaan koirat seisottaisivat sitä pihassa kunnes poliisi tulee. 

Saksanpaimenkoiran kokoinen tai hiukan pienempi riittää. Valmistautuneenakin koiran käydessä kiinni maalimies joskus kaatuu suojavarusteissaan ja vauhtia juosten ottaneen koiran kanssa ihminen kaatuu 9/10 kerroista. Voin kertoa ettet liiku mihinkään kun koira puree täysillä käteen, se tuntuu jopa paksun suojapuvun läpi. Saksanpaimenkoiran etuhampaissa purussa on 400 kg voimat, lujassa takahampaiden purussa 600 kg. Tervemenoa katsomaan suojelukoirien treenejä.

Vierailija
448/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää autolla liikkumista ja uimista myös. Ovat paljon todennäköisemmät kuolinsyyt. Tukehtuminenkin on vaarana, eli syöminenkin kannattaa lopettaa kokonaan.

Vierailija
449/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kiikkustuolissa haulikko sylissä. Ei pelota.

Vierailija
450/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaisi kantakaupungissa astua rapun ovesta ulos, kun joku voisi ampua tai puukottaa yeti siihen rappu rallille. Yleisin kuolinpaikka tapoissa on 10-15m kerrostalon rapun ulko-ovesta.

Onko tää totta?

Mä asun kerrostalossa ja naapurista on tullut ongelma.

Tunnen olevani turvassa kotona ja kaupungilla, mutta pihassa ja rappukäytävässä en.

Ihan itseeni liittymättöminä asioina talon edessä on yritetty ajaa yhden henkilön yli ja rappukäytävässä on kauan sitten puukotettu eräs. Joten jos tuo väite pitää paikkaansa niin miksiköhän näin on ja tapahtuu?

Vierailija
451/453 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhempani asuivat omakotitalossa maaseudulla ja siellä oli joku käynyt yöllä kolistelemassa..  olivat pelänneet sisällä. Samaan aikaan oli se tapaus, kun joku tuntematon tunkeutui omakotitaloon ja puukotti asukkaita. Maaseudulla kukaan ei kuule avunhuutoasi.. :/

Kait heillä oli sentään puhelin? Samalla laillahan kerrostalossa voi joku tulla ovesta, eikä naapurit ole välttämättä kuulolla/kotona? Omakotitalossa minulla sentään on 3 ovea joista juosta karkuun, eikä ikkunakaan ole korkealla

Vierailija
452/453 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
453/453 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Svartborg 669 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ansaa?

Saksanpaimenkoiran kokoinen tai hiukan pienempi riittää. Valmistautuneenakin koiran käydessä kiinni maalimies joskus kaatuu suojavarusteissaan ja vauhtia juosten ottaneen koiran kanssa ihminen kaatuu 9/10 kerroista. Voin kertoa ettet liiku mihinkään kun koira puree täysillä käteen, se tuntuu jopa paksun suojapuvun läpi. Saksanpaimenkoiran etuhampaissa purussa on 400 kg voimat, lujassa takahampaiden purussa 600 kg. Tervemenoa katsomaan suojelukoirien treenejä.[/quot

Koira saadaan lamaannettua pienessä hetkessä. Varkaat suihkuttavat eräänlaista spraytä koiraa kohti ja tekevät koirasta täysin lamaantuneen.