Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa

Vierailija
31.10.2021 |

Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.

Kommentit (453)

Vierailija
321/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa minua pelottaa kotiin murtautuvat ja tulipalot, koska pakoon ei pääse. Ellei sitten hyppää ulos 5.kerroksen ikkunasta.

Me asumme Kehä 3:n ulkopuolella omakotitalossa. Meillä on yksitasoinen talo, joten joka puolelta pääsee pakenemaan, Ulko-ovia on kolme. Ikkunat ovat turvalasia, eli niistä ei sisälle tulla, lisäksi meillä on hälytysjärjestelmä, joka reagoi jo oven tärinään, eli ennen kuin kukaan edes saa sitä auki. 

Ulkona on kameravalvonta, joka reagoi pihalle tulijoihin, valot syttyy myös. Hälytyksestä saa sireenit soimaan, ja vartijat tulevat nopeasti paikalle. Poliisilaitos ja pelastuslaitos on parin kilsan päässä. En koe elämäämme kovin vaaralliseksi.

Kyllä täytyy asua todella vaarallisella alueella, että pitää varautua tommosiin asioihin.

Ihan normaali varustelu nykypäivän taloissa. Ei mitenkään poikkea muista. SIis jos rahaa on.

Vierailija
322/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa minua pelottaa kotiin murtautuvat ja tulipalot, koska pakoon ei pääse. Ellei sitten hyppää ulos 5.kerroksen ikkunasta.

Me asumme Kehä 3:n ulkopuolella omakotitalossa. Meillä on yksitasoinen talo, joten joka puolelta pääsee pakenemaan, Ulko-ovia on kolme. Ikkunat ovat turvalasia, eli niistä ei sisälle tulla, lisäksi meillä on hälytysjärjestelmä, joka reagoi jo oven tärinään, eli ennen kuin kukaan edes saa sitä auki. 

Ulkona on kameravalvonta, joka reagoi pihalle tulijoihin, valot syttyy myös. Hälytyksestä saa sireenit soimaan, ja vartijat tulevat nopeasti paikalle. Poliisilaitos ja pelastuslaitos on parin kilsan päässä. En koe elämäämme kovin vaaralliseksi.

Kyllä täytyy asua todella vaarallisella alueella, että pitää varautua tommosiin asioihin.

Ihan normaali varustelu nykypäivän taloissa. Ei mitenkään poikkea muista. SIis jos rahaa on.

Kerrostalossa voi asua ilman kaikkia noita ja rahaa on, kun sitä ei kulu tommosiin turhuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrostaloissa ei tiedä mikä hullu asuu samassa talossa. Enemmän sellainen pelottaisi. Asun yksin isossa omakotitalossa taajamassa ja ikinä en ole pelännyt. Ja olen pienikokoinen nainen. Välillä on jäänyt ovikin lukitsematta ja avaimet on ulkona jemmassa. Jotain kakaroita on kuulemma joidenkin pihoilla hyppinyt, mutta niitä en pelkää. Ja vaikka kaupungissakin tapahtuisi jotain ja huutaisit apua, ei välttämättä kukaan auta. Maalla ehkä herkemmin.

En nyt olisi ihan samaa mieltä. Kaupungissa siinä samassa talossa asuu useita kymmeniä ja jos joku alkaa huutamaan, niin aika joku soittaa häkeen. Maalla ei ole ketään lähellä, joten siellä on ihan oman onnensa nojassa. En helvetissä muuttaisi ikinä sinne.

Tilastollisesti poliisi tulee paikalle vasta rikollisen lähdettyä. Siinä kohtaa sinua on jo lyöty sorkkaraudalla tai puukotettu.

Jos joku tulee puukon kanssa ja sanoo, että nyt pidät turpasi kiinni tai tulee puukosta, niin ilmeisesti kerrostaloissa aletaan huutaa niin vimmatusti? Tämä nyt vaan jatkokommenttina siihen, että naapurit soittaa häkeen.

Tuskinpa alat huutaa jos puukko kaulalla ja käskee olla hiljaa.

Vierailija
324/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrostaloissa ei tiedä mikä hullu asuu samassa talossa. Enemmän sellainen pelottaisi. Asun yksin isossa omakotitalossa taajamassa ja ikinä en ole pelännyt. Ja olen pienikokoinen nainen. Välillä on jäänyt ovikin lukitsematta ja avaimet on ulkona jemmassa. Jotain kakaroita on kuulemma joidenkin pihoilla hyppinyt, mutta niitä en pelkää. Ja vaikka kaupungissakin tapahtuisi jotain ja huutaisit apua, ei välttämättä kukaan auta. Maalla ehkä herkemmin.

En nyt olisi ihan samaa mieltä. Kaupungissa siinä samassa talossa asuu useita kymmeniä ja jos joku alkaa huutamaan, niin aika joku soittaa häkeen. Maalla ei ole ketään lähellä, joten siellä on ihan oman onnensa nojassa. En helvetissä muuttaisi ikinä sinne.

Tilastollisesti poliisi tulee paikalle vasta rikollisen lähdettyä. Siinä kohtaa sinua on jo lyöty sorkkaraudalla tai puukotettu.

Jos joku tulee puukon kanssa ja sanoo, että nyt pidät turpasi kiinni tai tulee puukosta, niin ilmeisesti kerrostaloissa aletaan huutaa niin vimmatusti? Tämä nyt vaan jatkokommenttina siihen, että naapurit soittaa häkeen.

Tuskinpa alat huutaa jos puukko kaulalla ja käskee olla hiljaa.

Jos joku tulee puukon kanssa, niin sille pitää vain todeta, että oletpa rohkea, kun tulet puukon kanssa tulitaisteluun.

Vierailija
325/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on melko turvatonta jos asut yksin omakotitalossa jossain metsän keskellä. Jossain taajamassa omakotitalossa on paljon turvallisempi tunne kuin metsän keskellä.

Suht syrjässä asun, mutta tervetuloa kokeilemaan onnea vaikka pimeän turvin.

Vierailija
326/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myös uskalla maaseudulla jossain korvessa ikimaailmassa asua. Säikkyisin joka rapsahdusta ihan hulluna. Pimeällä maaseudulla ajaessakin ihan hirvittää kattella jonkun talon valoja ikkunasta jossain metän reunalla. Kaupungin valojen kajottaessa tulee heti turvallinen mieli.

Vierailija
327/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovathan murrot lisääntyneet maalla, mutta kaupungissa ok-taloissa vielä enemmän. Meillä on hyvin valaistu piha, kameravalvonta, koiria ja usein maalla asujilta löytyy myös ase. En suosittele tulemaan meille.

Isot koirat on kyllä hyvä olla. Samoin ase. 

Jos tarkoitat ampuma-asetta...

Osoita aseella murtovarasta tms. ja olet itse syyllistynyt ampuma-aserikokseen.

"Aloin puhdistamaan asettani ja tuntemattomasta syystä laukesi vieraaseeni murskaten polvilumpion"

Vierailija
328/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovathan murrot lisääntyneet maalla, mutta kaupungissa ok-taloissa vielä enemmän. Meillä on hyvin valaistu piha, kameravalvonta, koiria ja usein maalla asujilta löytyy myös ase. En suosittele tulemaan meille.

Isot koirat on kyllä hyvä olla. Samoin ase. 

Jos tarkoitat ampuma-asetta...

Osoita aseella murtovarasta tms. ja olet itse syyllistynyt ampuma-aserikokseen.

"Aloin puhdistamaan asettani ja tuntemattomasta syystä laukesi vieraaseeni murskaten polvilumpion"

Sitten se laukesi vahingossa myös toiseen polvilumpioon.

Vierailija
329/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi asua paritalossa, rivitalossa tai kerrostalossa. Koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee pihalta tai rappukäytävästä väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa!

Olen asunut Tampereen keskustassa, jota en suosittele yhdellekään lapsiperheelle! Keskustorilla ja ympäristössä notkuu lauma laiskoja elämäntapaluusereita, työnvälttelijöitä, juoppoja, rikollisia ja huumeita käyttäviä piripäitä. Jos kerrostalon ulko-ovi jää vahingossa auki, niin oitis on joku juoppo, narkkari, piripää tai elämäntapaluuseri tunkemassa väkisin sisälle. Käsilaukusta ja lompakosta saa pitää kunnolla kiinni ja varoa näpistelijöitä ja ammattivarkaita. Rehellisille ja kunniallisille kansalaisille huudellaan hävyttömyyksiä.

Pahimmat asumisvaihtoehdot lapsiperheelle ovat kerrostalo, rivitalo ja paritalo. Kuka oikeasti haluaa asua jossain kämäsessä kerrostalossa, paritalossa tai rivitalossa? Rivitalossa ja paritalossa on naurettavan pieni piha. Kaikki äänet kuuluvat asunnosta ja pihasta toiseen ja kaikki näkyy. Ihmisellä ei ole alkeellisintakaan kotirauhaa omassa kodissa ja omassa pihassa.

Omakotitalossa, joka on isolla tontilla, saa asua niin kuin haluaa. Saa olla rauhassa sisällä ja omassa pihassa. Voi mennä suihkuun ja saunaan vaikka keskellä yötä. Saa laulaa ja soittaa pianoa ja muita instrumentteja. Saa pitää lemmikkieläimiä. Omakotitalossa on ihana kotirauha ja vapaus, jota naapurit ja tuntemattomat eivät häiriköi!

Vierailija kirjoitti:

Mites rappukäytävä? Siellä voi tulla vastaan ties mikä hullu.

Plus, et tiedä kuka siinä sun naapurina on.

Vierailija
330/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin omakotitalossa niin pitäisi olla pleksilasit, turvalukitus, yhteys vartiointifirmaan ja ainakin maaseudulla ase. Liian helppoja kohteita hulluille, rikollisille ja seurueille.

1990-luvullahan venäläiset rikolliset kiertelivät ympäri Vehkalahtea (nykyisin Hamina) ja ryöstivät syrjässä asuvia. Poliisitv:ssä oli tästä juttua, kuinka olivat menneet erääseen taloon ja varastaneet aseet vanhemmalta mieheltä.

Mun sedän talollekin olivat menneet ja pahoinpitelivät setäni. Myös erään vanhan miehen talolle olivat menneet rosvoretkelle. Muistan siitä miehestä sen, kun joskus 1980-luvulla olin ollut hänen 60-vuotispäivillä. Isäni, sedän ja serkkupoikien kanssa käytiin.

Ei tää maa ole nykyään sen turvallisempi kuin 1990-luvulla, että en ihmettele yhtään, jos jotakuta pelottaa ajatus omakotitalossa asumisesta.

Vierailija
331/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää on jos pitää koko ajan jotain pelätä. Olen ollut viikon mökillä ilman koiria, silloin tuli joku haulikkomies pihalle metsän laitaan seisoskelemaan ja sydän aika lailla pamppaili, kun sattumalta näin ikkunasta. Mutta todennäköisesti se oli vain metsämies, joka luuli mökin olevan tyhjillään. Kaupungissa pelottaa kyllä illalla ja yöllä kävellä ilman koiria bussilta metsän läpi kotiin. 

Vierailija
332/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut koko ikäni landella ja ei täällä ole katuvaloja eikä mitään. Ihan rauhallista täällä on.  Kyllä noi koirat on tähän asti pitänyt ulkopuoliset pois pihasta. Jos ei usko koiravaroituskylttiä, niin seuraavaksi kuuluu möreät hau-haut, niin ei ole kukaan tullut kutsumatta ovelle asti.

Vierailija
333/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut koko ikäni landella ja ei täällä ole katuvaloja eikä mitään. Ihan rauhallista täällä on.  Kyllä noi koirat on tähän asti pitänyt ulkopuoliset pois pihasta. Jos ei usko koiravaroituskylttiä, niin seuraavaksi kuuluu möreät hau-haut, niin ei ole kukaan tullut kutsumatta ovelle asti.

Vaimo asui kanssa nuoruutensa maalla ja kertoi, että kyllä siellä oli kaikenlaista hiipparia liikenteessä, että kyllä sielläkin kannattaa varovainen olla.

Mutta niihän se on, että jos on yksin pimeässä, niin ei pelota, jos oikesti tietää olevansa yksin pimeässä.

Vierailija
334/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nytkin yksin pienessä talossani pimeällä maaseudulla. Lähellä eli 100-300 metrin päässä on muutama talo, mutta tällä hetkellä yhdestäkään ei näy valoja minun ikkunoihini tai pihaani. Ulkona on pilkkopimeää. Mutta en minä pelkää, vaan nautin pimeydestä ja rauhasta. Ulko-ovi ei ole vielä edes lukossa. Päiväsaikaan saatan pistäytyä kaupungissa tai sienestämässä enkä lukitse ovea. Ei täällä liiku varkaita eikä muita pahantekijöitä.

Vierailija
335/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo asui kanssa nuoruutensa maalla ja kertoi, että kyllä siellä oli kaikenlaista hiipparia liikenteessä, että kyllä sielläkin kannattaa varovainen olla.

Mutta niihän se on, että jos on yksin pimeässä, niin ei pelota, jos oikesti tietää olevansa yksin pimeässä.

Höpö-höpö, halloween meni jo ja sekään ei vaikuta. Lasten viihdettä ja mörköjä ei ole olemassakaan

Toiset pelkää, ja toiset ei. Jos pelkää pimeää, niin sitten on ihan oikein, että lähtee pois. Enemmän niitä ihmisiä kaupungissa katoaa.

Joo, ja ihan yksin asun täällä pimeän tien päässä, naisihminen. Kohta 40 vuotta samassa osoitteessa ja suurimman osan ajasta tosiaan ihan issekseen.

Vierailija
336/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta pahoinpitelijä on kumppani, ystävä tai sukulainen. Muissakin tapauksissa, ns. uudet tuttavuudet päästetään yleensä itse sisälle. .

Vierailija
337/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että noille peloille on jotain tehtävissä.

Yhtä lailla sinne sinun huoneistoon pystyy tunkeutumaan.

Kyllähän omakotitaloon on jossakin syrjäisessä paikassa mahdollisempaa tunkeutua talon sisään kuin johonkin kerrostalon asuntoon siten, etteivät naapurit kuulisi ja huomioisi jostakin sitä tapahtumaa esim. asukkaan apua-huutoon tai muihin erikoisiin ääniin, oven rikkomiseen jne. Toisaalta esim.kerrostalon ylimmän kerroksien asuntoihin harvoin ikkunoiden tai parvekkeen kautta tunkeudutaan tuosta vaan, ettei ympäröivien talojen naapurit sitä huomaisi.

Vierailija
338/453 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi intätte vastaan että maalle ei tule ketään hiippailijoita, lukekaa nuo uutiset mitä pohjois-pohjanmaalla tapahtunut jos 20 vuoden ajan.

Vierailija
339/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi asua kerrostalossa: Tulipalot | Varkaudessa kerrostalossa voimakas räjähdys ja tulipalo – useita ihmisiä pelastettiin kerrostalosta nostolavalla: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008372585.html?share=d7f20204a0b11cc7…

Vierailija
340/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien kanssa on turvallista kaikkialla. Ilman koiria kävely pelottaa kaupungissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä