Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustaminen taaperon kanssa raskaana ollessa

Vierailija
08.01.2015 |

Hei,

suunnitteilla olisi lentomatka raskauden puolivälissä 1,5-vuotiaan lapsen kanssa. Saako sylilapsena matkustava olla raskaana olevan äidin sylissä nousut ja laskut vai saako tässä tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylilapselle ei ole varattu istumapaikkaa. Mihin luulet että hänet sitten laitetaan istumaan jos ei sinun syliin?

2/7 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Alle 2-vuotiaalle ei tosiaan ole varattuna istumapaikkaa. Lapsi on nousun ja laskun ajan vahemman sylissä.
Vanhemman turvavyöhön kiinnitetään lisävyö  lasta varten ja istumapaikan yläpuolella on ylimääräinen
happilaite mahdollista ilmainpaineen muutosta varten.

Terveisin

Finnmatkat/Tiina 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viestini taisi olla epäselvä...Kiitos kuitenkin vastauksista, nuo asiat tiesinkin jo. Toivottavasti kakkosviestin kirjoittaja sai tuntea olonsa älykkääksi ;)

Yritin kysyä, saako sylilapsi olla raskaanaolevan sylissä vai pitääkö olla toisen aikuisen sylissä? En itse ajattele ettenkö voisi lasta pitää sylissäni, mutta en myöskään ymmärrä muita raskaana olevia koskevia lentorajoituksia kuten sitä, että hätäuloskäynnin vietessä ei saa istua.

Oletan, että matkustaminen kasvavan vatsan ja sylilapsen kanssa on sallittua, koska kukaan ei ymmärrä kysymystäni eikä googlekaan auta :) Ja jos se ei olisi sallittua, ei itselläni ole (tällä kertaa) hätää, sillä muitakin aikuisia on lähdössä matkaan.

4/7 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kyllä voit pitää lasta sylissäsi vaikka olet raskaana. 

Hätäuloskäynnin vieressä olevilla paikoilla istuvien täytyy kyetä mahdollisessa hätätilanteessa avustamaan 
henkilökuntaa. Myöskään lisäturvavyötä ei ole mahdollista kiinnittää exit paikkaan. Tästä syystä pienet lapset, liikuntaesteiset sekä raskaana olevat matkustajat eivät voi istua exit paikoilla. 

Terveisin
Finnmatkat
Tiina 

Vierailija
5/7 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että hätäuloskäynnin vieressä olevilla paikoilla istuvien täytyy kyetä auttamaan henkilökuntaa? Mitä mä olen ihmisistä oppinut, niin ne pakenee aivan ensimmäisiksi siitä ovesta ulos, ne mitää auttamaan muita jää :) 

6/7 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kyseessä on kansainvälinen lentoliikenteen turvallisuussääntö, jota kaikki lentoyhtiöt noudattavat.

Terveisin

Pihla/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi

Vierailija
7/7 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäuloskäyntipaikalla istuvan on tarvittaessa pystyttävä avaamaan hätäuloskäynti ja tarvittaessa kannattelemaan ovea jonkin aikaa. Se ei kai ole kovin kevyttä tekoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi