Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko täällä joku, joka voisi jutella kanssani? Olen mummo

Vierailija
31.10.2021 |

Olen niin yksin ja mieleeni tulee vain itsetuhoisia ajatuksia. Olen vanha ihminen.
Minusta tuli kuukausi sitten leski ja tuo edesmennyt mies oli ainoa ystäväni.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kirkkoon. Ilmaista keskusteluapua. Tai googleta palveleva puhelin, sekin on kirkon. Sinne voi soittaa nimettömänä.

Vierailija
2/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla perhettä ja lapsenlapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita mieluummin tänne https://www.mielenterveysseurat.fi/hyvinkaa/tukea-puhelimitse-ja-verkos…

Tällä palstalla on mahdotonta käydä asiallista keskustelua.

Vierailija
4/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan tuota yhteydenottoa johonkin yhdistyksen, seurakuntaan tai muuhun sellaiseen. Esim Kirjastojen, terv.keskusten ja palvelutalojen ilmoitustauluilla on usein ilmoituksia keskusteluryhmistä. Minä keskustelen mielelläni ihmisten kanssa, se on liittynyt myös työhöni. Nyt olen jo eläkkeellä. Mutta näillä palstoilla esiintyy niin paljon trolleja ja kiusaajia. Pian tunnelma muuttuu hyvin ikäväksi ja ilkeäksi. Toivon, että löydät jostain ihmisen tai ihmisiä, jotka piristävät olemassaoloasi.

Vierailija
5/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla perhettä ja lapsenlapsia?

En koskaan saanut lapsia.

- ap

Vierailija
6/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Nyt tuntuu vaikealta, mutta ajan kuluessa helpottaa.

Pystytkö liikkumaan, käymään ulkona ja hoitamaan kaikki asiasi? Se auttaisi löytämään uutta sisältöä elämään. Tiedän, että tämä on nyt laiha lohtu, mutta kuitenkin.

Paikkakunnallasi on varmasti kansalaisopisto, mene sinne joillekin kursseille niin varmasti saat uusia tuttavia ja ehkä ystäviäkin.

Halaus sinulle!

Vierailija
7/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Onko sinulla ystäviä, joiden kanssa lähteä vaikka kävelylle?

Vierailija
8/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että vastasitte minulle.

- ap

Vierailija
9/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Nyt tuntuu vaikealta, mutta ajan kuluessa helpottaa.

Pystytkö liikkumaan, käymään ulkona ja hoitamaan kaikki asiasi? Se auttaisi löytämään uutta sisältöä elämään. Tiedän, että tämä on nyt laiha lohtu, mutta kuitenkin.

Paikkakunnallasi on varmasti kansalaisopisto, mene sinne joillekin kursseille niin varmasti saat uusia tuttavia ja ehkä ystäviäkin.

Halaus sinulle!

Mun äidilläni on yksi ystävä, ikääntynyt ja lapseton - hän on tehnyt jo vuosien 'uran' paikallisessa vanhainkodissa yms. Hän järjestää siellä bingoa ja ties mitä tapahtumia, käy lukemassa ja ihan vaan juttelemassa menneistä, ulkoiluttaa, käyttää lesken haudalla, menee tueksi lääkäriin jne.

Olisiko tässä sinulle jotain mahdollisuutta?

Vierailija
10/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo soita jonnekin niin kuin edellä on ohjeistettu. Sitten on sellaista kaveritoimintaa, että nuoret ihmiset toimivat kavereina vanhuksille tai vanhus voi ryhtyä varamummoksi jollekin lapselle, jolla ei ole omaa mummoa. Jos tällainen toiminta kiinnostaa niin varmasti seurakunnalla joku osaa neuvoa siihen.

Vierailija
11/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän epäempaattiselta suositella Kansalaisopistoa puolisonsa menettäneelle, mutta siellä tosiaan paljon sinun ikäisiä jos vaan pääset liikkumaan. Vaikka tuntuisi raskasta mene vaan mukaan. Voi olla että syksyllä alkaneille kursseillekin ehtis vielä mukaan.

Vierailija
12/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ystäviä. Kaikki vanhat ystävät saivat perheet ja heillä on elämissään paljon puuhaa. Ymmärrän sen.

-ap

Vierailija
13/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi "mummo", miten sun viikko on mennyt?

Vierailija
14/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummottelet itseäsi jos kerta et oikeasti ole? Mummoilla on aina lapsia, elossaolevia tai jo kuolleita, mutta äitiys on se punainen lanka josta kumpuaa joka ikinen ajatus mitä ilmoille suustaan päästää. 

Vissiin tämä ikä. Että tunnen itseni mummoksi vaikka ei olekaan lapsia.

- ap

Vierailija
15/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi "mummo", miten sun viikko on mennyt?

Olen vaan istunut tässä sohvalla ja lukenut tätä palstaa, että mitenkä muut ihmiset elää.

- ap

Vierailija
16/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ystäviä. Kaikki vanhat ystävät saivat perheet ja heillä on elämissään paljon puuhaa. Ymmärrän sen.

-ap

Olisiko poissuljettu se vaihtoehto, että lämmittelet vanhoja suhteita? Jos ystäväsi ovat saman ikäisiä kuin sinä, niin pieniä lapsia ei ole ja ehkä heillä olisi nyt hieman aikaa sinulle.

Oletko muuten introvertti?

Vierailija
17/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummottelet itseäsi jos kerta et oikeasti ole? Mummoilla on aina lapsia, elossaolevia tai jo kuolleita, mutta äitiys on se punainen lanka josta kumpuaa joka ikinen ajatus mitä ilmoille suustaan päästää. 

Miksi olet ap:lle ilkeä? Ap, älä välitä. Kuten sinua on jo varoitettu, täällä on ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
18/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että vastasitte minulle.

- ap

Minä haluaisin jutella, mutta missä olet.. Voitaisiin mennä yhdessä kävelemään, jos asut lähellä.

Vierailija
19/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ap:lle ilkeä? Ap, älä välitä. Kuten sinua on jo varoitettu, täällä on ilkeitä ihmisiä.

Tämä kommentti sai kyyneleet silmiini; joku ihminen sentään voi olla kiltti ja empaattinen.

Kiitos. 💗

Vierailija
20/104 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan yleisestikin vanhoista naisihmisistä puhutaan mummoina vaikka ei tiedettäisi onko heillä lapsia.

Sulla taitanee olla tämän asian suhteen jotain patoutumia ?