Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin maksikirje poistuu 1.2.2105!!

Vierailija
08.01.2015 |

Kaikki yli 3 cm paksut lähetykset pitää postittaa pakettina (alk. 6.90€)!!

Kiitos posti :(

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonet tarjoaa rekisteröidyille käyttäjille 4 pakettia 20e tai vastaavaa. Niin tulee muutkin firmat tekemään. Tilaa enemmän "säästät" enemmän. Mut ei me valiteta kuin täällä ja sillä ei ole mitään väliä. BARRIKADEILLE!

Vierailija
22/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin "palvelu" on muutenkin aika erikoista.

Esimerkiksi maksikirjeiden kotiin toimittaminen loppui, kun niitä kuskattiin turhaan postinkantajan mukana kun kukaan ei ollut ikinä kotona niitä vastaanottamassa. No onko se asiakkaidem vika, että posti yrittää toimittaa paketit aamupäivästä kun kaikki on töissä? 

Jos palvelu olisi oikeasti tehty asiakkaiden tarpeita vastaavaksi, maksikirjeiden toimitus olisi tehty iltapäivästä esim. neljästä eteenpäin. Onnistumisprosentti pikkuisen korkeampi.

Minua ei asiakkaana kiinnosta, paljonko tuo olisi nostanut kuluja. On inhottavaa syyttää asiakkaita "kun ne ei oo kotona" kun koko palvelu on huonosti toteutettu. Sanoisivat suoraan, että liian kallista oikeasti palvella asiakkaita.

Sama nytkin koskee postin hinnannostoja. Pienet kirjeet oli tuottavin kuljettaa. Kevyitä, veivät vähän tilaa kärryssä ja autossa ja volyymit olivat isot. Yritysten kanssa oli kannattavia diilejä laskuista ja asiakaskirjeistä. Sitten tuli sähköposti, nettimainonta ja e-laskut. Tämä on se oikea syy, miksi posti nostaa hintoja, niiden tuottavin tulonlähde on kåytännössä kuihtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa VAIN JA AINOASTANA ulkomailta.  Siihen posti ei voi mitenkään vaikuttaa. Postimaksu maksetaan ostomaahan ja posti joutuu kuljettamaan paketit kotiovelle ilmaiseksi.  heh heh. varmaan vituttaa kun ei pääse väliin ulkomailta ostettuihin.

Minullekin on muuten sattunut monta kertaa vastaavaa kusetusta:

Omalle tytölle on käynyt kolmena peräkkäisenä kertana näin - joku teini lähetti minun tytttärelle TOPIN. Ja poistissa (keminmaa) oli täti sanonut että on POSTIPAKETTI ja hinta oli enenmmän kuin topin hinta. Siis ei maksikirje vaan postipaketti. Oli siis yksi toppi ja paino alle 100 g. . Minä otin kuvat ja mitat ja valitin postiin. Rahat takaisin .

minun tyttö lähetti yhden t-paidan ja vastaanottaja joutui hakemaan postista (Kauhava) maksikirjeenä. Oli teini, eikä tajunnut vaatia mittausta ja punnitusta. No mulla oli jo kuvat valmiina ja taas valitus ja rahat takaisin. 

sama kuin edellä. Nyt postina Kestilä. Taas vastaanottaja joutui hakemaan t-paidan maksikirjeenä. Taas valitus ja rahat takaisin

SIIS TÄMÄN ON PAKKO OLLA JÄRJESTELMÄLLISTÄ KUSETUSTA. Kolme perättäistä kertaa ja aina sama juttu. Kertokaa teineilenne, jotka shppailevat FB krippiksellä, että aina jos yritetään periä liika, että vaativat punnistusta ja mittausta Posti yrittää ilmeisesti paikata talouttaan

Vierailija
24/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin vastuunpakoilu on muutenkin legendaarista.

Esimerkiksi nuo mitta- ja painorajat. Postin työntekijä ottaa kirjeen tai pakkauksen vastaan, mittaa sen ja punnitsee ja myy sitten tietynlaisen palvelun tietyllä hinnalla. Asiakas maksaa ja saa kuitin ja posti lähtee matkaan.

Jos käykin niin, että mitat ovat olleet ihan siinä rajoilla tai virheellisesti mitattuja, ja joku muu postin koneistossa päättää asian tarkistaa, pitääkin asiakkaan tai käytännössä vastaanottajan maksaa vielä lisää, ennen kuin saa postinsa. Eikä riitä puuttuva osa, vaan ylimääräinen lunastusmaksu. TYÖNTEKIJÄN virheen takia. Asiakas ei ole huijannut missään vaiheessa, eikä edes koskenut pakettiin enää sen jälkeen kun sen on myyjälle antanut, mutta silti joutuu korvaamaan työntekijän mokan. Kyse ei ole edes yritykselle kohtuuttomasta häviöstä, jonka voisi olettaa asiakkaan korvattavaksi kuuluvankin, vaan eurosta tai parista, jopa kymmenistä senteistä.

Koko postin palvelu perustuu siihen, että luota omaisuutesi meidän kuöjetettavaksemme ja maksa siitä paljon, niin me ehkä toimitamme sen perille. Jos emme, korvauksia ei saa. Paitsi jos maksat erillisen vakuutuksen.

Millä muulla palvelualalla tää toimii? Varaat ajan kasvohoitoon, menet paikalle ja hoitaja ehkä tekee sen. Tilaat pizzan, maksat sen ja työntekijä ehkä valmistaa sen. Jos ei, et saa rahoja etkä tuotetta.

Vierailija
25/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:59"]

Esimerkiksi nuo mitta- ja painorajat. Postin työntekijä ottaa kirjeen tai pakkauksen vastaan, mittaa sen ja punnitsee ja myy sitten tietynlaisen palvelun tietyllä hinnalla. Asiakas maksaa ja saa kuitin ja posti lähtee matkaan.

Jos käykin niin, että mitat ovat olleet ihan siinä rajoilla tai virheellisesti mitattuja, ja joku muu postin koneistossa päättää asian tarkistaa, pitääkin asiakkaan tai käytännössä vastaanottajan maksaa vielä lisää, ennen kuin saa postinsa. Eikä riitä puuttuva osa, vaan ylimääräinen lunastusmaksu. TYÖNTEKIJÄN virheen takia. Asiakas ei ole huijannut missään vaiheessa, eikä edes koskenut pakettiin enää sen jälkeen kun sen on myyjälle antanut, mutta silti joutuu korvaamaan työntekijän mokan. Kyse ei ole edes yritykselle kohtuuttomasta häviöstä, jonka voisi olettaa asiakkaan korvattavaksi kuuluvankin, vaan eurosta tai parista, jopa kymmenistä senteistä.

Koko postin palvelu perustuu siihen, että luota omaisuutesi meidän kuöjetettavaksemme ja maksa siitä paljon, niin me ehkä toimitamme sen perille. Jos emme, korvauksia ei saa. Paitsi jos maksat erillisen vakuutuksen.

Millä muulla palvelualalla tää toimii? Varaat ajan kasvohoitoon, menet paikalle ja hoitaja ehkä tekee sen. Tilaat pizzan, maksat sen ja työntekijä ehkä valmistaa sen. Jos ei, et saa rahoja etkä tuotetta.

[/quote]

Yleensä jos valittaa niin saa rahat postimerkkeinä.  Ainakin minä olen saanut aina.

mutta seuraavan kerran kun mua kusetetaan niin vien asian niin ylös saakka kun voin ja tutt kirjoittaa IL asiasta jutun.  minulla on kaikista vanhoistakin kusetuksista todisteet koneella

Vierailija
26/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesiä Nordicfeelistä reilu kolme euroo paketti mut yli 59e ilman posteja. MyPack PostNord hoiti nopeasti ja selkeesti. Paketti tuli Teboiliin joka ihan vieressä oli yllätys kun sai tekstiviestin et voi hakea mitäh...! Teboil... Mut oli auki loppiaisena niin olin erittäin tyytyväinen. Eiköhän noi tuu yleistymään pikkuhiljaa, kunhan saadaan vaan se vanha POSTI pois ihmisten mielistä. Kaikkialla uudistuu ja on halpaa mut me vaan pysytään vanhassa tutussa ja ollaan hiljaa.

Vierailija
27/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:59"]

[/quote]

Yleensä jos valittaa niin saa rahat postimerkkeinä.  Ainakin minä olen saanut aina.

mutta seuraavan kerran kun mua kusetetaan niin vien asian niin ylös saakka kun voin ja tutt kirjoittaa IL asiasta jutun.  minulla on kaikista vanhoistakin kusetuksista todisteet koneella

[/quote]

Minulle taas kävi niin, että postitin kaksi maksikirjettä. Kuitit oli tallessa. Vastaanottaja ei niitä ikinä saanut. 

Tehtiin kumpikin kaksi katoamisilmoitusta, mitään ei löytynyt, tuli vain pahoitteleva automaattinen kirje. Ei korvauksia.

Ja postihan korvaa vain postikulut, jos jotain sieltä sattuu saamaan. Sisältöä ei korvata. Eli luota tavarasi meille, hoidetaan homma jos hoidetaan.

Ei mitään parinkympin arvoista kannata postin hinnoilla vakuuttaa, mutta kyllä se harmittaa ja paljon, kun menettää sekä tavaran että rahat kun jotain vaikka myy. Ja edelleen, millä palvelualalla myydään palvelu, minkä yhteydessä tuhoutuu asiakkaan omaisuutta eikä mitään korvata? J

os vaikka ompelija epähuomiossa leikkaa vaatetta asiakkaan yllä ja siinä samalla vahingossa leikkaa asiakkaan omaan aluspaitaan reiän niin varmasti korvaa.

Vierailija
28/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:29"]

Luin tämän ketjun eilen läpi ja mua alkoi kiinnostamaan, että kuinka halpa se maksikirje on sitten ollut. Ja kyllä, ihan halvimmillaan maksikirjeen saa lähettää kakkosluokassa 4,2 eurolla, mutta silloin lähetys saa painaa vaan 250 grammaa. Siihen varmaan ne lapaset just osuu, mutta veikkaisin, että suurin osa tavaraa lähettävistä joutuu ottamaan isomman painoluokan, jolloin hinta maksikirjeelläkin on esim. 6,50 (paino 500 g) tai 9,50, jos paino 1 kg. Et ei se paketin hinta taidakaan olla ihan niin kova verrattuna maksiin kuin mitä ketjun aloittaja antoi ymmärtää...

[/quote]

Mä myyn lastenvaatteita huutonetissä. Joku kevyt paksu pipo menee nyt 4,2 euron maksikirjeenä, mutta hintojen nousun myötä sen lähetys maksaa 7,9 euroa! Eli tuplasti enemmän. Ihan järjetöntä.

Vierailija
30/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huutismyyjät. Alkakaa boikotoimaan postia ja lähettäkää lähetyksenne sillä huutonetin paketilla, hinta vain 5,9 euroa! Se on 2 euroa halvempi kuin posti.

Vierailija
31/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan lähetä maksikirjeenä mitään yli 500 g painavaa, sillä silloin maksikirje maksaisi enemmän kuin paketti... 9,50 e vrt. 7,60 e. Ihmeellistä, että Postin hinnastossa edes on moinen luokka, saati se 2000 gramman 15,60 e. Kaikki yli 500 grammaa painavat ja yli kolmesenttiset tuotteet kannattaa lähettää aina Postipakettina, Smartilla tai Huutopakettina, tietysti!

Maksikirje tosiaan maksaa nyt halvimmillaan 4,20 e ja sillä minäkin olen lähettänyt yli kolmisenttiset kevyet tuotteet. Jatkossa vaihtoehtoina siis huutopaketti 5,90 e, smartti 6,90 e ja postipaketti 7,90 e - eli on merkittävä Huuto-kohteeseen tuotetta itseään kalliimpi postimaksu. Yksittäisten tuotteiden huutaminen voi siis vähentyä, mutta toivoa sopii, että asiakkaat yhdistävät samaan lähetykseen useita kohteita.

Erikoista, että muutama vuosi sitten Postia ojennettiin hinnoittelusta ja hinnat laskivat - nyt nousevat aina vain uudelleen ja eivät edes hiipimällä.

Vierailija
32/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:06"]Uskallanko kysyä, koskeeko tämä myös ulkomaille lähetettäviä maksikirjeitä? Jos koskee, niin auts. Siinä taisi mennä kotimaisten pienyritysten viimeisetkin mahdollisuudet pärjätä kansainvälisillä nettimarkkinapaikoilla. Se on jo ihan tarpeeksi vaikeaa nyt, kun postikulut ovat tuplasti tai triplasti enemmän kuin muualla. [/quote] Luuletko, että yritykset maksavat kuluttajahintoja? Niillä on ihan omat diilit ja hinnat... [/quote]pitää olla aika iso yritys, että on omat diilit.

[/quote]Kyllä diilin voi tehdä heti kun kaupan pistää pystyyn mut laskutuskulut jo niin kalliit et siinä saa usemaman paketin lähettää et tulee edullisemmaksi. Nyt yritykseni lähettää noin 30 pakettia päivässä. Ei ole halvempaa kuin kuluttajahinnat. Mut helpompaa kun voi viedä postissa hihnalle tai ottaa noudon. Tuskin kellään yrittäjällä on aikaa seistä valtavien pakettikuormien kanssa jonossa.

Vierailija
34/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan Postin nettikaupasta postimerkkejä vuosittain noin 160 eurolla - siispä aina ennen korotuksia tilaan kasapäin ikimerkkejä. Esimerkiksi, kun ostaa nyt kakkosluokan merkkejä 72 eurolla, ne ovat helmikuun alusta 80 euron arvoiset. Ykkösluokassa en lähetä kuin pari lähetystä vuodessa - ei ole mitään järkeä maksaa lisähintaa mahdollisesti yhdestä postipäivästä, etenkin, kun kakkosluokankin lähetykset ovat usein perillä seuraavana päivänä.

Mutta Postissa oikein mummoilta kysytään, että laitetaanko ykkösluokassa - joo, kyllä, kai... Poistakaa tuo hölmö luokitus, kiitos. Ihmiset luulevat, että pitää lähettää ykkösluokassa ja jotkut ovat niin hienoja, että kakkosluokka ei kelpaa. Tyhmyyttä, suorastaan. Yritysposti on eri juttu, sopparit myös.

Maksikirje takaisin, heti!

Vierailija
35/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo ykkös- ja kakkosluokkakin! 

Maksa enemmän ykkösluokasta, niin posti on ehkä nopeemmin perillä. Tästähän on kokemusta ihmisillä, että samaan aikaan lähetetty kakkosluokka on ykköstä aikaisempanakin päivänä perillä.

Tuohan on jo harhaanjohtavaa mainontaa kaupata palvelua, minkä toteutumista ei voida kuitenkaan luvata.

Vierailija
36/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää palautetta Postille, ei ne täältä käy lukemassa teidän nurinoitanne.

Vierailija
37/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin ennen joulua Saksaan paketin, toki meni lentopostilla, mutta maksoi törkeät 18e. Sisko lähetti paketin minulle, painoi enemmän kuin mulle lähetetty, hinta 7e! On järkyttävä ero postimaksuissa Suomen ja Saksan välillä. Sieltä tulee Suomeen postikortti alle eurolla.

Vierailija
38/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset käyttäkö suomen postia mihinkään.  sitten on pakko laskea heidänkin hintoja. Euroopan kallein postilaitos

Vierailija
39/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:55"]

Suomessa on jo nyt Euroopan kalleimmat pakettien postitushinnat.

[/quote]

Kyllä. Ja muualla maailmassa on esimerkkejä, joissa valtio tukee vientiä kompesoimalla toimituskuluja yrityksille. Suomessa pienyrittäjältä revitään vaan koko ajan enemmän ja enemmän, keksitään lisää kytättävää ja sitten ihmetellään, kun ei pystytä edes yhtä osa-aikaista työllistämään.

Vierailija
40/143 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:28"]

Tilaan kaiken ulkomailta.  kumma kyllä 70 sentin puhelimen kalvo Kiinasta tulee KOTIOVELLE tuolla 70 snt incl shipping.

[/quote]

Vähän ohis, mutta Kiina on tarkoituksella ajanut yritysten postikulut ihan minimiin, jotta ne pärjäävät kansainvälisillä markkinoilla muita paremmin. Kuten arvata saattaa, noissa postipaketeissa tulee Kiinan postille useimmiten tappiota, koska siitä minimaalisesta postimaksusta täytyisi maksaa kaikki kulut paketin kuljettamiseksi toiselle puolelle maailmaa, mikä on ihan mahdoton ajatus. Mutta Kiina tosiaan haluaa halpakrääsän markkinoiden johtajaksi hinnalla millä hyvänsä.

Kiina luottaa siihen käsittämättömän valtavaan myyntivolyymiin, jota ei voi millään tavalla verrata Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi