Paljonko saan tänä vuonna veronpalautuksia..?
Tyhmä kysymys, mutta olen teini ja nämä verojutut ovat aika vieraita vielä. Eli tein vuonna 2014 töitä ja nyt haluaisin laskea paljonko saan vuoden 2015 lopussa palautuksia. VÄhennyksiä minulla ei ole.
Vero.fin Veroprosenttilaskurissa kysytään Arvioita koko vuoden bruttotulosta ja Saatu bruttotulo vuoden alusta. Poikakaverini mielestä nämä kaksi lukua ovat sama eli todellisuudessa tienaamani bruttotulo, eikä hänen mielestään kuulu syöttää sitä (yläkanttiin) alun perin arvioitua maksimi tuloa. Olen hämmentynyt, onko tosiaan näin? Eli että koska vuosi 2014 on mennyt ja tulot siltä vuodelta tulleet, tulee noihin sama luku??
Kommentit (23)
14 prossaa 17000 eurosta on tosiaakin 2380 euroa ja käytit laskuria oikein (se antaa koko vuoden veroksi saman vähän päälle 1300, laitat siihen tähän asti maksettuun mitä vaan). Noin pienillä tuloilla kaikki ihme vähennykset ja muu skeida on ihan käsittämätöntä, mutta et ainakaan jäännösveroa joudu maksamaan, jos sinulta on oikeasti otettu ennakonpidätystä tuo 14% eli yli 2000 euroa. Euromääräisen ennakonpidätyksen pitäisi selvitä palkkalaskelmasta. Jos et ole niitä saanut, niin kannattaa vaatia.
Euromääräinen ennakonpidätys on se n. 2300, katsoin sen siis suoraan palkkalaskelmastani, tarkka luku oli siis yli 2300 mutta alle 2400, en muista sitä nyt tarkkaan
Niin, saat tonnin verran palautuksia. Tuota laskuria on hyvä käyttää kesken vuottakin ja ottaa uusi verokortti, jos toteutuneet tulot ovat paljon arvioitua pienemmät.