Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetysfanaatikot, imettäisittekö toisen lasta?

Vierailija
08.01.2015 |

Jos olisitte pienen lapsen imettävä äiti, jolta maitoa tulee runsaasti, niin olisitteko valmis imettämään esim. ystävänne tai sukulaisenne lasta tarvittaessa? Jos ajatetellaan vaikka tilannetta, jossa ystävä yrittää imettää vastasyntynyttä vauvaansa, mutta vauva tarvitsee lisäravintoa, niin tarjoutuisitteko imettämään ystävänne vauvaa pelastaaksenne tämän "pulloon tottumiselta" ja siitä johtuvalta rinnan hylkäämiseltä? Jos ette imettäisi, niin miksi ette? Tämä tuli mieleen tuosta yhdestä imetyskeskustelusta, jossa joku selitti afrikkalaisten kyläyhteisöjen toimivan näin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksanut lukea kommentteja.
Mutta itse todellakin voisin imettää pyydettäessä kenen tahansa vauvaa. Omani saisi myös syödä toisen naisen maitoa jos sellainen tarve tulisi ja imettäjä olisi terve/ei käyttäisi mitään lääkkeitä.
Olen imettänyt toisen vauvaa ja luovuttanut maitoani sairaalaan useamman kerran.

On se kumma että äidinmaito on joillekin kuin myrkkyä ja jos se vielä tulee lapselle toisen naisen kuin oman äidin rinnasta niin HYI ja HUI, ei muuta kuin teollisuusmyrkkyä ennemmin lapselle kurkusta alas.

Hitto tätä nykyajan meininkiä.. :(

Vierailija
42/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ystävällä on esim. HIV? Tarttuu äidin maidosta. Jos siis ei vaikka itsekään tiedä taudista eikä osaa siten kieltäytyä. Mä en ikinä antaisi omaani imettää muiden, itse voisin imettää jonkun muun vauvaa. Sen jälkeen tosin pesisin rintani hyvin, ettei tarttuisi omaan vauvaan eri "hammaspöpöjä". :)

Vierailija
44/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivun vaihto

Vierailija
45/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, itsellä kans 3kk vanha poika, joka vähän takkuaa rinnalla. veljen avovaimolla laskettu aika sunnuntaina, voisinpa pyytää pikkukaveria pitämään maidontuotantoni yllä :D

Vierailija
46/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan varmasti, jos olis esim tilanne, että toinen äiti osittaisimettää, on kylässä ja unohtanu vaikka korvikkeet kotiin. vauva huutaa, omalta äidiltä ei tuu maitoa, niin kyllä imettäisin varmasti! Ps. Salma Hayek oli kerran jossain avustustehtävissä jossain "köyhämaassa", ja nähnyt kun laiha äiti oli koittanut imettää nälkäistä lasta. olipa napannut lapsen, ja imettänyt mahan täyteen (tietty hällä siis oma vauva sillon, että tuli maitoa heh) kyllä nousi tämän näyttelijättären pistet pilviin, ainakin minun mielestäni!!!

Vierailija
47/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:01"]Mä olen imettänyt jopa koiranpentua, joten kyllä voisin imettää toki toista ihmislasta :) Kun toinen lapseni syntyi, oli niin että meillä oli myös koirapentue, jossa oli yksi vähän muita pienempi ja heikompi pentu, joka ei oikein saanut kilpailtua emän nisistä isompiensa kanssa. Hetken mielijohteesta päätin kokeilla tarjota sille omaa tissiä kun kerran maitoa tuli yli vauvan tarpeen, ja minun äidinmaidolla se pentu vahvistui sitten niin että viikon päästä jo oli yhtä vahva kuin sisaruksensa. Tämä itse imetetty pentu jäi toki meille kotiin, niin läheinen siitä tuli, ja sillä on nyt 6  pennun pentue täällä kotona :)
[/quote]
Mitä mä just luin?

Vierailija
48/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Tosin yritimme joskus ihan huvin vuoksi ystävän kanssa että hän olisi imettänyt n. puolivuotiasta lastani (omansa 3 kk vanhempi), niin lapseni ei suostunut syömään :) Mutta siis aloittaja varmaan tarkoittikin vastasyntyneen imettämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän