Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetysfanaatikot, imettäisittekö toisen lasta?

Vierailija
08.01.2015 |

Jos olisitte pienen lapsen imettävä äiti, jolta maitoa tulee runsaasti, niin olisitteko valmis imettämään esim. ystävänne tai sukulaisenne lasta tarvittaessa? Jos ajatetellaan vaikka tilannetta, jossa ystävä yrittää imettää vastasyntynyttä vauvaansa, mutta vauva tarvitsee lisäravintoa, niin tarjoutuisitteko imettämään ystävänne vauvaa pelastaaksenne tämän "pulloon tottumiselta" ja siitä johtuvalta rinnan hylkäämiseltä? Jos ette imettäisi, niin miksi ette? Tämä tuli mieleen tuosta yhdestä imetyskeskustelusta, jossa joku selitti afrikkalaisten kyläyhteisöjen toimivan näin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni imetysfanaatikkona, mutta olen imettänyt toisen lasta tilanteessa, jossa vahdin lasta lyhyen aikaa kun äiti oli töissä. Äidin kanssa olimme luonnollisesti keskustelleet tästä asiasta ja lapsen äidille oli ok, että tarjoan rintaa jos näyttää siltä, että lapsen tulee äitiä ikävä. Kyseessä taisi olla puolentoista tunnin sessio ja lapsi oli 1,5-vuotias. Alkuihmetyksen jälkeen maito kelpasi hyvin ja lapselle tuli parempi mieli. 

Vierailija
22/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä sekaantuisi vieraaseen lapseen. Kauralimalla on vauvat ennen kasvaneet ja nyt on sentään kunnon vastikkeet kaupassa, vaikkakaan niitä ei jostain sairaasta syystä saa edes mainostaa! Uskonto se on imetysuskontokin, eikä terveimmästä päästä! Pitäisi ymmärtää sekin fakta, että rintojen erittämä maito muuttuu sokerivedeksi melko äkkiä, joten tuollaiset imetyssuositukset voi unohtaa, koska ne eivät ole tätä päivää eivätkä tervettä toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin voinut imettää toisen vauvaa jos joku siskoni/hyvä kaverini olisi pyytänyt. Ei ollenkaan ällö ajatus. Olisin myös voinut antaa toisen imettää omia vauvojani, vaikka tietysti mieluimmin imetin heitä itse.

Vierailija
24/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:40"]En missään nimessä sekaantuisi vieraaseen lapseen. Kauralimalla on vauvat ennen kasvaneet ja nyt on sentään kunnon vastikkeet kaupassa, vaikkakaan niitä ei jostain sairaasta syystä saa edes mainostaa! Uskonto se on imetysuskontokin, eikä terveimmästä päästä! Pitäisi ymmärtää sekin fakta, että rintojen erittämä maito muuttuu sokerivedeksi melko äkkiä, joten tuollaiset imetyssuositukset voi unohtaa, koska ne eivät ole tätä päivää eivätkä tervettä toimintaa.
[/quote]
Mieluummin luonnon tuottamaa "sokerivettä" kuin jalostettua, muunneltua teollisuuslitkua... Enkä pidä itseäni edes fanaatikkona

Vierailija
25/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa: onpa tämä aiheuttanut kamalan bolemiikin. Kyse oli siitä, että kaverillani oli maito pakkautunut ja pelkäsi saavansa rintatulehduksen kun oma lapsensa ei tyhjentänyt rintaa riittävän paljon. Oma lapseni taas olisi ollut vaikka koko ajan rinnalla. Joten miksi en olisi antanut lapseni syödä, kun tiedän että tämä lähes koko elämäni tuntemani paras ystäväni on terve, samoin kuin minä ja lapseni. Mutta tosiaan, syli ja rinta oli niin eri kuin omalla äidillä, lapseni ei edes suostunut/ymmärtänyt ottaa rintaa.

Vierailija
26/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt omaa pikkusiskoani. Siskoni oli kolme viikkoa omaa tytärtäni, eli tätiänsä vanhempi. Imetin muutaman kerran eikä siinä ollut mielestäni mitään erikoista, kun sattui tilanne, että sisko oli nälkäinen ja minulla maitoa riitti.

Vierailija
27/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:45"]9 jatkaa: onpa tämä aiheuttanut kamalan bolemiikin. Kyse oli siitä, että kaverillani oli maito pakkautunut ja pelkäsi saavansa rintatulehduksen kun oma lapsensa ei tyhjentänyt rintaa riittävän paljon. Oma lapseni taas olisi ollut vaikka koko ajan rinnalla. Joten miksi en olisi antanut lapseni syödä, kun tiedän että tämä lähes koko elämäni tuntemani paras ystäväni on terve, samoin kuin minä ja lapseni. Mutta tosiaan, syli ja rinta oli niin eri kuin omalla äidillä, lapseni ei edes suostunut/ymmärtänyt ottaa rintaa.
[/quote]

Ja miksi et olisi antanut? Luonnollistahan se on lapsen imeä maitoa oli se sitten oman äidin tai vieraan. Saman lajin maitoa ja jos tulee terveeltä henkilöltä niin ei mitään vikaa

Vierailija
28/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oli sisarentytärtään vanhempi :D

t. 24

Vierailija
29/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:57"]Ilman muuta. Tosin yritimme joskus ihan huvin vuoksi ystävän kanssa että hän olisi imettänyt n. puolivuotiasta lastani (omansa 3 kk vanhempi), niin lapseni ei suostunut syömään :) Mutta siis aloittaja varmaan tarkoittikin vastasyntyneen imettämistä.
[/quote]
Hyi helv mikä saa teidät edes kokeilemaan mitään tollasta ja vielä huvin vuoksi? Pervot teistä pitäs tehä ilmotus johonkin. Lapsiraukat.
[/quote]
Ok siis teidän alapeukuttajien mielestä on siis ihan fine tunkea omaa lerppatissiä vieraan lapsen suuhun?!?! Johan se kertoo mitä se lapsi kokee kun ei suostunut syömään? Oikeasti miten sairaita nää imetysfanaatikot oikein on?!
[/quote]
Sanotko vielä mitä pahaa tuossa on? Ilman lerppatissiksi tai fanaatikoksi haukkumista...
[/quote]
No kysy vaikka siltä lapselta miksi ei suostunut syömään. Ääliöksi saan kai haukkua?
[/quote]

Sun kaltaisia ihmisiä juuri tulee kun ei imetä. Eivät opi luonnollista läheisyyttä ja tunne rakkautta niin tulee katkeraksi
[/quote]
No väärin meni taas yhdellä lerpalla. Imetetty olen mutta ihan oman äidin toimesta eikä jonkun naapurin Virpin. Sunkaltaisia ihmisiä tulee kun naapurit imettävät.

Vierailija
30/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, imettäjät hoiti aina prinssit ja prinsessat hoveissa ja varmaan sellainen imettäjä-nana oon edellisessä elämässä ollutkin, voisin imettää jotain vauvaparkaa pelastaakseni sen esimerkiksi.

Vierailija
31/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:46"]Olen imettänyt omaa pikkusiskoani. Siskoni oli kolme viikkoa omaa tytärtäni, eli tätiänsä vanhempi. Imetin muutaman kerran eikä siinä ollut mielestäni mitään erikoista, kun sattui tilanne, että sisko oli nälkäinen ja minulla maitoa riitti.
[/quote]
Oksennus! Tää ketju on sairas.

Vierailija
32/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa luettavaa tää ihmisten ennakkoluuloisuus :D Vai että naapurin Virpin maito vaikuttaa lapsen aivojen kehitykseen ja toisen lapsen imettäminen muuttaa tissit lerpaksi :D

Vierailija
33/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt siskoni lasta.

Vierailija
34/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäisin, ja antaisin omani toiselle imetettäväksi, jos olisi tarve.

Tässä kuvassa ja jutussa Hollywood-tähti Salma Hayek imettää tuntematonta afrikkalaisvauvaa, jonka omalta äidiltä ei maitoa tullut (ymmärrettävää ravinnonpuutteen takia)

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1141584/Salma-Hayek-breastfeeds-strangers-baby-Africa-mother-runs-milk.html

Vierailija
35/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että voisin imettää toisen lasta. Ei vaan tuntuisi hyvälle idealle, olisi liian outoa. Tietysti jossain ääritilanteessa voisi jos vauvalla ei olisi mitään muuta ruokaa, mutta eipä sellaista tilannetta varmaan koskaan tule.

Vierailija
36/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen imettänyt jopa koiranpentua, joten kyllä voisin imettää toki toista ihmislasta :) Kun toinen lapseni syntyi, oli niin että meillä oli myös koirapentue, jossa oli yksi vähän muita pienempi ja heikompi pentu, joka ei oikein saanut kilpailtua emän nisistä isompiensa kanssa. Hetken mielijohteesta päätin kokeilla tarjota sille omaa tissiä kun kerran maitoa tuli yli vauvan tarpeen, ja minun äidinmaidolla se pentu vahvistui sitten niin että viikon päästä jo oli yhtä vahva kuin sisaruksensa. Tämä itse imetetty pentu jäi toki meille kotiin, niin läheinen siitä tuli, ja sillä on nyt 6  pennun pentue täällä kotona :)

Vierailija
40/48 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säännöllisesti, koska en olisi jaksanut. Menisi liian paljon aikaa. Ehkä tuollaisia kerran-parin sessioita, jos lapsi olisi riittävän läheinen. Mutta oudohkolta olisi luultavasti tuntunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan