Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tekee päivittäin 5-10 km:n reipasvauhtisen kävelylenkin, onko se "mitään"?

Vierailija
30.10.2021 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, oikein hyvinkin.

Vierailija
2/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika  paljonhan se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Eräs kaverini sanoo aina käyvänsä "lenkillä", kun käy kävelemässä. Minä en pidä sitä lenkkeilynä, mutta kävelylenkkeilykin on liikuntaa ja ihan hyvää tekee terveydelle. Juoksulenkki on kyllä huomattavasti rankempaa.

Vierailija
4/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todellakin! Laihdutatko?

Vierailija
5/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän hk:n sinistä lenkkiä ja kaljaa.

Vierailija
6/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis teen noita lenkkejä lähinnä pään hajoamisen estämiseksi, mutta rupesin miettimään, että kai ne kuntoakin ehkä kohottaa?

Vierailija
7/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se. Eräs kaverini sanoo aina käyvänsä "lenkillä", kun käy kävelemässä. Minä en pidä sitä lenkkeilynä, mutta kävelylenkkeilykin on liikuntaa ja ihan hyvää tekee terveydelle. Juoksulenkki on kyllä huomattavasti rankempaa.

Moni käy jossakin kääntymässä. Ei ole kävelylenkki jos edestakaisin.

Vierailija
8/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo aika paljonkin, joillekin jopa liikaa, riippuu bodytyypistä.

Vierailija
9/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokseminen, paitsi jos nauttii siitä, on turhaa.

Vierailija
10/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla se oli normi liikunta, nykyään ei mitään.

Vierailija
11/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni käy jossakin kääntymässä. Ei ole kävelylenkki jos edestakaisin.

No sellainen ei ole edes kävelylenkki. Kyllä tuo kaveri tekee ihan yli 5km kävelylenkkejä ja ihan hyvähän se. Varsinaista lenkkeilyä se ei kuitenkaan mielestäni ole.

Vierailija
12/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mitään. Keho tottuu nopeasti.

Vierailija
13/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän joka päivä kävellä ainakin 5 km. Yleensä tuo 5-10 km on se mitä päivässä kävelyä tulee. Itsellä kunto parantunut kyllä ja jalat vahvistuneet. Jaksan kävellä pitkään. 

Vierailija
14/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on kävelyä, se ei ole lenkkeilyä. Eikä lenkkeily ole juoksemista. Noilla kaikilla on vissi ero. Viiden kilometrin kävely ei ole mistään kotoisin, täysin hyödytöntä, mutta 10 kilometriä alkaa olla jo hyödyllinen terveydellisesti.

Vierailija
15/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokseminen, paitsi jos nauttii siitä, on turhaa.

Vaikuttaa hapenottoon, hengästymiseen, lihaskuormitukseen ja luihin ihan eri tavalla kuin kävely. Ei ollenkaan turhaa.

Vierailija
16/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon! Kalorien polttamisen kannalta paljon, mutta koko sen ajan olet myös pois kotoa ja jääkaapilta. Jos teet lenkin metsässä, niin siihen liittyy myös luontovaikutuksia. Ja mielenterveyden kannalta paljon parempi vaihtoehto kuin sohva, netti, tv tms.

Jos et tähän mennessä ole lenkkeillyt ollenkaan, niin älä aseta tavoitteita liian korkealle. 20-30 min kävely ulkona on ihan hyvä alku. Olennaista on nauttia siitä niin, että siitä tulee tapa. Tähän vuodenaikaan on ihan hyvä, jos valoisana aikana pääset sen verran pihalle. Parempi kuin että päätät aloittaa 5 km kävelylenkit päivittäin mutta luovutat jo maanantaina, koska on raskas työpäivä, märkää, pimeää tai muita syitä. Päätä käydä 20 min lenkillä kävellen ja ota vaikka joku kohde, mitä käyt katsomassa.

20 minuuttia päivästä ei ole paljon. Sen verran voit ulkoilla joka päivä. Ja kun teet sen säännöllisesti samaan aikaan, niin siitä tulee rutiini.

Vierailija
17/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasvauhtinen kävely 10km päivässä on paljon.

Tosin itse vetelin kesällä pidempiäkin lenkkejä hyvällä säällä.

Tiedän pari Pokemon Go -pelaajaa, jotka kävelee pelatessa joskus jopa yli 20km päivässä.

Vierailija
18/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5-10 km päivittäin on tosi hyvä juttu! Älä välitä nollaajista, pääasia kuitenkin, että sinä tykkäät. Jatka vaan samaan tahtiin. Moni et tee tuota edes kerran vuodessa.

Vierailija
19/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma asenne täällä, kun aina pitäisi tehdä paremmin. Pitäisi juosta tai kävellä vähintään se 20 km, että olisi kaikki hyvin. Itseä taas ärsyttää se asenne ja minusta tuokin ap:n mainitsema on jo kuitenkin ihan hyvä liikunta jos päivittäin menee. Ei kaikkien selkä tai jalat esim kestä juoksua ja eivät kaikki juokse, vaikka olisi kuinka hyvä kuntokin. Eräskin kaverini harrastaa kilpaurheilua, mutta ei tykkää juosta. Kunto silti hyvä. 

Vierailija
20/40 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on kävelyä, se ei ole lenkkeilyä. Eikä lenkkeily ole juoksemista. Noilla kaikilla on vissi ero. Viiden kilometrin kävely ei ole mistään kotoisin, täysin hyödytöntä, mutta 10 kilometriä alkaa olla jo hyödyllinen terveydellisesti.

Olet väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi