60v lahja naiselle
Siinäpä pulma, pitäisi löytää lahja ihan tavalliselle maalaiselle koti"mummulle"
Ei mitään "naisellista" esim. kasvo- ja jalkahoitoja, koruja...
Ei mitään extremeä
Kommentit (45)
Jos jua kahvia, niin osta sitä kissankakkakahvia. Itse haluaisin maistaa, jos vain lahjaksi saisin :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:00"]
Lahjakortti Sokokselle
[/quote]
Lahjakortti Malediiveille.
terv. 59 vee
Ei kaikilla 60-vuotiailla ole vielä niin paljon koruja.Itse olen puolivälissä 60 ja omistan vain muutaman "arvokorun",lähinnä hopeaa.Kalevalakoruja on pronssisia muutamia,niitä arvostan tsosi paljon enkä ole mummomainen.Kun tuon maagisen täytän niin koruja saa antaa,teatteri-tai konserttilipun (klassinen),en raaski käydä.Teaqtterissa käyn jonkin verran.Lippu tansseihin on myös kiva,samoin kirjat.Mutta ei tartte ostaa mitään,voi tulla vain itsenään paikalle,
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:42"]
Voi kauheeta: mitä lahjaksi 30-vuotissynttäreille ihan tavalliselle maalais"mummelilille?
Ei mitään naisellista. Eikä extremeä.
Patakinnas? Mariskooli?
[/quote]
Mielestäni ei patakintaita. Mutta hautakiviliikeen lahjakortti: sehän on aina ajankohtainen.
Valolla varustettu suurennuslasi. Vai onkohan se mauton..
Mitäs kyselet jollei saa vastata?
Mauton? Ei toki. Valolla varustettu suurennuslasi on kolmikymppiselle tavalliselle maalais"mummulle" aina tarpeellinen syntymäpäivälahja.
Kiitos vinkistä! Olisin ensi ehdottonut verenpainemittaria, mutta tuohan on halvempi.
Mitä henkilö harrastaa, mistä tykkää? Tulin juuri yli 80 v sukulaisten luota, ja he kyllä tykkää ihan tavaroista, kirjoista, hyvistä viineistä, ulkona syömisestä, kirjoista, musiikista yms. Ihan siitä mistä nuoremmat. Itse asiassa ostin siellä ollessani heille myös mukavat patakintaat, missä kämmenosat on silikonista. Ostin myös itselle samat :-).
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:47"]
Neuletakki, sellainen hienompi?
Kangasta?
[/quote]
Ei ystäväni, ei. Kuusikymppisellä daamilla on ihan oma maku. Don't hassle with that, please.
[/quote]
Lisään: hänen ikäisellään (ja minun...) on myös vaatekaappi, jota noin-kolmekymppiset vasta ns. rakentavat.
Ne hutiostokset näet on jo ajat sitten kipattu kierrätykseen.
Terv. Olen-Lahjoittanut-Maljakot-Korut-Yms Patakinnaat jo eteenpäin. Eläkää nyt niitten kans...
Hah, hah. Tässä tänä vuonna 60 täyttävä maalaismummu. Lahjakortti vaikka konserttiin tai kasvohoitoon yms. voisi olla sopiva. Lentelin juuri taannoin kuumailmapallolla, joten sellaista ei minulle, vaikka se olikin aiemmin listalla. Matkalahjakorttiki´n kelpaisi vaikka italiaan, jonne olen muutenkin keväällä menossa. Ei astioita, maljakoita, hopeita yms, koska niitä on jo tarpeeksi. Harrastan puutarhan´hoitoa, joten vaikka multakuorma pihalle olisi mukava:D
Jaa, tarvii kysyä mun mutsilta, sitten kun hän tulee töistä.
On 76-vuotias. 60-synttäriksi annoimme hänelle erään taide-esineen, jota oli kauan (salaa) toivonut. Eikä ollut Aalto-Artek -esine, jos sitä arvelette.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:09"]
Jo 60 vuotta täyttänyt: ei marimekkoa, ei iittalaa, ei aaltoa, ei arabiaa, ei ei ei ei tavaraa. Mitään. Eikä koruja varsinkaan.
Lätkämatsi ja teatteri OK, hemmotteluhoidot kelpaa aina.
Ja dildot: ne on omasta takaa.
[/quote]
Auts. Sama täällä: seuraava ihminen joka tuo mulle kipon tai kupin tai koriste-esineen IS DEAD.
Olen 58-vuotias. You have been warned.
Mun sukulaismies 80 v sai kauan toivomansa todella ion ja hienon karttakirjan. Oli tosi iloinen. Vaimonsa sai kauniin, modernin viinikarahvin mieheltään. Se on niin ihmisestä kiinni. Mä olen 55 v ja pääsin puolen tunnin helikopteriajelulle kauniisiin maisemiin lomallani. Haluain voittaa peökoni ja se olikin aivan ihanaa. Oli turvalisempi olo kun autossa!
Rahaa, rahaa ja rahaa!
Mistä te olette keksineet, ettei 60v täyttäneellä olisi tarvetta rahalle ihan samalla tavalla kuin hääparillakin on. Sitä voi olla toiveena keinutuoli tai kesämökkiin uusi terassi, joten 100 e/hlö on ihan kiva summa. Siksi kutsussa on se tilinumero, että tajuatte sinne rahaa laittaa ja että synttärisankari voi katsoa, minkä verran häntä arvostetaan.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:25"]
Tavaraa ja roinaa on vaikka muille jakaa.
[/quote]
Tässä toinen samanmoinen. Kaikensorttista tavaraa ja roinaa, marimekkoa, muuremea, iittalaa, arabiaa ja kalevalakorua ja... on vaikka muille jakaa - Plus: jumalavita, olen kyllä jakanutkin!
Myös laatuvaatteita ja kirottuja laukkuja. Ja kenkiä, jos passaa: Bally, Palmroth, Tod's, Aaltonen; en edes muista. Jaan ja lahjoitan niin paljon pois (ja olen myynytkin, nykyään) ettei kenenkään tarvitse kärvistellä tavarakasojeni kanssa.
Neuvo: laatuhuonekalut, disain-lasi ja ammattilaistaide kannattaa myydä arvohuutokauppoihin. Tein just yhden viikonloppumatkan (Barcelona) itselleni tarpeetttomilla koruilla yms kakkulapioilla.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:49"]
Siksi kutsussa on se tilinumero, että tajuatte sinne rahaa laittaa ja että synttärisankari voi katsoa, minkä verran häntä arvostetaan.
[/quote]
No ei ole. Jos ja kun kutsutaan juhliin, oheen EI laiteta tilinumeroa.
Oli ikä mikä tahansa.
Tavalliselle maalaiselle kolmikymppiselle patakinnas on aina ihana toivelahja. Marimekko-patakinnas sitten jos on tavallinen kaupunkilainen kolmikymppinen.