Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain paikan Linnanmäelle kesätöihin - kannattiko?

Vierailija
08.01.2015 |

Tänne haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne! Kokemuksia, tarinoita ym..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin haastatteluun vuonna 2012 mutta en päässyt töihin.

Vierailija
2/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Millainen haastattelu oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen kuka haluaa tietää kokemuksista :-)

Vierailija
4/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Millainen haastattelu oli?
[/quote]
Hain silloin siis lipunmyyjäksi. Ensin meille kerrottiin diaesityksellä Linnanmäestä työpaikkana. Sitten tuli ryhmäosuus, jossa pelattiin Aliasta... Ja sitten lopuksi oli yksilöhaastattelut. En tiedä mistä jäi kiinni paikka, koska se mun haastattelija oli käynyt samaa lukiota mitä silloin vielä kävin, se oli hauska yhteensattuma. Olisi luullut auttavan... Silloin samaan aikaan oli pelimyyjien haastattelut, ne joutuivat esittämään jonkun esityksen kuin olisivat juontamassa peliä.

Vierailija
5/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:40"] Itse pääsin haastatteluun vuonna 2012 mutta en päässyt töihin. [/quote] Millainen haastattelu oli? [/quote] Hain silloin siis lipunmyyjäksi. Ensin meille kerrottiin diaesityksellä Linnanmäestä työpaikkana. Sitten tuli ryhmäosuus, jossa pelattiin Aliasta... Ja sitten lopuksi oli yksilöhaastattelut. En tiedä mistä jäi kiinni paikka, koska se mun haastattelija oli käynyt samaa lukiota mitä silloin vielä kävin, se oli hauska yhteensattuma. Olisi luullut auttavan... Silloin samaan aikaan oli pelimyyjien haastattelut, ne joutuivat esittämään jonkun esityksen kuin olisivat juontamassa peliä.

[/quote]

Kiitos, kun kerroit :) Kuinka pian sinuun otettiin yhteyttä, kun olit laittanut hakemuksen, että sait kutsun haastatteluun?

Vierailija
6/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:47"]

Kiitos, kun kerroit :) Kuinka pian sinuun otettiin yhteyttä, kun olit laittanut hakemuksen, että sait kutsun haastatteluun?

[/quote]

En kunnolla enää muista, olisiko ollut pari viikkoa siitä kun haku oli sulkeutunut. Haastatteluun ei ollut kyllä helppo päästä, hain kans 2011 Lintsille ja silloin ei tärpännyt. Linnanmäellä on huono palkka, joten ei jäänyt harmittamaan liikaa kyllä menetetty paikka. 

Vierailija
7/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki hain joitain vuosia sitten töihin, pääsin haastatteluun ja sain paikankin mutta en ottanut vastaan (alkupalkka n. 7€ ei houkutellut). Haastattelussa oli vain yksilöhaastattelu ja liukuhihnalla mentiin. Samassa tilassa haastateltiin kymmentä muutakin ja homma kesti kokonaisuudessaan ehkä 20 minuuttia.

Vierailija
8/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:47"]

[/quote]

En kunnolla enää muista, olisiko ollut pari viikkoa siitä kun haku oli sulkeutunut. Haastatteluun ei ollut kyllä helppo päästä, hain kans 2011 Lintsille ja silloin ei tärpännyt. Linnanmäellä on huono palkka, joten ei jäänyt harmittamaan liikaa kyllä menetetty paikka. 

[/quote]

Okei! Itse mietin, mitä tarkoitat huonolla palkalla? Olen lukiolainen, jolla ei muuta koulutusta ole, joten käsitykseni huonosta palkasta saattaa olla eri kuin sulla :)

Vierailija
9/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:52"]

Okei! Itse mietin, mitä tarkoitat huonolla palkalla? Olen lukiolainen, jolla ei muuta koulutusta ole, joten käsitykseni huonosta palkasta saattaa olla eri kuin sulla :)

[/quote]

Joku 7e/h. Olisin toki mennyt jos oisin paikan saanut, koska olisin tykännyt Lintsistä varmaankin työympäristönä. 

Vierailija
10/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki hain joitain vuosia sitten töihin, pääsin haastatteluun ja sain paikankin mutta en ottanut vastaan (alkupalkka n. 7€ ei houkutellut). Haastattelussa oli vain yksilöhaastattelu ja liukuhihnalla mentiin. Samassa tilassa haastateltiin kymmentä muutakin ja homma kesti kokonaisuudessaan ehkä 20 minuuttia.

[/quote]

Millaista paikkaa sinulle tarjottiin? Oliko työtunneista sillon mitään puhetta? Kuinka pian haastattelun jälkeen sinulle kerrottiin, että olit saanut paikan? :)

Vierailija
11/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut vanhempien luona eikä tarvi maksaa vuokraa tms. niin toi 7€/h on ihan passeli. Mutta jos sillä pitäis ittensä elättää niin eipä taitais oikein onnistua.

Vierailija
12/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:57"]

Jos asut vanhempien luona eikä tarvi maksaa vuokraa tms. niin toi 7€/h on ihan passeli. Mutta jos sillä pitäis ittensä elättää niin eipä taitais oikein onnistua.

[/quote]

Joo vanhempien luona asustelen :) Viime vuonna kesätöissä sain vähän päälle kymmenen euron tuntipalkkaa, joten toi 7 euroa tunnilta kuulostaa kyllä vähän vähemmältä..

Vierailija
13/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kesät 2007 ja 2008 Lintsillä myymälän myyjänä, satunnaisesti myös peleissä jos oli porukkaa sairaana, ainakin silloin myymälät ja pelit olivat saman osaston alla. Haastattelu oli ihan perinteinen yksilöhaastattelu, enkä muista että olisin edes nähnyt muita haastateltavia samaan aikaan.

Työpaikkana pidin lintsistä erittäin paljon, saman ikäisiä nuoria oli paljon töissä ja kun asuin vielä vanhempieni luona, ei huono palkkakaan sinänsä haitannut + lisistä tuli ihan kiva korotus palkkaan. Päivät olivat pitkiä, mutta työympäristö aivan mahtava, ja kuten sanottu, työkaverit parhaita ikinä, muutamaan tulee edelleen pidettyä yhteyttä.

Tietysti moni asia on voinut näiden vuosien aikana muuttua, mutta nämä nyt päälimmäisinä tulivat mieleen omina muistoina :)

Vierailija
14/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:00"]

Itse olin kesät 2007 ja 2008 Lintsillä myymälän myyjänä, satunnaisesti myös peleissä jos oli porukkaa sairaana, ainakin silloin myymälät ja pelit olivat saman osaston alla. Haastattelu oli ihan perinteinen yksilöhaastattelu, enkä muista että olisin edes nähnyt muita haastateltavia samaan aikaan.

Työpaikkana pidin lintsistä erittäin paljon, saman ikäisiä nuoria oli paljon töissä ja kun asuin vielä vanhempieni luona, ei huono palkkakaan sinänsä haitannut + lisistä tuli ihan kiva korotus palkkaan. Päivät olivat pitkiä, mutta työympäristö aivan mahtava, ja kuten sanottu, työkaverit parhaita ikinä, muutamaan tulee edelleen pidettyä yhteyttä.

Tietysti moni asia on voinut näiden vuosien aikana muuttua, mutta nämä nyt päälimmäisinä tulivat mieleen omina muistoina :)

[/quote]

Olipas mukava kuulla, että viihdyit Lintsillä :) Onko muuten minkäänlaista käsitystä sinulla, että kuinka paljon Lintsille hakee porukkaa ja kuinka paljon otetaan sisään?

Vierailija
15/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:55"]

[/quote]

Millaista paikkaa sinulle tarjottiin? Oliko työtunneista sillon mitään puhetta? Kuinka pian haastattelun jälkeen sinulle kerrottiin, että olit saanut paikan? :)

[/quote]

Paikka olisi ollut ihan jonkun huvilaitteen pyörittäjä, en nyt virallista nimeä muista :D muistaakseni aika pian, varmaan noin viikko haastattelun jälkeen, soitettiin että sain paikan. Työtunnit olisi muistaakseni vaihdellut aika paljonkin, joskus aamua, joskus iltaa jne. Pitkiä päiviä ja myös juhannus, vappu sekä viikonloput piti toki olla valmiina työskentelemään.

Vierailija
16/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:55"]

[/quote]

[/quote]

Paikka olisi ollut ihan jonkun huvilaitteen pyörittäjä, en nyt virallista nimeä muista :D muistaakseni aika pian, varmaan noin viikko haastattelun jälkeen, soitettiin että sain paikan. Työtunnit olisi muistaakseni vaihdellut aika paljonkin, joskus aamua, joskus iltaa jne. Pitkiä päiviä ja myös juhannus, vappu sekä viikonloput piti toki olla valmiina työskentelemään.

[/quote]

Kiitos :-)

Vierailija
17/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin sinne kuin ei mitään töitä. Huvipuistoa kivempaa työympäristöä on kyllä vaikea löytää.

Vierailija
18/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Lintsilla ravintolassa toissa noin 10 vuotta sitten. Ihanat tyokaverit mutta muuten aivan jarkyttava tyoymparisto. Tyontekijoita riistettiin surutta - huono palkka, taukoja ei ollut kiireisimpina paivina, tyontekijoilta odotettiin hirveasti joustavuutta, mutta tyontaja ei ollut laisinkaan joustava. Olisin irtisanoutunut kesken kesan, mutta tarvitsin palkan seka tyotodistuksen. Tuttu oli samaan aikaan toissa laitteiden puolella, hanella oli paremmat oltavat. 

Vierailija
19/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:21"]

Olin Lintsilla ravintolassa toissa noin 10 vuotta sitten. Ihanat tyokaverit mutta muuten aivan jarkyttava tyoymparisto. Tyontekijoita riistettiin surutta - huono palkka, taukoja ei ollut kiireisimpina paivina, tyontekijoilta odotettiin hirveasti joustavuutta, mutta tyontaja ei ollut laisinkaan joustava. Olisin irtisanoutunut kesken kesan, mutta tarvitsin palkan seka tyotodistuksen. Tuttu oli samaan aikaan toissa laitteiden puolella, hanella oli paremmat oltavat. 

[/quote]

Eli suosittelet siis laitetyöntekijän paikkaa?

Vierailija
20/36 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:21"]

[/quote]

Eli suosittelet siis laitetyöntekijän paikkaa?

[/quote]

Kymmenessa vuodessa asiat ovat tietenkin voineet muuttua, mutta en edelleenkaan uskaltaisi suositella ravintolassa tyoskentelya. Itselle jai kylla kyseisesta kesasta pieni trauma. Viimeisena tyopaivana tunsin suunnattoman vapaudentunteen, oli kuin vankilasta olisi paassyt pois. Kaikki muutkin olivat samaa mielta, en siis ollut ainoa.  Laitteiden puolella oli ainakin sina kesana inhimillisemmat tyoolosuhteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä