Hain paikan Linnanmäelle kesätöihin - kannattiko?
Tänne haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne! Kokemuksia, tarinoita ym..
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:20"]
Onko heillä ikärajaa hakijoille? VOiko 17v hakea?
[/quote]
Mielestäni Lintsille pitää olla 18-vuotias!
matto työntekijäksi pääsee alle 18v vekkulaan
Muistui mieleeni kesä usean vuoden takaa, kun olin Lintsillä töissä lipunmyyjänä.
Oli ihan huippupaikka, vaikka palkka olikin aika pieni. Mutta kun ei ollut vuokra- tai muita kuluja (asuin kotona), niin palkkakin oli riittävä. Työilmapiiri ja kaverit olivat hommassa parasta. Ja asiakkaat olivat pääasiassa iloisella mielellä. Meillä ainakin oli riittävä tauotusjärjestelmä, joten hyvin sai tauot pidettyä.
Suosittelen lämpimästi, jos vaan pääset.
Tiiättekö ottaako lintsi ulkopaikkakuntalaisia jos on mahdollisuus asua sukulaisten luona?
Lintsin palkka on ok, jos saa asua vanhempien luona tms. Ja palkka on hyvä, jos vertaa siihen, että töitä ei olisi ollenkaan eikä mistään tulisi rahaa. Mutta jos saat parempipalkkaista duunia - sitten ottakaa se.
Olin yhden kesän töissä lintsillä pikaruokala ja kahvilaosastolla. Parasta työssä olivat kivat työkaverit ja viihdyin hyvin ja mukavia muistoja jäi. Huonointa oli palkka...
Huono palkka, muualta saa kesätöistä paremmin.
Kannattaa ottaa sekunttikello mukaan. Opit kesän aikana sit syömään sen tahdissa. Paskaa puhutaan taukohuoneessa niin, että ujompaa hirvittää. Älä myöhästy tai sua vihataan lopun elämäsi.
Ainiin, ups, allekirjoitin sopimuksen missä lupaan etten kerro puiston asioista :'( Oi nyyh, rikosilmoitus varmaan tulossa.
Ainiin, nauti niistä 20 min tauoista minkä aikana on PAKKO mennä taukohuoneeseen, et saada jäädä lepäämään puiston sisälle. Eli jos vaikka hurjakurulla olet niin se about 7 min menee kävelyyn kurulta taukotilaan ja sama tietty takaisin. Sit sen 3-5 min istut ja lähdet takaisin.
Oli ihan hurjan kivaa joo.
Niin ja töihin tullaan sitten viim. puoli tuntia ennen. Toisin sanoen työpäivänäsi et tule tekemään mitään muuta, et edes käymään kaupassa.
10-22, oli ihan sika hauskaa jipii hih!
Palkka on aikas skeida, jostain voi saada tuplasti parempaa.
Olin Lintsillä viime kesänä kioski- ja kahvilapuolella koko kauden. Olin kuullut melkoisia kauhutarinoita julmista pomoista ja surkeista työoloista, mutta itse ainakin tykkäsin olla siellä. Toki päivät olivat välillä pitkiä, enimmillään 10 -tuntisia, mutta työkaverit ja esimiehet olivat mukavia. Työsuhde-edut olivat käteviä (alennuksia ja ilmaista), ja vapaapäiviä sai melko helposti, kunhan vain huomasi pyytää ajoissa. Palkka ei ollut paras, mutta kohtuullinen (olen siis yksin asuva opiskelija), ja kesä kului töissä mukavasti.
Hankalinta asiakaspalvelutyössä ovat aina asiakkaat: Lintsilläkin saa törmätä nipottaviin, stressaantuneisiin vanhempiin, huutaviin lapsiin ja ylimielisiiin teiniporukoihin. Mutta kaikesta selviää, etenkin kun työpisteillä joutuu harvoin olemaan yksin.
Olin viime kesänä Lintsillä laitteiden puolella, ihan jees paikka.
- ärsyttäviä asiakkaita, pitkiä työpäiviä (10t), kiirettä, sään armoilla;
+ ihanat työkaverit, reilut esimiehet, tauot pidettiin ajoissa, lippuja sai ilmaiseksi kavereille ja perheelle, palkka ei ollu niin paha kuin tässä jotkut väittää (Lintsi maksaa enemmän kuin tessis lukee), työvuorot jaettiin reilusti ja pyydetyt vapaat sai. Usein kutsuvat seuraavaksi kesäksi (ja moneksi eteenpäin), mikä ei oo opiskelijalle huono, ja palkka nousee vuodest toiseen. Pitkä kausi syksyyn asti, valareissa eli valokarvevaalin aikana (lokakuu) sai mukavasti iltapäivä/viikonloppuvuoroja.
http://www.linnanmaki.fi/rekrytointi/tyosuhdeasiat
Kaveri joka on ollu jo 3 kesää lipunmyynnin puolella saa jo 10,35/tunti vaativimmista vuoroista esim. infon vuoroista.
Olin peräti kolme kesää lintsillä. Se oli ensimmäinen kesätyöni (ja työpaikka yleensäkkin).. Olin kioski ja kahvilatyöntekijä ja siellä kyllä oppi sen, että tauolla ollaan juuri minuutintarkalleen: Jos et ollut työpisteellä juuri silloin kuin pitää, seuraavan tauolle menijän tauko viivästyi.
Kiirettä piisasi ja kiire/kova työtahti oli yksi huonoista puolista, vaikkakin tämä oli tosi opettavaista ja itse ainakin kehitin hyvän paineensietokyvyn. Ensimmäisen kesän töykeistä asiakkaista pahoitin mieleni, mutta seuraavat kesät oli paljon helpompia, kun tiesi mitä työ sisältää. Palkka oli ihan ok, koska asuin vielä kotona, ja olin yleensä koko kesäkauden (huhtikuusta valokarnevaaliin) töissä. Nyt olen ollut töissä muualla, ja täytyy sanoa että se n. 8e/h palkka ei todellakaan ollut kaiken sen paskan arvoista. Saan nyt hieman parempaa palkkaa toisaalla + eikä minun tarvitse työskennellä kiireessä tai kuunnella asiakkaiden valitusta ja lasten itkua. En ikinä enää halua töihin, jonne jo kävellessä mietin, että kuinkahan selviän tästä päivästä.
Aattelin päivittää kokemuksen tälleen 2020-luvulta. Itse oon työskennellyt laitetyöntekijänä. Viime kesänä 2020 palkat nostettiin niin, että kausityöntekijöiden (paitsi järkkärit) aloituspalkka on 10€/h ja nousee n. 30snt vuosittain.
Eka kesä työskennellään pääosin lastenlaitteilla, mutta ”lupia” eli lupalaitteita saa joka kesä kaksi, myös ensimmäisenä kesänä. (lintsillä jaetaan laitteet karkeasti lastenlaitteisiin ja lupalaitteisiin. Lupalaitteille suoritetaan päivän mittainen koulutus, jonka päätteeksi laiteasentajat tulevat tenttaamaan osaamisen ja antaa tai on antamatta lupia, kaikille reilu 20:lle lastenlaitteille koulutetaan yhden viikonlopun aikana).
Tauot ovat minuuttitarkkoja, kun tauotettavia on yhdellä lenkillä useampi, muuten seuraavat joutuisivat odottamaan. 2020 testattiin myös uutta tapaa lastenlaitteilla, jolloin laite vaihtuu päivän aikana. Muuten yhdellä laitteella työskennellään koko päivä puiston aukioloajan mukaisesti (jopa 12h).
Kaiken kaikkiaan tosi kivaa työtä. Työkaverit on parhautta ja jos saa miellyttävät luvat. Vessa- ja helletaukoja saa pyydettäessä, siinä voi kuitenkin mennä aikaa, että saadaan korvaava työntekijä tilalle siksi aikaa. Negatiivista sitten taas: työskennellään säässä kuin säässä ja koska asiakaspalvelutyö, niin asiakkaat osaavat välillä olla todella mulkkuja (pituusrajat yleensä syynä).
Kaiken kaikkiaan mitä olen kuullut työolosuhteista lintsillä vuosia sitten, niin koko ajan tunnutaan menevän parempaan.
Ja kun vielä haastattelusta kysyttiin, niin laitteilla haastattelukutsu tuli sähköpostiin, josta sitten varattiin linkin kautta haastattelupäivä itselle. Haastattelussa avattiin ja esiteltiin ensin yleisesti työstä laitteilla ja lintsillä työskentelystä. Haastateltavia oli max. 10 ja esimiehiä oli n. 7 tai 8 haastattelemassa. Esittelyn jälkeen kaikki haastateltiin yksittäin.
Onko heillä ikärajaa hakijoille? VOiko 17v hakea?