Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulit uskoon? Esim. ev.lut (onkohan täällä edes uskovaisia)

Vierailija
30.10.2021 |

Kiinnostaa koska minua aika ajoin kiinnostaa hengelliset asiat.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin uskoon erään psykedeelikokemuksen jälkeen. Se aloitti pidemmän tapahtumasarjan elämässäni hyvin uskonnollissävytteisiä kokemuksia (selvinpäin), jotka sisälsivät suoria opetuksia.

Tämän jälkeen 3v oivalsin mitä kirkastuminen tarkoittaa. Elän Jumalan läsnäoloa.

Eli tulit uskoon psykoosin kautta. Näinhän se varmaan useimmiten menee. Toinen vaihtoehto on lapsuudesta asti alkanut aivopesu.

Vierailija
22/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli lapsenusko ja sit aikuisena tutkin mietin ja pohdin eri maailmankatsomuksia ja uskontoja ja tulin siihen tulokseen että kyllä se kristinusko on kaikista vinkkeleistä uskottavin uskonto/maailmankatsomus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulli loppuun palaminen. Kaksi lastani olivat pieniä. Katsoin yhtenä iltana, kun lapset nukkuivat. He luottivat minuun täydellisesti. Aloin itkeä minkä pettymyksen tuotan heille, kun en pysty huolehtimaan heistä. Silloin rukoilin ja sanoin Jumalalle että auta minua, jos olet olemassa. Avasin Raamatun. Sieltä tuli vastaus. Koko taakka ja väsymys nostettiin minulta pois. Uskoon tulo on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Siitä lähtien olen pitänyt yhteyttä Jumalaan säännöllisesti. Kuulun kirkkoon, mutta en ole aktiivinen seurakunnassa.

Vierailija
24/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin yöllä, kun nimeäni kutsuttiin. Sitä seurasi eräänlainen näky, kun suljin silmäni. Nukahtaa en ehtinyt, sillä kellä näytti saman verran koko ajan. En vieläkään ymmärrä täysin mitä minulle näyllä tahdottiin sanoa. Luullakseni, että olen eksyksissä. Harhailin sen jälkeen vielä pidemmän aikaa ja kävin mm. meedioilla. Lopultakin nyt kuitenkin alkaa tuntua, että olen saanut rauhani uskosta ja Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Tuntuu, että enää ei tarvitse rimpuilla vastaan elämässä, vaikka horoskooppeja tosin vielä satunnaisesti tulee luettua:)

Vierailija
25/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuulunut Ev.lut. kirkkoon ja sen sisällä toimivaan herätysliikkeeseen. Koin kuitenkin uskonnollisen heräämisen n. 10 vuotta sitten, kun sain tietää todelliset motiivit tiettyjen herätysliikkeeni opetusten taustalta. Sen jälkeen olen käynyt läpi prosessia, jonka päämääränä on herätysliikkeestä eroaminen. 

Vierailija
26/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ryyppäsin ja käytin huumeita ja tapoin sekä hakkasin ihmisiä. Sitten jouduin vankilaan. Siellä alkoi oma touhu hävettää ja omatunto kolkuttaa. Päätin hurahtaa uskoon. Nyt puhun jeesuksista ja esitän uudestisyntynyttä. Näin olen saanut maalattua itselleni sellaisen kulissin, jonka kanssa on helpompi liikkua kuin murhamiehen maineessa. Kun horisen jeesuksesta, luulen myös pääseväni helpommin vapaille vankilasta ja ehdonalaiseen aiemmin.

Kannattaa hurahtaa uskoon, jos on rikollistausta. Se menee moniin ihmisiin täydestä kuin väärä raha.

No, jos oikeasti lopetat rikollisen elämäntavan, niin se on varmaan pääasia. Jos sitten sen takia täytyy puhua uskon asiaa, ehkä se on sen arvoista.

Vierailija
27/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään erityistä uskoontulokokemusta, kasvoin lapsenuskoon. Teini-iässä uskonasiat sitten pyöri mielessä paljonkin, ja silloin päätin että ne tuntuvat edelleen omilta, aloin aktiivisemmin käydä seurakuntien tilaisuuksissa, lukea Raamattua ja kuunnella puheita.

Näin se käy. Ja toisissa maissa syntyvistä tulee täsmälleen samalla tavalla esimerkiksi muslimeeja. Ja ihan yhtä vakuuttuneita ovat siellä muissa maissa että juuri heidän uskonto ja jumala on se oikea.

Aika hauskaa että ihmiset ei näe mikä tässä systeemissä on pielessä että se oikea jumala riippuu lähes täysin siitä minne sattuu syntymään.

Tämä on nykymaailmassa aika tyhjä oletus, ihan kuin ihminen ei voisi milloin tahansa alkaa kyseenalaistaa sitä mitä on oppinut ja valita jatkossa jotain muuta, jos päätyy sellaiseen lopputulemaan. Tämä siis meillä vapaissa maissa jossa näistä muutoksista ei ole vaino tai hengenlähtö lähellä.

Vierailija
28/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lukioiässä miettimään elämän tarkoitusta. Olin teini-iässä hukassa itseltäni ja kaukana Jumalasta. Tein vääriä asioita, huonossa seurassa, elin - niin kuin Sana sanoo - "vihan lapsena, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa".

Aloin kaivata parempaa. Ajattelin, että vaikka kukaan muu ei rakastaisi mua sellaisena kuin oon, Jumala rakastaa. Aloin lukemaan evankeliumeja ja n. 5kk etsikkoajan jälkeen (johon kuului tuhoon tuomittuja yrityksiä parantaa tapojani ja ruveta uskovaiseksi), rukoilin syntejäni anteeksi Jeesuksen nimessä. Se oli siinä. Olin syntynyt uudesti ylhäältä ja muutos entiseen oli todellinen. Sain kokea sellaista iloa ja rakkautta, joka on kantanut näihin päiviin asti eli yli 20 vuotta.

Pääsin ikään kuin osalliseksi siitä, kun "enkelit taivaassa iloitsevat yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen".

Vierailija
29/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin uskoon ja Jeesus minuun erään baari-illan jälkeen. Oli ihanaa kun parrakas Herra täytti minut eräänlaisella "uskon majoneesilla". Sitä herkkua tuli nautittua koko yö. Harmi, ettei Jeesusta ole ole tuon yön jälkeen fyysisesti näkynyt. Uskossa olen toki edelleen, ja välillä naapurin Askossa.

Vierailija
30/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin kristityssä kodissa. Isäni oli erittäin harras kristitty. Minulle opetettiin perusasiat ja olin asialle jossain määrin vastaanottavainen mutta en pahemmin ajatellut asiaa. Tai ajattelin että mietin niitä sitten joskus. Isäni kuoli minun ollessani pieni lapsi. Sen jälkeen en juurikaan ajatellut asiaa ennen rippikoulua. Rippikoulun aikana minulla oli hetkellinen kausi jolloin taas mietin Jumalaa. Nuoruus ja maailma veti minut kuitenkin taas poispäin Jumalasta.

30-vuotiaana sitten Jumala ilmaisi minulle selvästi että minun on tehtävä valinta. Joko lähden nyt seuraamaan Häntä tai sitten ovet menevät kiinni edestäni. Valitsin Jeesuksen ja sain synnit anteeksi. Siitä on nyt yli 16 vuotta.

Vierailija
31/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovan perheen lapsi, mutta tulin uskoon murrosiässä. Yritin tehdä uskon ratkaisua monta kertaa, mutten millään uskonut olevani uskossa ( tunteet eivät tulleet mukana). Sitten kävin aikuisten kasteella ja pian sen jälkeen täytyin pyhällä hengellä. Tuo pyhällä hengellä täyttyminen oli se asia minkä jälkeen tuli myös tunne siitä, että olen uskossa. Ihmiset kokee sen eri tavoilla, mulla itselläni oli niinkuin sähkövirta olis mennyt kehon läpi ja koko keho vapisi, todella voimakas kokemus. Mutta tosiaan uskoon tuli oli kohdallani prosessi, ei sellainen kertalaakista kokemus kuin toisilla.

Vierailija
32/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta ja ei tarvitse nyt enää maksaa veroa tuosta pelleilystä.

Jos jumala on olemassa, niin mulkku ja idiootti kyllä on, jos miettii mitä maailmalla tapahtuu.

Itse en jumalaan usko, mutta olen myös tullut johtopäätökseen, että mikäli äijä on olemassa, niin hän on läpeensä paha. Toinen vaihtoehto toki on, että hän ei ole kaikkivoipa ja siksi ei voi estää pahoja asioita.

Jumala on hyvä mutta on aiheellista muistaa, että kyllä se vastapuolikin toimii, mikä on myös nähtävissä. Jumala on myös antanut suuren vastuun ihmiselle toimia täällä maailmassa toisten hyväksi. Sitäkin onneksi näkee mutta myös päinvastaista.

Ei kannata laittaa kaikkea Jumalan ns. piikkiin. Hän on kaikkivaltias mutta ei ole tehnyt meistä robotteja vaan haluaa opettaa meitä ihmisiä rakastamaan muita sanoin ja teoin.

Vierailija
33/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tulit uskoon? Eli kuinka onnistuit hylkäämään todellisuuden ja järjen ja kuvittelet satuolentojen olevan oikeasti olemassa.

Miten ihmeessä ihmisiä ei vaivaa raamatun kaikki järjettömät säännöt ja ohjeet? Orjat, massamurhat, jumalan vaatimat ihmisuhrit... Poimitaan vaan pari kivaa lausetta ja sitten toistellaan niitä kuin jotkut vähä-älyiset.

Ei vaivaa. Jos lukee Raamattua ajatuksella ja ymmärryksellä, että Vanhan Testamentin tuomiot ja tapahtumat ovat Jumalan lain mukaisia, Uudessa Testamentissa meille annetaan mahdollisuus, armahdus tuomiosta Jeesuksen sovituskuoleman kautta. Yhtä hyvin voi poimia muutaman hirvittävän lauseen ja toistella ja vedota niihin, näkemättä kokonaisuutta.

Vierailija
34/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ja muillekin, joita asia kiinnostaa tiedoksi, niin tuossa on monta hyvää todistusta siitä, miten ihmiset ovat löytäneet Jeesuksen:

https://tuleuskoon.fi/tarinat/

Itse löysin Jeesuksen pyytämällä Häntä elämääni ja Hän tulikin sellaisella voimalla, että oksat pois. Ja kaikille skeptikoille tiedoksi, että olen edelleen se sama koulutettu ja vuodessa yli 100 teur tienaava henkilö, joten en valitettavasti istu keksittyyn määritelmään siitä, että kaikki uskovaiset ovat hulluja, sekopäitä tai huonossa elämäntilanteessa. Kaikki tarvitsevat Jeesusta ulkoisesta asemasta riippumatta.

Vierailija
35/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta ja ei tarvitse nyt enää maksaa veroa tuosta pelleilystä.

Jos jumala on olemassa, niin mulkku ja idiootti kyllä on, jos miettii mitä maailmalla tapahtuu.

Itse en jumalaan usko, mutta olen myös tullut johtopäätökseen, että mikäli äijä on olemassa, niin hän on läpeensä paha. Toinen vaihtoehto toki on, että hän ei ole kaikkivoipa ja siksi ei voi estää pahoja asioita.

Mitä jos kaikkivoipaisuuteen kuuluu se että on määrätyt ajanjaksot.

Vierailija
36/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tulit uskoon? Eli kuinka onnistuit hylkäämään todellisuuden ja järjen ja kuvittelet satuolentojen olevan oikeasti olemassa.

Miten ihmeessä ihmisiä ei vaivaa raamatun kaikki järjettömät säännöt ja ohjeet? Orjat, massamurhat, jumalan vaatimat ihmisuhrit... Poimitaan vaan pari kivaa lausetta ja sitten toistellaan niitä kuin jotkut vähä-älyiset.

Ihmisuhrit Jumala kieltää mutta Saatana vaatii.

Vierailija
37/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuori varapuheenjohtaja kertoi lukeneensa Raamatun  yli 100 kertaa.Jatkaa edelleen.

Vierailija
38/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kosonen lukee kirjamessuilla Raamattua viikonloppuna.

Vierailija
39/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tullut jännää että Jumala vaan valitsee tiettyjä ihmisiä pelastukseen,Jumala vihaa minua selvästi. Ja turha lässyttää mitään muuta,pask"" vaan kaikki vaikka on yrittänyt pyytää ja rukoilla itkien että jokin muuttuisi,no eipä mikään muutu, mutta uskovainen ystävä tuossa vieressä just leuhkii kuinka Jumala pitänyt huolta yms. Että turntuupa ' kivalla'..

Vierailija
40/81 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle ja muillekin, joita asia kiinnostaa tiedoksi, niin tuossa on monta hyvää todistusta siitä, miten ihmiset ovat löytäneet Jeesuksen:

https://tuleuskoon.fi/tarinat/

Itse löysin Jeesuksen pyytämällä Häntä elämääni ja Hän tulikin sellaisella voimalla, että oksat pois. Ja kaikille skeptikoille tiedoksi, että olen edelleen se sama koulutettu ja vuodessa yli 100 teur tienaava henkilö, joten en valitettavasti istu keksittyyn määritelmään siitä, että kaikki uskovaiset ovat hulluja, sekopäitä tai huonossa elämäntilanteessa. Kaikki tarvitsevat Jeesusta ulkoisesta asemasta riippumatta.

Taas yksi jonka Jeesus päättänyt pelastaa, jännästi se vaan valkkaa tiettyjä ihmisiä, arvaa olenko yrittänyt vuosia, ei tunnu kivalle että joku leuhkii,jee Jeesus valitsi mut, tulin uskoon,Haista sinäkin rikas porvari 💩