Miten tulit uskoon? Esim. ev.lut (onkohan täällä edes uskovaisia)
Kiinnostaa koska minua aika ajoin kiinnostaa hengelliset asiat.
Kommentit (81)
Itsesuggestion voima on suuri.
Mutta pääasia että ihmiset ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
En ole tullut jännää että Jumala vaan valitsee tiettyjä ihmisiä pelastukseen,Jumala vihaa minua selvästi. Ja turha lässyttää mitään muuta,pask"" vaan kaikki vaikka on yrittänyt pyytää ja rukoilla itkien että jokin muuttuisi,no eipä mikään muutu, mutta uskovainen ystävä tuossa vieressä just leuhkii kuinka Jumala pitänyt huolta yms. Että turntuupa ' kivalla'..
No en lässytä. Vaikka tekis mieli ainakin yksi asia sanoa . .
Kävin ashramissa ja innostuin buddhalaisuudesta. En toki ole valaistumista kokenut, sillä se suoraan vain harvoille, mutta luettuani buddhalaisuudesta päätin kokeilla. Vietin kolme kuukautta luostarissa jonka jälkeen ymmärsin, miten elämä on täysin erilaista kun on uskonto johon luottaa ja tukeutua. Edelleen käyn kaksi viikkoa vuodessa luostarissa paitsi nyt korona-aikaan.
Eipä noi uskovat oo auttanut tai kuunnellut mitä mulla sanottavana,olisin halunnut tukea,lohtua, harva oikeasti uskovainen välittää! "Kun laittomuus pääsee valloilleen kylmene useimpien rakkaus" eli mitä enemmän se paholainen saa tilaa täällä sitä enemmän uskovat kylmenee,harva oikeasti välittää,on ne omat uskonpiirit joissa Ollaan, en ole vielä tavannut 30 ikävuoteen mennessä uskovaa joka olisi oikeasti vilpitön, rakastava, lempeä ja kaikkea sitä mitä Jeesus saarnasi ja opetti olemaan.
"Miten ihmeessä ihmisiä ei vaivaa raamatun kaikki järjettömät säännöt ja ohjeet? "
Tiedätkö, Raamattu ei ole edes tarkoitettu ei uskovalle, joten sen sisältö ei satavarmasti myöskään avaudu, ne ohjeet, määräykset, lait jne. saattavat sisältää täysin toisenlaisen sisällön kuin sinä kuvittelet. Parhaiten siitä antaa kuvan jo se miten vähän esim. suomalainen papisto kirjan sisältöä tuntee, Itse tulin uskoon pitkällisen prosessin kautta, yli 30 vuotta se kesti, ja on todella niin kuin Raamatussa sanotaan: ei kukaan tule uskoon, ellei Isä häntä vedä. Onneksi minua veti ja tällä tiellä, joka siihen johti on ollut todella mahtavia tapahtumia, joita en tässä erittele, mutta Jumalan ihmeellisellä avulla olen jopa saarnannut Venäjällä venäjäksi, kielellä jota en osaa. Mutta jos Jumala sinua vetää, niin kyllä tulet sen huomaamaan ja tutki kirjoituksia, se on kaiken A ja O.
Olin 11-vuotiaana hengellisellä lastenleirillä ja tulin siellä uskoon. Minulla tuo uskoon tuleminen tapahtui niin että kuuntelin Raamatun opetuksia koko sen viikon ja laulettiin lauluja. Istuin siinä omalla tuolillani, kun vain käsitin että "nyt mä ymmärrän, tätä mä haluan. Tarkoitan tosissani sitä mitä näissä lauluissa lauletaan." Raamatussa sanotaan että usko tulee kuulemisesta. Minulla kävi niin. Kuuntelin Jumalan sanaa ja opetusta ja siinä usko syntyi. Ei mitään elämänkriisiä, ei itkua tai parkua eikä syntien tunnustamista. Ihan vain istuin, kuuntelin Sanaa ja lauloin. Mutta se hetki oli selvä, kun käsitin selvästi sen muutoksen, että nyt se kaikki oli merkityksellistä ja tunnustin uskon ihan sydämestäni asti.
Tuo oli katulähetyksen lastenleiri. Kuuluin pitkään ev.lut seurakuntaan, joskin en saanut mistään niin hyvää Raamatunopetusta kun noilla lastenleireillä, joissa kävin sen jälkeen muutaman kerran vuodessa. Myöhemmin liityin helluntaiseurakuntaan ja sen jälkeen olen kirjat siirtänyt vapaakirkkoon. Vapaakirkkoon ei kuulua samaan aikaan kun ev.luttiin. Olen käynyt myös metodistien tilaisuuksissa, Nokia mission tilaisuuksissa jne. Useista kirkoista löytyy uskovia ja uskonsa tunnustavia ihmisiä. Joskus menee aikaa että löytyy itselle hyvä paikka ja koti seurakuntien joukosta.
N46
Rukoilin lapsen ja toivoin uskoon tuloa. Mitään ei tapahtunut. Vuosia myöhemmin olin metsässä koirieni kanssa ja ymmärsin kuin salaman iskemänä, että tässä se nyt on, se sisäinen rauha ja paikka johon kuulua.
T. Pakana n29
Vierailija kirjoitti:
Kävin ashramissa ja innostuin buddhalaisuudesta. En toki ole valaistumista kokenut, sillä se suoraan vain harvoille, mutta luettuani buddhalaisuudesta päätin kokeilla. Vietin kolme kuukautta luostarissa jonka jälkeen ymmärsin, miten elämä on täysin erilaista kun on uskonto johon luottaa ja tukeutua. Edelleen käyn kaksi viikkoa vuodessa luostarissa paitsi nyt korona-aikaan.
Missä tämä luostari on?
Vierailija kirjoitti:
En ole tullut jännää että Jumala vaan valitsee tiettyjä ihmisiä pelastukseen,Jumala vihaa minua selvästi. Ja turha lässyttää mitään muuta,pask"" vaan kaikki vaikka on yrittänyt pyytää ja rukoilla itkien että jokin muuttuisi,no eipä mikään muutu, mutta uskovainen ystävä tuossa vieressä just leuhkii kuinka Jumala pitänyt huolta yms. Että turntuupa ' kivalla'..
Onpa inhottavaa, että uskoontulo ei ole mennyt kohdallasi eteenpäin. Jumala kyllä kutsuu kaikkia ja jos sinulla kerran on halu tulla uskoon, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Mitään tuntemuksia uskon ratkaisun tekemisessä tai vähittäisessä uskoon kasvamisessa ei kannata odottaa. Joillekin niitä tulee, joillekin ei - siirtyminen Jumalan valtakuntaan on hengellinen totuus ilman tunteitakin. Ellei tämä kommenttisi ole provo, niin jokin tuossa nyt jumittaa. Myös tuolla tuleuskoon-sivustolla kerrotaan vielä tarkemmin uskoontulosta.
Raamatussa sanotaan: kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman (oikeuden) tulla Jumalan lapsiksi. Rukoilen puolestasi.
Kun nyt kerran kysyit, niin takaapäin tulin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä haluat, minkälaiseksi sinun elämäsi pitäisi muuttua? Rauhoittaisiko mieltäsi, jos tietäisit, ettei kenellekään ole luvattu taivaallisen helppoa elämää maan päällä. En usko kenenkään näkevän eteenpäin miten Jumala tulee pitämään huolen, taaksepäin katsoen voi jotain ymmärtää. Jos odotat jotain hokkuspokkusta ennen kuin voit luottaa Jumalan toimivan sinunkin hyväksesi, odotuksesi voi käydä pitkäksi. Ainut miten pääset uskoon kiinni on heittäytyä luottamaan, uskomaan Jumalan rakastavan sinua, vaikka nyt toisin tunnetkin. Ei se rakkaus vähene, vaikka kuinka rimpuilet ja riitelet. Itsellesi vaan parempi ja helpompi, jos kohta voisit hellittää kiukussasi. Ei uskoon vaadita jotain tiettyä tunnetta tai taphtumaa, vaan luottamusta, että kävi mitä kävi, Jumalan kyydistä ei hullukaan tipu.
Vierailija kirjoitti:
Mun etsikko aika on mennyt ohi,oon nyt 31, tuskin tulen ikinä uskoon.
Jumala kutsuu meitä aina, mutta nuo etsikkoajat ovat sellaisia aikoja ihmiselämässä, jolloin hän kutsuu erityisesti. Voit rukoilla Jumalalta uutta etsikonaikaa itsellesi, jos edellinen meni ohi. Esim. että tutustuisit johonkin ihmiseen, joka on elävässä uskossa. Saisit jutella näistä asioista.
Tai voit tsekin olla aktiivinen ja mennä seurakuntaan ja jutella työntekijöiden kanssa. Raamatussakin kehotetaan: Etsikää Herraa, kun hänet löytää voidaan. Vaikka usko onkin Jumalan lahja, niin aina kaikkea ei syötetä lusikalla valmiiksi suuhun, joskus toki niinkin. Älä lannistu! Olet tosi nuori vielä. Rukoilen puolestasi. Taivaan Isä, auta tätä ihmistä, johdata uskovia ystäviä tai ainakin yksi!
N. 6 vuotta sitten tuli kokemus, että lopun ajat käsillä. Tajusin, että on hyvä ja paha. Aloin etsiä sitä hyvää ja tulemista osaksi sitä. Jeesuksessa on pelastus. Älkää menkö new age-opetuksiin, sekin voi näyttää houkuttelevalta valolta pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta ja ei tarvitse nyt enää maksaa veroa tuosta pelleilystä.
Jos jumala on olemassa, niin mulkku ja idiootti kyllä on, jos miettii mitä maailmalla tapahtuu.
Tapahtuu... ihmisen tekemänä, jolle on annettu vapaa tahto. Tehdä hyvää, tai antautua pahaan.
Ei ole ollut mitään uskoontulo kokemusta, mutta uskonut olen jo 6 vuotta. En ole koskaan kokenut mitään Pyhän hengen kosketusta, Jumalan läsnäoloa. jumala on aina tuntunut etäiseltä vaikka kuinka uskonkin ja rukoilen.
Näin unta että taivaasta tippui ruisleipä.
Otin sen lattialta ja maistoin miten hyvää leipää ja annoin toisillekkin.
Jeesus on elämän leipä jaettavaksi.
Jumala puhuu tavalla ja toisella.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään uskoontulo kokemusta, mutta uskonut olen jo 6 vuotta. En ole koskaan kokenut mitään Pyhän hengen kosketusta, Jumalan läsnäoloa. jumala on aina tuntunut etäiseltä vaikka kuinka uskonkin ja rukoilen.
Sano Jumalalle että hän tunuu etäiseltä, miksi olet kaukana minusta tms. ? Ihan kuin kelle vaan. Kyllä vastaa jossain vaiheessa? Ala kuunnella Jumalaa myös ja etsi johdatusta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noi uskovat oo auttanut tai kuunnellut mitä mulla sanottavana,olisin halunnut tukea,lohtua, harva oikeasti uskovainen välittää! "Kun laittomuus pääsee valloilleen kylmene useimpien rakkaus" eli mitä enemmän se paholainen saa tilaa täällä sitä enemmän uskovat kylmenee,harva oikeasti välittää,on ne omat uskonpiirit joissa Ollaan, en ole vielä tavannut 30 ikävuoteen mennessä uskovaa joka olisi oikeasti vilpitön, rakastava, lempeä ja kaikkea sitä mitä Jeesus saarnasi ja opetti olemaan.
Voi voi. Ihminen on puutteellinen, epätäydellinen, ei pysty olemaan aina lempeä, rakastava, vilpitön, Jeesuksen vertainen. Ei sellaista ihmistä kerta kaikkiaan ole.
Olen vahvassa uskossa, muttei usko ole minusta tehnyt täydellistä, vaan olen armahdettu syntinen. Epäilen, että katselet nyt liikaa niin toisiin kuin itseesikin, kun tarraat kiinni siihen minkälaisia ihmisiä on ympärilläsi. Ei vastaus ole heissä, eivätkä he ole kaikki ihmiset, eivät edes kaikki uskovat. Etsi muuta seuraa, parempaa neuvoa en pysty tässä antamaan.
Vierailija kirjoitti:
N. 6 vuotta sitten tuli kokemus, että lopun ajat käsillä. Tajusin, että on hyvä ja paha. Aloin etsiä sitä hyvää ja tulemista osaksi sitä. Jeesuksessa on pelastus. Älkää menkö new age-opetuksiin, sekin voi näyttää houkuttelevalta valolta pimeässä.
Että tämmönen kokemus pärähti pintaan. Maapallo on 4,7 miljardia vuotta vanha ja elämää tänne syntyi 3,5 miljardia vuotta sitten ja sinulle tärähti sellanen lottorivi tajuntaan, että juuri nyt on maailmanloppu käsillä ;)
Mun etsikko aika on mennyt ohi,oon nyt 31, tuskin tulen ikinä uskoon.