Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette tule koskaan ymmärtämään millaista se on, kun vanhemmat eivät opettaneet mitään

Vierailija
30.10.2021 |

ei arjen asioita tai tunteiden hallintaa. Ei selviämistä millään tavalla. Minulle nauretaan, jos kysyn miten vaikka miten rengas vaihdetaan tai miten tässä tilanteessa kuuluu toimia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei opetettu kotona yhtään mitään, ei ruuan laittoa, ei kutomista, ompelemista yms. Kun mä lähdin maailmalle en osannut laittaa ruokaa, enkä osannut mitään. Mutta onpa noita taitoja sittemmin oppinut, enkä ole tarvinnut apuja sähkölamppujen tai sulakeitten vaihtoihin, autonrenkaitten vaihtoon, polkupyörän kunnostukseen, käsistäni valmistuu kaukut ja leivonnaiset, lämpimät ruuat, monenlaiset neuleet,  ompeleet ja lattiamatotkin. Kyllä sitä on koko elämä aikaa oppia, vaikka niitä taitoja ei olisi lapsena oppinut.

Vierailija
22/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei opetettu kotona yhtään mitään, ei ruuan laittoa, ei kutomista, ompelemista yms. Kun mä lähdin maailmalle en osannut laittaa ruokaa, enkä osannut mitään. Mutta onpa noita taitoja sittemmin oppinut, enkä ole tarvinnut apuja sähkölamppujen tai sulakeitten vaihtoihin, autonrenkaitten vaihtoon, polkupyörän kunnostukseen, käsistäni valmistuu kaukut ja leivonnaiset, lämpimät ruuat, monenlaiset neuleet,  ompeleet ja lattiamatotkin. Kyllä sitä on koko elämä aikaa oppia, vaikka niitä taitoja ei olisi lapsena oppinut.

Totta tuo että ehtii kyllä opetella, mutta parasta olisi jos jo varhain opetetaan. Huomattavasti helpompi lapselle jos hän on nuorena omatoiminen ja elämän taidot on jo takataskussa että voi keskittyä opiskeluun ja töihin.  Jos ajatellaan kasvatusmalleja niin annan peukun niille jotka kannustavat lapsia oppimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähät jostain kädentaidoista, anteeksi nyt vaan.

Mulla oli jopa piano ja kävin pianotunneilla.

Siitä ei ole mitään iloa kun vanhemmat on täysin tunnevammaisia.

Pahinta on ettei kerrottu eikä millään tavalla osoitettu että voin pitää puoleni.

Vielä kotoa poismuuttaessa olin täysin tietämätön että tietyt asiat minua kohtaan oli rikoksia, kotona ja kodin ulkopuolella.

Siedin vain ja yritin unohtaa.

Raha-asioista ei kerrottu eikä neuvottu yhtään mitään.

Ihmissuhteista ei puhuttu ikinä.

Olin vähän kuin pentuna hylätty eläin, kuinka sellainen voi selvitä kun ei ole kukaan ohjaamassa aikuiseksi.

Vierailija
24/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne tenavat, joita ei kiinnosta oppia? Ku ei jaksa, kun se teiniys on niiiiiin rankkaa.

Ei tee vaikka pyydetään?

En tiiä miten pärjää omillaan, kun opettelu ei kiinnosta

Vierailija
25/25 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän me kaivataan, mitä ei saatu. Koskaan ei hyvä ja kaikki vanhempien syytä. Aina.

Ihan ite voi alkaa opetella asioita, siihen ei tarvita mitään opettajaa. Ottaa selvää itse, eikä syyllistä muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän