Mies vonkaa, että pelaisin ”konkarina” hänen kanssaan spiritismiä
”… nyt kun on Halloween-viikonloppu ja kaikkea!”
Olen pelannut spiritismiä nuorena suhteellisen paljon, ja mies tietää tämän. Olen tietoisesti jakanut kokemuksistani hyvin vähän yksityiskohtia, olen vastannut niukkasanaisesti joihinkin epäilemättä innokkaisiin kysymyksiin, ja siis niin niukasti kuin mahdollista, jotta miehen muutenkin vilkas mielikuvitus ei lähtisi liiaksi laukkaamaan.
Mutta olen epäonnistunut, kerroin kai liikaa.
Mies kuuli nuoruuden ”harrastuksestani” jo vuosia sitten, mutta eilen hän aika yllätyäen suorastaan _käski_ minua rakentamaan tai piirtämään laudan, jotta voimme yhdessä kokeilla.
Vonkaus jatkui tänään. Mies on päättäväinen.
En todellakaan aio pelata, mutta yritän keksiä keinoja, joilla saada mies tajuamaan, että tämä on yksinkertaisesti huono idea, eikä tule tapahtumaan. Totta, tunnen itse mieheni parhaiten, mutta tämä hullunkiilto silmissä vaatiminen tuli silti ikään kuin puskista.
Kuinka laannuttaa aikuisen ukon lapsellinen spiritismi-innostus? (En kysy laudalta.)
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei turhaan kiellä ihmisiä olemasta yhteydessä pahoihin henkiin. Raamatussa kerrotaan esim. kuningas Saulista, joka menetti järkensä oltuaan yhteydessä vainajahenkiin.
Raamatussa hyväksytään orjat ja niiden hakkaaminen ja paljon muutakin.
Laita kohta, jossa Raamatun mukaan on hyväksyttyä pitää orjia ja kohdella heitä huonosti. Siis nyt ei tarkoiteta sen ajan yhteiskunnallista kuvausta, vaan suoraan Jumalan lupa kohdella toisia huonosti. Anna tulla
Ephesians 6:5-8 Paul states, “Slaves, be obedient to your human masters with fear and trembling, in sincerity of heart, as to Christ” which is Paul instructing slaves to obey their master.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista, noilla asioilla ei pidä leikkiä.
Huhuuu, millä asioilla? Tuleeko henget kostamaan vai?
Muutama spiritismi kokeilu voi pahimmillaan syöstä vuosien terapiakierteeseen ja työkyvyttömäksi joten todellakaan näillä asioilla ei ole mitään leikkimistä.
Siis kertokaa nyt ihmeessä varoittelijat, että mikä siinä spiritismissä on niin kamalaa? Mitä siitä tapahtuu, jos väitätte että se saa sekoamaan?
Varoittelut olisi tehokkaampia, jos antaisitte konkreettisia esimerkkejä. Esim. miksi joku oli joutunut nukkumaan Raamattu rinnan päällä, mitä niin kamalaa oli tapahtunut spiritismissä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä siinä aiheuttaa ongelmia? Mitä siinä "pelataan" ja mitä sitten tapahtuu? Miksi mielenterveysongelmat ja pelkotilat? Mikä pelottaa? Olisi hyvä saada vähän selvennystä - muutakin kuin vain, että ei kannata pelata.
It really works, you fool. It is not for you.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä siinä aiheuttaa ongelmia? Mitä siinä "pelataan" ja mitä sitten tapahtuu? Miksi mielenterveysongelmat ja pelkotilat? Mikä pelottaa? Olisi hyvä saada vähän selvennystä - muutakin kuin vain, että ei kannata pelata.
It really works, you fool. It is not for you.
Mutta eihän yliluonnollista pitänyt olla olemassa? Tai niin moni sitä ainakin julistaa ja heti ollaan huutelemassa hulluksi sitä, joka muuta väittää. Eli jossei sitä kerran ole olemassa, niin eihän silloin pitäisi olla mitään pelättävää?
Vierailija kirjoitti:
Ei missän nimessä kannata avata niitä ovia joita ei voi enää sulkea. Työn puolesta olen nähnyt tapauksia jotka on kuin suoraan manaaja elokuvasta.
Keksikää jotain muuta ajanvietettä.
Kiinnostaisi kuulla, että minkä työn? Oletko pappi vai kenties töissä suljetulla? Ja kuvaile ihmeessä edes vähän niitä näkemäsi tapauksia.
Tulkaa ihmeessä kertomaan jos kuitenkin pelasitte ja mitä tapahtui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista, noilla asioilla ei pidä leikkiä.
Huhuuu, millä asioilla? Tuleeko henget kostamaan vai?
Muutama spiritismi kokeilu voi pahimmillaan syöstä vuosien terapiakierteeseen ja työkyvyttömäksi joten todellakaan näillä asioilla ei ole mitään leikkimistä.
Siis kertokaa nyt ihmeessä varoittelijat, että mikä siinä spiritismissä on niin kamalaa? Mitä siitä tapahtuu, jos väitätte että se saa sekoamaan?
Varoittelut olisi tehokkaampia, jos antaisitte konkreettisia esimerkkejä. Esim. miksi joku oli joutunut nukkumaan Raamattu rinnan päällä, mitä niin kamalaa oli tapahtunut spiritismissä?
Itse spiritismi voi olla melko huoletonta, varsinkin jos älyää olla pyytämättä merkkejä tai kyselemättä omasta tai läheisten kuolemasta.
Pelasin 2000-luvulla jonkin verran spiritismiä, en paljon, mutta silti liikaa.
Pelkäsin viimeisen sessioni jälkeen aivan julmetusti, enkä saanut unta. Olin unen ja valvetilan rajamailla, kun aloin aivan selvästi kuulla seinänaapurista kaukaista puhetta sänkyni vastaisen seinän läpi. Havahduin ja aloin kuunnella tarkemmin, menin lähemmäs, ja asetin korvani seinää vasten.
Kun ohimoni osui seinään, korvaani kuului niin karmea huuto, etten ole koskaan kuullut niin kovaa ääntä. Se huuto oli toisesta maailmasta.
Painuin takaisin sänkyyn, ja nukahdin kai silkasta uupumuksesta. Tärykalvoni oli puhjennut, ja aamulla tyynyssä oli verta.
En pelannut enää koskaan.
81v isäukkoni päästäisi pitkän pierun ja tokaisisi:
"Siinä teille henkien puhetta!"
Ehdota että jos mies haluaa halloween-viikonloppuun jännitystä niin katsotte kauhuleffoja mutta spiritismin jätätte pois.