Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vonkaa, että pelaisin ”konkarina” hänen kanssaan spiritismiä

Vierailija
30.10.2021 |

”… nyt kun on Halloween-viikonloppu ja kaikkea!”

Olen pelannut spiritismiä nuorena suhteellisen paljon, ja mies tietää tämän. Olen tietoisesti jakanut kokemuksistani hyvin vähän yksityiskohtia, olen vastannut niukkasanaisesti joihinkin epäilemättä innokkaisiin kysymyksiin, ja siis niin niukasti kuin mahdollista, jotta miehen muutenkin vilkas mielikuvitus ei lähtisi liiaksi laukkaamaan.

Mutta olen epäonnistunut, kerroin kai liikaa.

Mies kuuli nuoruuden ”harrastuksestani” jo vuosia sitten, mutta eilen hän aika yllätyäen suorastaan _käski_ minua rakentamaan tai piirtämään laudan, jotta voimme yhdessä kokeilla.

Vonkaus jatkui tänään. Mies on päättäväinen.

En todellakaan aio pelata, mutta yritän keksiä keinoja, joilla saada mies tajuamaan, että tämä on yksinkertaisesti huono idea, eikä tule tapahtumaan. Totta, tunnen itse mieheni parhaiten, mutta tämä hullunkiilto silmissä vaatiminen tuli silti ikään kuin puskista.

Kuinka laannuttaa aikuisen ukon lapsellinen spiritismi-innostus? (En kysy laudalta.)

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei turhaan kiellä ihmisiä olemasta yhteydessä pahoihin henkiin. Raamatussa kerrotaan esim. kuningas Saulista, joka menetti järkensä oltuaan yhteydessä vainajahenkiin.

Raamatussa hyväksytään orjat ja niiden hakkaaminen ja paljon muutakin.

Laita kohta, jossa Raamatun mukaan on hyväksyttyä pitää orjia ja kohdella heitä huonosti. Siis nyt ei tarkoiteta sen ajan yhteiskunnallista kuvausta, vaan suoraan Jumalan lupa kohdella toisia huonosti. Anna tulla

Vierailija
42/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana selvästi kiusaa apta miehen välityksellä- piru kun on sellainen leikkikaveri ettei jätä kohdettaan rauhaan,jollet ole Jeesuksen uhriveren alla. Olen itsekin nuorena pelannut ja tiedän,mitä on vuosien ajan nukkua raamattu rinnan päällä ja se pelko on kyllä jotain käsittämätöntä. Typerä ukko, ei voi muuta sanoa.

Saatanako se sinutkin viekotti haukkumaan toista ihmistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut useiden meedioiden sanovan, että spiritismiin ei kannata ryhtyä, koska siinä ei voi lainkaan kontroilla minkälaisten henkien kanssa joutuu tekemisiin. Osa näistä on todellakin alemmilta astraalitasoilta ja he ovat pahantahtoisia. Itse harrasta tarotkortteja, mutta spiritismiin en ikinä ryhtyisi, vaikka tavallaan onkin kiehtova konsepti.

Vierailija
44/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele

Vierailija
45/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ongelmia voi seurata, jos pitää sitä leikkinä. Se ei ole peliä eikä leikkiä. Henkimaailma on totta ja mitään pelättävää ei ole, jos on sinut sen kanssa. 

Vierailija
46/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tainneet katsoa vähän liikaa kauhuleffoja... :D

Vierailija
47/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taeot-korteista ennustaminen on pohjimmiltaan aivan samasta pimeyden lähteestä kuin spiritismikin. Raamatussa kielletään vakavasti kaikki ennustaminen, noituus ja yhteydenpito vainajahenkiin.

Irrottautua tuosta tarot-harrastuksesta ja anna elämäsi Jeesukselle. Ihminen ei voi olla vain puolittain jotakin. Hän on joko Jeesuksen oma tai sitten ei ole.

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut useiden meedioiden sanovan, että spiritismiin ei kannata ryhtyä, koska siinä ei voi lainkaan kontroilla minkälaisten henkien kanssa joutuu tekemisiin. Osa näistä on todellakin alemmilta astraalitasoilta ja he ovat pahantahtoisia. Itse harrasta tarotkortteja, mutta spiritismiin en ikinä ryhtyisi, vaikka tavallaan onkin kiehtova konsepti.

Vierailija
48/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muitakin kuin uskovia, jotka ymmärtävät spiritismin vaarallisuuden?

Vierailija
49/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta pidän spiritismiä riskinä. Periaatteessa en usko tuollaisiin, mutta jos siinä kuitenkin olisi mahdollisuus saada yhteys johonkin joka ei ole tästä maailmasta, niin mitä ilmeisimmin se ei ikinä ole mitään hyväntahtoista. Kaikki, jotka sanovat kokeneensa spiritismiä kokeillessa jotain yliluonnollista, kertovat seurausten olleen aina jotain negatiivista.

Vierailija
50/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta pidän spiritismiä riskinä. Periaatteessa en usko tuollaisiin, mutta jos siinä kuitenkin olisi mahdollisuus saada yhteys johonkin joka ei ole tästä maailmasta, niin mitä ilmeisimmin se ei ikinä ole mitään hyväntahtoista. Kaikki, jotka sanovat kokeneensa spiritismiä kokeillessa jotain yliluonnollista, kertovat seurausten olleen aina jotain negatiivista.

Blaaah, koko ketju unohtaa sen tosiasian, että tässä ei leikitä hengillä vaan mielenterveydellä.

Koska tietysti aina voi olla esimerkiksi joku, joka pyytää merkkiä, ja se merkkihän annetaan. Se voi olla vaikka linnun itsemurha ikkunaan. Sattumia, alitajuntaisia viestejä, ja oli mitä oli, niin heikkohermoisempi sairastuu.

Ei puhuta Saatanasta ja Jumalasta tai Jeesuksesta vaan oman mielen temppuilusta.

Vierailija
51/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole koko totuus asiasta. Raamatussa kielletään noituus, taikuus, ennustaminen ja vainajahenkiin yhteydenpitäminen siksi, että pahat henget ja niiden voima on totta. Niitä ei ihminen voi vastustaa, ei edes kuningas Saul, joka oli todellinen henkilö.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blaaah, koko ketju unohtaa sen tosiasian, että tässä ei leikitä hengillä vaan mielenterveydellä.

Koska tietysti aina voi olla esimerkiksi joku, joka pyytää merkkiä, ja se merkkihän annetaan. Se voi olla vaikka linnun itsemurha ikkunaan. Sattumia, alitajuntaisia viestejä, ja oli mitä oli, niin heikkohermoisempi sairastuu.

Ei puhuta Saatanasta ja Jumalasta tai Jeesuksesta vaan oman mielen temppuilusta.

Vierailija
52/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään hihhuliuskovaisia koko ketju täynnä. Kommentoin eilen toiseen ketjuun tästä uskoon ja raamattuun turvaamisesta ihan semmoisen pointin, että kristinuskon, katolilaisuuden, ristiretkien, noitavainojen, lähetyssaarnaajien ja erilaisten raamattuun pohjaavien uskonlahkojen nimissä on tehty todella paljon pahaa läpi ihmiskunnan historian. Viattomat ihmiset, pienet lapset, naiset ja eri kulttuurien ihmiset, kuten alkuperäisheimot, ovat tämän hulluuden verellään maksaneet. Jonestownissakin luettiin raamattua ahkerasti ja se päättyi massamurhaan. Kyllä se paha sieltä läpi tulee, jos on tullakseen, koska pahuus asuu ihmisessä ja tässä maailmassa. Jeesuksen sanoma kaunis, mutta ei valtaosa uskovaisista sitä noudata. Uskontojen uhreille on ihan oma yhdistyskin perustettu.

Ap:lle jos et halua tehdä jotain, ihan mistä tahansa syystä, pitäisi miehen kunnioittaa rajojasi ja tahtoasi. Enkä skeptikkona itsekään haluaisi tuohon leikkiin ryhtyä, lähinnä mielenterveyssyistä. Miksi pitäisi?

Vierailija
53/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaanko merkki, vai tulkitseeko ihminen jonkin asian merkiksi?

Vierailija
54/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on vahvempi. Luota Häneen. Jumala on kaikkien voimien yläpuolella

Vierailija
55/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taeot-korteista ennustaminen on pohjimmiltaan aivan samasta pimeyden lähteestä kuin spiritismikin. Raamatussa kielletään vakavasti kaikki ennustaminen, noituus ja yhteydenpito vainajahenkiin.

Irrottautua tuosta tarot-harrastuksesta ja anna elämäsi Jeesukselle. Ihminen ei voi olla vain puolittain jotakin. Hän on joko Jeesuksen oma tai sitten ei ole.

Vierailija kirjoitti:

Tarotkorteissa otat kontaktia ennemminkin siihen sun omaan intuitioon kuin pahoihin henkiin. Tosin itse teen aina myös teen energiansuojausharjoituksen ennen istuntoa. Olen enemmän spirituaalinen kuin uskonnollinen, joten tuo Raamatun sanoma ei oikein sovi omaan ajatusmaailmaani.

Vierailija
56/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku taho ole luvannut huomattavan rahallisen palkkion sille, joka onnistuu saamaan valvotuissa olosuhteissa aikaan jonkun yliluonnollisen ilmiön. Menkää sinne pelaamaan ukon kanssa, niin saatte ainakin suuren summan rahaa mikäli jotain kamalaa tapahtuu.

Vierailija
57/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana selvästi kiusaa apta miehen välityksellä- piru kun on sellainen leikkikaveri ettei jätä kohdettaan rauhaan,jollet ole Jeesuksen uhriveren alla. Olen itsekin nuorena pelannut ja tiedän,mitä on vuosien ajan nukkua raamattu rinnan päällä ja se pelko on kyllä jotain käsittämätöntä. Typerä ukko, ei voi muuta sanoa.

Saatanako se sinutkin viekotti haukkumaan toista ihmistä?

Saatana se varmasti sinut ainakin viekoitteli haukkumaan ihmistä joka tietää mistä puhuu. Jos mies ei usko "konkaria" ja varoituksia niin mitä muuta hän on,kuin typerä? Viisas tai hyvyyttä kaipaava tuskin ainakaan ovat kuvaavia sanoja.

Vierailija
58/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sulle mitään kovin pelottavaa sitten käynyt. Iso melu pienestä. Luulin, että täällä olisi ollut ihan kunnon story.

Vierailija
59/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka kellään ole sellaista kokemusta, että olisi pelannut spiritismiä eikä mitään "vastauksia" olisi tullut?

Vierailija
60/70 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pelatko, ettei käy näin:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4361043/kokemuksia-poltergeist-ilmion-k…

Voi tulla vuosien piina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan