Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävarainen, miksi et osta vaatteitasi käytettynä/kirpputorilta?

Vierailija
30.10.2021 |

Ihmetyttää todella, miksi tätä säästömahdollisuutta ei oteta huomioon. Säästäisi ihan valtavasti rahaa, ja nykyään kirpputoreilta löytää täysin käyttämätöntä, uutta vaatetta JA nykyiset nettikirpparit ovat samanlaisia kuin muutkin nettivaatekaupat. Ei mene siis edes ylimääräistä aikaa kirpputorien kiertelyyn.
Voit hakea hakutoiminnolla mitä vaatetta etsit, missä koossa, värissä ja jopa merkissä.

Tuli tämä tässä taas mieleen, kun rahavaikeuksissa oleva kaveri oli ostanut itselleen talvitakin alennuksesta kaupasta, ja maksanut siitä silti 90 euroa. Ja lapselleen toppatakin myös, senkin alesta, maksoi 45 euroa. Uhkui tyytyväisyyttä kun oli säästänyt ja takit maksoivat nyt "vain" 135 €.

Itse ostin juuri täysin käyttämättömän toppatakin itselleni hintaan 4,70 € ja lapselle 3 hupparia, toppatakin ja käyttämättömät talvikengät yhteishintaan 26 €.

Olen tälle kaverille monesti vihjannut nettikirppiksistä kivijalkakirppisten lisäksi, muttei ikinä oikein sano vihjailuihini mitään. Eikä siis osta kirpputoreilta mitään, eikä käy niissä.

Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, miksei kirppariostelu ole joillekin missään nimessä vaihtoehto? Säästö olisi huikea!

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy näin isoja kokoja ja syön suruuni plus lihottava ruoka on halpaa.

Vierailija
2/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ostan huutonetin kautta vaatepaketteja ja olen tyytyväinen. Seassa uutta ja käytettyä vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää mitä ötököitä niiden vaatteiden mukana kantaa kotiinsa?

Vierailija
4/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanutkin, esimerkiksi untsikkatakin 15€. Mutta yleensä en löydä kokoani, olen pitkä ja läski. Monesti köyhät ovat lihavia ja ne isot vaatteet häviää hyllyistä ekaksi.

Vierailija
5/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nettikirppiksillä on isoja kokoja ja toisekseen kausiruoka on halpaa, joten tuo ”lihottava ruoka on halpaa ” on täysin virheellinen väite. Jenkeissä väite pitää paikkansa, ei täällä.

Vierailija
6/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä ötököitä niiden vaatteiden mukana kantaa kotiinsa?

Uusista vaatteista ja tekstiileistä on löydetty syöpää aiheuttavia kemikaaleja. Muistakaa pestä huolellisesti!

Vierailija
7/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Mainostat, että olet ostanut kirpparilta "käyttämättömiä" vaatteita. Eli ei sinullekaan ne käytetyt kelpaa.

Vierailija
8/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html?p=1&product_list_order=n…

No, tuossa esim yhden nettikirppiksen naisten vaatteet koossa XXL - XXXXL kategoriassa vähänkäytetyt/täysin käyttämättömät ja uudet.

Löytyy yli 1300 vaatetta. Ei kun selaamaan.

Ohis

Vierailija
9/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nettikirppiksillä on isoja kokoja ja toisekseen kausiruoka on halpaa, joten tuo ”lihottava ruoka on halpaa ” on täysin virheellinen väite. Jenkeissä väite pitää paikkansa, ei täällä.

Mitä tarkoittaa nettikirppis? Onko se näitä tori.fi tyylisiä, että joutuu soittamaan ihmisille?

Vierailija
10/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa nettikirppis? Onko se näitä tori.fi tyylisiä, että joutuu soittamaan ihmisille?

Vähän käytetty ja Emmy. Sellpy (H&M tarjoaa alennusta)

Vierailija
11/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Mainostat, että olet ostanut kirpparilta "käyttämättömiä" vaatteita. Eli ei sinullekaan ne käytetyt kelpaa.

Muunmuassa käyttämättömiä. Kelpaa myös käytetyt toki, en missään sanoisi ettei kelpaisi. Siistiä pitää kyllä olla, ja onkin. Pointti on kuitenkin siinä että kirpputoreilta löytyy HALVALLA, JOPA täysin käyttämätöntä vaatetta. Ja ihmettelen miksi ihmiset eivät halua kirppareilta ostaa.

Jos eteesi laitetaan kaksi uutta talvitakkia, toinen maksaa 90 € ja toinen 4,70 €, muuta eroa ei ole kuin ostopaikka, niin en jaksa käsittää miksi jotkut haluavat silti maksaa sen 90 euroa, vaikka rahat on tiukilla?

Ap

Vierailija
12/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän käytetty ja Emmy. Sellpy (H&M tarjoaa alennusta)

En ollut kuullutkaan tuollasista. Käyn kyllä ihan kivijalkaliikkeissä ja niissä ei ole lihaville vaatteita.

Vierailija
13/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaankaan tarvi soitella, eikä kirjoitella yv av jono-viestejä.

Klikkaat haluamasi tuotteet virtuaaliseen ostoskoriin mitä ostat ja maksat kassalla tai laskulle. Paketti tulee postiin tai automaattiin tai lisähinnasta kotiin.

Ps. Ainakin Vähänkäytetyllä suosittelen käyttämään rajaa-toimintoa, tuotteita on yli 250 000, ei tarvi etsiä neulaa heinäsuovasta!

Vierailija
14/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita kyllä kirpputorilta kenkiä ei. Lapsille kenkäkaupasta sopivan kokoiset sovittaen.

Vierailija
15/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisempaa on, että ihmisellä on pulaa sopivista ja siisteistä vaatteista, joita tekee mieli käyttää. Melkein kaikilla on ihan liikaa vaatteita, jotka vain lojuvat kaapissa eivätkä sovi muiden vaatteiden kanssa käytettäviksi, ovat joko liian hienoja tai liian kulahtaneita.

Itse olen huomannut säästäväni parhaiten vaatemenoissa, kun ostan vain hyvälaatuisia vaatteita ja vain tarpeeseen.

Toki on myös kirppareilta tehtyjä löytöjä, erityisesti lyhyt ja pitkä hyvälaatuinen villatakki, joita käytän juhlallisemmissa tilanteissa.

Vierailija
16/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki vaatteet alennusmyynneistä ja käytän ne sitten loppuun asti. 

Vierailija
17/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin en osta? Mä ostan vaatteet käytettynä.

Vierailija
18/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa, kun ahkerat työssäkäyvät veronmaksajat kustantavat mulle uudet kuteet.

Vierailija
19/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin ihan normikaupasta alesta ison paketin sukkia ja kolme paitaa yhteensä vain noin 11 euroa.

Vierailija
20/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaikki vaatteet alennusmyynneistä ja käytän ne sitten loppuun asti. 

Oletko tämä kaverini? Minäkin käytän vaatteeni loppuun asti, mutta ostan silti kirppiksiltä. Sain juuri talvitakkini 85,30 euroa halvemmalla kuin kaverini, joka osti omansa alesta.

Voisitko sinä vastata kuitenkin itse aloituksen kysymykseen, ihan vilpittömästi haluaisin siis tietää, mikä kirpputoreissa on se "nounou"?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä