Tyhmän ihmisen ominaispiirteet
1) Tyhmä ihminen luulee olevansa viisas; Tyhmä ihminen ei edes ymmärrä olevansa tyhmä, koska tyhmyyden tiedostaminen vaatii de facto älykkyyttä.
2) Tyhmälle ihmiselle kaikki on mustavalkoista: Väite on joko totta tai valhetta - mitään harmaansävyjä ei ymmärretä.
3) Tyhmä ihminen sanoo yhtä ja tekee toista. Tyhmälle ihmiselle sanat ovat ensisijaisia ja teot toissijaisia.
4) Tyhmä ihminen valehtelee jatkuvasti: joko tietoisesti tai tiedostamatta.
5) Tyhmälle ihmiselle ideaalimaailma edustaa todellisuutta ja reaalimaailma valheellisuutta.
6) Tyhmä ihminen on idealisti.
Jatkotoimenpiteet hölmöläisten hallinnassa seuraavat em. tosiasioista.
Kommentit (146)
Olet väärässä. Olen tyhmä ihminen ja ymmärrän sen, ymmärsin jo esikoulussa.
En aina kykene elämään, kuten "opetan" vaikka haluaisinkin ja joskus valehtelen liittyen tähän.
Muut väitteet eivät päde minuun.
Oikeasti olen äärimmäisen tyhmä. En pysty auttamaan ala-aste ikäistä lastani matikassa. En kyennyt käymään ammattikoulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun huomasin että on olemassa paljon älykkäämpiä ja nopeampia, niin lopetin samantien nämä harrastukset, kun tiesin että en voi olla paras. Todella masentavaa kun tajuaa että ei vaan äly ja nopeus riitä.
Tämän takia myös ihmettelen näitä tyyppejä jotka käy pelaamassa jossain 6 divarissa. Eikö niitä hävetä kun ovat ihan surkeita ja pelaavat toisia surkeita vastaan. Itse en osaa ottaa pelaamista rennosti höntsäilymielessä, joten miettisin vain että olenpa pazka kun tällä tasolla joudun pelaamaan.
Aivan. Tyhmien kannattaisi oikeesti lopettaa kaikenlainen tekeminen ja olla vain sohvalla ja pössytellä tai juoda tai molempia. Saa suurimman hyödyn elämässä.
Joku tyhmä työ jossa on surkea palkka tai harrastus jossa ei äly riitä tai taidot, niin parempi olla sohvalla hyvissä fiiliksissä kuin tehdä jotain tyhmää.
Ei tyhmän kannata tehdä oikein mitään. Sen kun tajuaa niin ei ole enää niin tyhmä kuin tyhmät on
Eräs tuttu on tyhmä kuin saapas ja marisee aina miksi missäkin asiassa "ei käytetä järkeä", eli tehdä juuri kuin hän haluaa, varsinkin mielipidekysymyksissä. Nimittelee muita (yleensä paljon viisaampia) siekailematta idiooteiksi ja tyhmiksi.
Myös jumaloi Trumpia ja vihaa vähemmistöjä ja Yhdysvaltojen demokraatteja. Tuskin tarvitsee sanoa että elää pääosin netissä ja uutislähteenä on salaliittoteoreetikkojen YouTube-kanavat. Valtamedia tietenkin valehtelee joka asiassa, paitsi jos sattuu tukemaan omaa näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
7) Tyhmä ihminen roikkuu av-palstalla
Kuten sinä ja mä otan susta heti mallia.
Kuuluu persuihin ja on ylpeä siitä. Ei kadu mitään.
Kaikista vaarallisimpia ovat tyhmät ihmiset, jotka kuvittelevat olevan fiksuja ja älykkäitä.
Tyhmä ei myöskään erota logos, ethos ja pathos välistä eroa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tyhmä ja tiedän sen itsekin. Moni ihminen on sanonut minulle suoraan, että minä olen tyhmä ja minä olen sanonut heille, että he ovat siinä oikeassa. Minä en ymmärrä monia asioita yhtä nopeasti kuin muut. Jos jonkun asian ymmärtää porukassa muut heti yhdellä kertomalla, niin minä en välttämättä ymmärrä sitä ennen kuin se selitetään minulle toisen kerran käyttäen selkokielen kaltaista kieltä eli helposti ymmärrettävämpää kieltä että ymmärrän asian. Muutenkin törmään todella usein asioihin, joissa tyhmyyteni tulee esille. Esim. eilen innostuin ostamaan melkein kilon irtokarkkia kaupasta vain kun ne olivat tarjouksessa eikä se ollut todellakaan fiksusti tehty koska minulla on ennestäänkin hampaat huonossa kunnolla, olen reilusti ylipainoinen eikä minulla ole hirveästi rahaa eli rahat olisi voinut käyttää paljon hyödyllisemminkin.
Et ole tyhmä. Ehkä omaat esim.asperger-piirteitä, jolloin kaikki vitsit ei heti avaudu sinulle. Älä pilkkaa itseäsi.
Tyhmä ihminen ei ymmärrä syy-seuraus-suhteita. Tyhmyyttä on myös ylimielisyys, huonot käytöstavat, röyhkeys jne.
Orpon hallitus on kokoelma tyhmiä ääliöitä pahimmillaan. EK vetelemässä takapiruna naruista ja nukkehallitus täynnä hyödyllisiä idiootteja.
Yleisin yhdistävä piirre on juuri se, että ollaan niin tyhmiä, ettei ymmärretä olevansa tyhmiä, ja pidetään muita tyhminä, eli ei eroteta ketkä on älykkäitä ja ketkä ei ole.
Ei se tietenkään ole aina helppoa, mutta näille ylivoimaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa suhteuttaa eikä kyseenalaistaa. Ei tunne edes alkeellisimpia lakeja.
Näiden lisäksi: heikko arvostelukyky, huono suhteellisuudentaju, ei ymmärrä eikä hahmota syy-seuraussuhteita sekä altis mielipidevaikuttamiselle. Ristiriitainen ja epälooginen ajattelu, suodatramaton ajatusten ulosanti, mikä antaa moukkamaisen vaikutelman. Kaikin tavoin hidas. Kaikki tämä loistaa ulospäin myös yleisessä habituksessa ja näkyy jo ns. otsaluun asennossa. Yleisvaikutelma: luotaantyöntävä ja vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista vaarallisimpia ovat tyhmät ihmiset, jotka kuvittelevat olevan fiksuja ja älykkäitä.
Joo mutta he eivät kehittäneet atomipommia tai konekivääriä....
Tyhmä todennäköisesti ei kehittänyt edes puunuijaa. Sanoisin että kaikki maailman kauheudet ja maapallon tila on älykkäiden ihmisten lopputulosta.
Älykkäät pitäisi linkoa ulos maapallolta, mutta sitähän ne suunnitteleekin. Eliitti suunnittelee poistuvansa planeetalta, kun kaikki on ensiksi paskottu ja ihmiset köyhdytetty.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei myöskään erota logos, ethos ja pathos välistä eroa.
Tyhmä on täysin teflonia kaikenlaiselle vaikuttamiselle ja pakkosyötölle. Häneen ei voi asentaa mitään koodia vaikuttamaan. Korkeintaan alkeellisella tasolla tyhmä provosoituu, eikä toimi silloinkaan halutulla tavalla.
Se on ainoa keino saada tyhmä pois hetkellisesti automaattisesta tilasta. Tästä syystä tyhmät hyvn harvoin käyvät äänestämässä tai uskovat vapaaseen tahtoon. Tyhmä ei myöskään stressaa ja heidän resilienssi on hyvä. Tyhmä ei murehdi tai huolehdi tulevaisuudesta. Tyhmä ei tunne klassista aikajanaa samassa suhteessa kuin nykyihminen ajan määrittelee janana ja historian jatkumona. Tyhmälle aika on vain piste tai pyörre. Monesti tyhmät oppii kellonkin myöhemmin kuin ihmiset normaalisti oppii ala-asteella. Heille aikaa ei tavallaan ole olemassakaan. Sekin tekee tyhmästä täydellisen saippuan, jota ei saa hallintaan.
Tyhmä lyö, koska tuntuu hyvältä lyödä sillä hetkellä, sama pätee syömiseen ja naimiseen. Tyhmä on kuin onnengeggo. Tyhmän kanssa vain häviää, koska tyhmä ei pelaa samaa peliä. Tyhmän kanssa pelataan aina tyhmän ehdoilla. Siksi voitto on mahdotonta. Tyhmä ei myöskään pelaa voittaakseen. Tyhmä ei tiedä olevansa pelissä, mutta jos huomaa olevansa kutsuttu peliin, niin hän venyttää sääntöjä ja pelaa peliä kuin GTA:n pelaaja pelaa peliä suorittamatta tehtäviä.
Tyhmä on Louzye Cannoen.
Neroutensa löytäneet itserakkaat keskinkertaisuudet ottavat tällaisissa aiheissa esille Dunning-Kruger - efektin, perustellakseen ... jotain.
1. Kykenee toistamaan samoja virheitä
Henkilö, joka ei opi virheistään, saattaa vaikuttaa vähemmän älykkäältä. Toistuva epäonnistuminen ilman oppimista voi antaa kuvan, että henkilö ei ymmärrä tilanteiden syitä ja seurauksia.
2. Kapea ajattelutapa
Ihmiset, jotka eivät ole avoimia uusille ajatuksille tai eivät ota huomioon muiden näkökulmia, voivat vaikuttaa ajattelemattomilta tai jääräpäisiltä. He voivat olla jäykkiä omissa uskomuksissaan, eivätkä kykene muuttamaan mielipiteitään vaikka uutta tietoa tulisi esiin.
3. Pintapuolinen ajattelu
Ihmiset, jotka eivät syvenny asioihin tai pohdi niitä tarkemmin, voivat tehdä hätiköityjä päätöksiä ilman, että miettivät laajempia vaikutuksia. Tällainen ajattelu saattaa johtaa virheellisiin tai naiiveihin päätöksiin.
4. Vaikeus ymmärtää perusasioita
Jos joku ei pysty ymmärtämään yksinkertaisia konsepteja tai käsitteitä, se voi viitata siihen, että henkilö ei ole erityisen älykäs tai hänellä on vaikeuksia hahmottaa monimutkaisempia asioita.
5. Kriittisen ajattelun puute
Ihmiset, jotka hyväksyvät kaiken ilman kyseenalaistamista ja ajattelemista, voivat vaikuttaa vähemmän älykkäiltä. Kriittinen ajattelu, jossa arvioidaan tietoa ja tehdään omia johtopäätöksiä, on tärkeä piirre älykkäälle ihmiselle.
6. Harkitsemattomat päätökset
Impulsiivisuus ja harkitsemattomuus voivat olla merkkejä siitä, ettei henkilö osaa punnita vaihtoehtoja ja heidän kyky tarkastella pitkän aikavälin seurauksia voi olla heikko.
7. Kyvyttömyys kommunikoida selkeästi
Ihmiset, jotka eivät osaa selittää ajatuksiaan tai jotka eivät osaa keskustella monimutkaisista aiheista, voivat antaa vaikutelman, että heidän ajattelunsa ei ole kovin syvällistä.
8. Välinpitämättömyys ympäröivästä maailmasta
Jos joku ei ole kiinnostunut oppimaan uutta, eikä ole kiinnostunut kehittämään itseään tai ymmärtämään yhteiskunnallisia ja kulttuurisia kysymyksiä, se voi viitata siihen, ettei hän ole erityisen analyyttinen tai ajattelun suhteen utelias.
9. Epälooginen käyttäytyminen
Jos joku toimii usein tavalla, joka ei ole loogista tai ei ole perusteltavissa järkiperusteilla, voi olla vaikea nähdä hänen toiminnassaan syvällistä ajattelua. Tämä voi liittyä impulsseihin tai kyvyttömyyteen arvioida tilanteita realistisesti.
10. Itsekeskeisyys
Jos henkilö ei kykene näkemään asioita muiden näkökulmasta tai on täysin keskittynyt omaan maailmankuvaansa, hän saattaa vaikuttaa pinnalliselta ja ajattelemattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Neroutensa löytäneet itserakkaat keskinkertaisuudet ottavat tällaisissa aiheissa esille Dunning-Kruger - efektin, perustellakseen ... jotain.
Kyllä.
Akateemisessa maailmassa 1800-luvulla kiihtynyt perinne argue MEN taatiosta on tilanne, josssa kaksi älykköä miestä selvitää erimielisyydet asein tai sivistyneemmin nyrkein. Voittaja oli älykkäin.
Voittaja oli suosiollinen Jumalalle ja täten oikeassa.
Myöhemmni naisetkin saivat oikeuden opiskella ja älykkyys sai uusia ulottuvuuksia. Enää voimakkain ei välttämättä ollut älykäs ja älykkyys ei ollutkaan sama kuin voima on. Edelleen löytyy länsimaista ihmisryhmiä tai ööh joukkoja, ihmismassoja, joissa älykkyys on yhtä kuin mies, ei nainen.
Koska ennen hyvinä aikoina väittelytilaisuus saattoi äityä väkivallaksi ja jopa luentosaleissa saattoi syntyä joukkotappeluita. Näin kävi antiikin aikoinakin miesten maailmassa, jossa lopulta voima on todellista älykkyyttä.
Huumorintajuttomuus, kaikkeen takertuminen, pahantahtoisuus.... anteeksiantamattomuus... jne. tyhmän ihmisen merkkejä. ja ateismi myös.
Vierailija kirjoitti:
1. Kykenee toistamaan samoja virheitä
Sama virhe ei voi olla sama, koska henkilö vanhenee ja vanhana tehty sama virhe, ei ole sama kuin sekunti sitten tehty virhe. Siksi asia toistuu ikuisesti eri henkilöiden toimesta, koska yhtä samaa ei voi olla koskaan.
Kaikkiin noihin kohtiin käy myös apatia ja välinpitämättömyys. Energiaa säästävä tapa elää. Suomessa laiska on negatiivinen sana, niin en käytä sitä tässä yhteydessä.
Henkilö on ymmärtänyt syvällisesti kaiken perustan ja ei näe järkeä panostaa perusasioihn. Henkilö ei keskity ajatuksiin ja ei käytännössä ajattele lainkaan. Hänellä ajatukset on kuin hengittäminen. Hän ei myöskään pyri ajatuksissaan mihinkään hän on päästänyt irti ajattelusta, jolloin ei ole enää edes kapeaa ajattelutapaa tai virheitäkään. On vain ulkopuolisen arvio, johon ulkopuolinen on käyttänyt energiavarojaan.
Energiaa säästävä ei myöskään tee päätöksiä pitkälle, koska se vie energiaa ja tuottaa pettymyksiä. Päätökset on lähinnä syöminen, nukkuminen, ulostaminen ja raapimiset sekä nenänkaivuu. Tulevaisuuta ei voi ennustaa. Nälän tullessa henkilö menee kalaan, mutta sekin voi olla turhaa, koska kalaa ei välttämättä saa. Siksi toisinaan pelkkä paikalle jääminen, paasto ja lepo on mielummin paikallaan. Jos henkilö kuitenkin lähtee yrittämään kalaa todellisen nälän tullessa (kerran viikossa), niin päätös on todellinen koko elimistön päätös pyrkiä laittamaan jotain sisäänsä. Tästä syystä henkilö voi päästää saaliseläimen pakoon tai jättää marjat keräämättä, koska on turha käyttää resursseja huomiseen, koska huomista ei hänen elämässään ole sellaisena kuin ulkopuoliset elämäänsä elää.
Energiaa säästävä apaattiaan alati vaipuva ei myöskään keskustele pitkällisesti. Kaikki keskustelut ja ajatukset on jo kirjoitettu ylös ja hän olisi vain niiden toistaja. Energiaa säästävä käy keskustelut päänsä sisällä, eikä keskity niihinkään mitenkään. Joskus voi kyllä naurattaa ja luola raikuu naurua. Maailma on hänen silmissään hiljentynyt jo ennen kuin oppi puhumaan. Suuta käytetään lähinnä syömiseen ja haukotteluun.
Henkilö joka säästää energiaa on hyvin epäloginen. Hän ei tavoittele etuja ja tee samalla asioita, jolla hoitaisi monta asiaa kerralla. Hän pyrkii olemaan tekemättä yhtään mitään asiaa ja löytää sen oleellisimman asian mikä tulee tehdyksi. Sitäkään hän ei erikseen kirjaa ylös vaan tekee sen, jos on tehtävää. Saattaa ulkopuolisen silmissä näyttää ihan perhoselta, joka lentelee joka suuntaan päämäärättömästi, niinkuin henkisessä mielessä. yleisesti ollaan vain paikallaan energiaa säästellen.
Energiaa säästävä henkilö elää hetkessä nyt, eikä näe illuusioita siitä miten muut näkökulmia näkee, koska hän ei mieti pitkälle yli napaansa tai elä harhamaailmassa, koska tässä todellisuudessa ei kyetä näkemään muiden kautta yhtään mitään. Näkökulmista puhumattakaan. Hän on aidoimmillaan totaalisen itsekäs, koska ei voi olla mitään muuta, ellei olisi mielisairas ja sanoisi olevansa esimerkiksi Jezus, Laozi, Stalin, Jumanji, YamiBolo, Michael Jackson ja Kalevalan presidentti Ramedius II
Hain täältä kokemuksia, miten selvitä elämässä tyhmän ihmisen kanssa. Kommentoijat sekoittavat tyhmän tietämätttömään ja on vastakkainasettelua tyhmän ja ns. viisaan kanssa. Asia ei ole niin. Kun elät vuosia kiukkuisen, agressiivisen, ymmärtämättömän, epäsiistin ja laiskan ihmisen kanssa. Asunto olisi kuin sikolätti, jos en omalla esimerkillä korjaa ja vie roskia, pidä lemmikin astioita puhtaana, antaa niille ruoat, siivoa ja pitää samalla toinen hyväntuulisena. Minun voimat alkavat olla lopussa.