Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viihdy Seinäjoella

Vierailija
06.01.2015 |

Onko kukaan muu täällä? Vihaan tätä paikkaa! Itkettää kun piti palata tänään opiskelijakämppään... Tää ei tunnu yhtään kodilta, vaikka 3 vuotta täällä oon jo asunut.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:51"] [quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:47"] No muuta pois. Niin kaikki muutkin tekee. Seinäjoki on yksi Suomen kamalimmista kaupungeista. Tai no ehkä Kauhajoki ja Lapua ajaa edelle. [/quote]   Itseasias Seinäjoki on yks Suomen muuttovoittoisimpia kaupunkeja O.o mielenkiintoinen näkemys! [/quote]Ei sinne kukaan muuta mutta kun alkuperäisväestö valitettavasti lisääntyy minkä ehtii, kun eivät ehkäisystä mitään tiedä tai sitten uskonto estää ehkäisyn käytön. Toisekseen ovat oppineet että mitä enemmän lapsia, sitä enemmän tukia. Vanha kunnon eteläpohjalainen uskoo siihen, että lapsi tuo leivän taloon. Tosin sitten sitä sisäsiittoisuutta on Etelä-Pohjanmaalla todella runsaasti, ikävä kyllä. Mut se on seurausta siitä kun sama porukka ja samat suvut naiskentelee toisiaan ristiin eikä geenit vaihdu. Havaintoja voi käydä tekemässä jossain Nurmoon syrjäkylässä että minkälaista jälkeä se tuottaa. [/quote] Voi helvetin uuno :D Olis kiva tietää ikäs...

[/quote]

Hyviä pointteja, älä dissaa! Tulee huono fiilis :(

Alex

Vierailija
62/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh, Seinäjoki on niin ruma, tasainen ja harmaa. Tosi masentavan näköinen paikka. Vertaa vaikka johonkin Jyväskylän seutuun, mäkistä ja paljon suuria järviä. Mulle maisemat tekee paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:47"]

No muuta pois. Niin kaikki muutkin tekee. Seinäjoki on yksi Suomen kamalimmista kaupungeista. Tai no ehkä Kauhajoki ja Lapua ajaa edelle.

[/quote]

Itseasias Seinäjoki on yks Suomen muuttovoittoisimpia kaupunkeja O.o mielenkiintoinen näkemys!

[/quote]Ei sinne kukaan muuta mutta kun alkuperäisväestö valitettavasti lisääntyy minkä ehtii, kun eivät ehkäisystä mitään tiedä tai sitten uskonto estää ehkäisyn käytön. Toisekseen ovat oppineet että mitä enemmän lapsia, sitä enemmän tukia. Vanha kunnon eteläpohjalainen uskoo siihen, että lapsi tuo leivän taloon. Tosin sitten sitä sisäsiittoisuutta on Etelä-Pohjanmaalla todella runsaasti, ikävä kyllä. Mut se on seurausta siitä kun sama porukka ja samat suvut naiskentelee toisiaan ristiin eikä geenit vaihdu. Havaintoja voi käydä tekemässä jossain Nurmoon syrjäkylässä että minkälaista jälkeä se tuottaa.

[/quote]

No nyt kyllä :D Tunnen todella paljon paluumuuttajia, eli tavallaan olet oikeilla jäljillä. Jokin täällä vain vetää puoleensa. Lisäksi lähialueen pienemmiltä paikkakunnilta muutetaan paljon Seinäjoelle, joten kaupunki kasvaa jatkuvasti. Toisin kuin esimerkiksi Vaasa, joka on ollut muuttotappiollinen jo monta vuotta. Ja olen asunut Nurmon puolella siihen asti, kunnes lähdin opiskelemaan. Ennen perheen perustamista muutettiin mieheni kanssa takaisin tänne, koska haluttiin turvalliseen kaupunkiin, jossa on hyvät koulut ja monia vaihtoehtoja lapselle (erikoisluokkia löytyy urheilusta musiikkiin ja tieteisiin) ja ollaan kuitenkin suht lähellä kaikkia palveluita.

terveisiä Joupista!

Vierailija
64/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:59"]

Minä olen lapsena asunut Seinäjoella, ja muuttaisin sinne takaisin vilauksessa jos tilaisuus koittaisi, sehän on erittäin hyvä kaupunki, ei ole kylähulluja (+juoppoja, narkkeja, mustalaisia ja mamuja) ja paskasta niinkuin Helsingissä eikä hurreja niinkuin Vaasassa ja Kokkolassa. Erittäin hyvät liikenneyhteydet, kaikkea mahdollista harrastusmahdollisuutta, työpaikkoja ja isoja tapahtumia joka lähtöön, kummasti sinne vuosikymmenestä toiseen porukkaa lappaa kymmeniä tuhansia aina kun joku tapahtuma järjestetään. 

[/quote]Niin mutta ne tulee tapahtumiin käymään ne muut Seinäjoella lappaajat, ei ne sinne asumaan muuta. Tulevat Provinssiin eikä niitä mikään Seinäjoki kiinnosta. Sama Tangomarkkinoiden kanssa.

[/quote]

No mutta tulevat vaikka Seinäjoki ei kiinnostaisikaan, eivät tulisi jos olisi ihan paska paikka. Ei kaikkien kaupunkien tapahtumat menesty yhtä hyvin, ja monta samalla paikkakunnalla, vuosikymmenestä toiseen.

Vierailija
65/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki sijoittui toiseksi Suomen kaupunkien onnellisuusvertailussa :)

Näistä syistä Seinäjoki on onnellinen

Vierailija
66/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Kouvolaan, niin loppuu väninä! Täällä on ihmisen hyvä olla.

Vierailija
67/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn oikein hyvin Seinäjoella. Olen syntynyt täällä ja vieläkin asun :) Tuskin muutan ainekaan hetkeen pois. :) -N20

Vierailija
68/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:03"]

Yh, Seinäjoki on niin ruma, tasainen ja harmaa. Tosi masentavan näköinen paikka. Vertaa vaikka johonkin Jyväskylän seutuun, mäkistä ja paljon suuria järviä. Mulle maisemat tekee paljon.

[/quote]

Minä taas eteläpohjalaisena en voi sietää mäkiä, enkä niin piittaa järvistäkään, niihin vaan kakarat hukkuu. Asuin muutaman vuoden Ähtärissä, se on tosin eepeen alueella, mutta maisemat on jo keskisuomalaisia mäkineen ja satoinen järvineen, ja kyllä ne helvetin mäet oli järkyttäviää! Muuten kiva pieni kaupunki, mutta ne mäet... aina kun meet johonkin niin joka kerta pitää raahustaa jotain helvetin vastamäkeä, ja talvella ne on vielä jäässä, ylös hankala päästä ja alastulo vaarallista. Seinäjoen arkkitehtuuria ihaillaan ympäri maailmaa, Japanilaiset turistit käyvät kuvaamassa ihan onnessaan. En itsekään tykkää Aallon suunnittelemista rakennuksista, mutta ei se yleisesti se keskusta ole yhtään sen kummempi kuin muidenkaan samankokoisten kaupunkien. Jos rumaa kaupunkia etsii niin esim. Riihimäki on ihan järkky.

Vierailija
69/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki <3

Vierailija
70/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:53"]öööh, siis tiedätkö muka jonkun joka VIIHTYY Seinäjoella? sehän on keskellä ei mitään
[/quote]

Mutta kaikille ei olekkaan tärkeintä asua keskellä suurta kaupunkia, jotkut vain nauttivat pohojammaan rauhallisista seuduista :) N20

Vierailija
71/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en viihdy Raumalla. Pakko opiskelujen takia siellä vielä kituuttaa 3 vuotta :(

Vierailija
72/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan hyvä kaupunki! Tarpeeks kaikenmoista, mut ei kumminkaan mikään suurkaupunki, siisti keskusta ja helppo ajaa, hyvät opiskelumahdollisuuset jne ka halpa vuokra verrattuna muihin isompiin citeihin! Terkuin Tuuri

Vierailija
73/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy minäkään. Johtuu ehkä ympäristöstä, lapsuuden olen viettänyt havumetsien suojassa, järven rannalla. Seinäjoki on ankea ja siellä haisee! Onneksi pääsen keväällä pois!

Vierailija
74/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
75/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää! Mä en ite viihtynyt yhtään Tampereella opiskeluaikana. Oli kavereita kyllä, mutta tunsin itseni yksinäiseksi. Nyt asun Seinäjoella ja viihdyn täällä hyvin, mitä nyt naisten mentaliteetti on jotenkin ärsyttävän mahtaileva.
- alunperin keskisuomalainen nainen

Vierailija
76/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. On ihan normaalia inhota Seinäjokea.

Vierailija
77/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi seinäjoki. :D Mä en pääse täältä varmaa koskaan muuttaa pois. :D

Vierailija
78/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en viihdy kauhajoella

Vierailija
79/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:46"]

Feel your pain... Tää kaupunki on niin perseestä ja ootan vaan että olis mahdollisuus muuttaa täältä pois.. Joka paikkaan on pitkä matka...

[/quote]

Ai Seinäjoella kaikkialle pitkä matka, hah! Et oo tainnut asua pääkaupunkiseudulla tai isommissa kaupungeissa? Seinäjoen paras puoli on just lyhyet välimatkat kaikkialle.

Vierailija
80/115 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaisin Seinäjoen ja helvetin antaisin Seinäjoen vuokralle ja asuisin helvetissä. Nimim. Ohikulkija (Seinäkirjoitus Seinäjoen vanhan puuaseman vessassa)