Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! En tiedä mitä teen!

Vierailija
06.01.2015 |

Olen 16 tyttö lukiossa ollut puol vuotta. En pärjää siellä. Opiskelu ei kiinnosta. Vaikka yritän niin vuosien takainen koulu angstaus pukkaa päälle! En vain jaksa. Kaksi nelosta jo. Muut on ollu hyvä jos kutosta. Todistus on 7,3 mitä teen? En varmaan pääse edes töihinkään! Haluaisin olla töissä tai perustaa oman yrityksen samoin, kuin isäni joka ei välittänyt koulusta (skippaili, ei opiskellut mitään) mutta sai perustettua arvoltaan ison yrityksen! 

Auttakaa Pliis! :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos vaihtaisit lukiosta muualle opiskelemaan? Ei lukio ole pakollinen. Opiskeluahdistus sen sijaan voi toki tulla toisessakin oppilaitoksessa, mutta silloin voisit heti opintojen alussa käydä opinto-ohjaajalla tai kuka siellä vastaakaan opiskelijoiden henkisestä hyvinvoinnista. Äläkä turhaan vertaa itseäsi isääsi. Sinä olet sinä ja teet elämästäsi sellaisen kuin haluat ja pärjäät niissä asioissa missä pärjäät.

Vierailija
2/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset menisi isäsi firmaan töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää amiksesta joku kiinnostava linja, tai mene vaikka talouskouluun josset muuta keksi. Kokemuksesta voin sanoa että lukiota on melkoisen turha käydä, rasitat vaan turhaan itteäsi kun sen sijaan voisit opiskella jotain hyödyllistä. Nykyään korkeakouluihin pääsee amiksestakin yhtä lailla, myös yliopistoon.

Vierailija
4/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:30"]

No mitäs jos vaihtaisit lukiosta muualle opiskelemaan? Ei lukio ole pakollinen. Opiskeluahdistus sen sijaan voi toki tulla toisessakin oppilaitoksessa, mutta silloin voisit heti opintojen alussa käydä opinto-ohjaajalla tai kuka siellä vastaakaan opiskelijoiden henkisestä hyvinvoinnista. Äläkä turhaan vertaa itseäsi isääsi. Sinä olet sinä ja teet elämästäsi sellaisen kuin haluat ja pärjäät niissä asioissa missä pärjäät.

[/quote]

kiitos! Mutta se on vaikeaa! Kaikki kummitätini lapset on suorittanut lukion ja kaikki on saanut l JOKAISESTA! Yksi sai vissiin huonomman mutta kävi nostamassa niitä kumminkin! Ja eihän mun ka:lla mihinkään pääse edes! :( 

-Ap

Vierailija
5/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:33"]

Yritä löytää amiksesta joku kiinnostava linja, tai mene vaikka talouskouluun josset muuta keksi. Kokemuksesta voin sanoa että lukiota on melkoisen turha käydä, rasitat vaan turhaan itteäsi kun sen sijaan voisit opiskella jotain hyödyllistä. Nykyään korkeakouluihin pääsee amiksestakin yhtä lailla, myös yliopistoon.

[/quote]

en vain tiedä mihin! :( eikä mun ka riitä varmaan mihinkään! :(

Vierailija
6/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa:

Edelleen kokemuksesta voin sanoa, että kyllä seiskan tokarilla pääsee kouluun. Ei ehkä eliittikouluihin mutta itse pääsin surkealla 6,8 lukion keskiarvolla Lahteen kokiksi opiskelemaan ammattikouluun(vaihdoin tosin sitten ns.huonompaan kouluun mutta ala oli mieleisempi).

Niin kliseistä kun se onkin, niin sun pitää nyt ottaa sellainen asenne että sun elämä, sun valinnat. Teet mikä sua kiinnostaa ja älä välitä muista. Niin pääset vielä pitkälle.

Vierailija
7/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset menisi isäsi firmaan töihin?

[/quoteen halua jatkaa isän alaa koska inhoan sitä, tiedän kyllä että jos se olisi ainoa mihin voisin mennä on pakko, mutta en vain halua. Se on rankkaa enkä ole kiinnostunut siitä alasta. Kaikki mikä ei kiinnosta en vain pysty! Yritän mutta kun olen nelosluokasta asti ollut tälläinen sitä on vaikeaa muuttaa! :(

-ap

Vierailija
8/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:38"]

4 jatkaa:

Edelleen kokemuksesta voin sanoa, että kyllä seiskan tokarilla pääsee kouluun. Ei ehkä eliittikouluihin mutta itse pääsin surkealla 6,8 lukion keskiarvolla Lahteen kokiksi opiskelemaan ammattikouluun(vaihdoin tosin sitten ns.huonompaan kouluun mutta ala oli mieleisempi).

Niin kliseistä kun se onkin, niin sun pitää nyt ottaa sellainen asenne että sun elämä, sun valinnat. Teet mikä sua kiinnostaa ja älä välitä muista. Niin pääset vielä pitkälle.

[/quote]

kiitos! Mutta kun en vain tiedä mitä.. Se oli ainoa syy miksi menin lukioon... Saatan innostua jostakin alasta päiväksi mutta se vaihtelee niin usein.. 

-Ap 

Vierailija
9/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala huoraksi! Niin saat rahaa. Olet nuorikin vielä. Kyllä käy jos et ole ruma.

Vierailija
10/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 yhäkin:

Niin, se voi olla vaikeaa hakea jossei yhtään tiedä minne. Mulla oli ihan sama ongelma ja siksi päädyin istumaan kolme vuotta turhaan lukiossa tekemättä mitään arvosanojen eteen, mikä kaduttaa koska nyt voisin olla jo ammattiin valmistunut, mutta sillehän ei enää mitään voi.

Josset ole opon kanssa vielä jutellut niin tee se. Sulle sopivaa alaa ei oikein voi muut valita, opo saattaa helpottaa sitä miettimistä.

Tsemppiä, kyllä se siitä.

Vierailija
11/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:46"]

4 yhäkin:

Niin, se voi olla vaikeaa hakea jossei yhtään tiedä minne. Mulla oli ihan sama ongelma ja siksi päädyin istumaan kolme vuotta turhaan lukiossa tekemättä mitään arvosanojen eteen, mikä kaduttaa koska nyt voisin olla jo ammattiin valmistunut, mutta sillehän ei enää mitään voi.

Josset ole opon kanssa vielä jutellut niin tee se. Sulle sopivaa alaa ei oikein voi muut valita, opo saattaa helpottaa sitä miettimistä.

Tsemppiä, kyllä se siitä.

[/quote]

kiitos paljon! :) yritän löytää sen hyvän opiskelupaikan! :) 

Vierailija
12/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]  meinaatko että amiksesta pääsee lukemaan lääketiedettä esim. Noin vaan eli sulla täytyy olla lukion syventävät biologiasta, kemiasta ja fysiikasta ja pitkästä matematiikasta on apua. Mikäli ei yhtä'än kiinnostusta eikä juuri päätäkään niin amikseen vaan

Vierailija
13/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule, mene vaikka sinne lukion opon juttusille ja kerro olostasi. Ei siellä lukiossa kannata roikkua, jos ei mitään hyödy. Sinä et ole kukaan niistä lukion käyneistä sukulaisistasi, sinä olet SINÄ! On silkkaa itsensä huijaamista ja omien kykyjen hukkaamista, jos kököttää kolme vuotta jossakin ihan turhaan. Jos nyt ekan syksyn jälkeen ahdistaa, niin ei se lukion loppuun saattaminen mitenkään helpota loppua kohti. Mene opon luo ja juttele, käy myös jonkin muun edes hitusen kiinnostavan oppilaitoksen opon juttusilla ja selvitä mitä kaikkea voi opiskella. Jos haluat oman firman, niin kaupallisen alan opinnot voivat olla hyvä juttu. Mutta joka tapauksessa kannattaa opiskella jotain sellaista joka kiinnostaa, eikä vain roikkua listoilla siksi että joku muukin on ko. oppilaitoksen oppilas ollut aikoinaan.

Vierailija
14/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:52"]

Hei kuule, mene vaikka sinne lukion opon juttusille ja kerro olostasi. Ei siellä lukiossa kannata roikkua, jos ei mitään hyödy. Sinä et ole kukaan niistä lukion käyneistä sukulaisistasi, sinä olet SINÄ! On silkkaa itsensä huijaamista ja omien kykyjen hukkaamista, jos kököttää kolme vuotta jossakin ihan turhaan. Jos nyt ekan syksyn jälkeen ahdistaa, niin ei se lukion loppuun saattaminen mitenkään helpota loppua kohti. Mene opon luo ja juttele, käy myös jonkin muun edes hitusen kiinnostavan oppilaitoksen opon juttusilla ja selvitä mitä kaikkea voi opiskella. Jos haluat oman firman, niin kaupallisen alan opinnot voivat olla hyvä juttu. Mutta joka tapauksessa kannattaa opiskella jotain sellaista joka kiinnostaa, eikä vain roikkua listoilla siksi että joku muukin on ko. oppilaitoksen oppilas ollut aikoinaan.

[/quote]

ihanaa että täällä on niin paljon kannustajia! Kiitos! :) yritän puhua opolle kun huomenna alkaa koulu taas. Kiitos!:)

-Ap 

Vierailija
15/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:44"]

[/quote]

mieti mitä puhut nuorelle! Uskomatonta että täällä on tollassia ku*ipäitä!! 

Ap tsemppii kyllä sää löydät vielä hyvän paikan opiskella. Älä stressaa sitä liikaa. Mieti avoimesti sitä asiaa. :)

Vierailija
16/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:44"]

[/quote]

mieti mitä puhut nuorelle! Uskomatonta että täällä on tollassia ku*ipäitä!! 

Ap tsemppii kyllä sää löydät vielä hyvän paikan opiskella. Älä stressaa sitä liikaa. Mieti avoimesti sitä asiaa. :)

[/quote]

kiitos! Käynkin huomenna opolla juttelemassa:)

-Ap 

Vierailija
17/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo kai tämä on, kun ei kukaan 16-vuotias oikeasti jostain kummitätinsä lasten suorituksista noin innostu. Yrityksen perustamiseen tarvitaan kyllä aivan muuta kuin lukio, eli lähinnä rautaista ammattitaitoa juuri sen yrityksen alalta. Jos siis aiot perustaa kuljetusliikkeen, mene logistiikkakoulutukseen ja jos kampaamon, niin kampaajalinjalle amikseen.

Vierailija
18/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:52"]

Provo kai tämä on, kun ei kukaan 16-vuotias oikeasti jostain kummitätinsä lasten suorituksista noin innostu. Yrityksen perustamiseen tarvitaan kyllä aivan muuta kuin lukio, eli lähinnä rautaista ammattitaitoa juuri sen yrityksen alalta. Jos siis aiot perustaa kuljetusliikkeen, mene logistiikkakoulutukseen ja jos kampaamon, niin kampaajalinjalle amikseen.

[/quote]

kyllä se on paha jos serkut on fiksuja ja itse ei ole! Tiedän ihan kokemuksesta. Varmaan itse olet se fiksu kun et tajua miltä tuntuu olla tossa tasossa! Itse olin ja olen vieläkin! 

Vierailija
19/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin tsemppaamaan lukiossa, on se sen valkolakin arvoista! Saat olla ylpeä itsestäsi kun valmistut ja ennen sitä ehdit miettiä mitä oikeasti haluat. Itse tein sen virheen, että menin amikseen, vaikka eihän niin nuorena vielä voinut edes tietää mitä haluaa opiskella tai minkä parissa työskennellä.

Vierailija
20/20 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:07"]

Suosittelisin tsemppaamaan lukiossa, on se sen valkolakin arvoista! Saat olla ylpeä itsestäsi kun valmistut ja ennen sitä ehdit miettiä mitä oikeasti haluat. Itse tein sen virheen, että menin amikseen, vaikka eihän niin nuorena vielä voinut edes tietää mitä haluaa opiskella tai minkä parissa työskennellä.

[/quote]

Mä taas suosittelen päinvastaista! Olin kuin ap, ja mulle ei koskaan ole ollut mitään hyötyä lukion käymisestä. Olis pitänyt mennä vaikka amikseen mieluummin. En olisi ehkä kouluttautunut mieleiseeni ammattiin, mutta ainakin mulla olisi joku ammatti! Nyt ei ole mitään, kun into ja voimat lopahti täysin ammattikorkeakolussa, jonne mut tungettiin lukion jälkeen, kun en vieläkään tiennyt, mitä haluan. Nyt olen 30 v ja kotirouva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä