Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset tankkaa autoa kunnolla?

Vierailija
06.01.2015 |

Itse pidän tankin aina vähintään puolitäynnä, ja tankkaan sen aina täyteen. Näin pystyn seuraamaan auton polttoainekulutusta. Useimmat tuntuu pitävän tankkia melkein tyhjänä ja tankkaa enintään 20 eurolla kun varoitusvalo syttyy. Miksi?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:21"]

Kulutusmittari ei ole juurikaan valehdellut ainakaan meidän viimeisissä autoissa. Seurasin edellisen auton kulutusta vuoden ja koko vuoden keskiviarvovrhe oli alle 0.1  litraa satasella tankkauksista lasketun ja kulutusmittarin välillä.

[/quote]

Aika yllättävää, minkä merkkisiä autoja on ollut.

[/quote]

Minkä merkkisissä autoissa noita 30% tai 2 litrhan heittoja on ollut? Ja puhutaanko uusista, alle 5 vuotta vanhoista autoista?

-105-

Vierailija
62/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:37"]

Minkä merkkisissä autoissa noita 30% tai 2 litrhan heittoja on ollut? Ja puhutaanko uusista, alle 5 vuotta vanhoista autoista?

-105-

[/quote]

30% ei ole minun kirjoittama ja 1-2litran heittoja on mm. Volvoissa ja BMW:ssä jotka ovat olleet vanhempia kun 5v. niiden kulutus muutenkin pyörii 10l/satasella bensiinimalleissa. Tuskin 4l/satasella vievän dieselin kulutusmittari valehtelee missään 1-2l  se on totta.

googlestahan noita voi lueskella... https://www.google.fi/#q=kulutusmittarin+heitto&spell=1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tankkaa siksi aina 20 eurolla kun ajelen niin vähän että mulla menee se 20e 2vk ajeluihin. Ei ole syytä laittaa bensatankkia täyteen. Sitäpaitsi jos toi mun auto hajoo jonnekin tienposkeen vanhuuttaan niin eipä ainakaan jää 70e mottiin mopopoikien imeä tankista. Mä en vaan yksinkertaisesti viitsi lykätä useamman kuukauden bensoja yhdelle kuulle kun oon aina kuun lopussa muutenkin ilman rahaa vaikka ihan ok palkka onkin. Nettoni on 2400e/kk

Vierailija
64/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:23"]

Mulla ei ole autoa ja laina-autoa tankkaan vain sen verran, mitä olen ajanutkin.

[/quote]

Tollaiselle pihistelijälle en autoani lainaisi... Ei omistajalle saisi jäädä kuluja sulle auton lainaamisesta. Vittu, mikä pälli.
[/quote]
Mitäs kuluja sille jää? Autossa on saman verran bensaa, kuin lainatessa, eikä mulla tuu ajoa viikon aikana kuin 50km.

Vierailija
65/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:48"]

Mitäs kuluja sille jää? Autossa on saman verran bensaa, kuin lainatessa, eikä mulla tuu ajoa viikon aikana kuin 50km.

[/quote]

Kilometrit on ylättävän kalliita, katsoppas kuin monta tuhatta Ferrari 458 hinta laskee kun sillä ajetaan. Oletan siis, että lainaamasi auto on Ferrari hintaluokassa yli 400 tuhatta?

Vierailija
66/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:23"]

Mulla ei ole autoa ja laina-autoa tankkaan vain sen verran, mitä olen ajanutkin.

[/quote]

Tollaiselle pihistelijälle en autoani lainaisi... Ei omistajalle saisi jäädä kuluja sulle auton lainaamisesta. Vittu, mikä pälli.
[/quote]
[/quote]
Kuluminen, kilometrien myötä tuleva arvonalennus. En myöskään lainaisi kaltaisellesi autoa.

Vierailija
67/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:31"]

Samaa olen minäkin ihmetellyt monesti. Miksi laittaa bensaa vain puoli takkia tai jopa vähemmän. En ymmärrä.

[/quote]

AP:han tankkaa kerrallaan vain puoli tankkia tai vähemmän. Jos kerran pitää tankkia vähintään puolitäytenä, niin eihän sinne tankkiin lisää bensaa mahdu kuin puoli tankillista. Ihmettele siis myös AP:ta samalla.

Vierailija
68/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:11"]

Nyt kun saivarrellaan niin oletteko miettineet miten paljon maksaa ajaa sinne asemalle tankkaamaan. Auton käynnistäminenhän vie jonkin verran bensaa ja vielä se ajettu matka päälle.

[/quote]

Jep. Uskoisin että tuo lisääntynyt tankilla käynti syö sen edun mitä saavuttaa puolityhjällä tankilla ajaessa siksi että auto vähän kevyempi. Joku 30kg kevennys auton kuormassa, ei voi kovin paljon vaikuttaa kulutukseen.

[/quote]

No aika harva sitä nyt varmaan ihan asiakseen lähtee tankkaamaan. Eiköhän nuo reissut yhdistetä esim. kauppa- tai työmatkoihin tms.

[/quote]

Suomessa kun ei taida juuri olla kadunvarsitankkauspaikkoja, niin ainakin useimmille siitä tankilla käynnistä tulee helposti kilometrin tai parin lisäkoukkaus ja ainakin se yksi ylimääräinen starttaus. Että eiköhän se aika päikseen mene.

Eniten tietysti kuluttaa se että pyrkii pitämään tankkia aina täytenä, mutta eiköhän vaikutus kulutkseen ole oikeasti merkityksetön.

Vierailija
69/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se ap sulle kuuluu?

Vierailija
70/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:11"]

Nyt kun saivarrellaan niin oletteko miettineet miten paljon maksaa ajaa sinne asemalle tankkaamaan. Auton käynnistäminenhän vie jonkin verran bensaa ja vielä se ajettu matka päälle.

[/quote]

Mä en muuten koskaan lähde varta vasten tankkaamaan. Poikkean työ-, kauppa- tai harrastusreissulla. Bensis on matkan varrella tulee tai menee mistä vaan, pikkupaikkakunnan etu.

Vierailija
71/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 07:48"]

[/quote]

Kilometrit on ylättävän kalliita, katsoppas kuin monta tuhatta Ferrari 458 hinta laskee kun sillä ajetaan. Oletan siis, että lainaamasi auto on Ferrari hintaluokassa yli 400 tuhatta?
[/quote]
No yleensä sovitaan niin, että bensaa on saman verran palauttaessa kuin lainattaessa. Ei muuta.

Vierailija
72/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:28"]

Samasta syystä miksi en osta kerrallaan sataa rahkapurkkia. Kirpaisee vähemmän lompakossa. Psykologista.

[/quote]

No LOL :D ehtaa palstamamman logiikkaa :D

Varmaan maksaisit kotivakuutuksen 365 erässä maksulisien kera jos vois? Tulis kato halvemmaksi :D

Vierailija
73/123 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy tankata varojeni mukaan. Miksi sitä kulutusta pitää laskea? Aina menovettä kuluu, kun autolla huristelee.

Vierailija
74/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kuuntelin tuota radiosta ja tein  tänne aiheesta ketjun. Paras kommentti radiossa 20€ tankkaavalta oli että koska tunuu että sillä pääsee pitkälle:) missi juontaja kommentoi että auto painaa liikaa tankkitäynnä ja on huono ajaa.  Kyllä on naisilla selitykset. 

Vierailija
75/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:18"]

Eilen kuuntelin tuota radiosta ja tein  tänne aiheesta ketjun. Paras kommentti radiossa 20€ tankkaavalta oli että koska tunuu että sillä pääsee pitkälle:) missi juontaja kommentoi että auto painaa liikaa tankkitäynnä ja on huono ajaa.  Kyllä on naisilla selitykset. 

[/quote]

Mitä ihmeen väliä sillä on tankkaako autonsa täyteen vai ei? Tai miksi sitä pitäisi selitellä yhtään kenellekään? 

t. mies, joka aika harvoin tankkaa autonsa täyteen

Vierailija
76/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:08"]

No omassa autossa on iso tankki, ja sen ollessa täynnä auton paino ja sitä kautta kulutus kasvaa jonkin verran. Ero on ihan huomattava, joten siksi pidän tankissa on noin neljäsosan bensaa. Tietenkin jos pidemmälle lähden, niin sitten tankkaan täyteen. 

[/quote]

Kyllä sulla aika iso tankki täytyy olla jos kulutuksessa/painossa eroa huomaat. Ainakaan normi henkilöauto johon menee alle 100 litraa ei kulutus muutu. Jos menis päälle 200 litraa nii vois ehkä huomata eron...

Vierailija
77/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:22"]

[/quote]

Mitä ihmeen väliä sillä on tankkaako autonsa täyteen vai ei? Tai miksi sitä pitäisi selitellä yhtään kenellekään? 

[/quote]

Mutta jos ajaa täyden tankin viikossa nii miksei voi kerralla tankata täyteen vaan pitää melkein jokapäivä ottaa 20€ bensaa?

Vierailija
78/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:08"]

No omassa autossa on iso tankki, ja sen ollessa täynnä auton paino ja sitä kautta kulutus kasvaa jonkin verran. Ero on ihan huomattava, joten siksi pidän tankissa on noin neljäsosan bensaa. Tietenkin jos pidemmälle lähden, niin sitten tankkaan täyteen. 

[/quote]

Kyllä sulla aika iso tankki täytyy olla jos kulutuksessa/painossa eroa huomaat. Ainakaan normi henkilöauto johon menee alle 100 litraa ei kulutus muutu. Jos menis päälle 200 litraa nii vois ehkä huomata eron...

[/quote]

Aina jaksaa naurattaa nää av:n hattuvakiot milloin mistäkin :D

Vierailija
79/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

Mutta jos ajaa täyden tankin viikossa nii miksei voi kerralla tankata täyteen vaan pitää melkein jokapäivä ottaa 20€ bensaa?

[/quote]

Onko täysi tankki viikossa joku kaikkien autoilijoiden yleispätevä kulutus? Enpä tätäkään tiennyt, mutta onneksi täällä av:lla selviää kaikenlaista. Mistä sinä tiedät, kuinka paljon jollain 20 €:lla tankkaavalla kuluu viikossa? Itselläni täysi tankki saattaa riittää kuukaudenkin. 

Vierailija
80/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi tankata täyteen, sillä jos joku "keijo" pöllimään bensat niin ei saa ainakaan koko tankillista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme