Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset tankkaa autoa kunnolla?

Vierailija
06.01.2015 |

Itse pidän tankin aina vähintään puolitäynnä, ja tankkaan sen aina täyteen. Näin pystyn seuraamaan auton polttoainekulutusta. Useimmat tuntuu pitävän tankkia melkein tyhjänä ja tankkaa enintään 20 eurolla kun varoitusvalo syttyy. Miksi?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa ja laina-autoa tankkaan vain sen verran, mitä olen ajanutkin.

Vierailija
2/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää eilen jo keskuteltu, ei jaksa vastata heti toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolitäynnä? Tiedän kyllä, että pakkasella ei ole hyvä antaa tankin mennä liian tyhjäksi, mutta muuten? Miksi ramppaisin tankkaamassa, jos ei tarvitse?

Vierailija
4/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tankaan aina tankin täyteen ja ajan sen loppuun. Kun valo syttyy tankkaan uudestaan täyteen. Miksi kävisin siinä välillä tankkailemassa niitä pikkusummia vain jotta tankki olisi aina enemmän täynnä kuin tyhjä?

Vierailija
5/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ajeltua turhaan. Tyhjällä tankilla ei harrasteta huviajelua

Vierailija
6/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:25"]

Itse tankaan aina tankin täyteen ja ajan sen loppuun. Kun valo syttyy tankkaan uudestaan täyteen. Miksi kävisin siinä välillä tankkailemassa niitä pikkusummia vain jotta tankki olisi aina enemmän täynnä kuin tyhjä?

[/quote]

Mikset voi pitää autoa ajokunnossa jos kerran voit?

Vierailija
7/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton polttoaineenkulutusta noin ei pysty seuraamaan. Ihan sama, tankkaatko 20 litraa tyhjään tankkiin vai puolityhjään, kulutuksenseurantaan se ei vaikuta. Jos taas tarkoitat, että nollaat trippimittarin aina tankatessasi ja vertaa kilometrilukemaa tankatun polttoaineen määrään, niin et silloinkaan varsinaisesti seuraa kulutusta kuin sen muutaman sadan kilometrin verran.

Lisäksi en voi ymmärtää, mitä muiden tankkaaminen sinulle kuuluu.

Vierailija
8/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi en osta kerrallaan sataa rahkapurkkia. Kirpaisee vähemmän lompakossa. Psykologista.

Vierailija
9/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on hyvä tankin olla täysi, tulee vähemmän kondensaatiovettä tankkiin, tai jotain semmosta.

Vierailija
10/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autossani 2 mittaria tankille.  Ajomatkaa jäljellä ja sit se perus tankkimittari. Tankkaan aina täyteen. Joskus ehtii valo palamaan. Tankkaan aina sit samalla reissulla, kun olen menossa kauppaan tms. Ajoa tulee itselleni aika vähän kuitenkin.

Vierailija
11/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ihmettelemät henkilöt ei ole varoissaan. Ei ole yksinkertaisesti rahaa tankata 60-90 eurolla, niin tankkaa sitten 20 e edestä ja ajelee mahdollisimman vähän. 

Vierailija
12/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:25"]

[/quote]

Mikset voi pitää autoa ajokunnossa jos kerran voit?

[/quote]

Autoni on aina ajokunnossa kun kerta aina olen liikkeelle päässyt ja ikinä ei ole bensa loppunut? En jaksa kerran viikossa hypätä tankkaamassa parillakympillä kun kerran kuussakin voi tankata.

Vierailija
13/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin ihmetellyt monesti. Miksi laittaa bensaa vain puoli takkia tai jopa vähemmän. En ymmärrä.

Vierailija
14/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei ole tullut perusteluja, miksi tankkia ei saa ajaa tyhjäksi. Siis vaikka kesällä.

Vierailija
15/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tankkaisin täyteen? Silloin tulee ajeltua enemmän turhia reissuja kun taas tyhjemmällä tankilla ajot tulee suunniteltua tarkemmin ja ei tuu heitettyy tyhmiä kiertolenkkejä niin herkästi.

Vierailija
16/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:28"]

Talvella on hyvä tankin olla täysi, tulee vähemmän kondensaatiovettä tankkiin, tai jotain semmosta.

[/quote]

Juurikin näin.

Vierailija
17/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole rahaa tankata kuin 20-30 eurolla.

Vierailija
18/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:28"]

[/quote]

Juurikin näin.

[/quote] Ap sitten ottaa varman päälle koko vuoden...

Vierailija
19/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä jengi jaksaakin ihmetellä!

Vierailija
20/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:31"]

Samaa olen minäkin ihmetellyt monesti. Miksi laittaa bensaa vain puoli takkia tai jopa vähemmän. En ymmärrä.

[/quote]

Meille kaikille auto ei ole elintärkeä. Itselläni on yleensä tankki vain puolillaan, jos lähden pidemmälle matkalle, tankkaan sen toki täyteen. Mutta arkikäytössä en tarvitse hirveämmin autoa. Oikeastaan vain lapsien viemiseen ja hakemiseen ja kaupassa käyntiin. Lisäksi osaan ajaa niin, että kulutus on oikeastaan minimissä aina kun lähden ajamaan. Kun vertaan kulutusta mieheni kanssa, samalla matkalla, minun ajotyylini kuluttaa reilusti vähemän. Toki mies ei maksa omia bensojaan, joten sillä ei liene suurta merkitystä hänelle. 

Tankkaan kerran kuukaudessa ja rahaa menee ehkä kolmisenkymppiä bensaan. Jos kävisin töissä sellaisessa paikassa, jonne ei olisi mahdollista kävellä/pyöräillä, menisi rahaa bensaan varmasti enemmän. Mutt niin pitkään kun tuo auto on oikeastaan vain lasten kuljetusta ja kauppareissuja varten, en aio käyttää siihen enempää rahaa. Elämässäni on tällä hetkellä tärkeämpiäkin menoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi