Mikset tankkaa autoa kunnolla?
Itse pidän tankin aina vähintään puolitäynnä, ja tankkaan sen aina täyteen. Näin pystyn seuraamaan auton polttoainekulutusta. Useimmat tuntuu pitävän tankkia melkein tyhjänä ja tankkaa enintään 20 eurolla kun varoitusvalo syttyy. Miksi?
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:32"]
En viitsi tankata täyteen, sillä jos joku "keijo" pöllimään bensat niin ei saa ainakaan koko tankillista.
[/quote]
tulee pöllimään
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:33"]Niin kauan kuin auton tankkiin tankataan sille oikeaa polttoainetta, eikä se pääse loppumaan kesken ajon, on auto minun kirjoissani tankattu kunnolla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:33"]Vieläkään ei ole tullut perusteluja, miksi tankkia ei saa ajaa tyhjäksi. Siis vaikka kesällä.
[/quote]
Dieselauton tankkia et saa ajaa tyhjäksi. Tulee hinausauto ja huoltokeikka. Ellet tietty itse osaa ilmata ja mitä lie siihen pitikään tehdä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:06"]
Ei ole rahasta kiinni. Minä en vasn jaksa töröttää se letku kädessä tankilla niin kauan että tankkaisin tankin täyteen...varsinkaan kylmällä ilmalla. :P
[/quote]
Ei siit letkusta tarvii pitää kiinni
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:33"]Vieläkään ei ole tullut perusteluja, miksi tankkia ei saa ajaa tyhjäksi. Siis vaikka kesällä. [/quote] Dieselauton tankkia et saa ajaa tyhjäksi. Tulee hinausauto ja huoltokeikka. Ellet tietty itse osaa ilmata ja mitä lie siihen pitikään tehdä.
[/quote] Eihän kukaan tankkia tyhjäksi ajakaan :) Ei ole ainakaan minun dieselautoni vielä hinausautoa tarvinnut, vaikka melkein tyhjäksi ajan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:05"]Minulla se parillakympillä kestää ainakin kuukauden toista. Kannattaisiko ostaa tankkiin niin pitkäksi aikaa eteenpäin, jos se siellä sitten on puoli vuotta?
[/quote]
Ehkä sinulla kestää, minulla taas menee jo pelkkään työajoon vähintään tankillinen viikossa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:28"]
Talvella on hyvä tankin olla täysi, tulee vähemmän kondensaatiovettä tankkiin, tai jotain semmosta.
[/quote]
Juurikin näin.
[/quote]Ajan tankin ainatyhjäksi eikä ole ollut kertaakaan vesiongelmia. Taitaa olla urbaanilegendaa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:33"]
Niin kauan kuin auton tankkiin tankataan sille oikeaa polttoainetta, eikä se pääse loppumaan kesken ajon, on auto minun kirjoissani tankattu kunnolla.
[/quote]
Jep. Ja se on muuten hämmentävän usein juuri mieskuski, joka on tankannut väärää polttoainetta, usein vieläpä ammattiautoilija...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:33"]Vieläkään ei ole tullut perusteluja, miksi tankkia ei saa ajaa tyhjäksi. Siis vaikka kesällä. [/quote] Dieselauton tankkia et saa ajaa tyhjäksi. Tulee hinausauto ja huoltokeikka. Ellet tietty itse osaa ilmata ja mitä lie siihen pitikään tehdä.
[/quote] Eihän kukaan tankkia tyhjäksi ajakaan :) Ei ole ainakaan minun dieselautoni vielä hinausautoa tarvinnut, vaikka melkein tyhjäksi ajan.
Olen kerran ajanut dieselauton niin tyhjäksi, että pysähtyi tielle, mutta ei sitä minnekään tarvinnut hinata. Haettiin vain polttoainetta, ja jatkettiin matkaa. Kenties hyvä tuuri.
Mutta vastauksena Ap:n kysymykseen, kaikilla ei ole koko ajan niin paljoa rahaa, että aina voisi tankata täyteen. Jotkut voivat tankata vain palkkapäivänä.
Itse käyn aina kun mahdollista Shellin pojalla tankkauttamassa. Ajan mahdollisimman tyhjäksi ja sitten tankki täyteen kerralla.
Tankkaan vähän kerrallaan, koska yleensä kun menen tankille on kiire johonkin. Lisäksi raha kasvaa korkoa tilillä, toisin kuin bensa tankissa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:21"]
Itse pidän tankin aina vähintään puolitäynnä, ja tankkaan sen aina täyteen. Näin pystyn seuraamaan auton polttoainekulutusta. Useimmat tuntuu pitävän tankkia melkein tyhjänä ja tankkaa enintään 20 eurolla kun varoitusvalo syttyy. Miksi?
[/quote]
Eikö sulla ole ajotietokonetta? Siitä näkee tosi kätevästi kulutuksen. Ja niitä on ollut autoissa jo vaikka kuinka kauan, että tosi vanha kosla saa olla jos ei sellaista ole.
[/quote]
Ai miten vanha? Meidän auto on vm. -99. Ihan romuttamokamaa sun mielestä siis. Toimii kyllä vielä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:46"]
Kaikkea sitä jengi jaksaakin ihmetellä!
[/quote]
Aamen tälle! Ja minä pöljä aukaisin, kun piti oikein tarkistaa, että onko tässä ihan oikeasti joku juju, niin helvetin kummallisia nää teidän miettimiset.
Mutta ok, poistun etsimään älykkäämpää seuraa. Jatkakaa!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]
Minä tankkaan aina tankin täyteen. Näin tarvitsee käydä mahdollisimman harvoin tankkaamassa. Ei se mitään herkkupuuhaa ole näin talvipakkasilla varsinkaan. Saman verran se autolla ajo maksaa vaikka tankkaisi aina vain 20-30e edestä. M39
[/quote]
Tankkaaminen ei ole herkkupuuhaa ikinä, minä ainakin inhoan sitä katkua yli kaiken. Maksankin ilomielin Shellin pojalle sen euron siitä, että hän vetäisee ne henkoset puolestani autoani tankatessaan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]
Minä tankkaan aina tankin täyteen. Näin tarvitsee käydä mahdollisimman harvoin tankkaamassa. Ei se mitään herkkupuuhaa ole näin talvipakkasilla varsinkaan. Saman verran se autolla ajo maksaa vaikka tankkaisi aina vain 20-30e edestä. M39
[/quote]
Tankkaaminen ei ole herkkupuuhaa ikinä, minä ainakin inhoan sitä katkua yli kaiken. Maksankin ilomielin Shellin pojalle sen euron siitä, että hän vetäisee ne henkoset puolestani autoani tankatessaan.
[/quote]
Aikauhee, mä luulin, että tuo aika on mennyt jo 30 vuotta sitten. Että saat/ vaadit ihan tankkauspalvelua ketjuhuoltsikalla? Oikeestiko??
Ei ole rahasta kiinni. Minä en vasn jaksa töröttää se letku kädessä tankilla niin kauan että tankkaisin tankin täyteen...varsinkaan kylmällä ilmalla. :P
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:06"]
Yleensä ei ole varaa. Täysi tankki maksaa kuitenkin tohon jotain 80 €. Normaalisti pistän aina 50 €. Toisille se 80 on vaan todella iso raha, vaikka töissäkäyntiin sitä autoa käytänkin... Helpompi jakaa sitä bensamaksua osiin kuin maksaa kerralla. Sama, kuin miksi vaikka haluan auton vakuutusmaksut osissa enkä yhtenä pakettina. Tai kämpän vesimaksun kerran /3 kk enkä kerran vuodessa.
[/quote]
Saman verran se maksaa ostaa kaksi puolikasta tankillista, kuin yksi täysi.
[/quote]
No juurihan mä tuossa selitin tämän asian. Miksi kukaan ostaisi osamaksullakaan tässä maailmassa mitään???? Opettele lukemaan, en viitsi monesti selittää
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:00"]
Kannattaa muistaa, että kun tankki on täysi => auto painaa enemmän => polttoaineenkulutus kasvaa, koska raskaamman esineen siirtämiseen kuluu enemmän energiaa kuin kevyen.
Tämän opin Myytinmurtajista :-)
[/quote]
Laihduta ja jätä turhat roinat kotiin.
[/quote]
45 kiloisenkinko pitää laihduttaa :-)
Aina ei ole rahaa laittaa tankkia täyteen juuri sillä hetkellä tai käydä tankkaamassa silloin kun tankki on vasta puolillaan, ikävä kyllä. Ja vaikka olisikin rahaa, niin kallista bensaa ei viitsi ostaa enempää kuin sen, että pääsee tankkaamaan halvemmalle asemalle.
Niin kauan kuin auton tankkiin tankataan sille oikeaa polttoainetta, eikä se pääse loppumaan kesken ajon, on auto minun kirjoissani tankattu kunnolla.