Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset tankkaa autoa kunnolla?

Vierailija
06.01.2015 |

Itse pidän tankin aina vähintään puolitäynnä, ja tankkaan sen aina täyteen. Näin pystyn seuraamaan auton polttoainekulutusta. Useimmat tuntuu pitävän tankkia melkein tyhjänä ja tankkaa enintään 20 eurolla kun varoitusvalo syttyy. Miksi?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:33"]

Vieläkään ei ole tullut perusteluja, miksi tankkia ei saa ajaa tyhjäksi. Siis vaikka kesällä.

[/quote]

Aiemmin ajoin aina tankin melkein tyhjäksi ennen kuin menin tankkaamaan. Tapanin päivän myrsky muutti kaiken. Asuinseudullani sai bensaa tasan yhdeltä asemalta - ja sieltäkin vain käteisellä. Jono oli melkoinen. Tuon tapauksen jälkeen en ole koskaan päästänyt tankkia kuin puolilleen - ja lukittuun betoniseinäiseen ulkovarastoon (palotarkastajan hyväksymä) on varastoituna polttonesteitä perheen kaikkiin kulkuvälineisiin niin, että päästää edes muutama tuhat kilometriä ajamaan, jos/kun polttoaineiden jakelu katkeaa.

[/quote]

No voi herran jestas... Kai teillä on ruokaa ja vettäkin varastoituna myrskyä ja muita katastrofeja varten. Niin ja aggregaatti, jos vaikka sähköt menee. Mahtaa olla hankala elää tommosessa "kaiken loppumisen pelossa".

Vierailija
102/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:21"]

Itse pidän tankin aina vähintään puolitäynnä, ja tankkaan sen aina täyteen. Näin pystyn seuraamaan auton polttoainekulutusta. Useimmat tuntuu pitävän tankkia melkein tyhjänä ja tankkaa enintään 20 eurolla kun varoitusvalo syttyy. Miksi?

[/quote]

Mitä vittua se sinulle kuuluu milloin kukakin tankkaa ja mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:49"]

Vieläkään ei ole tullut perusteluja, miksi tankkia ei saa ajaa tyhjäksi. Siis vaikka kesällä.

[/quote]

Aiemmin ajoin aina tankin melkein tyhjäksi ennen kuin menin tankkaamaan. Tapanin päivän myrsky muutti kaiken. Asuinseudullani sai bensaa tasan yhdeltä asemalta - ja sieltäkin vain käteisellä. Jono oli melkoinen. Tuon tapauksen jälkeen en ole koskaan päästänyt tankkia kuin puolilleen - ja lukittuun betoniseinäiseen ulkovarastoon (palotarkastajan hyväksymä) on varastoituna polttonesteitä perheen kaikkiin kulkuvälineisiin niin, että päästää edes muutama tuhat kilometriä ajamaan, jos/kun polttoaineiden jakelu katkeaa.

[/quote]

No voi herran jestas... Kai teillä on ruokaa ja vettäkin varastoituna myrskyä ja muita katastrofeja varten. Niin ja aggregaatti, jos vaikka sähköt menee. Mahtaa olla hankala elää tommosessa "kaiken loppumisen pelossa".

[/quote]

Vettä on jääkaapissa 20 litraa, ja sitten Trangia millä lämpeää ruuat ilman sähköä. Eikö sinulla?

Vierailija
104/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]

Minä tankkaan aina tankin täyteen. Näin tarvitsee käydä mahdollisimman harvoin tankkaamassa. Ei se mitään herkkupuuhaa ole näin talvipakkasilla varsinkaan. Saman verran se autolla ajo maksaa vaikka tankkaisi aina vain 20-30e edestä. M39

[/quote]

Tankkaaminen ei ole herkkupuuhaa ikinä, minä ainakin inhoan sitä katkua yli kaiken. Maksankin ilomielin Shellin pojalle sen euron siitä, että hän vetäisee ne henkoset puolestani autoani tankatessaan. 

[/quote]

Aikauhee, mä luulin, että tuo aika on mennyt jo 30 vuotta sitten. Että saat/ vaadit ihan tankkauspalvelua ketjuhuoltsikalla? Oikeestiko??

[/quote]

Se aika on ilmeisesti sitten tullut takaisin.

Minun ei tarvitse vaatia mitään, vaan minua tullaan palvelemaan heti kun ajan huoltoasemalle. Kysytään saako puolestani tankata, saako täyttää vesisäiliön tai pissapojan, oliko vielä muuta miten voisi auttaa...? Annan aina tankata, muut hommat hoidan itse lämpimässä autotallissani. Tankkauksesta maksaminenkin on vapaaehtoista, mutta minä maksan siitä ihan aina sen euron, minkä palvelulipukkeeseen taksaksi kirjoittavat. Kassalla vielä siis kysytään, että haluanko maksaa. Kyllä, minä haluan joka kerta.  

Vierailija
105/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka oikeasti vahtii miten muut tankkaa ja ketä se nyt kiinnostaa. Joskus tankataan täyteen ja joskus parillakympillä, varsinkin just ennen tilipäivää.

Ja arvatkaapas miten kannattaa tankata kun autoa käyttää vanhempien lisäksi perheen nuoriso?

Vierailija
106/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täyteen, vapaa autoetu ja työnantaja maksaa

Vierailija
107/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:15"]

Siis kuka oikeasti vahtii miten muut tankkaa ja ketä se nyt kiinnostaa. Joskus tankataan täyteen ja joskus parillakympillä, varsinkin just ennen tilipäivää.

Ja arvatkaapas miten kannattaa tankata kun autoa käyttää vanhempien lisäksi perheen nuoriso?

[/quote]

Vaatii nuorisoa palauttamaan auton aina täyteen tankattuna?

Vierailija
108/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:06"]

Ei ole rahasta kiinni. Minä en vasn jaksa töröttää se letku kädessä tankilla niin kauan että tankkaisin tankin täyteen...varsinkaan kylmällä ilmalla. :P

[/quote]

Sama homma. Tänään ei ollut hanskoja kädessä, joten 30 litran kohdalla alkoi käsiä palella niin, että päätin tämän määrän riittävän tällä kertaa. 

Itse olen kyllä niin pihi, että tankkaan täyteen ja ajan tyhjäksi ja katson, mistä saa edullisimmin ja nyt kun hinta varsinkin laskee koko ajan, tankkaan sieltä aina uudelleen täyteen. Eihän se ole kuukausitasolla toki kovin iso säästö, mutta on se muutama kymppi aina muutama kymppi. Tankillinen tekee melkein satasen ja ajan paljon, joten hintojen seuraaminen kannattaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Vierailija
109/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan paljon eli tankki tyhjenee viikossa. Jos tankkaisin koko ajan jo silloin kuin tankki on vain puoliksi tyhjä, niin tulisihan sitä ravattua tankkaamassa. Siksi minä ajan tankin tyhjäksi sitten tankkaan sen aina täyteen saakka. Ei huvita ravata koko ajan tankkaamassa. Eikä ole viimeiseen 10 vuoteen muodostunut mitään kondenssivesiä hyvin kulkee.

Vierailija
110/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helvettiä se sulle kuuluu.

Vierailija
111/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:16"]

Aina täyteen, vapaa autoetu ja työnantaja maksaa

[/quote]

Paljonko maksat edustasi?

Vierailija
112/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:17"]

[/quote]

[/quote]

"Ei mulla nyt oo rahaa, tankkaan sit seuraavalla kerralla." "Emmä kerinny, tankkaan huomenna."

Vierailija
113/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Vento jota ei saa lukkoon, kun on bensaa vain parilla kympillä ei autovaras pääse kauas.

Vierailija
114/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:24"]

[/quote]

[/quote]

"Ei mulla nyt oo rahaa, tankkaan sit seuraavalla kerralla." "Emmä kerinny, tankkaan huomenna."

[/quote]

Tarvitseeko nuorison sitten aidosti käyttää lainkaan sitä autoa?

Vierailija
115/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei aidosti vaan ihan leikisti. Odotahan kun sun lapsosesi tulevat ajokortti-ikään niin sitten ehkä ymmärrät.

Vierailija
116/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikusta asiaa, ja silti jaksan lukea koko ketjun. Oudon koukuttavaa. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että toisten tankkaamiseenkin voisi kiinnittää huomiota. Vähän kuin ostoskärryjen kyylääminen.

Vierailija
117/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]

Minä tankkaan aina tankin täyteen. Näin tarvitsee käydä mahdollisimman harvoin tankkaamassa. Ei se mitään herkkupuuhaa ole näin talvipakkasilla varsinkaan. Saman verran se autolla ajo maksaa vaikka tankkaisi aina vain 20-30e edestä. M39

[/quote]

Tankkaaminen ei ole herkkupuuhaa ikinä, minä ainakin inhoan sitä katkua yli kaiken. Maksankin ilomielin Shellin pojalle sen euron siitä, että hän vetäisee ne henkoset puolestani autoani tankatessaan. 

[/quote]

Aikauhee, mä luulin, että tuo aika on mennyt jo 30 vuotta sitten. Että saat/ vaadit ihan tankkauspalvelua ketjuhuoltsikalla? Oikeestiko??

[/quote]

Se aika on ilmeisesti sitten tullut takaisin.

Minun ei tarvitse vaatia mitään, vaan minua tullaan palvelemaan heti kun ajan huoltoasemalle. Kysytään saako puolestani tankata, saako täyttää vesisäiliön tai pissapojan, oliko vielä muuta miten voisi auttaa...? Annan aina tankata, muut hommat hoidan itse lämpimässä autotallissani. Tankkauksesta maksaminenkin on vapaaehtoista, mutta minä maksan siitä ihan aina sen euron, minkä palvelulipukkeeseen taksaksi kirjoittavat. Kassalla vielä siis kysytään, että haluanko maksaa. Kyllä, minä haluan joka kerta.  

[/quote]

Mulle ihan uus juttu: http://www.palvelutankkaus.fi/

Tosin ei oo Shelliäkään meidän paikkakunnalla eikä ihan lähelläkään. 

Vierailija
118/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Asia selviää sinulle, jos joskus ajat. Oli muuten melkoinen urakka saada se auto käyntiin. Älä kysy minulta miksi, mutta pelkkä polttoaineen lisäys ei riittänyt ainakaan sille dieselautolle.

Toinen hyvä syy on se, että mittari voi näyttää sen verran väärin, että polttoaine loppuukin aamuyöstä noin 40 kilometrin päähän lähimmästä huoltoasemasta, vaikka mittarin mukaan olisi pitänyt riittää vielä seuraavallekin.

Itse tankkaan joskus pienellä summalla juuri sen verran, että pääsen sille huoltoasemalle, jolta saan paljon halvempaa polttoainetta tai maksaa sellaisella kortilla, jonka laskua ei tarvitse maksaa heti tai jonka maksaa joku muu.

Vierailija
119/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei aidosti vaan ihan leikisti. Odotahan kun sun lapsosesi tulevat ajokortti-ikään niin sitten ehkä ymmärrät.

[/quote]

Kortit tulee niille, mutta ne maksaa omat autonsa itse.

Vierailija
120/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä jos vaikka tarvitseekin? Auto on monissa tilanteissa paljon käytännöllisempi vaihtoehto kuin bussi tai polkupyörä. Meillä tosin ei ole tätä ongelmaa, koska kaikilla kortillisilla on oma auto, mutta lasten kavereissa on paljon yksi- tai kaksiautoisia perheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi