Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit tuliaisiksi yhden yön yöpyjiltä?

Vierailija
06.01.2015 |

Me olemme 4-henkinen perhe.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:16"]

Oon aika yllättynyt vastauksista! En itse kyllä ole koskaan odottanut mitään tuliaisia yöpyjiltä (varsinkaan yhden yön) tai vienyt kenellekään tuliaisia. Kääk, minäkö tässä oon siis se outo, kun mulle ei oo tommoset tullu mieleenkään :D

[/quote]  itse vien aina jotakin vaikka en yöpyis

Vierailija
22/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:38"]Samoin mä en toivo vieraiden tuovan omia lakanoita....reissuun pitää muutenkin pakata niin ehkä se nyt on helpompi ottaa mun kotoa ne lakanat, säästäkööt kasseistansa tilaa. [/quote] Rehellisesti, kuinka monelta sinkulta voi olettaa löytyvän neljät vierasliinavaatteet ja neljä peittoa tyynyineen? [/quote] No ylipäätään kuinka monella perheelliselläkään on neljää vierastäkkiä/tyynyä? Ei meillä ainakaan, mutta toisaalta harvoin meillä käykään yövieraita kun kaikki sukulaiset ja kaverit asuu lähellä...

[/quote]

Niinpä. Siksi olisi kiva että toisivat edes liinavaatteet niin on jotain laitettavaksi torkku- ja matkahuopien ja sohvan koristetyynyjen päälle...

[/quote]  eikö sulla oo tarpeeksi tyynyliinoja???????????????????????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku joten voisivat tuoda piristykseksi hetken perhehelvettiä tullessaan, normimarinaa, huutoa, perheriidan, itkuraivarit, mykkäkoulun, tavaroiden heittelyn, naapurin uhkailun, poliisihälytyksen. Olisin tästä kaikesta erittäin otettu ja onnellinen valinnastani olla perheetön.

Vierailija
26/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä on niin paljon pesemätöntä pyykkiä aina, eli toivoisin vieraiden tuovan omat lakanat!!! Lisäksi tietenkin hyvien tapojen mukaisesti tuliaisia tuodaan aina kun pitkästä aikaa kyläillään. Kaikki käy; viinit, makeiset, kahvit, keksit, servietit ym. on helppoja tuliaisia aina kauden mukaan. Ja jos kyläpaikassa on lapsia, ilman muuta heille viedään tuomisia. Etiketin mukaan tuomiset pitää olla isäntäväelle myöhemmin maisteltaviksi, ei yhteiseen pöytään. Emäntä kun on suunnitellut tarjottavat, ja olisi epäkohteliasta puuttua niihin. Ja pliis muistakaa lähteä pian omaan kotiinne, pitkät vierailut on mielestäni kotirauhan häirintää...

Vierailija
27/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että tuovat omia ruokia, jos ei ole erikseen sovittu. Jos tiedän , että yövieraita tulossa varaan ruuat ja muutkin tarjottavat ihan mielelläni. Jotain pientä voivat tuoda jos haluaa. Petivaatteita ja lakanoita meillä kyllä piisaa, mutta jos haluaa omat lakanat voi tuoda niin ei yhden yön takia tule hirveästi pyykkiä. Ja eikun sauna ja palju lämpenemään:)

Vierailija
28/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitsisi mitään enkä odottaisi mitään. Mutta jos jotain, niin kukkia, viiniä, suklaata tms. Tai lapsille jotain. Lakanoista sopisin etukäteen, koska jollain ei ehkä ole tarpeeksi tai voi ehtiä pedata jo valmiiksi.

Vierailija
29/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua

Vierailija
30/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota vieraiden tuovan mitään muuta kuin henkilökohtaiset tavaransa. Meillä on pyyhkeet, täkit, lakanat ym. Ruokaa löytyy myös. Tuliaiset ja omat liinavaatteet on mun emännyyden kyseinalaistamista. Jos jotain on pakko tuoda, niin sit jotain pientä, kahvipaketti tai karkkipussi.

Vierailija
31/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettuani pääkaupunkiseudulle, on luonani käynyt reilun kymmenen vuoden vähintään joka toinen kuukausi yövieraita. Heissä, kuten kaikissa vieraissa, ovat kutsutut vieraat olleet mukavinta seuraa. He yleensä keksivätkin tuoda monenlaista tuliaista, vaikkei tarvitsisikaan. Heidän kanssaan tulee tehtyä kaikkea mukavaa ja innostuvat lähtemään vaikka illalla jonnekin syömään.

Sitten on ollut myös niitä itsensä kutsuvia yövieraita. Heidän toivoisin varaavan majoituksen muualta. Heillä yhteinen piirre oli myös se, että ei kiinnostanut lähteä yhdessä mihinkään ja jotkut heistä tulivat viikonlopuksi vain kahta kättä heilutellen. Sitten opinkin, että minulla on muutakin tekemistä viikonloppuisin kuin kestitä yösijaa vailla olevia tuttavia.

Sen verran olen aina ollut vieraanvarainen, että taatusti löytyy syötävää ja juotavaa, kun vieraita on tulossa.

Vierailija
32/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tulette yökylään koko perhe niin ruokakassi. Esim. aamiaistarpeita niin, että riittää kaikille: tuoreet leivät, leivänpäälliset, maitoa, maustamatonta jogurttia, mysliä, tuoremehua. Ei tule varmasti kovin kalliiksi ja on kohteliasta, kun teitä on niin monta.

Vierailija
33/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein vienyt lapsille jotain, niinkuin tuossa joku mainitsikin. Jotain aika pientä, puuhakirja tai kirja, joku lastenleffa, piirustusvälineitä.. On tykätty. Olen innokas leipuri, joten vien kaikkia herkkuja tuliaisiksi olin yötä tai en.

Vierailija
34/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:51"]

Ota omat lakanat mukaan. Varmaan eniten helpotat isäntäväen hommaa siten. 

[/quote]

Tää on paras, ja tietty pyyhkeetkin.

Vierailija
35/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vieraillaan tasaisesti puolin ja toisin perheiden kesken. Tavaksi on kaikilla tullut, että kääräistään kotoa mukaan omat peitot ja tyynyt. Kulkevat helposti ikean säkeissä eikä tule pyykkiä kummassakaan päässä. Aluslakanat kotoa tai isänniltä, pyyhkeet samoin. Jos viette petivaatteet mukananne, ilmoita etukäteen, jotta eivät turhaan sijaa sänkyjä valmiiksi. :-) Ehkä veisin viinipullon, kukkia tai jonkun pienen herkun. Itse en odota mitään, mutta kiitos lämmittää mieltä.

Vierailija
36/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:38"]Samoin mä en toivo vieraiden tuovan omia lakanoita....reissuun pitää muutenkin pakata niin ehkä se nyt on helpompi ottaa mun kotoa ne lakanat, säästäkööt kasseistansa tilaa.

[/quote]

Rehellisesti, kuinka monelta sinkulta voi olettaa löytyvän neljät vierasliinavaatteet ja neljä peittoa tyynyineen?
[/quote]
Sinkku tuskin saa muutenkaan neljää majoitettua, kun usein asunto sen verran pieni.

Vierailija
37/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tarvitse ruokaa tuoda mutta omat lakanat ja pyyhkeet kylläkin. Pyykkiä tulee ihan tarpeeksi omastakin takaa.

Vierailija
38/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi lapsille jotain pientä kivaa on hyvä. Ite oon ainakin tykänny, kun muksuja muistetaan. Joku muumijuttu/satukirja/karkkipussi tms.

Omat lakanat oon laittanu lapselle kaverikylään tai, jos mennään isoihin juhliin missä majoittujia paljon (peitto ja tyyny kotoa mukaan myös.)

Kerran lapsuuden ystävä tuli perheineen yökylään ja oli varannu meille suklaata ja hyvää teetä. Istuttiin yömyöhään teetä juoden ja jutellen kahestaan.

Vierailija
40/49 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitaudin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän