Olen henk.koht.avustajana ja yksi päivä avustettava julisti miten typeriä ja itsekkäitä ovat ne jotka ei ota rokotetta
Kysyi minultakin että olenhan ottanut rokotteen. Valehtelin että tottakai. :D
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän se rokote suojaa kuin ottajansa. Ei rokotettu ole muille sen vaarattomampi kuin rokottamaton niin eivät voi sanoa rokottamattomia itsekkäiksi. Pitäisi sanoa epäitsekkäiksi. Itsekäs tarkoittaa mm. että ajaa omaa etuaan eikä rokotetut voi ajatella että rokottamattonat ajavat omaa etuaan koska eivät rokotetta ota ja näin ollen riskeeravat oman teveytensä:)
Mikä hemmetin ihme siinä on, että noille rokottamille taukeille ei millään näytä siihen umpiluiseen kalloon uppoavan se, että se rokote suojaa myös muita ja että rokotettu on todellakin vaarattomampi muille kuin rokottamaton. Se korona kun tarttuu moninkertaisesti todennäköisemmin rokottamattomaan ja näin ollen rokottamaton levittääkin sitä moninkertaisesti todennäköisemmin. Hemmetti, että voi olla paksukalloisia pellejä nuo kulkutautimyönteiset.
Juurikin tämä asenne. Haukutaan tyhmiksi, paksukalloisiksi, pelleiksi ja kulkutautimyönteisiksi. Sinulla on aikamoinen viha ihmisiä kohtaan, joista et tiedä mitään muuta kuin sen, että he eivät ole ottaneet vapaaehtoista rokotetta.
Minä olen yksi rokottamattomista ja voin kertoa, että en ole tyhmä pelle enkä taatusti kulkutautimyönteinen. Olen noudattanut kaikkia muita pandemia-ajan ohjeita välttääkseni tartuntaa ja sen levittämistä. Enkä ole myöskään rokotekielteinen: minulla on kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet, samoin jos minulla olisi lapsi niin laitattaisin ne hänelle. Pidän rokotusohjelmaa hyvänä. Olen ainoastaan koronarokotekielteinen, siitä yksinkertaisesta syystä, että en pidä rokotetta vielä riittävän luotettavana. En ole mikään älyvapaa pelle, vaan tavallinen ihminen, joka suhtautuu terveellä kriittisyydellä nopeasti kehitettyyn ja vähän tutkittuun rokotteeseen. Ja suuri osa rokottamattomista on kaltaisiani. Tätä tuntuu kaltaistesi kiihkoilijoiden olevan aivan mahdotonta hyväksyä todeksi.
Järkevä asiakas. Kuvittelisin, että nuo ovat yleensä toista ääripäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella piittaamatonta valehdella hoidettavalle, ehdottomasti annettava oikea tieto.
Työnantajalta piittaamatonta kysyä asioita, joita ei lain mukaan ole oikeus kysellä.
PS. itse olen kahdesti rokotettu
Miten niin ei ole oikeus kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan se ja sama. Rokotteesta ei tunnu olevan isommin hyötyä, se "suurin osa sairaalahoidossa olevista on rokottamattomia" tarkoittaa suhdelukua 55% rokottamatta, 45% rokotettu ja rokotettujen määrän kasvaessa heitä päätyy sairaalahoitoon entistä enemmän.
No shit! Mitä enemmän on rokotettuja, sitä enemmän sairaalaan joutuvistakin on rokotettuja. Se on todennäköisyyttä ja matematiikkaa, ei muuta. Rokotteen hyödyistä se ei suoraan kerro mitään. Rokotesuoja on nykytiedon valossa edelleen kahdella annoksella hyvä, kolmannella erinomainen.
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/247296479_4953761467…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella piittaamatonta valehdella hoidettavalle, ehdottomasti annettava oikea tieto.
Työnantajalta piittaamatonta kysyä asioita, joita ei lain mukaan ole oikeus kysellä.
Miten niin ei ole oikeus kysyä?
Työnantajalla ei ole oikeutta kysyä rokotuksesta sen enempää kuin papakokeesta, mammografiaseulasta tai mistään muustakaan terveyteen liittyvästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyä saa, yksikään laki ei sitä kiellä.
Eipä saa.
Kyllä muuten saa. "COVID-19-pandemian aikana työnantaja voi käsitellä tietoa työntekijän ottamasta koronarokotuksesta työelämän tietosuojalain 3 §:n tarpeellisuusvaatimuksen mukaisesti, jos tieto on tarpeellinen työsuhteen oikeuksien ja velvollisuuksien tai työtehtävien erityisluonteen vuoksi.
Ja piste.
3 §
Tarpeellisuusvaatimus
Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.
Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa työntekijän suostumuksella.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040759
Näytä tuosta se kohta, joka sallii kysyä rokotteesta.
Ei se kuulukaan asiakkaalle, mutta toivottavasti käytät sentään huolehdit hygieniasta avustettavan kanssa ollessasi. Varsinkin, jos kyseessä on riskiryhmäläinen...
Sama se, kerrotko asiakkaalle totuuden.
Luuletko, että kaikki avustettavatkaan ovat sen rehellisempiä? En usko, että kaikki avustettavat kertovat, jos on vähän flunssainen olo...
Juupas eipäs saapas!