Ostin äsken maksusitomuksella ruokaa. Kysy mitä haluat?
Yritän vastata mahdollisimman moneen kysymykseen. :-)
Kommentit (129)
No kyllä sä tarttet neuvoja, jos rahat on vähissä, etkä osaa 30 euroa käyttää järkevästi. Tuolla tavalla ne rahat pysyykin vähissä. Ostaisit koko rahalla puhtaita raaka-aineita, pesuaineita ja iättömiä tavaroita. Netistä löytyy yksityiskohtaisia ruuanlaitto-ohjeita. Noista syöt vain pari kertaa, järkevä tyyppi saisi kolmella kympillä useamman päivän ruuat.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:07"]
Onko sulla joku sairaus tms. vai miks ruokaan ei riitä rahaa?
[/quote] Toimeentulotuki eli 480e/kk on yksinkertaisesti liian vähän! Etenkin jos siitä menee jo yli 100e kuukaudessa muuhun tarpeelliseen juttuun.
[/quote]
Saan saman verran toimeentulotukea, sekä maksusitoumuksen apteekkiin ja mulla menee 2 hengen ruokiin+taloustavaroihin kuukaudessa n. 240-260e. Eli ylimääräistä jää käytettäväksi n. 220-240e/kk. Toki maksan tuosta ylimääräisestä noin 50-70e laskuja, riippuu kuukaudesta, mutta siltikin jää vielä hyvin rahaa. Joten mihin sä saat tuhlattua yksinäs koko summan? Oletan siis, että elät yksin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:12"]
Eikö kassatyöntekijä sanonut sulle, että siinä on vielä 8€ jäljellä? Olisit saanut sillä vielä vaikka mitä! Mä tapaan aina sanoa asiakkaalle, että paljonko on jäljellä ja käsken vielä hakemaan jotain. Tai monilla saattaa olla jotain varuilla korissa, jos rahaa vielä jää. Ja jotkut laskee tosi tarkkaan summan täsmäämään tasan maksusitoumuksen summaa :)
t. Kassatäti
[/quote] Sanoi, mutta olen aina sanonut että en tarvitse tällä kertaa muuta. :) jos en oikeasti tarvitse. En osta sillä maksusitomuksella ikinä mitään extraa, aina vaan ne pakolliset. En halua olla kauhea tuhlari..
[/quote]
Kalliit einesateriatko (pizza ja broileripasta) olivat sitten välttämättömiä, eivätkä nimenomaan sitä tuhlaamista?
[/quote] Jep, ne on just välttämättömiä.. :-) olen niin paska laittamaan itse ruokaa ja en jaksa sitä käsin tehtävää tiskin määrää joka päivä! helpompi vaan laittaa suoraan roskat roskikseen syömisen jälkeen jne.
Eihän tuo pitsakaan nyt ole kovin kallista, vaan 2,50e. :) ja hyvää!!!
Mistä sä jatkossa sitten saat tarpeeksi rahaa, jos et enää ikinä aio hakea maksusitoumusta?
Tuolla rahalla olisi syönyt yli viikon jos yhtään viitsisi ajatella, eikä ostaa valmisruokaa. Mihin "pakolliseen juttuun" se sata euroa menee?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:18"]
Minkä ikäinen olet? Osaatko laittaa ruokaa ollenkaan itse, vai syötkö pelkkiä valmispastoja, -pitsoja ja muita eineksiä? Ajatteletko koskaan, että jos tänään syöt pastan ja pitsan, niin sulla on huomenna taas uusi nälkä?
[/quote] Olen 19 ja osaan laittaa joitakin ruokalajeja itse, usein en kuitenkaan itse kokkaa koska en jaksa sitä tiskin määrää ja olen todella huono laittamaan ruokaa! ostan valmista kotiruokaa jne, mikä on siis itse tehtyä, mutta kuitenkin sellaisen tekemää joka on osannut kokata sen hyvin. :-)
Pitsa on siis huomiselle. Pasta tälle päivälle. En koskaan vedä noin paljon ruokaa kerralla naamariin, syön itseasiassa hyvin vähän.. mutta pärjään sillä oikein loistavasti :-)
[/quote]
Ylihuomennako on sitten tilipäivä?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:27"]
Eikö pelota, että joku tinttaa sua kuonoon, kun huutelet ja möliset ihmisille?
[/quote] Ei, koska ei niillä ole oikeutta tintata enää tässä jamassa olevaa ja jos tinttaisi, niin se olisi vaan kasa lastia taas paskaa niskaan, mitä on tullut tähänkin asti, toisin sanoen, mä en välitä siis enää mistään... en itestäni, en muista ihmisistä, en yhtään mistään... :)
Kyllä mä sen kestän jos mua lyödään, on mua lyöty ennenkin ja oon harrastanu myös kamppailulajeja. Mutta emmä tiedä kestääkö se ihminen sit niitä jälkiä mitä mun sairas mieli aiheuttaa hälle! en lähtisi itse kokeilemaan. Musta näkee ehkä ulospäinkin että mä olen vähän henkisesti sairas. Mutta jokainen omalla riskillä. :)
Jonkun pitäis neuvoa sua rahankäytössä. Esimerkiksi makaronilaatikon ainekset olisit saanut tuolla 8 eurolla, ja siitä olisit syönyt monta päivää. Tai tee keittoja, ne on halpoja ja riittoisia.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:32"]
No kyllä sä tarttet neuvoja, jos rahat on vähissä, etkä osaa 30 euroa käyttää järkevästi. Tuolla tavalla ne rahat pysyykin vähissä. Ostaisit koko rahalla puhtaita raaka-aineita, pesuaineita ja iättömiä tavaroita. Netistä löytyy yksityiskohtaisia ruuanlaitto-ohjeita. Noista syöt vain pari kertaa, järkevä tyyppi saisi kolmella kympillä useamman päivän ruuat.
[/quote] Juu en jaksa, eikä just nyt kiinosta. :) teen mun tavalla, niin kun itselleni parhaaks näen. Eikö niin me jokainen?
Ehkä mä joskus alan välittämään noista neuvoista.. ihan hyviä neuvoja kyllä! :)
En yhtään ihmettele, että joudut maksusitoumuksia kerjäämään kun eihän sulla oo minkäänlaista tajua rahan kanssa! Jättää nyt 8e käyttämättä ja tuhlata loppurahat täysin turhaan ja kalliiseen mättöön. Kerran kassajonossa seurasin, miten edelläolevalla oli joku maksusitoutumus ja kävi vielä hakemassa pari makaronipussia kun jäi osotokset muutaman kymmenen senttiä summan alle. Silloin meni ainakin tarpeeseen.
Monennenko kerran sait maksusitoumuksen?
[/quote] Toimeentulotuki eli 480e/kk on yksinkertaisesti liian vähän! Etenkin jos siitä menee jo yli 100e kuukaudessa muuhun tarpeelliseen juttuun.
[/quote]
Saan saman verran toimeentulotukea, sekä maksusitoumuksen apteekkiin ja mulla menee 2 hengen ruokiin+taloustavaroihin kuukaudessa n. 240-260e. Eli ylimääräistä jää käytettäväksi n. 220-240e/kk. Toki maksan tuosta ylimääräisestä noin 50-70e laskuja, riippuu kuukaudesta, mutta siltikin jää vielä hyvin rahaa. Joten mihin sä saat tuhlattua yksinäs koko summan? Oletan siis, että elät yksin.
[/quote] Ne rahat hupenee vaan aina jonnekin helvettiin... Mutta menee mullakin laskuihin ja velkoihin ihan vitusti...
Totuus on kuitenkin se että 480e on liian pieni raha. Eihän kellään oo helvetti ees tollasta palkkaa!!!
Kun sitä rahaa tulis yli 1000e / kk niin jee ... ei olis mullakaan enää ongelmia :)
Idioottimaista olla käyttämättä se 8e. Missä järki...
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote] Ne rahat hupenee vaan aina jonnekin helvettiin... Mutta menee mullakin laskuihin ja velkoihin ihan vitusti...
Totuus on kuitenkin se että 480e on liian pieni raha. Eihän kellään oo helvetti ees tollasta palkkaa!!!
Kun sitä rahaa tulis yli 1000e / kk niin jee ... ei olis mullakaan enää ongelmia :)
[/quote]
No mene töihin. Ei todellakaan pidä maksaa palkkaa vastaavaa summaa siitä, että makaat kotona. Velkasikaan eivät kuulu meidän muiden maksettaviksi. Mistä sinulle on velkaa kertynyt?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:35"]
Mistä sä jatkossa sitten saat tarpeeksi rahaa, jos et enää ikinä aio hakea maksusitoumusta?
[/quote] Rupeen tekee paperille suunitelman miten käytän kuukaudessa rahani ja pidän niistä hyvää huolta ja jotain "ylimäärästä" karsin aina pois, enkä tee enää velkaa ja hoidan laskut ajallaan. ;)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:12"]
Olisit ostanu vaik Paska paperia ja sampoota! Ens kerralla saat vähemmän kun et käyttäny kaikkia.
[/quote] Jaajaa, no enskertaa ei enää tule kun rupeen laskee rahani tarkemmin ettei tarvii maksusitoumukseen turvautua. :) vituttaa nimittäin. Vituttaa niin paljon että tulomatkalla uhkasin hakata ihmisiä, huusin haista vittua ja näytin keskisormea! Mitäs möllöttivät siinä saatana kun halpaa makkaraa, kun kävelen kans näillä pakkasilla pelkässä hupparissa kotiin!
Ainiin ja ostin mä myös shamppoota. :D se meinasi unohtua!
[/quote]
Mitä mielenterveysongelmia tai neurologisia sairauksia sinulla on?
[/quote] No ainakin on diagnosoitu ahdistushäiriö ja sitten toistuva masennus. :)