Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin äsken maksusitomuksella ruokaa. Kysy mitä haluat?

Vierailija
05.01.2015 |

Yritän vastata mahdollisimman moneen kysymykseen. :-)

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:36"]

Tuolla rahalla olisi syönyt yli viikon jos yhtään viitsisi ajatella, eikä ostaa valmisruokaa. Mihin "pakolliseen juttuun" se sata euroa menee?

[/quote] Luontaistuotteisiin. :D

Vierailija
62/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:07"]

Onko sulla joku sairaus tms. vai miks ruokaan ei riitä rahaa?

[/quote] Toimeentulotuki eli 480e/kk on yksinkertaisesti liian vähän! Etenkin jos siitä menee jo yli 100e kuukaudessa muuhun tarpeelliseen juttuun.

[/quote]

Saan saman verran toimeentulotukea, sekä maksusitoumuksen apteekkiin ja mulla menee 2 hengen ruokiin+taloustavaroihin kuukaudessa n. 240-260e. Eli ylimääräistä jää käytettäväksi n. 220-240e/kk. Toki maksan tuosta ylimääräisestä noin 50-70e laskuja, riippuu kuukaudesta, mutta siltikin jää vielä hyvin rahaa. Joten mihin sä saat tuhlattua yksinäs koko summan? Oletan siis, että elät yksin.

[/quote] Ne rahat hupenee vaan aina jonnekin helvettiin... Mutta menee mullakin laskuihin ja velkoihin ihan vitusti...

Totuus on kuitenkin se että 480e on liian pieni raha. Eihän kellään oo helvetti ees tollasta palkkaa!!!

Kun sitä rahaa tulis yli 1000e / kk niin jee ... ei olis mullakaan enää ongelmia :)

[/quote]

Sitä rahaa todennäköisesti tuleekin yli 1000e/kk, jokuhan se sun vuokrasikin maksaa. Toimeentulotuen perusosa on se 480e, joka on oikein kelpo summa elämiseen. Ja kuules, erittäin monella on niin pieni palkka, että tuon perusosan verran ei jää kuussa käteen. Sitten haetaan toimeentulotukea palkkatulon päälle tai kitkutellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
64/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:18"]

Minkä ikäinen olet? Osaatko laittaa ruokaa ollenkaan itse, vai syötkö pelkkiä valmispastoja, -pitsoja ja muita eineksiä? Ajatteletko koskaan, että jos tänään syöt pastan ja pitsan, niin sulla on huomenna taas uusi nälkä?

[/quote] Olen 19 ja osaan laittaa joitakin ruokalajeja itse, usein en kuitenkaan itse kokkaa koska en jaksa sitä tiskin määrää ja olen todella huono laittamaan ruokaa! ostan valmista kotiruokaa jne, mikä on siis itse tehtyä, mutta kuitenkin sellaisen tekemää joka on osannut kokata sen hyvin. :-)

Pitsa on siis huomiselle. Pasta tälle päivälle. En koskaan vedä noin paljon ruokaa kerralla naamariin, syön itseasiassa hyvin vähän.. mutta pärjään sillä oikein loistavasti :-)

[/quote]

Ylihuomennako on sitten tilipäivä?

[/quote] Toivon mukaan. :)

Vierailija
65/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:38"]

Jonkun pitäis neuvoa sua rahankäytössä. Esimerkiksi makaronilaatikon ainekset olisit saanut tuolla 8 eurolla, ja siitä olisit syönyt monta päivää. Tai tee keittoja, ne on halpoja ja riittoisia.

[/quote] MÄ EN TEE EDELLEENKÄÄN ITSE RUOKAA.

Onko sitä jonkun nyt vitun vaikeaa tajuta? :D

Vierailija
66/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap:llä on todettu masennus, voin juuri ja juuri hyväksyä, että voimia ruoanlaittoon ja tiskaamiseen ei ole. Muuten minusta tuntuu uskomattomalta, että henkilö, joka ei opiskele tai käy töissä ja jolla siis on aikaa vaikka kuinka, ei viitsi itse tehdä ruokaa vaan ostaa sossun (veronmaksajien) rahoilla kalliita eineksiä. Minusta 22 euroa on paljon yhdelle hengelle kahden päivän ruokamenoihin. Sehän tekee kuussa yhteensä noin 300 euroa, eli saman kuin mitä minä työssäkäyvänä kulutan.

Vierailija
67/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:36"]

Tuolla rahalla olisi syönyt yli viikon jos yhtään viitsisi ajatella, eikä ostaa valmisruokaa. Mihin "pakolliseen juttuun" se sata euroa menee?

[/quote]
Eli pössyttelyyn

Vierailija
68/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mikä vajakki olet :DDD "mölisen ja huutelen tuntemattomille, ne kattoo mua ku jotai halpaa makkaraa". Luulen kyllä et tämä on:

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:46"]

Tää on joku Kokoomuksen trolli

[/quote]

Vierailija
69/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jouluna 60e maksusitoumuksen Diakonialta ja laskin koko ajan kaupassa kännykällä mihin mulla on vielä varaa. Toki olin kotona jo tehnyt valmiiksi kauppalistan ja miettinyt "noin" summat ja kaupassa laskin tarkemmin. Pari ylimääräistä tarvikettakin sain, kun olin kotona laskenut yläkanttiin. Taisi jäädä 60 senttiä käyttämättä ja sekin vähän harmitti. Oli vaan turhan pitkät jonot, niin en viitsinyt lähteä paria makaronipussia hakemaan. Tuota Ap:ta en vaan voi ymmärtää miksi ei voinut käyttää kaikkea, ehkä sitten ei ollutkaan todellista tarvetta.

Vierailija
70/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:42"]

En yhtään ihmettele, että joudut maksusitoumuksia kerjäämään kun eihän sulla oo minkäänlaista tajua rahan kanssa! Jättää nyt 8e käyttämättä ja tuhlata loppurahat täysin turhaan ja kalliiseen mättöön. Kerran kassajonossa seurasin, miten edelläolevalla oli joku maksusitoutumus ja kävi vielä hakemassa pari makaronipussia kun jäi osotokset muutaman kymmenen senttiä summan alle. Silloin meni ainakin tarpeeseen.

[/quote] Joo, no mie inhoon sitä koko kassatilannetta jos mulla on maksusitoumus... Haluan vaan äkkiä vittuun siitä, kun te kellä on paljon vaatetta päällä ja menette illalla lämpimään omaan rikkaaseen kotiinne, niin katotte tällästä jolla ei oo kunnon vaatetta päällä talvella ja liikkuu maksusitoumuksen kanssa nii kun halpaa makkaraa...!

Vaikka sen kuinka yrittäs päästään sulkee pois, koko mielikuvan.

Siksi haluan mun kassaasioinnit tälläsissä tilanteissa hoitaa vaan mahd. nopeasti. :)

Vierailija
71/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:46"]

[/quote]

lopeta se pössyttely, niin aivoskin toimisi paremmin

Vierailija
72/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monennenko kerran sait maksusitoumuksen?

[/quote] Tää oli vasta toinen kerta ja kolmatta ei enää tule. :) oon ollu nyt toimeentulotuen varassa kesäkuusta 2014 lähtien. Tänä vuonna täytän 20 ja yks uudenvuoden lupaus minkä mm. tein, oli se et rupeen hoitaa mun raha-asiat vastuullisemmin ja paremmin! oikeastaan koko elämään aion ottaa sellasen otteen ja pitää kans siitä kii. Tää on vika kerta kun käytän maksusitoumusta, siks teinkin tänne tälläsen alotuksen.. :)

Vierailija
73/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa vitsillä tuo että 480e ei riitä mihinkään :D :D todellakin riittää kun se jää pakollisten menojen JÄLKEEN!! joillakin ei jää palkastakaan tuota summaa.
T. Myöskin hetken sossupummi, joten tiedän mistä puhun. Onneksi opiskelut alkaa elokuussa niin olen taas askelen lähempänä työelämää.

Vierailija
74/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon kun Suomi on täynnä ap:n kaltaisia säälittäviä, typeriä ja sivistymättömiä ihmisiä. Huoh.

Vierailija
75/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:44"]

Idioottimaista olla käyttämättä se 8e. Missä järki...

[/quote] Ajattelen tätä yhteiskuntaakin. En halua turhan takia tuhlata teidän verovarojanne, jos mulla ei oikeasti ole siihen varaa, ostan köyhänä vaan just ja just sen minkä tartten.. :) eiks sen luulis olevan hyvä juttu?? ;o

Vierailija
76/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:07"]

Onko sulla joku sairaus tms. vai miks ruokaan ei riitä rahaa?

[/quote] Toimeentulotuki eli 480e/kk on yksinkertaisesti liian vähän! Etenkin jos siitä menee jo yli 100e kuukaudessa muuhun tarpeelliseen juttuun.

[/quote]

Saan saman verran toimeentulotukea, sekä maksusitoumuksen apteekkiin ja mulla menee 2 hengen ruokiin+taloustavaroihin kuukaudessa n. 240-260e. Eli ylimääräistä jää käytettäväksi n. 220-240e/kk. Toki maksan tuosta ylimääräisestä noin 50-70e laskuja, riippuu kuukaudesta, mutta siltikin jää vielä hyvin rahaa. Joten mihin sä saat tuhlattua yksinäs koko summan? Oletan siis, että elät yksin.

[/quote] Ne rahat hupenee vaan aina jonnekin helvettiin... Mutta menee mullakin laskuihin ja velkoihin ihan vitusti...

Totuus on kuitenkin se että 480e on liian pieni raha. Eihän kellään oo helvetti ees tollasta palkkaa!!!

Kun sitä rahaa tulis yli 1000e / kk niin jee ... ei olis mullakaan enää ongelmia :)

[/quote]

No mene töihin. Ei todellakaan pidä maksaa palkkaa vastaavaa summaa siitä, että makaat kotona. Velkasikaan eivät kuulu meidän muiden maksettaviksi. Mistä sinulle on velkaa kertynyt?

[/quote] Laskuista.. Olen työkokeilussa tällä hetkellä itseasiassa. :)

Vierailija
77/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:45"]

Oletko jälkihuollettava?

[/quote] En.

Vierailija
78/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö sinua ap ostaa maksusitoumuksella? Mietitkö, mitä kassahenkilö ja muut asiakkaat miettivät?

Olen itse sossussa töissä ja teen noita maksusitoumuksia joskus (harvoin). Maksusitoumushan myönnetään nimenomaan mielummin kuin maksetaan tilille, ettei sitä saa käytettyä muuhun kuin oikeasti ruokaan.

Tuo 8€ ei mennyt hukkaan, koska kauppa laskuttaa sossua sitten myöhemmin sen verran, kuin kuitissa on summa, eli sossu ei ns. maksanut mitään turhaan.

Vierailija
79/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:12"]

Olisit ostanu vaik Paska paperia ja sampoota! Ens kerralla saat vähemmän kun et käyttäny kaikkia.

[/quote] Jaajaa, no enskertaa ei enää tule kun rupeen laskee rahani tarkemmin ettei tarvii maksusitoumukseen turvautua. :) vituttaa nimittäin. Vituttaa niin paljon että tulomatkalla uhkasin hakata ihmisiä, huusin haista vittua ja näytin keskisormea! Mitäs möllöttivät siinä saatana kun halpaa makkaraa, kun kävelen kans näillä pakkasilla pelkässä hupparissa kotiin!

Ainiin ja ostin mä myös shamppoota. :D se meinasi unohtua!

[/quote]

Mitä mielenterveysongelmia tai neurologisia sairauksia sinulla on? 

[/quote] No ainakin on diagnosoitu ahdistushäiriö ja sitten toistuva masennus. :)

[/quote]

Jotain tämänkaltaista arvelinkin. En aio alkaa suuremmin moralisoimaan, mutta kokemuksesta sanon sen verran, että ahdistuneisuushäiriöön ja masennukseen pössyttely tai juominen ei auta, vaan pahentaa vaan tilannetta. Vaikka hetkellisesti helpottaakin. Minä lääkitsin itseäni pilvellä päivittäin pari vuotta. En muista niistä ajoista juuri mitään. 

Paranemisia!

Vierailija
80/129 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:42"]

En yhtään ihmettele, että joudut maksusitoumuksia kerjäämään kun eihän sulla oo minkäänlaista tajua rahan kanssa! Jättää nyt 8e käyttämättä ja tuhlata loppurahat täysin turhaan ja kalliiseen mättöön. Kerran kassajonossa seurasin, miten edelläolevalla oli joku maksusitoutumus ja kävi vielä hakemassa pari makaronipussia kun jäi osotokset muutaman kymmenen senttiä summan alle. Silloin meni ainakin tarpeeseen.

[/quote] Joo, no mie inhoon sitä koko kassatilannetta jos mulla on maksusitoumus... Haluan vaan äkkiä vittuun siitä, kun te kellä on paljon vaatetta päällä ja menette illalla lämpimään omaan rikkaaseen kotiinne, niin katotte tällästä jolla ei oo kunnon vaatetta päällä talvella ja liikkuu maksusitoumuksen kanssa nii kun halpaa makkaraa...!

Vaikka sen kuinka yrittäs päästään sulkee pois, koko mielikuvan.

Siksi haluan mun kassaasioinnit tälläsissä tilanteissa hoitaa vaan mahd. nopeasti. :)

[/quote]

Niin katsos kun me ollaan hankittu ne lämpimät kodit ja paljot vaatteet ihan omalla rahalla. Siinä on tarvittu vuosikausien opiskelua ja kitkuttamista pienellä opintotuella, koko kesän töissä ahertamista niin ikään pienellä palkalla ja sitten vielä pätkätöitä opiskelujen jälkeen että on tähän vaiheeseen päästy :)