Ostin äsken maksusitomuksella ruokaa. Kysy mitä haluat?
Yritän vastata mahdollisimman moneen kysymykseen. :-)
Kommentit (129)
Miten sulla on sitten keskiviikkona rahaa, jos ei sulla ollut sitä nyt maanantainakaan? Olisko vaan kannattanut ostaa 8e:llä kaapit täyteen?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:44"]
Idioottimaista olla käyttämättä se 8e. Missä järki...
[/quote] Ajattelen tätä yhteiskuntaakin. En halua turhan takia tuhlata teidän verovarojanne, jos mulla ei oikeasti ole siihen varaa, ostan köyhänä vaan just ja just sen minkä tartten.. :) eiks sen luulis olevan hyvä juttu?? ;o
[/quote]
Kyllä me veronmaksajat oltais mieluummin ruokittu sinua viikko 30 eurolla kuin 2 päivää 22 eurolla. Tämä vaan osoittaa, että sossunkin pitäis jakaa valmiita ruokakasseja maksusitoumuksen sijaan.
Lyön miljoonasta eurosta vetoa, että vanhempasi eivät ole korkeastikoulutettuja.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:49"]
Koska ap:llä on todettu masennus, voin juuri ja juuri hyväksyä, että voimia ruoanlaittoon ja tiskaamiseen ei ole. Muuten minusta tuntuu uskomattomalta, että henkilö, joka ei opiskele tai käy töissä ja jolla siis on aikaa vaikka kuinka, ei viitsi itse tehdä ruokaa vaan ostaa sossun (veronmaksajien) rahoilla kalliita eineksiä. Minusta 22 euroa on paljon yhdelle hengelle kahden päivän ruokamenoihin. Sehän tekee kuussa yhteensä noin 300 euroa, eli saman kuin mitä minä työssäkäyvänä kulutan.
[/quote]
Luuletko että sinun HYVÄKSYMISTÄ tarvitaan yhtään mihinkään?
Aion jatkaa koko loppuelämäni samaa rataa. Ei kiinosta.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:36"] Tuolla rahalla olisi syönyt yli viikon jos yhtään viitsisi ajatella, eikä ostaa valmisruokaa. Mihin "pakolliseen juttuun" se sata euroa menee? [/quote] Luontaistuotteisiin. :D [/quote] Eli pössyttelyyn
[/quote] No voee, empähän kuule pössyttele. On sitä olemassa muitakin kalliita luontaistuotteita eri sairauksiin, joita sossu ei todellakaan kustanna. :D muuta kun lääkärin määräämät kemialliset lääkkeet, mitkä ei aina ole keholle edes niin hyväksi.
Alat kuulostaa tutulta. Oletko se sama tyttö, joka turmeli vuokra-asuntonsa niin, että se alkoi kuhista matoja ja sait häädön? Et tule oikein toimeen vanhempiesi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:50"]
Mä sain jouluna 60e maksusitoumuksen Diakonialta ja laskin koko ajan kaupassa kännykällä mihin mulla on vielä varaa. Toki olin kotona jo tehnyt valmiiksi kauppalistan ja miettinyt "noin" summat ja kaupassa laskin tarkemmin. Pari ylimääräistä tarvikettakin sain, kun olin kotona laskenut yläkanttiin. Taisi jäädä 60 senttiä käyttämättä ja sekin vähän harmitti. Oli vaan turhan pitkät jonot, niin en viitsinyt lähteä paria makaronipussia hakemaan. Tuota Ap:ta en vaan voi ymmärtää miksi ei voinut käyttää kaikkea, ehkä sitten ei ollutkaan todellista tarvetta.
[/quote] Heh heh, eipä kai sit niin kun tili näyttää 0e ja jääkaappi ammottaa tyhjyyttään! :D
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:36"] Tuolla rahalla olisi syönyt yli viikon jos yhtään viitsisi ajatella, eikä ostaa valmisruokaa. Mihin "pakolliseen juttuun" se sata euroa menee? [/quote] Luontaistuotteisiin. :D [/quote] Eli pössyttelyyn
[/quote] No voee, empähän kuule pössyttele. On sitä olemassa muitakin kalliita luontaistuotteita eri sairauksiin, joita sossu ei todellakaan kustanna. :D muuta kun lääkärin määräämät kemialliset lääkkeet, mitkä ei aina ole keholle edes niin hyväksi.
[/quote]
Kerropa mulle, että millä perusteella ajattelit olevasi asiantuntevampi itsesi lääkitsemisessä, kuin koulutettu lääkäri? Kaikesta päätellen et ole järin fiksu, joten tällaiset asiat kannattaa jättää sellaisille, jotka tietävät mistä puhuvat. Luonnonlääkkeesikin muuten voidaan esittää kemiallisessa kaavassa, se ei ole mikään vaarallisuuden tae. Luonnonlääkkeiden ja lääkärin määrämien nappien ero on yleensä se, että luonnonlääkkeiden tehosta ei ole tarpeeksi tutkimustietoa tai ne on tutkittu huonosti toimiviksi. Älä ole tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:54"]
Pakko sanoa vitsillä tuo että 480e ei riitä mihinkään :D :D todellakin riittää kun se jää pakollisten menojen JÄLKEEN!! joillakin ei jää palkastakaan tuota summaa. T. Myöskin hetken sossupummi, joten tiedän mistä puhun. Onneksi opiskelut alkaa elokuussa niin olen taas askelen lähempänä työelämää.
[/quote] No mä oon toivottavasti tän työkokeilun kautta lähempänä taas työelämää ja kiinteetä kuukausi palkkaa joka jää nettona jo sit yli 1000e kk , jeee herraaamen jeejeejee sitä ilon ja pyhän päivää!!!! :) <3
Ristin kädet ja huudan hoosiannaa ja pompin jokapuolelle wou, wou, wou!
Älkää ruokkiko trollia!
Lukekaa vähän noita ap:n viestejä, kai te nyt tajuatte ettei kukaan voi olla noin vitun tyhmä :D valoja päälle!
Olin itse sua vuoden nuorempana sossun asiakkaana, kun mielenterveydellisistä syistä johtuen jätin koulut kesken ja töitäkään en pystynyt tekemään. Se 480 euroa riittää kyllä ruokaan ja pakollisiin menoihin ihan hyvin, jos ei tipu sossun tuille suoraan työssäkäyvän elintasosta (jos on velkaa, niin niitä kun on pakko lyhentää vaikka tulot romahtaisikin) ja en usko, että sulle on käynyt niin. Opettele tekemään ruokaa itse, sen kanapastankin tekee itse paljon halvemmalla ja sitä riittäisi vielä muutamaksi päiväksikin. Talvitakinkin saisit kirpparilta varmasti alle parilla kympillä, niin ei tarvitse talvella hiihtää pelkkä huppari päällä. Sun asenne ei auta sua kyllä yhtään, tuollaisella haistakaavittu-meiningillä et pääse kyllä yhtään mihinkään. Et ole enää mikään kakara, joten ala ottamaan vastuu omasta elämästäsi.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:54"]
Hyi olkoon kun Suomi on täynnä ap:n kaltaisia säälittäviä, typeriä ja sivistymättömiä ihmisiä. Huoh.
[/quote] Ihan sinun kiusakses ja niin tulee olemaan jatkossakin, hähäää! :) koitappa kestää paskiainen. :))
Puss, puss and kiss kiss! <3 ;)
Kuinka suuri vuokra sulla on?
Onko luottotiedot menneet?
Missä olet työkokeilussa?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:44"]
Idioottimaista olla käyttämättä se 8e. Missä järki...
[/quote] Ajattelen tätä yhteiskuntaakin. En halua turhan takia tuhlata teidän verovarojanne, jos mulla ei oikeasti ole siihen varaa, ostan köyhänä vaan just ja just sen minkä tartten.. :) eiks sen luulis olevan hyvä juttu?? ;o
[/quote]
Aina täällä valitetaan sossuelättien ahneudesta mutta kun kerrankin joku oli säästeliäs eikä halunnut tuhlata meidän verorahoja, niin sille laitetaan alapeukut ja haukutaan. En ymmärrä logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:23"]
Älkää ruokkiko trollia!
Lukekaa vähän noita ap:n viestejä, kai te nyt tajuatte ettei kukaan voi olla noin vitun tyhmä :D valoja päälle!
[/quote]
Ei valitettavasti ole trolli. AP käy täällä säännöllisesti tekemässä näitä aloituksiaan. Kirjoitustyylin ja aiheet tunnistaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:58"]
Hävettääkö sinua ap ostaa maksusitoumuksella? Mietitkö, mitä kassahenkilö ja muut asiakkaat miettivät?
Olen itse sossussa töissä ja teen noita maksusitoumuksia joskus (harvoin). Maksusitoumushan myönnetään nimenomaan mielummin kuin maksetaan tilille, ettei sitä saa käytettyä muuhun kuin oikeasti ruokaan.
Tuo 8€ ei mennyt hukkaan, koska kauppa laskuttaa sossua sitten myöhemmin sen verran, kuin kuitissa on summa, eli sossu ei ns. maksanut mitään turhaan.
[/quote] Totta hitossa mietin ja nehän miettii minusta kaikkea mahdollista paskaa.
Siksi vihaankin ihmisiä, ihmisyllisyyttä ja ylipäätään koko elämistä! Mutta olen myöskin liian raukka tappamaan itseni. ;(
Mutta jos sä olet työkokeilussa, niin sunhan pitäisi saada työmarkkinatukea ja kulukorvausta (9e/pv). Eli miten sulla jää käteen mukamas vain 480e/kk?
Toimeentulo ja kustannusten korvaukset
Jos olet työtön, TE-toimisto voi korvata matka- ja yöpymiskustannuksia matkasta työnantajan luo, jonka kanssa sovit työkokeilusta.
Työkokeilun aikana saat samaa etuutta kuin työttömänä. Jos olet sopinut työkokeilusta työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa, voit saada työttömyysetuuden korotettuna. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuuden maksaja eli työttömyyskassa tai Kela.
Korvaukseksi palvelusta aiheutuvista kustannuksista voit saada osallistumispäiviltä kulukorvausta. Jos et saa sitä työttömyysetuuden maksajalta, TE-toimisto voi maksaa harkinnanvaraista kulukorvausta.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:49"]
Koska ap:llä on todettu masennus, voin juuri ja juuri hyväksyä, että voimia ruoanlaittoon ja tiskaamiseen ei ole. Muuten minusta tuntuu uskomattomalta, että henkilö, joka ei opiskele tai käy töissä ja jolla siis on aikaa vaikka kuinka, ei viitsi itse tehdä ruokaa vaan ostaa sossun (veronmaksajien) rahoilla kalliita eineksiä. Minusta 22 euroa on paljon yhdelle hengelle kahden päivän ruokamenoihin. Sehän tekee kuussa yhteensä noin 300 euroa, eli saman kuin mitä minä työssäkäyvänä kulutan.
[/quote]
Luuletko että sinun HYVÄKSYMISTÄ tarvitaan yhtään mihinkään?
Aion jatkaa koko loppuelämäni samaa rataa. Ei kiinosta.
[/quote]
Luulisi kiinnostavan, kun kuitenkin veronmaksajana minä osallistun tämän lystin kustantamiseen - ainakin toistaiseksi. Mitä enemmän on kaltaisiasi perseilijöitä, sitä enemmän Suomen huoltosuhde vääristyy. Tästä seuraa montakin asiaa: kun avuntarvitsijoiden määrä kasvaa tai kun rahaa kuluu välinpitämättömän kuluttamisen vuoksi "hukkaan", on yhteisestä kakusta vähemmän jaettavana tarvitseville. Jos taas tätä kompensoidaan veroja nostamalla, äänestävät veronmaksajat jaloillaan. Tämähän on jo nähtävissä yrityksissä, kun toimintoja siirretään halvemman työvoiman ja verotuksen maihin, sekä ihan yksityishenkilöiden tasolla, kun ihmiset muuttavat ulkomaille matalamman verotuksen perässä. Esimerkiksi minä maksan veroja 1300 euroa kuussa, mutta harkitsen vakavasti muuttoa ulkomaille. Yhteiskuntaoppi ja taloustieto eivät tainneet olla vahvimpia aineitasi koulussa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:12"]
Olisit ostanu vaik Paska paperia ja sampoota! Ens kerralla saat vähemmän kun et käyttäny kaikkia.
[/quote] Jaajaa, no enskertaa ei enää tule kun rupeen laskee rahani tarkemmin ettei tarvii maksusitoumukseen turvautua. :) vituttaa nimittäin. Vituttaa niin paljon että tulomatkalla uhkasin hakata ihmisiä, huusin haista vittua ja näytin keskisormea! Mitäs möllöttivät siinä saatana kun halpaa makkaraa, kun kävelen kans näillä pakkasilla pelkässä hupparissa kotiin!
Ainiin ja ostin mä myös shamppoota. :D se meinasi unohtua!
[/quote]
Mitä mielenterveysongelmia tai neurologisia sairauksia sinulla on?
[/quote] No ainakin on diagnosoitu ahdistushäiriö ja sitten toistuva masennus. :)
[/quote]
Jotain tämänkaltaista arvelinkin. En aio alkaa suuremmin moralisoimaan, mutta kokemuksesta sanon sen verran, että ahdistuneisuushäiriöön ja masennukseen pössyttely tai juominen ei auta, vaan pahentaa vaan tilannetta. Vaikka hetkellisesti helpottaakin. Minä lääkitsin itseäni pilvellä päivittäin pari vuotta. En muista niistä ajoista juuri mitään.
Paranemisia!
[/quote] Parempi ettet ala. Moraalisoijia turpaan vaan, ovat sen verran ärsyttävää ja turhamaista sakkia..!
Jokainen eläköön sillä tavalla kun elää tai päättäköön oman elämänsä halutessaan vaikka oman käden kautta. Ei siihen ole oikeutta hoitohenkilökunnallakaan puuttua . !
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:46"]
Tää on joku Kokoomuksen trolli
[/quote] Sori, mutta en tiedä noista puolueistakaan hevonvittuakaan ja toisaalta, ei edes kiinnosta.
Sen taidan vaan tietää että kokoomus on joku rikkaiden perseitä ajava puolue, ELI VIHAAN! :D
Ja eikös se häiriintyny homo romppainen, tappanut jonkun vanhemman akkelin syyttä suotta? :D vittu mikä idiootti, sitäkin sietäis mätkiä turpaan niin että henki lähtis .... VIHAAAA. !!!!