käyttääkö joku oikeasti markettivaatteita?
Kommentit (96)
Tottakai. Meinaatko, että myydän lattianpesuräteiksi, no ootko noin tyhmä? Älä vaan sano ettoot oikeesti luullu että kukaan ei käytä niitä, Ei voi nimittäin tyhmempää luulla.
[/quote] No tajusit kyllä varmaan että en nyt ihan tuota tarkoittanut :D Ap
No mitähän sä, ap, tarkoitit? Voitko tarkentaa?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:30"]
Kyllä joskus järkytyin kun Stockmannilla aivan tavallisen näköinen tekokuitupaita maksoi 180€ Ei siis ollut mitään erikoista leikkausta, koristelua tai mitään, mikä olisi hinnan selittänyt. Ei voi olla 20x laadukkaampi kuin vastaava Tarjoustalosta ostettu 9€:n paita. Ihan saman näköinen ainakin. Mutta voihan se olla kiva sanoa että stockalta ostettu? Ja voi kantaa stockan pussissa kotiin :D
[/quote]
Stockan pussin saa ostamatta mitään, kun ystävällisesti pyytää kassalta :)
Minä olen tehnyt ihan kivoja löytöjä marketeista. Esim. nättejä neuleita, arkimekkoja ja kenkiä. Markettivaatteissa on joskus todellakin parempi laatu kuin H&M:n rytkyissä.
- N25
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:54"]
Ei tietenkään! Hyi olkoon! Mieluummin shoppaan vaikka hekka-maukalla. Edukasta-tyylikästä-eettistä!
[/quote]
Tyylikkyydestä voi olla montaa mieltä, edullista varmastikin, mutta mistä ihmeestä keksit että henkka-maukalla (tai missään muussakaan halpis-ketjussa) olisi _eettisiä_ vaatteita?
Kaikista eettisintä, pitkällä juoksulla edullisinta (laatu kestää) ja usein myös melko tyylikästä, olisi ostaa kotimaisilta toimijoilta. Esim. Nurmi.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:32"]
Minä olen tehnyt ihan kivoja löytöjä marketeista. Esim. nättejä neuleita, arkimekkoja ja kenkiä. Markettivaatteissa on joskus todellakin parempi laatu kuin H&M:n rytkyissä. - N25
[/quote]
Jotain arkimekkoa voi itse asiassa olla vaikea löytää muualta kuin juuri marketista.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:54"]
Ei tietenkään! Hyi olkoon! Mieluummin shoppaan vaikka hekka-maukalla. Edukasta-tyylikästä-eettistä!
[/quote]
Tyylikkyydestä voi olla montaa mieltä, edullista varmastikin, mutta mistä ihmeestä keksit että henkka-maukalla (tai missään muussakaan halpis-ketjussa) olisi _eettisiä_ vaatteita?
Kaikista eettisintä, pitkällä juoksulla edullisinta (laatu kestää) ja usein myös melko tyylikästä, olisi ostaa kotimaisilta toimijoilta. Esim. Nurmi.
Jos paikkakunnalla ei ole kuin ketjuliikkeitä (ne iänikuiset ja tylsät henkkamaukkakappahlindexit), niin nettikauppa on nopea,helppo ja kätevä, ja posti kulkee.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:57"]Aika moni maalla ja pohjoisessa tekee käytännössä kaikki ostoksensa näistä marketeista, vai millaiset shoppailumahdollisuudet AP kuvittelee että on jossain kajaanissa, kuusamolla, kuopiossa , imatralla nje lista jatkuu vaikka kuinka. Jonkin verran tulee nähtyä tuota touhua kun käy sukuloimassa.
[/quote]
onko oikea muoto tosiaan Kuusamolla? Minä olisin sanonut Kuusamossa
80 % rääsyistäni on peräisin marketeista ja halpahalleista, eikä kukaan huomaan mitään, kun ne piilottaa kalliin näköisen talvitakin alle. Siis käyttäessä, ei vielä kaupassa sentään, kyllä ne ihan rahalla on sieltä hankittu.
Kengät joudun hakemaan erikoisliikkeistä tai kalliimmista marketeista (Sokos, Stocka jne.), koska itätuontimonot hajoaa yleensä jo ennen kolmatta käyttökertaa ja sekös vasta vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:57"]Aika moni maalla ja pohjoisessa tekee käytännössä kaikki ostoksensa näistä marketeista, vai millaiset shoppailumahdollisuudet AP kuvittelee että on jossain kajaanissa, kuusamolla, kuopiossa , imatralla nje lista jatkuu vaikka kuinka. Jonkin verran tulee nähtyä tuota touhua kun käy sukuloimassa.
[/quote]
onko oikea muoto tosiaan Kuusamolla? Minä olisin sanonut Kuusamossa
[/quote]
Oikea muoto todellakin on Kuusamossa.
T. Kuusamolainen
Hmm, mietitäänpäs... Tällä hetkellä päällläni on marketin neuletakki, marketin toppi, marketin rintaliivit, marketin alushousut ja marketin sukat. Lisäksi eteisessä lepää marketin kengät, naamassa on marketin meikkejä ja päässä on marketin hiusväri. Eli kyllä, olen se joku joka käyttää marketin vaatteita yms, eikä edes hävetä yhtään. Saan monesti jopa kehuja pukeutumistani ja kyselyjä mistä olen minkäkin vaatteen ostanut.
Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa kalliisiin vaatteisiin, mutta tykkään kuitenkin pukeutua tyylikkäästi. Jos siis löydän jotakin tyyliini sopivaa kukkarolleni sopivalla hinnalla, en todellakaan jätä sitä vain siksi ostamatta että se sattuu olemaan marketin tuote :D. T: 21-vuotias opiskelija ja marketin vaatteiden käyttäjä
Olen kokoa xxl ja vaatebudjetti minimaalinen, joten Tokmannilta tulee ostettua paljon vaatteita. Siellä on ihan siistejä paitoja ja perusfarkkuja. Vero Modat ja monet muut trendiliikkeet saan unohtaa, kun ei ne Minni Hiiren kokoiselle tehdyt vaatteet mahdu päälle.
Kaikki vaatteeni ovat Tokmannista, Prismasta tai Halpa-Hallista. Olen yläkoulun opettaja. En välitä muodista vaan siitä, että vaatteet ovat sopivan kokoiset ja mukavaa materiaalia.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:57"]
Aika moni maalla ja pohjoisessa tekee käytännössä kaikki ostoksensa näistä marketeista, vai millaiset shoppailumahdollisuudet AP kuvittelee että on jossain kajaanissa, kuusamolla, kuopiossa , imatralla nje lista jatkuu vaikka kuinka. Jonkin verran tulee nähtyä tuota touhua kun käy sukuloimassa.
[/quote]
Mitäs itse kuvittelet? Kajaanista ja Kuusamosta en tiedä mutta Kuopiostahan löytyy vaikka mitä liikkeitä ja Imatralta vasta venäläisturistien takia löytyykin, vaatteita saa H&Mstä/Lindexistä aina Tiger of Swedeniin ja Hugo Bossiin... Nimim. ennen siellä asunut. Kyllä niitä vaatekauppoja löytyy pikkukaupungeistakin, itärajalta erityisesti turismin takia.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:40"]
Aika moni maalla ja pohjoisessa tekee käytännössä kaikki ostoksensa näistä marketeista, vai millaiset shoppailumahdollisuudet AP kuvittelee että on jossain kajaanissa, kuusamolla, kuopiossa , imatralla nje lista jatkuu vaikka kuinka. Jonkin verran tulee nähtyä tuota touhua kun käy sukuloimassa.
[/quote]
Mitäs itse kuvittelet? Kajaanista ja Kuusamosta en tiedä mutta Kuopiostahan löytyy vaikka mitä liikkeitä ja Imatralta vasta venäläisturistien takia löytyykin, vaatteita saa H&Mstä/Lindexistä aina Tiger of Swedeniin ja Hugo Bossiin... Nimim. ennen siellä asunut. Kyllä niitä vaatekauppoja löytyy pikkukaupungeistakin, itärajalta erityisesti turismin takia.
[/quote]
Haha :D Joo, ei sillä ihan loputtomasti ole väliä asuuko maalla vai kaupungissa, jos tykkää markettivaatteista. Tietty jossain pimeässä pohjoisessa kaupat voi olla vähän harvassa.
Ostan marketista ulkoiluvaatteet, halvempia kuin urheiluliikkeissä mutta merkit pitkälti samoja.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:30"]Kyllä joskus järkytyin kun Stockmannilla aivan tavallisen näköinen tekokuitupaita maksoi 180€ Ei siis ollut mitään erikoista leikkausta, koristelua tai mitään, mikä olisi hinnan selittänyt. Ei voi olla 20x laadukkaampi kuin vastaava Tarjoustalosta ostettu 9€:n paita. Ihan saman näköinen ainakin. Mutta voihan se olla kiva sanoa että stockalta ostettu? Ja voi kantaa stockan pussissa kotiin :D
[/quote]
169 euroa muovikassista :D
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:30"]Kyllä joskus järkytyin kun Stockmannilla aivan tavallisen näköinen tekokuitupaita maksoi 180€ Ei siis ollut mitään erikoista leikkausta, koristelua tai mitään, mikä olisi hinnan selittänyt. Ei voi olla 20x laadukkaampi kuin vastaava Tarjoustalosta ostettu 9€:n paita. Ihan saman näköinen ainakin. Mutta voihan se olla kiva sanoa että stockalta ostettu? Ja voi kantaa stockan pussissa kotiin :D
[/quote]
169 euroa muovikassista :D
[/quote]
Äh 171euroa, miten ajattelin paidan maksavan 11 euroa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:57"]Aika moni maalla ja pohjoisessa tekee käytännössä kaikki ostoksensa näistä marketeista, vai millaiset shoppailumahdollisuudet AP kuvittelee että on jossain kajaanissa, kuusamolla, kuopiossa , imatralla nje lista jatkuu vaikka kuinka. Jonkin verran tulee nähtyä tuota touhua kun käy sukuloimassa.
[/quote]
kuopiossa aikalailla samat kuin pääkaupunkiseudulla
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:40"]
[/quote]
[/quote]
Imatra on kyllä aika erikoistapaus, nimenomaan turismin takia sieltä löytyy vaatteita harvinaisen laajalla skaalalla niin pieneksi paikaksi. Missä tahansa muualla Suomessa sen kokoisesta kaupungista tuskin löytyy edes sitä H&Mää... Hyvä vaan tietenkin, saa ison ja pienen kaupungin edut yhdessä. Sieltä on muuten ainakin joskus saanut myös Selectediä, Soaked in Luxurya, Hilfigeria ja Furlan laukkuja!
Kyllä joskus järkytyin kun Stockmannilla aivan tavallisen näköinen tekokuitupaita maksoi 180€ Ei siis ollut mitään erikoista leikkausta, koristelua tai mitään, mikä olisi hinnan selittänyt. Ei voi olla 20x laadukkaampi kuin vastaava Tarjoustalosta ostettu 9€:n paita. Ihan saman näköinen ainakin. Mutta voihan se olla kiva sanoa että stockalta ostettu? Ja voi kantaa stockan pussissa kotiin :D