käyttääkö joku oikeasti markettivaatteita?
Kommentit (96)
Itse otan jopa kirppisten ja kierrätyskeskusten ilmaiskoreista vaatteita, jos siellä on jotain käyttökelpoista ja kivaa. Tuttavapiirissänikin on mitä tyylikkäimpiä ihmisiä ja jokainen kehuu aina, miten halvalla ja miten "hassuista" eli epätrendikkäistä paikoista on löytönsä tehnyt.
Itse en käy ruokaostoksilla marketeissa, siksi kai ostan harvoin sieltä vaatteita. Mutta menen joskus varta vasten markettiin ostamaan / etsimään mm. Urheiluvaatteita, uimapukua, takkeja ja meikkejä. Yleensä aina ostan jotain ja käteen tarrtuu usein myös joku muu vaate. Mikä ongelmasi on?
Hyi hitto markettivaatteita. Tänään ostin tuulipuvun (=kevyttoppapuku) Halpahallista.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:54"]Ei tietenkään! Hyi olkoon! Mieluummin shoppaan vaikka hekka-maukalla. Edukasta-tyylikästä-eettistä!
[/quote]
Sarkasmi ei asu av:lla joten sait vain alapeukkuja :D
Kyllä mä ostan, jos löytyy edullisesti joku paita, mikä on hyvää kangasta ja istuu hyvin päälle. Yhdistelen sitten merkkivaatteiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:54"]
Öh... Ostin Citymarketista Didriksonin parkatakin, maksoi 180€. Täysin sama tuote maksoi Intersportissa ja Partioaitassa yli 200€. Kerrotko miksi se olisi huonolaatuisempi cittarista ostettuna? Olet aika lapsellinen ja kokematon vielä.... No kyllä se elämä opettaa.
[/quote]
No mutta onhan se nyt selkeästi hienompaa ostaa tuote "merkkiliikkeestä" kuin marketista! :D Saa ainakin tuotteen kannettua kotiin katu-uskottavammassa muovikassissa.
[/quote]
Eli et käy koskaa Cittarissa edes ostamassa ruokaa, koska sitten joudut viemään ne ei katu-uskottavassa pussissa kotiin. Vai onko sulla aina oma muovipussi mukana,joku hemppa maukka mihin pakkaat ne?
Ostan kakki vaatteeni Lidlistä. Ihan vain kiusatakseni aloittajan kaltaisia dorkia.
Niillä on ihania kenkiä! Varsinkin cittarissa :)
Joulun alla tutkailin lähes tyhjällä Stockalla Itäkeskuksessa, mitä hankin lahjoiksi. Sitten kävin ostamassa Tarjoustalosta samaiset tuotteet (suurin osa tosin ei ollut vaatteita). Verkkokaupoista olisi toki saanut vielä edullisemmin, mutta ei ollut aikaa odotella postia.
Ostan 98% vaatteistani joko prismasta tai kirpputorilta. Useimmat farkut ja miesten puvut tietty kirpputorilta =) Niin hyviä löytöjöä olen tehnyt, että täydestä menee: kehujakin olen saanut vaatteistani naisilta. Joskus olen kehun jälkeen tunnustanut, että kirpparilta löysin =)
Uusi puku on yhtä huono sijoitus kuin uusi auto.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:57"]
Aika moni maalla ja pohjoisessa tekee käytännössä kaikki ostoksensa näistä marketeista, vai millaiset shoppailumahdollisuudet AP kuvittelee että on jossain kajaanissa, kuusamolla, kuopiossa , imatralla nje lista jatkuu vaikka kuinka. Jonkin verran tulee nähtyä tuota touhua kun käy sukuloimassa.
[/quote]
Kajaanissa esim. on muutama pieni erikoisliike - mummoille. Sitten on nuo Lindex, H&M, Seppälä ja Vero Moda. Siinäpä ne. Siinä mielessä Kajaanissa on hyvä tilanne, kun sekä Kuopioon että Ouluun pääsee junalla parissa tunnissa ja noissa nuoriso käy ostoksilla välillä; kun noissa ehtii käydä niin että aamulla lähtee ja illalla palaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:11"]
Ostan kakki vaatteeni Lidlistä. Ihan vain kiusatakseni aloittajan kaltaisia dorkia.
[/quote]
Kakkivaatteet, hih hih hii!
Mä käytän vain kierrätysvaatteita. Ei mitään tietoa mistä ne on alunperin ostettu.
On mulla jokunen markettivaate joo. Parhaimmat takit olen ostanut ylläri pylläri prismasta. Mutta muuten en osta enää marketeista sillä olen vähän pettynyt cittarin vaatteiden laatuun samoin kuin prisman house, premoda yms. merkkeihin. Ne ei oikein kestä edes sen vertaa kuin vilan tai h&m:n vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:23"]
Mä käytän vain kierrätysvaatteita. Ei mitään tietoa mistä ne on alunperin ostettu.
[/quote]
Mun kirppisvaatteiden joukossa on paljon alunperin kalliita vaatteita. Juuri katselin, että pikkumustani on maksanut uutena noin 300 euroa. Ihan törkeä hinta, vaikka onkin hieno leikkaus ja materiaali villaa. Kerron ilomielin kelle tahansa, että ostin sen kirppikseltä 20 eurolla (mikä oli mielestäni aika paljon).
Asun USA:ssa ja ostan vaatteita mistä sattuu. Walmartista tai Targetista kunnolliset rintaliivit ja alkkarit. Arkisia vaatteita saan myös sieltä. Sitten kierrän Ross, Marshalls, TJMax jne ja olen tehnyt todella hyviä löytöja, halvalla! Vasta kaikissa vuodenvaihteen pippaloissa sain erikseen kehuja, kuinka tyylikäs olin...(siinä n. $50 asussani).
Se on kyllä ihan taidosta kiinni ja suru niitä kohtaan, jotka ei osaa itse yhdistellä ja luoda omanlaisiaan vaatteita. Täällä on vaikka minkälaisia vaatekauppoja, mutta en ikinä osta ainuttakaan vaatetta täydellä hinnalla...ja rahasta se ei nyt ole kiinni.
Kyllä. Ja tämä liikuttaa elämääsi miten?
mulla on nyt päällä ikivanha yvesrocherin ilmaisfleece ja joo, olen käyttänyt tätä julkisellakin paikalla.
Onko sulla ap mitään harrastusta? Voisit hommata itselles parempaa tekemistä kuin pohtia tällaisia.
Onneksi täällä Utsjoella on Stockmann, josta saa ostaa mitä tahansa.