Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi et anna lapsen ilmaista itseään?

Vierailija
05.01.2015 |

Vaan tukit ilmaisun välineen jatkuvasti tutilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:34"]Tutun lapset tukkivat itse sitten suunsa peukalolla, kun tuttia ei heidän äitinsä suostunut antamaan. Seuraavaksi tuo heidän 8 vuotias on menossa kitalakileikkaukseen. Matokuurit on käyty, kun sormet ovat aina suussa ja välillä mullassa.
Mutta saavat onneksi ilmaista itseään ilman tuttia.

[/quote]
Vähän epäilen että ne matokuurit olisi nautittu tuttiakin syöden. Yleensä väärä purenta korjataan raudoilla. Ehkä kaverisi lapsella onkin ollut suulakihalkio.

Vierailija
2/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään tai paljon sitä tuttia oikein kåytetään, kun se estää mullan syönninkin? Non stop aina 2v saakka? Mun lapset söi multaa vielä parivuotiaanakin ajoittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut tutin, mutta vauvat eivät huolineet. Ilmaisevat kyllä edelleen itseään kaikilla mahdollisilla tavoilla. Ilmaisua on aika vaikea tutilla padota. Lapsi saa kyllä tutin pois suustaan. 

Vierailija
4/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi ilmaisee imemisen tarvetta (ei siis nälkää) niin totta kai vastaan siihen lapsen pyyntöön antamalla lapsen imeä tuttia. Jos lapsella ei ollut sitä imemisen tarvetta, niin eihän lapsi sitä tuttia huoli, hyvänen aika.

Vierailija
5/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain vauvoilla saattaa olla tarve imeä jotain. Jos et anna tuttia niin menee peukalo suuhun. Toiset vauvat sitten eivät tuttia huoli vaikka kuinka tarjoaisi :)

Vierailija
6/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin tuttavan vauvanhoitoa seuranneena ihmettelin, kun vauvan suuhun tungetaan se tutti uudestaan ja uudestaan, vaikka vauva istuu hiljaa ja rauhallisena sylissä ja tipauttaa tutin itse pois. 

Vierailija
7/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:21"]Kun lapsi ilmaisee imemisen tarvetta (ei siis nälkää) niin totta kai vastaan siihen lapsen pyyntöön antamalla lapsen imeä tuttia. Jos lapsella ei ollut sitä imemisen tarvetta, niin eihän lapsi sitä tuttia huoli, hyvänen aika.

[/quote]

Niin, kun oot opettanut tutille joka on korvike.

Vierailija
8/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:22"]Joillain vauvoilla saattaa olla tarve imeä jotain. Jos et anna tuttia niin menee peukalo suuhun. Toiset vauvat sitten eivät tuttia huoli vaikka kuinka tarjoaisi :)
[/quote]

No miksi mun vauva ei imenyt peukaloa?

Vierailija
9/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:25"]No kyllä mä ainakin tuttavan vauvanhoitoa seuranneena ihmettelin, kun vauvan suuhun tungetaan se tutti uudestaan ja uudestaan, vaikka vauva istuu hiljaa ja rauhallisena sylissä ja tipauttaa tutin itse pois. 
[/quote]

Tätä tarkoitan.

Vierailija
10/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun lapset tukkivat itse sitten suunsa peukalolla, kun tuttia ei heidän äitinsä suostunut antamaan. Seuraavaksi tuo heidän 8 vuotias on menossa kitalakileikkaukseen. Matokuurit on käyty, kun sormet ovat aina suussa ja välillä mullassa.

Vierailija
11/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:22"]Joillain vauvoilla saattaa olla tarve imeä jotain. Jos et anna tuttia niin menee peukalo suuhun. Toiset vauvat sitten eivät tuttia huoli vaikka kuinka tarjoaisi :)
[/quote]

[/quote]
Ehkä hänellä ei ollut suurta imemistarvetta? Ehkä sai rintaa tai tuttipulloa tarpeeksi? Ehkä hän sai muuta kautta lohduketta? Omillani ei ollut tuttia eikä peukaloa suussa, mutta tunnen myös noita joilla ei ollut tuttia ja peukalo suussa.

Vierailija
12/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:34"]Tutun lapset tukkivat itse sitten suunsa peukalolla, kun tuttia ei heidän äitinsä suostunut antamaan. Seuraavaksi tuo heidän 8 vuotias on menossa kitalakileikkaukseen. Matokuurit on käyty, kun sormet ovat aina suussa ja välillä mullassa.

[/quote]

No mun lapsen ei tarvinnut imeä peukaloa.

Vierailija
13/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teen ja takavarikoin spraymaalitkin.

Vierailija
14/14 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:22"]Joillain vauvoilla saattaa olla tarve imeä jotain. Jos et anna tuttia niin menee peukalo suuhun. Toiset vauvat sitten eivät tuttia huoli vaikka kuinka tarjoaisi :)
[/quote]

[/quote]
Ehkä hänellä ei ollut suurta imemistarvetta? Ehkä sai rintaa tai tuttipulloa tarpeeksi? Ehkä hän sai muuta kautta lohduketta? Omillani ei ollut tuttia eikä peukaloa suussa, mutta tunnen myös noita joilla ei ollut tuttia ja peukalo suussa.
[/quote]

Vauvaa syötettiin. Ja sen takia vauvoilla on imemisen tarve, ei tutin tarve.